Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gaat UPC nu alle UPC klanten gratis(dwz voor dezelfde prijs als het analoge pakket) digitale TV aanbieden?
Heb hier een aantal maanden al iets over gehoord, maar nu is het waarschijnlijk zover.

Op de site is wat informatie te vinden: 42 zenders, gratis mediabox/installatie, analoge signaal blijft bestaan!

De vraag is of je nu actie moet ondernemen om dit pakket te krijgen of dat iedereen gewoon die mediabox thuis krijgt. (Heb al een mail naar UPC gestuurd met deze vraag)

There are two hands that can beat a royal flush. Jack Bauer's right hand and Jack Bauer's left hand.
Random Jack Bauer fact
KINK-ClassX

kijk even in het forum van www.chelloo.com daar staat alles in wat je zoekt.
ze zijn momenteel al met de uitrol bezig op sommige plaatsen.

Te koop; Adire Shiva subwoofer. in 125 liter gesloten kast, met hypex HS200 subamp.

Goed gevorderde Prutser

Ik heb 2 weken geleden geïnformeerd en er komt 9,95 per maand bij!! :(

Asus P5wd2-Premium | P4 660 | Zalman CNPS 9500 | 2x512 corsair XMS2 5400UL@3-2-2-8 | XFX 9600 GT 128 MB | WD raptor 74 GB 10K | 2 X Hitachi Deskstar T7K250 | 460 watt enhence | Sharkoon Silvation | Belinea 101925 | Canon Pixma MP800

Ja.

En nu het mooiste: je hebt geen enkele keus! Take it or leave it.

Ik weet het wel: adieu UPC!

Canon - Eizo - Elinchrom - www.evertdoorn.nl & www.evertdoorn.nl/blog

volgens mij komt er geen ¤9,95 bij, check de site maar eens. Dat van die 9,95 is nog van de oude digitale TV wat toen bovenop het analoge pakket kwam.

4. Wat kost UPC Digital TV?

U kunt kiezen voor de volgende abonnementen: UPC Digital TV pack en voor een uitbreiding naar UPC Digital TV extra channel pack . UPC Digital TV pack heeft u al vanaf ¤15, 53*. Deze ¤15,53 is de abonnementsprijs van het huidige (analoge) Standaardpakket Radio/TV. Met UPC Digital TV pack betaalt u dus niets extra tot in ieder geval 1 januari 2007!

Wilt u uw digitale zenderpakket uitbreiden naar het UPC Digital TV extra channel pack dan betaalt u in totaal ¤ 19,99* (¤ 15,53 + ¤ 4,46). Bij het laatst genoemde abonnement ontvangt u tijdelijk gratis het UPC Digital TV bonus channel pack met 9 extra nieuwskanalen. Tevens blijft u bij beide abonnementen ruim 30 analoge televisiezenders en 39 radiozenders ontvangen. En deze ontvangt u op elke TV in uw huis, zoals u nu ook gewend bent.

* Dit tarief is geldig tot in iedergeval 1 januari 2007

Holgster wijzigde dit bericht 11-10-2005 15:26 (76%)

There are two hands that can beat a royal flush. Jack Bauer's right hand and Jack Bauer's left hand.
Random Jack Bauer fact
KINK-ClassX

quote:
Kuypsteinbilly schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
Ik heb 2 weken geleden geïnformeerd en er komt 9,95 per maand bij!! :(

Hoezo komt er 9.95 bij???. Dat is het "oude" pakket ja. Maar waar de TS het over heeft is dat UPC iedereen op Digitale TV wil laten over stappen voor het oude analoge tarief (15,53). Dus niks geen 9,95 erbij. Je betaald alleen extra, als je extra zenders wil, of een decoder met een harddisk. Analoge signaal blijft bestaan. Uitrol is nu begonnen ongeveer en zal wel tot eind 2006 duren voordat iedereen die decoder heeft (als t niet langer is).

Als antwoord voor de TS. nee, je hoeft niks te doen. Je komt vanzelf aan de beurt, maar t kan nog wel een tijdje duren. Abbonement wordt dus niet (of nauwelijks) duurder. Ik dacht 15,53 voor het pakket met de standaard decoder.

Hier een overzichtje van www.upc.nl (daar staat alles wat je wil weten (behalve wanneer jij aan de beurt bent)). Let vooral op het sterretje. Het is dus even duur als analoog

Abonnementen
UPC Digital TV pack* ¤ 15,53
UPC Digital TV extra channel pack ¤ 19,99

Extra's
UPC Digital TV bonus channel pack** GRATIS
UPC Digital TV premium channel packs (als uitbreiding van UPC Digital TV pack of UPC Digital TV extra channel pack) vanaf ¤ 10,--

* Dit is de abonnementsprijs van het huidige (analoge) Standaardpakket Radio/TV. Met UPC Digital TV pack betaalt u dus niets extra!

** Dit pakket ontvangt u tijdelijk gratis bij het UPC Digital TV extra channel pack. Ook hebben we een introductie-aanbieding van 1 maand gratis voor nieuwe digitale abonnees.

Eenmalige kosten
UPC MediaBox GRATIS
Doe het zelf installatie GRATIS
Afmaken doe het zelf installatie ¤ 49,--
Volledige installatie ¤ 69,--
Borg ¤ 0,--

Film op bestelling
per film ¤ 3,99
erotische films vanaf ¤ 4,99
Afstandsbediening EENMALIG GRATIS

edit: moet toch sneller leren typen

s441558 wijzigde dit bericht 11-10-2005 15:32 (68%)

En nog een stukje van UPC.nl over de levering

Vanaf 1 oktober 2005 biedt UPC Nederland interactieve digitale televisie aan voor iedereen. Om interactieve digitale televisie van UPC te kunnen ontvangen heeft u de UPC MediaBox nodig.

Bent u UPC abonnee?

U ontvangt van UPC gratis de UPC MediaBox. U hoeft hiervoor niets te doen. Deze mediabox wordt kosteloos bij u thuisbezorgd door TPG Post. U ontvangt hier persoonlijk bericht over. Zodra u de UPC MediaBox heeft ontvangen kunt u deze meteen aansluiten op uw TV. Met de UPC MediaBox bent u voorbereid op vele interactieve diensten en mogelijkheden van digitale televisie, nu én in de toekomst.

Alle onze abonnees worden persoonlijk benaderd over wanneer zij de UPC MediaBox gaan ontvangen. Deze mediabox zal gefaseerd per regio worden aangeboden. Eind van dit jaar is ons hele netwerk overal geschikt voor nieuwe digitale klanten. Wilt u weten wanneer UPC Digital TV in uw regio beschikbaar is? Vul dan rechts uw postcode en huisnummer, laat uw gegevens achter en wij informeren u zodra UPC Digital TV bij u beschikbaar is.

De vraag is natuurlijk wel hoe snel men de tarieven omhoog gooit.

Investeringen moeten immers worden terugverdiend.

tarief blijft in ieder geval hetzelfde tot 1 januari 2007 (zie boven, en UPC site)

Random Jack Bauer fact
KINK-ClassX

Graag gedaan!

Alle gekheid op een stokje.. ik heb net gebeld met upc:

Huidige upc digital gebruikers met de sagem box krijgen als eerste de nieuwe mediabox opgestuurd.. hier hoeft men niets voor te doen

Alle normale kabelgebruikers (analoog) krijgen daarna deze mediabox.

Als iedereen de nieuwe mediabox heeft, wordt kabel+digitaal voor iedereen (dus ook huidige upc digital afnemers) één tarief. Huidige klanten blijven dus tot die tijd het "dubbele" betalen (voor gebruik kabel en digitale abbonement).

Ik heb zelf ook upc digital, nog via de sagembox. Ik heb nog geen bericht ontvangen, maar een klasgenoot (upc digital abonnee) van mij (uit r'dam) heeft al de nieuwe mediabox ontvangen.

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 11-10-2005 18:16 (26%)

Ik hád destijds UPC Digital... maar om onduidelijke rede is dat ergens vorig jaar afgesloten (zonder communicatie). Nu heb ik echter de digitale decoder nog, een schitterende Motorola :P
Kan ik hiermee ook gewoon weer digitaal gaan kijken? Of heb ik echt de nieuwe decoder nodig? En kan ik extra decoders kopen? Eventueel naar eigen keuze, dus als ik iets anders wil dan UPC aanied, kan dat?
Gaat UPC het standaard pakket gewoon FTA aanbieden of gooien ze hier ook een codering achter?

@ work (Harderwijk) is inmiddels ook digitale TV (geen upc) en daar is het basispakket (50 zenders) gewoon digitaal te ontvangen, zonder smartcard gezeik. Een willekeurig DVB-C kaartje werkt dus..

Als UPC dat ook zo aanbied, _/-\o_ , ideaal voor een HTPC..

anders ga ik steeds meer schotel overwegen...

Wat ook wel erg fijn is: naast de gratis MediaBox die naar elk huishouden wordt verstuurd lijkt er geen enkele mogelijkheid (meer) te zijn om extra decoders aan te schaffen/te huren. Erg handig als je meerdere TV's + bijbehorende opnameapparatuur in huis hebt staan :'(

Hier nog een persbericht over Digital TV van Upc

http://www.perssupport.an...hten/Actueel?itemId=70593

Daar wordt gesproken over een tarief van 17,99, is dus toch hoger dan het huidige analoge tarief.

Dit bericht http://www.hetdigitaletel...et-digitale-recorder.html
heeft het erover dat pas eind 2006! alle klanten voorzien zijn van de mediabox.

Random Jack Bauer fact
KINK-ClassX

Kun je op die nieuwe box wel meerdere tv's aansluiten? Met die motorola kon dat namelijk niet.

En voor 99% zeker kan je het hier ook vergeten dat er meerdere tv's op 1 box kunnen, vind het jammer dat UPC niet de 'standaarden' aanhoud, was veel beter geweest voor de consument denk ik, maargoed, dan geef je een stukje van je 'monopolie' uit handen, en dat vind upc dan weer jammer denk ik.

Hee, uit een van de linkjes:

quote:
Degenen die een decoder met harde schijf bestellen zullen daarvoor per maand betalen met een abonnement. Hebben ze dan al al een gewone decoder dan mogen ze die houden voor eventueel een tweede televisie.
klinkt erg interessant!! zou mooi zijn als het echt zo was, wil graag op mijn kamer ook digi TV, en mn ouders hebben het dan op de tv beneden!

Powermage wijzigde dit bericht 13-10-2005 11:08 (43%)

Mooooh

The Denon man

quote:
Holgster schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:38:
Hier nog een persbericht over Digital TV van Upc

http://www.perssupport.an...hten/Actueel?itemId=70593

Daar wordt gesproken over een tarief van 17,99, is dus toch hoger dan het huidige analoge tarief.

Dit bericht http://www.hetdigitaletel...et-digitale-recorder.html
heeft het erover dat pas eind 2006! alle klanten voorzien zijn van de mediabox.
Ik snap er niets meer van. Volgens de handleiding van mijn Pioneer zou EPG alleen via analoge tv doorgestuurd worden,maar uit 1 van de linkjes lijkt het erop dat alleen via UPC digitaal EPG doorgestuurd wordt. Volgens een andere thread zou er via TMF (analoog) EPG info verzonden worden, maar om een of andere vage reden blijft Pioneer hardnekkig bij Tellsell naar EPG zoeken (wat uiteraard mislukt en ik heb EPG aangezet en kan zoveel links/rechts drukken: hij blijft mooi op TellSell staan :( !). Heeft iemand ervaring met analoge UPC (regio Eindhoven) icm EPG?

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

zoals ik zei, ze zullen 't toch moeten terugverdienen.

Graag gedaan!

Ik snap er nu weinig meer van.. wat is nu de waarheid:

- Elk abonnee (dus ook niet digitale abonnees) krijgen de nieuwe mediadecoder thuis, en gaan een bedrag van 17,99 in TOTAAL betalen voor het normale en digitale signaal

-Digitale tv blijft een optie, die boven op het normale kabel abonnement 17,99 in 2006 gaat kosten (kost nu 15,95 volgens mij), eerste maanden is er wel een actie, maar het normale tarief zou 17,99 zijn.

-Iedereen krijgt digitale tv en blijft de 15,53 betalen voor het gehele pakket. HDTV digitale tv is een optie die je erbij kan nemen voor 17,99 per maand.

Of is het nog anders :P

quote:
Tutti-frutti schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:37:
de waarheid:

-Iedereen krijgt digitale tv en blijft de 15,53 betalen voor het gehele pakket. :P

Ik heb net vandaag mijn nieuwe decoder aangesloten (was al lid van UPC digital) en in de begeleidende brief stond het bovenstaande...

Iedereen krijgt in de loop van 2005, begin 2006 een decoder en een 'digitaal'abonnement.

Hier bovenop kún je kiezen voor nog een flinke reutel extra kanalen waardoor het totaalbedrag op ¤ 19,99 zou komen.

heb je dan nóg niet genoeg: dan kun je een heleboel duurdere kanalen bijbestellen als canal+, eroitek en buitenlandse zenders.

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

Graag gedaan!

quote:
bogaards schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

Ik heb net vandaag mijn nieuwe decoder aangesloten (was al lid van UPC digital) en in de begeleidende brief stond het bovenstaande...

Iedereen krijgt in de loop van 2005, begin 2006 een decoder en een 'digitaal'abonnement.

Hier bovenop kún je kiezen voor nog een flinke reutel extra kanalen waardoor het totaalbedrag op ¤ 19,99 zou komen.

heb je dan nóg niet genoeg: dan kun je een heleboel duurdere kanalen bijbestellen als canal+, eroitek en buitenlandse zenders.
Oke, bedankt :) De nieuwe mediaboxen die er nu bij geleverd worden, zijn dat dan ook de encoders die dalijk gebruikt gaan worden op het hdtv netwerk ?

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 13-10-2005 22:29 (3%)

Er is weer nieuws, schijnt dat nu toch niet iedereen het krijgt maar dat je de keuze hebt.
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=11494.0
Berichtgeving is wel erg verwarrend allemaal.
Hoop alleen dat je in ieder geval digital TV kan krijgen met behoud van het analoge pakket voor die 17,99. Dan ben ik erbij. (Heb genoeg van die slechte kabel kwaliteit!)

Random Jack Bauer fact
KINK-ClassX

Dat bericht op chello underground zag ik ook, maar ik zie nog nergens echt een officieel bericht. Zou wel slecht zijn imo. Ik zie die gedwongen digitalisering wel zitten namelijk en die 2 euro per maand daar valt niemand over volgens mij (het zou me niets verbazen als het analoge pakket over een jaar ook 17,99 kost namelijk), je behoudt immers gewoon je analoge pakket en je krijgt dus voor 1 TV een decoder. Alleen voor de EPG zou ik al 2 euro per maand over hebben :) Laat staan het betere beeld+geluid, meerdere zenders en interactieve diensten.

Als dit namelijk gedaan is, dan is de overstap naar HDTV namelijk ook een stuk kleiner (ookal heb je daar wel een andere decoder voor nodig).

Overigens heeft CAIW in haar gebied ook een digitalisering er door gedrukt. Daar betaalde je alleen eenmalig de verzendkosten voor de decoder. Echter is daar wel het analoge pakket teruggebracht van 40 naar 24 zenders. De manier waarop UPC handelt vind ik dan minstens zo acceptabel (behoud van huidige analoge pakket + digitale decoder voor 2 euro p/m).

Digitaal is de toekomst, het zou zonde zijn als de overheid dit nu ineens tegen gaat houden.

de nieuwe decoders zijn niet geschikt voor HDTV, simpelweg omdat ze enkel een scartaansluiting hebben.....

Overigens is de nieuwe decoder wel stukken beter dan de oude Sagem qua gebruiksvriendelijkheid. Het geheel werkt stukken sneller en soepeler. Ook prettig is het feit dat er nu een digital out (coax) op zit.

Zoals ik uit de berichtgeveing van UPC en philips begrijp komt er voor HDTV een nieuwe decoder met de jusite aansluitingen.

Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata

Dit is ook maar een basic decoder. Er komt zoiezo nog een harddisk recorder begin volgend jaar en inderdaad ook een HDTV decoder (waarvan ik hoop dat ie een DVI aansluiting heeft, zodat ik hem gewoon op m'n TFT aan kan sluiten :) ). Waarschijnlijk kun je die dan tegen een maandelijkse meerprijs bij UPC krijgen.

Dat deze beter is dan de Sagem mag je wel verwachten. Mr. Zap was afaik de eerste met Digitale TV in Nederland. De techniek is sinds die tijd wel wat vooruit gegaan :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws