Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb momenteel een Olympus C-350Z. Opzich best tevreden maar hij raakt wat gedateerd en na een aantal strandvakanties kraakt er nogal wat bij het openen van de lens :p Verder ga ik in de zomer naar Thailand en wil die ervaringen graag mooi vastleggen :)

Ik zoek dus een nieuwe digicam. Heb er te weinig verstand van om er zo één uit te zoeken dus vandaar hier een post :)

De Eisen:

• Aantal Megapixels: 3+ Geen speciale eisen wat dit betreft.
• Doel van de camera: Hoofdzakelijk Point-and-Shoot.
• Formaat camera: Compact.
• Opslagmedium: Ik heb nu al 2 xD kaartjes (512+128) dus dat zou een logische keuze zijn, ik sta echter open voor andere opties.
• Budget: In totaal met acc. maximaal ¤400,-
• Merkvoorkeur: M'n Olympus cam is me goed bevallen dus..
• Uitbreidingsmogelijkheden: Niet nodig.
• Materiaal camera: Stevig, dus metaal?
• Soort stroomvoorziening: Ik ben allergisch voor lithium batt's omdat je zonder stopcontact niets kan. NiMh AA's kan ik bij wijze van spreke in voorraden meenemen.

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Wil je ook nog even specificeren hoeveel keer zoom je wilt, hoe compact en of die AA batterijen echt een harde randvoorwaarde is (de meeste camera's in jouw prijssegment hebben namelijk een accu tenzij je kiest voor een camera met een groot zoombereik, bijv de Olympus SP-500UZ of de Fuji 5600)....

Als je hem echt heel compact wilt hebben, dan is de Casio EX-Z750 een heel mooi apparaat. Superklein, een accu voor circa 325 opnames, groot LCD, SD geheugen en heeeel veel mogelijkheden.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Compact als in, niet veel groter dan m'n huidige Olympus C-350Z.. Hij mag best iets forser zijn maar hij moet makkelijk mee te nemen blijven. Hij moet ook zeker niet kleiner btw :P Die mini cams van tegenwoordig zijn onhandelbaar omdat ik nogal grote handen heb :X

Zoombereik zou ik niet weten, wat is standaard? Ik hoef niet extreem te zoomen denk ik, optische zoom is sowieso waardeloos. Dus analoge zoom x3/4/5 ofzo :?

Sowieso schrijf je zo!

Ehh, je haalt optische en digitale zoom door de war. Met xD kaartjes kun je eens kijken naar de nieuwe Fuji E900: 9mp, 4x optische zoom, xD kaarten, 2" LCD, 2x AA (363,- bij redcoon). Het belangrijkste pluspunt is dat er een eigen Fuji CCD inzit. Die dingen produceren heel weinig ruis in vergelijking met alle andere CCDs met dezelfde grootte. Heel mooi apparaat.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Maar 9mp terwijl ik aan handmatig instellen enzo waarschijnlijk erg weinig doe.. is dat niet een beetje overkill? Ik wil natuurlijk een goed apparaat maar als dat goede apparaat zo min mogelijk kost is natuurlijk het moosit :P

En ik was idd ff in de war, optische zoom is ok en digitale zoom is waardeloos, zo was het toch :?

quote:
The Legend schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:43:
Maar 9mp terwijl ik aan handmatig instellen enzo waarschijnlijk erg weinig doe.. is dat niet een beetje overkill? Ik wil natuurlijk een goed apparaat maar als dat goede apparaat zo min mogelijk kost is natuurlijk het moosit :P

En ik was idd ff in de war, optische zoom is ok en digitale zoom is waardeloos, zo was het toch :?
klopt, optische zoom is ok, digitale zoom is waardeloos (is min of meer slechts het verminderen van het aantal pixels...)

Verander mijn avatar: http://wwwhizz.nl/avatar.php
Canon 400D + Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO + Sigma 70-300mm F4-5.6 MACRO
|rakebackers.net|

Sowieso schrijf je zo!

Dat begrijp ik, maar een camera die werkt op xD, AA batterijen, niet te klein is, nog wel compact is, niet te duur..... hey doe zelf ook eens wat. De E900 is een heel mooie camera waarbij je als voordeel hebt dat je xD kunt blijven gebruiken en de camera presteert ook met hoge iso waarden erg goed. Een alternatief (op SD) zou de Canon Powershot A610/ 620 zijn.

Great Minds think alike!

Ik heb zelf de Canon S2 IS gekocht recentelijk, en deze maakt zeeer strakke foto's.
Camera met zeer veel mogelijkheden.

Ik weet niet of ik hier een url mag plakken van de webshop die hem voor 449,- verkoopt?

* Dual Xeon 2.0GHz - 4GB RAM * P4 3.2GHz - 1GB RAM * P4 Dual Core 3.2 GHz - 2GB RAM
* P4 3 GHz - 1GB Ram * Quad Xeon 700MHz - 4GB RAM * Dual P3 1266MHz - 2GB RAM

quote:
Petuhr schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:39:
Ik heb zelf de Canon S2 IS gekocht recentelijk, en deze maakt zeeer strakke foto's.
Camera met zeer veel mogelijkheden.

Ik weet niet of ik hier een url mag plakken van de webshop die hem voor 449,- verkoopt?
Tuurlijk mag je hier een link zetten naar die webshop. Maar hij staat al voor minder in de pricewatch
Is het verschil tussen de Canon Powershot A610 en de A620 enkel alleen 2Mp?

[edit]

Zelf ff gezocht :) Op dpreview.com de review van de A620 en die was zeer lovend. Zeven megapixels heb ik als foto n00b niet nodig dus de A610 lijkt me prima. Een zeer schappelijke prijs bovendien.. Alleen jammer van de xD kaartjes maar goed, gelukkig is SD een stuk goedkoper!

The Legend wijzigde dit bericht 18-01-2006 20:58 (66%)

quote:
The Legend schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:36:
Is het verschil tussen de Canon Powershot A610 en de A620 enkel alleen 2Mp?

[edit]

Zelf ff gezocht :) Op dpreview.com de review van de A620 en die was zeer lovend. Zeven megapixels heb ik als foto n00b niet nodig dus de A610 lijkt me prima. Een zeer schappelijke prijs bovendien.. Alleen jammer van de xD kaartjes maar goed, gelukkig is SD een stuk goedkoper!
Idd aan de A610 heb je meer dan genoeg hoor :)
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11633

Toch nog maar even de url, in de pricewatch zie ik hem niet zo snel

* Dual Xeon 2.0GHz - 4GB RAM * P4 3.2GHz - 1GB RAM * P4 Dual Core 3.2 GHz - 2GB RAM
* P4 3 GHz - 1GB Ram * Quad Xeon 700MHz - 4GB RAM * Dual P3 1266MHz - 2GB RAM

Ik wil binnenkort ook een nieuwe camera kopen, maar zit ontzettend te twijfelen tussen de Pentax Optio SVi en de Fujifilm FinePix E900. Zou iemand me een beetje advies kunnen geven? Alvast bedankt.
Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
RvO_6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:09:
Ik wil binnenkort ook een nieuwe camera kopen, maar zit ontzettend te twijfelen tussen de Pentax Optio SVi en de Fujifilm FinePix E900. Zou iemand me een beetje advies kunnen geven? Alvast bedankt.
Mijn ervaringen met Pentax compact uit het verleden zijn dat die dingen hééél veel ruis hebben.

EOS 5D | 17-40L | 24-70 2.8L | 70-200 2.8L IS + 1.4x + 2.0x TCII | 50mm 1.4 | 85mm 1.8 | 580EX + 430EX II
Blue-eyess isse mijn !

Ja toch, niet dan, echt wel
Reg. datum: 28 oktober 2002

Nou wou ik graag eens wat weten van de experts onder de mensen hier. Ik ga binnenkort op vakantie en ik wil een mooie digicam kopen want ik heb nu eentje met 1,3 MP dus dat schiet niet echt op. Ik vind fotograferen erg leuk dus wil graag een goede (beginners) camera om eens mee te spelen.

Nu ben ik twee camera tegen gekomen de Fuji S5600 en de Olympus SP-500. Voor het uiterlijk kies ik voor de S5600 en voor het LCD scherm voor de SP-500.

Maar nu is mijn vraag welke camera raden jullie me aan ik wil namelijk een van deze twee gaan kopen maar welke is beter en maakt de mooiste foto's :?

Beide camera zitten tussen de ¤ 285 en de ¤ 320 :)

www.abovedalaw.nl

ik ben ook op zoek naar een nieuwe cam heb nu een canon a400.

Met een max van 300euro.

hij moet wel een beetje kunnen zoomen minimaal 5x optische
Verder heb ik niet echt eisen maar ik wil de beste voor 300euro :)

natuurlijk heb ik zelf al gezocht:

Canon S1 IS voor 270euro
NIKON COOLPIX 7600 280euro
Konica Minolta Dimage Z20 260euro
Fujifilm Finepix S5600 285euro

Garta wijzigde dit bericht 28-01-2006 13:19 (7%)

heb dislexie, sorry

Ja toch, niet dan, echt wel
Reg. datum: 28 oktober 2002

Volgens mij de S5600 het beste?!
quote:
MarkoZ schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:12:
ik ben ook op zoek naar een nieuwe cam heb nu een canon a400.

Met een max van 300euro.

hij moet wel een beetje kunnen zoomen minimaal 5x optische
Verder heb ik niet echt eisen maar ik wil de beste voor 300euro :)

natuurlijk heb ik zelf al gezocht:

Canon S1 IS voor 270euro
NIKON COOLPIX 7600 280euro
Konica Minolta Dimage Z20 260euro
Fujifilm Finepix S5600 285euro

www.abovedalaw.nl

Sowieso schrijf je zo!

Voor 306,- (PW) heb je de Panasonic FZ5 (5mp, 12x optische zoom (Leica lens & gestabiliseerd), accu en SD-kaart). Check dpreview voor een review. Lijkt mij een betere keus vanwege de accu, SD-kaart en stabilisatie dan de S5600. Maar dat hangt natuurlijk af van jouw behoeften.

Great Minds think alike!

bedankt dat gaat hem worden :9~ _/-\o_

hij komt uit testen overal het beste uit.

btw hoe zit het met de fz4

Garta wijzigde dit bericht 29-01-2006 11:38 (16%)

heb dislexie, sorry

C8H10N4O2 powered

quote:
Mig29 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:55:
Voor 306,- (PW) heb je de Panasonic FZ5 (5mp, 12x optische zoom (Leica lens & gestabiliseerd), accu en SD-kaart). Check dpreview voor een review. Lijkt mij een betere keus vanwege de accu, SD-kaart en stabilisatie dan de S5600. Maar dat hangt natuurlijk af van jouw behoeften.
Bij welke winkel van de pricewatch heb je hem dan gekocht? Ga er binnenkort misschien ook een kopen dus dat is misschien een goed adres? :*)

Gadgets FTW!

quote:
MarkoZ schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:35:
bedankt dat gaat hem worden :9~ _/-\o_

hij komt uit testen overal het beste uit.

btw hoe zit het met de fz4

fz4 is 4MP in plaats van 5MP. Heeft geen geluid bij filmpjes. Iets kleiner LCDscherm
Scheelt maar paar 10tjes dus kan je net zo goed voor de fz5 gaan :P
quote:
Mr_gadget schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:28:
[...]

Bij welke winkel van de pricewatch heb je hem dan gekocht? Ga er binnenkort misschien ook een kopen dus dat is misschien een goed adres? :*)
Hoeveel winkels zie jij in de pricewatch die hem voor dat bedrag aan bieden? }:O hint: bovenste in de lijst ;)

Stropdas wijzigde dit bericht 03-02-2006 02:49 (34%)

Honda CB750KZ '79 en CB250N '80

C8H10N4O2 powered

quote:
Stropdas schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:48:
[...]

fz4 is 4MP in plaats van 5MP. Heeft geen geluid bij filmpjes. Iets kleiner LCDscherm
Scheelt maar paar 10tjes dus kan je net zo goed voor de fz5 gaan :P

[...]

Hoeveel winkels zie jij in de pricewatch die hem voor dat bedrag aan bieden? }:O hint: bovenste in de lijst ;)
Wil niet gaan flamen maar dat had ik ook wel door :( Het gaat om zijn ervaringen bij die shop want via internet bestellen is toch iets risicovoller. Heb ooit een mp3-speler naar zo'n winkel opgestuurd en nooit meer terug gezien. Maar als hij positieve ervaringen heeft van die shop die de goedkoopste is dan wil het ook wel daar kopen.

Gadgets FTW!

Sowieso schrijf je zo!

Ik ken een aantal mensen van het bedrijf. De Nederlandse site is eigenlijk een soort portal voor het Duitse magazijn. Vandaar de levertermijn van een aantal dagen. Het bedrijf is gewoon betrouwbaar (en als ze dat bij mij niet zouden zijn, dan weet ik ze te vinden :) ), er zit een grote Duitse ondernemer achter.

Great Minds think alike!

Reg. datum: 02 december 1999

Zijn er mensen met een Panasonic DMC-FX9 ?

Is de Menu-Taal altijd in te stellen op Nederlands ongeacht welke versie (voor europese markt bijv) je hebt ?

De manual maakt me niet zoveel uit, het menu in het Nederlands lijkt me wel aardig wat makkelijker..
Of valt dit wel mee ?

Iemand ervaring ?
quote:
SandeR schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:22:
De manual maakt me niet zoveel uit, het menu in het Nederlands lijkt me wel aardig wat makkelijker..
Of valt dit wel mee ?
Lijkt mij dat andersom juist makkelijker is. Die paar woorden die in het menu staan, die snap je ook wel als ze in het Engels zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws