Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

Ik snap trouwens niet hoe het komt dat de digitale kwaliteit van upc zoveel op vcd lijkt. Ik zie elders in dit topic dat er een bitrate van 4 tot 6 Mbps gebruikt wordt. Echter wanneer ik zelf een dvd signaal van 4 mbps maak, dan ziet het er aanzienlijk beter uit dan het signaal van upc. (en dan niet een x-pass vbr cce encoding maar een cbr encoding)

Daarbij heb ik me laten vertellen dat het signaal analoog de mediabox binnenkomt en dat er dan een digitaal signaal uit wordt gefilterd. Echter vertelde een andere upc medewerker mij juist dat het wel digitaal binnenkomt en dat uit die digitale bitstroom het juiste kanaal wordt gefilterd... En dat daardoor het signaal niet in kwaliteit kan verschillen, hooguit in de hoeveelheid storingen. Maar het digitale signaal zou goed moeten zijn totdat het verdwijnt.

Welke van de twee is nu de juiste?

ik heb trouwens de monteur afgezegd, die zou komen meten aan mijn signaal. Want upc vertelde dat ik de kosten zou moeten dragen wanneer het signaal voldoet aan de minimale eisen. Alleen wanneer het signaal echt beneden het minimum ligt dan hoefde ik niets te vergoeden. Maar de kans daartoe was nagenoeg niet aanwezig, wistten ze mij te vertellen door het signaal dat op mijn mediabox zit uit te lezen. Dit signaal zag er goed uit en dat kon eigenlijk alleen maar betekenen dat het binnenkomende signaal zeker aan het minimum zou voldoen... Lekker is dat !!! Ik blijf dus met vcd kwaliteit zitten. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen de extra zenders digitaal bekijk en de normale zenders analoog. Jammer dat ik die extra zenders toch wel wil behouden, anders had ik de mediabox alweer terug gestuurd...

Ejorne wijzigde dit bericht 11-01-2006 12:31 (3%)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Wait...what?

quote:
Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:28:

ik heb trouwens de monteur afgezegd, die zou komen meten aan mijn signaal. Want upc vertelde dat ik de kosten zou moeten dragen wanneer het signaal voldoet aan de minimale eisen. Alleen wanneer het signaal echt beneden het minimum ligt dan hoefde ik niets te vergoeden. Maar de kans daartoe was nagenoeg niet aanwezig, wistten ze mij te vertellen door het signaal dat op mijn mediabox zit uit te lezen. Dit signaal zag er goed uit en dat kon eigenlijk alleen maar betekenen dat het binnenkomende signaal zeker aan het minimum zou voldoen... Lekker is dat !!! Ik blijf dus met vcd kwaliteit zitten. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen de extra zenders digitaal bekijk en de normale zenders analoog. Jammer dat ik die extra zenders toch wel wil behouden, anders had ik de mediabox alweer terug gestuurd...

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen oneerlijke manier van doen vind. Ze hadden ook gewoon die monteur kunnen sturen en je achteraf een rekening kunnen sturen.
En aangezien je signaal kennelijk aan de eisen voldoet had je er dus niks mee opgeschoten.

Some people are like slinky's
utterly useless, but still great fun if one of them takes a tumble down the stairs...

Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

quote:
YellowCube schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:32:
[...]

ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen oneerlijke manier van doen vind. Ze hadden ook gewoon die monteur kunnen sturen en je achteraf een rekening kunnen sturen.
En aangezien je signaal kennelijk aan de eisen voldoet had je er dus niks mee opgeschoten.
Dat ben ik met je eens, ik ben dan ook niet boos op upc dat ze mij dit vertelden maar teleurgesteld omdat ik het laatste sprankeltje hoop verloor dat de kwalteit nog zou kunnen verbeteren. Maar ik vind het inderdeaad netjes dat ze me het nog vooraf hebben meegedeeld... Ik dacht eerst dat ze de afspraak zouden verzetten toen ik hen aan de telefoon kreeg, maar daarentegen kwamen ze met deze mededeling...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
HaaZ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:58:
Ik heb een prima analoog tv-beeld. Maar toch vind ik het digitaal beter en kijkt het fijner. Vooral wanneer het een echte breedbeelduitzending is. Analoog laat dan steekjes vallen.

