Dat bericht op chello underground zag ik ook, maar ik zie nog nergens echt een officieel bericht. Zou wel slecht zijn imo. Ik zie die gedwongen digitalisering wel zitten namelijk en die 2 euro per maand daar valt niemand over volgens mij (het zou me niets verbazen als het analoge pakket over een jaar ook 17,99 kost namelijk), je behoudt immers gewoon je analoge pakket en je krijgt dus voor 1 TV een decoder. Alleen voor de EPG zou ik al 2 euro per maand over hebben

Laat staan het betere beeld+geluid, meerdere zenders en interactieve diensten.
Als dit namelijk gedaan is, dan is de overstap naar HDTV namelijk ook een stuk kleiner (ookal heb je daar wel een andere decoder voor nodig).
Overigens heeft CAIW in haar gebied ook een digitalisering er door gedrukt. Daar betaalde je alleen eenmalig de verzendkosten voor de decoder. Echter is daar wel het analoge pakket teruggebracht van 40 naar 24 zenders. De manier waarop UPC handelt vind ik dan minstens zo acceptabel (behoud van huidige analoge pakket + digitale decoder voor 2 euro p/m).
Digitaal is de toekomst, het zou zonde zijn als de overheid dit nu ineens tegen gaat houden.