quote:
Ik heb de camera's voor je op een rijtje naast elkaar gezet:
Klik
Alleen de olympus camera kon ik daar niet vinden dus heb ik degene gekozen die qua naam het dichtste in de buurt kwam. namelijk de c-5500
Ik heb per eis de beste camera(s) van best naar minst (in mijn ogen) erbij gezet:
-(Goede) Macro camera
A610/A620 hebben een macro van 1cm. Ixus heeft een macro van 3cm en de andere 4 of meer.
-Sluitertijd kunnen instellen
A610/A620 de rest van de camera's kan dat niet volgens dpreview.
-Serieopnamen kunnen maken
Kodak schiet in de Continuous Drive 3 beeldjes per seconde, maar heeft een max van 5.
Daarna volgt de A610 met 2.4 fps maar wat de maximum is staat er niet bij. Kan ook zijn dat die er niet is.
-Ongeveer 5 megapixels
Niet op letten. 5 megapixel, of 4 megapixel of 7 maakt allemaal niet veel uit. Alleen als je wat wilt croppen aan je foto is het handig om wat meer megapixel te hebben. Verder is het alleen nuttig voor hele afdrukken groter dan a4 formaat. Maar dan heb je eigenlijk al genoeg aan 4mp.
-Redelijk Klein formaat + het oog wilt ook wat
de Optio Sz5 is het kleinste, mooiste moet je zelf uitmaken.
-Duidelijk lcd scherm
Dat kan ik niet vinden. De kodak heeft het meeste pixels (230.000) in het lcd, dus misschien wat scherper, maar de A610/A620 hebben een draaibaar display.
Wat misschien handig is om ook op te letten. Wil je een optische zoeker hebben, waar je dus met je oog door kijkt. Dat hebben sommige camera's niet. En kijk naar wat voorbeeld foto's, want specs alleen zeggen niet alles. Het gaat uiteindelijk toch om de foto's