Vergelijk het ook eens met snelle actie/sport scenes....
Dan zie je dat analoog veel beter presteert dan digitaal.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Reg. datum: 01 maart 2001

Of met scenes waarin je een object (of mens) op de voorgrond ziet en verder alleen maar wazige achtergrond (uit focus). Als je dan naar die achtergrond gaat kijken, zie je dat het 1 smerige digitale modderpoel is. :P

Ik werk bij SPIL GAMES! Jij ook?

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:02:
Of met scenes waarin je een object (of mens) op de voorgrond ziet en verder alleen maar wazige achtergrond (uit focus). Als je dan naar die achtergrond gaat kijken, zie je dat het 1 smerige digitale modderpoel is. :P
Maar waarom voert UPC dit in dan??? :?

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Alfa 147

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
davidgilmour schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:15:
ja, maar met component heb je bij plasma en lcd vaak Progressive Scan wat een zeer rustig en strak beeld geeft op plasma. (op lcd blijft het bagger, daar is geen enkele remedie voor)
LCD is net zo goed een progressive scan displays als plasma hoor :? Wat dat betreft maakt dat geen enkel verschil. Ik gebruik echter gewoon SCART met m'n LCD TV omdat het kwaliteitsverschil niet te zien is en m'n TV betere deinterlacing en motion compensation doet dan m'n DVD speler.

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Ejorne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:28:
Ik snap trouwens niet hoe het komt dat de digitale kwaliteit van upc zoveel op vcd lijkt. Ik zie elders in dit topic dat er een bitrate van 4 tot 6 Mbps gebruikt wordt. Echter wanneer ik zelf een dvd signaal van 4 mbps maak, dan ziet het er aanzienlijk beter uit dan het signaal van upc. (en dan niet een x-pass vbr cce encoding maar een cbr encoding)

De meeste aanbieders van digitale TV hercomprimeren de digtaal aangevoerde signalen opnieuw naar lagere bitrates inplaats van deze 1 op1 door te geven.
Ook moet dit natuurlijk realtime gebeuren, resulterend in een soms bizar slechte kwaliteit.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
The_Doman schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:28:
[...]
De meeste aanbieders van digitale TV hercomprimeren de digtaal aangevoerde signalen opnieuw naar lagere bitrates inplaats van deze 1 op1 door te geven.
Iemand enig idee wat voor codec UPC gebruikt? MPEG2, MPEG4, ???

Wait...what?

quote:
VonFoX schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:15:
[...]

Maar waarom voert UPC dit in dan??? :?
omdat ze er geen rekening mee gehouden hebben dat mensen zich plotseling scheel gaan zitten kijken op het beeld van hun tv en bij de minste muizenscheet gaan zeggen dat het zwaar klote is.

Some people are like slinky's
utterly useless, but still great fun if one of them takes a tumble down the stairs...

quote:
YellowCube schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:32:
[omdat ze er geen rekening mee gehouden hebben dat mensen zich plotseling scheel gaan zitten kijken op het beeld van hun tv en bij de minste muizenscheet gaan zeggen dat het zwaar klote is.

Nou, da's ook wel lekker overdreven... :P Als je blij bent met de kwaliteit is dat prima, maar ik vind het er niet echt lekker uit zien. Zwaar klote vind ik het ook niet, maar tot nu toe is analoog toch fijner, en dan neem ik het beetje ruis maar voor lief. Enneh... ik zit toch echt op m'n stoel of bank op een paar meter afstand als ik TV zit te kijken, hoor. ;)

Ik vergelijk het wel eens met VOIP: een hele mooie uitwikkeling en heeft zeker de toekomst, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid van het analoge KPN netwerk heeft het nog niet.

mvdklip wijzigde dit bericht 11-01-2006 14:47 (13%)

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:32:
[...]

Iemand enig idee wat voor codec UPC gebruikt? MPEG2, MPEG4, ???
Xvid ! :9

quote:
mvdklip schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 14:46:
[...]

Nou, da's ook wel lekker overdreven... :P Als je blij bent met de kwaliteit is dat prima, maar ik vind het er niet echt lekker uit zien. Zwaar klote vind ik het ook niet, maar tot nu toe is analoog toch fijner, en dan neem ik het beetje ruis maar voor lief. Enneh... ik zit toch echt op m'n stoel of bank op een paar meter afstand als ik TV zit te kijken, hoor. ;)

Ik vergelijk het wel eens met VOIP: een hele mooie uitwikkeling en heeft zeker de toekomst, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid van het analoge KPN netwerk heeft het nog niet.

Was met casema in het begin ook: kwaliteit digitaal minder dan analoog. Inmiddels is de bandbreedte flink verhoogd, en is de kwaliteit echt mooier dan de analoge versies. Mede ook dankzij een softwareupdate voor de samsung-decoder.
Dus ook ik heb de UPC-decoder maar besteld.... en hopelijk is de kwaliteit over een tijd ook erg goed. Hopelijk kijken ze ook goed naar dit forum.

Reg. datum: 28 januari 2002

Vraagje:

Is het mogelijk twee mediaboxen aan te sluiten?
Er is vandaag nml. op mijn bedrijf een mediabox afgeleverd (omdat we UPC chello hebben), zelf verwacht ik hem prive over een week. Ik heb dadelijk dus een decoder over. Is dus de vraag of dit gaat werken. Als dit niet zo is stuur ik hem weer terug.
Iemand al ervaring hiermee?

Jack Bauer could strangle you with a cordless phone Random Jack Bauer fact

Tweak It OR leave it!
Reg. datum: 07 januari 2001

Technisch gezien:
Als jij een goede (evt. voor on-demand functies retourgeschikte verdeler) gebruikt met hoogwaardige bekabeling en splitters is het geen probleem. De Mediabox kan volgens het boekje achter max. 15 meter kabel hangen. Natuurlijk is er wel degelijk verschil in kabel en kabel.

Administratief:
De geadresseerde (=huurder) vd box is verantwoordelijk voor de mediabox en de kosten van het gebruik. Dus als je dat in onderlinge overeenkomst kan regelen met de officiele eigenaar van de box is er niet aan het handje. De Box vertegenwoordigd een waarde van 150 euro, dus tja wees er dan wel extra voorzichtig mee. :)

Het apparaat is niet huisgebonden, je kan hem overal installeren in het UPC gebied. (Mits het gebied geschikt is voor dig. TV) Hij staat alleen administratief op naam van de betreffende kabelklant.

I_stealth_I wijzigde dit bericht 13-01-2006 15:36 (14%)

/dev/null

Dat wel natuurlijk...
Reg. datum: 10 oktober 2000

Gaat wel werken, administratief kunnen er volgens mij nog geen 2 boxen op 1 adres staan, maar wanneer de adressen verschillend zijn maakt het niet uit. Zoals hierboven gezegd wordt. Je bent alleen afhankelijk van je signaal in de woning, dit moet natuurlijk goed zijn.
Ik heb een 5-wegsplitter, daar functioneerd hij bij mij prima achter. Signaal is, als je kijkt naar de mediabox, een streepje zwakker dan zonder de splitter. Hoge kwaliteit splitters geven dus bijna geen verlies. Ik zou dus ook zonder problemen 5 mediaboxen kunnen aansluiten :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Reg. datum: 28 januari 2002

Hoe werkt dat praktisch dan?
Kan ik allebei de mediaboxen activeren op hetzelfde adres?
Of moet ik eerst de box activeren op het adres waar die aangekomen is.
Staan de mediaboxen trouwens 'out of the box' al geregistreerd op een bepaald adres, of gebeurt dit pas als je de box gaat activeren?

@Stealth: ben van beide mediaboxen eigenaar, dus verantwoordelijkheid is geen probleem.

Jack Bauer could strangle you with a cordless phone Random Jack Bauer fact

Dat wel natuurlijk...

Het apparaat wordt niet op adres geregistreerd.
De decoder is bezorgd, en UPC weet al welke smartcard/decoder jij krijgt. Aan de hand daarvan staat hij al op het juiste adres (= afleveringsadres) klaar voor registratie.
Zodra die smartcard online komt, wordt hij bij UPC gereed gemeld. Wààr je hem online laat komen maakt niet uit.

Bij mij is er (nog) geen retoursignaal. De decoder kan bij mij dus niet melden aan UPC dat hij aangesloten staat. Zelfs dan werkt alles prima, al kan ik natuurlijk geen films e.d. bestellen, want dan is retour noodzakelijk.
De decoders zijn zo ontworpen dat retour niet noodzaak is om te kunnen werken.

HaaZ wijzigde dit bericht 13-01-2006 16:35 (32%)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
HaaZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:33:
Het apparaat wordt niet op adres geregistreerd.
De decoder is bezorgd, en UPC weet al welke smartcard/decoder jij krijgt. Aan de hand daarvan staat hij al op het juiste adres (= afleveringsadres) klaar voor registratie.
Zodra die smartcard online komt, wordt hij bij UPC gereed gemeld. Wààr je hem online laat komen maakt niet uit.

[..]
Dat klopt niet helemaal. Het gereedgemelden gebeurt aan de hand van het bericht van TPG dat hij afgeleverd is. Anders zou iemand zonder retoursignaal nooit hoeven te betalen.

Dat wel natuurlijk...

Laat ik het persoonlijke ervaring noemen? Heb de decoder al ff, staat nog steeds niet gereedgemeld en ik heb zelf gezien dat mn retour nog uit stond..

quote:
HaaZ schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:07:
Laat ik het persoonlijke ervaring noemen? Heb de decoder al ff, staat nog steeds niet gereedgemeld en ik heb zelf gezien dat mn retour nog uit stond..
Daar zit ook wel een vertraging in (om mensen de kans te geven hun mediabox aan te sluiten). Trust me, ik heb er ook een hoop persoonlijke ervaring mee ;)

Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Bigs schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:31:
[...]

Teletekst is niets anders dan een signaal dat verwerkt zit in de onderste 2 lijnen van je beeld. In je TV is het niet de tuner, maar een losse teletekst-decoder die dat signaal omzet naar leesbare pagina's.
Zojuist even gebeld met UPC, korte wachttijden hebben ze wel moet ik overigens zeggen, want ik wil wel teletekst. Er komt binnen enkele weken een update die teletekst over de Mediabox wel mogelijk moet maken, hij had het over versie 1.6 ofzo die dit mogelijk moet maken. Deze update wordt als deze beschikbaar komt automatisch uitgerold over het netwerk dus zelf hoeven we niets te updaten.

Reg. datum: 29 oktober 2000

dubbel sorry

mol99 wijzigde dit bericht 14-01-2006 00:36 (95%)

quote:
mol99 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:35:
[...]

Zojuist even gebeld met UPC, korte wachttijden hebben ze wel moet ik overigens zeggen, want ik wil wel teletekst. Er komt binnen enkele weken een update die teletekst over de Mediabox wel mogelijk moet maken, hij had het over versie 1.6 ofzo die dit mogelijk moet maken. Deze update wordt als deze beschikbaar komt automatisch uitgerold over het netwerk dus zelf hoeven we niets te updaten.
Das grappig.. want we zitten al op 1.7 :) (1.72 voor zilveren mediaboxen)

Ik heb het gisteren ook aangevraagd . . . Ik zit hier met een TFT TV, en hoop dat het beeld nu beter wordt. Het signaal is hier alleen wel al wat zwakker, omdat ik op een zolder zit, en er ligt een flink aantal meters aan coax kabel zegmaar . . .

Naja, we zien het wel, al is het maar een kleine verbetering, ik vind het wel best ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: