Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmm, ik sms nog best wat, en ook wel naar Simyo gebruikers. ;) Heb al verschillende mensen aan Simyo geholpen.

Ben benieuwd hoe die overstap gaat! :)

Ja, dan moet je het natuurlijk niet doen....

Iemand trouwens nog ervaring met je telefoonnummer vanaf prepaid (dus zonder naam/adres/etc?) overzetten?

Imperfectie, het hoogste doel

Tja, was dus wel geregistreerd, en bij de andere mensen die ik ken ging het ook als volgt:

1. Simyo aangevraagd.
2. Start pakket binnen. 1 telefoontje gepleegd.
3. Op de website van simyo overstap aangevraagd.
4. Na ruim een week bericht (geloof ik) dat de overstap gehonoreerd was en een datum wanneer het nummer ongezet zou worden.
5. Telefoonnummer netjes op die datum overgezet. Oude prepaidkaart onbruikbaar.

Was alleen wel bij iemand zo dat die eerst nog moest inloggen met het GSM nummer wat bij het startpakket meegeleverd was.

hmmm...

Uw vorige provider liet ons weten dat we uw huidige nummer 06xxxxxxxx op dit moment niet over kunnen zetten naar uw Simyo simkaart. De reden opgegeven door uw vorige provider is: nummer is niet in dienst bij de opgegeven service provider.

Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn. Van KPN Prepaid naar Simyo, hetzelfde bedrijf nota bene...

Imperfectie, het hoogste doel

Zou dan even bellen met Simyo. Anders even bellen met Hi/KPN.

Quote van de Simyo-website:

"Onderlinge tarieven zijn niet meer van toepassing onder het nieuwe tarief"

Wat denken jullie dat het tarief is als een Simyo-er met het oude tarief een Simyo-er met het nieuwe tarief belt? Geldt dan het onderlinge tarief (7ct), het oude externe tarief (15ct) omdat die nieuwe Simyo-er niet 'onderling' is of wellicht zelfs het nieuwe externe tarief (10ct)?

Je moet redeneren vanuit de beller. Dus geldt het onderlinge tarief van 7 ct.

http://fon.gethost.nl/

Is vanuit de beller gezien die 'nieuwe' Simyo-er wel een Simyo-er? Ik sluit niet uit dat Simyo alleen de mensen met het oude tarief als 'onderlingen' beschouwt.

Ik heb gister mijn simyo kaart binnengekregen, maar als ik hem in mijn telefoon doe krijg ik "Beperkte Service". Tevens kan ik me bij geen een netwerk aanmelden. Weet iemand wat ik hieraan kan doen zonder de helpdesk @ 0,35¤ per min te bellen?
Is jouw mobiel wel sim-lock vrij?

André

Ja, heb het in 2 telefoons getest. En de laatste is sowieso simlock vrij
als je bij de help on line gekeken had....:
quote:
Heb je een negatief beltegoed en geeft je toestel na het opwaarderen de melding ‘beperkte service’ of ‘wegens administratieve redenen buiten gebruik?’ Dit is te verhelpen door ongeveer 30 minuten na het opwaarderen je telefoon uit en weer aan te zetten
en anders de helpdesk...

andre_at_home wijzigde dit bericht 17-07-2008 13:05 (3%)

André

Had ik al gedaan, vandaar dat ik het vandaag nog een keer probeerde. Maar ik ga dan maar even bellen. Thanks iig
Reg. datum: 29 maart 2003

https://www.simyo.nl/selfcare/img/3_stappen_mgm3.gif
Geldig t/m 31 december 2008.
Wel een leuke actie, dus als iemand nog van plan is een simyo simkaart aan te vragen. Is het misschien handig om hier 1 van de simyo gebruikers hun email te pmen. Ik stel me ook beschikbaar :)

quote:
inquestos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:25:
Groot Nadeel: je mag wel 2,50 betalen om over te stappen, en voor dat je dat eruit haalt ben je 100 gesprekken en 100 SMS'jes verder.
Uit het mailtje dat ik vandaag van Simyo ontving (voor 1 van mijn 2 Simyo-nummers):

"Sinds 1 juli heeft Simyo ook 1 nieuw laag tarief voor bellen en sms´en: 10 cent per minuut en 10 cent per bericht. Jij kunt gratis overstappen op het nieuwe lage tarief. Stuur met je Simyo nummer een sms met de tekst: `tientien´ naar 3669 en wij regelen het voor je!"

Ik heb het voor mijn andere (!) Simyo-nummer gelijk gedaan.

Edit: En een dag later kreeg ik een SMS-je van simyo.nl dat ik via het nieuwe tarief bel. Zonder die 2,50 overstap kosten.

Jan-E wijzigde dit bericht 28-07-2008 17:37 (9%)

Ik keek net even naar mijn rekening om te kijken of ik misschien automatisch naar het nieuwe tarief was omgeschakeld maar ik snap niet hoe simyo hier aan 0.30 cent komt:
http://i36.tinypic.com/2pqmj4o.gif

Volgens mijn rekenmachine zou ik 0,2665 cent moeten betalen met het oude tarief en 0,231 cent met het nieuwe tarief.

Ook bij andere gesprekken betaal ik meer, klopt het oude starttarief wel van 7 cent ?

quote:
Jan-E schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:17:
[...]
Uit het mailtje dat ik vandaag van Simyo ontving (voor 1 van mijn 2 Simyo-nummers):

"Sinds 1 juli heeft Simyo ook 1 nieuw laag tarief voor bellen en sms´en: 10 cent per minuut en 10 cent per bericht. Jij kunt gratis overstappen op het nieuwe lage tarief. Stuur met je Simyo nummer een sms met de tekst: `tientien´ naar 3669 en wij regelen het voor je!"

Ik heb het voor mijn andere (!) Simyo-nummer gelijk gedaan.

Edit: En een dag later kreeg ik een SMS-je van simyo.nl dat ik via het nieuwe tarief bel. Zonder die 2,50 overstap kosten.
http://www.smsopzeggen.nl/zoeken.php?search=3669

Beetje verdacht, ik heb 't al gedaan met mijn stomme kop, ging er even vanuit dat alles ok was aangezien niemand reageerde.

Iemand ervaringen hier mee ?

Het SMS-je naar 3669 kostte me 33 cent. En ik kreeg een dag later dus echt van Simyo antwoord. Verder geen SMS-je van wie dan ook ontvangen.

quote:
Jan-E schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 02:44:
Het SMS-je naar 3669 kostte me 33 cent. En ik kreeg een dag later dus echt van Simyo antwoord. Verder geen SMS-je van wie dan ook ontvangen.
Ok, ik kon er namelijk niks over vinden op het internet behalve dan met het zoeken op het sms nummer, 2 andere bedrijven, 3669 Peanuts Games en 3669 FilmsopTV vandaar ik begon te zweten.

Ik ben ook 33 cent kwijt aan de sms en heb nog geen antwoord gekregen, je zou ook verwachten dat de sms 10 cent zou zijn ;).

Ik heb tevens mijn telefoon laten blockeren voor sms diensten dus de angst was niet zinloos.
( http://www.smsdienstenfilter.nl )

Ik ben trouwens inderdaad overgezet naar het nieuwe tarief. 3:57 minuten naar een vast nummer kostte me 49ct. Tegen het oude tarief zou dat 66ct geweest zijn.

quote:
Jan-E schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:03:
Ik ben trouwens inderdaad overgezet naar het nieuwe tarief. 3:57 minuten naar een vast nummer kostte me 49ct. Tegen het oude tarief zou dat 66ct geweest zijn.
Ik heb nu ook het smsje ontvangen dat ik nu ook voor alles 10 cent betaal. ( 2 dagen later )

Reg. datum: 27 oktober 2006

Waardeloos, ik heb een machtiging gegeven dus ze kunnen gewoon afschrijven.
Nu heb ik gisteren een lang gesprek gehad van 35 euro ofzo. Is mijn aansluiting afgesloten. Nu heb ik inmiddels handmatig opgewaardeerd. Kan ik nogsteeds niet bellen.

Je zal maar snel een belangrijk gesprek moeten voeren.

Edit: nog leuker, je bent dan dus ook niet bereikbaar. Voor bellers is het niet duidelijk dat jouw telefoon dus niet overgaat. Heb heel wat moeten uitleggen op mn werk...

stefanv wijzigde dit bericht 10-08-2008 20:11 (22%)

quote:
Jan-E schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 02:44:
Het SMS-je naar 3669 kostte me 33 cent.
Niet helemaal. Vandaag zag ik bij mijn verbruik ineens dit staan:

08-08-2008 17:45 Teveel betaald voor SMS naar 3669 00:00:00 ¤ 0.25

werkt simyo eigenlijk in een hi/kpn gelocked toestel?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws