Gathering of Tweakers

Quicksearch
MandaloR

[Ervaringen] Jewel Diamond 2600 deel 1
http://www.berns.demon.nl/joost/jewel2600.gif
Inhoud
Vorige delen

Nog niet van toepassing ;)

Inleiding
De 259EN3 bezit de nieuwst innovatieve Hybrid VGA Technology. Deze nieuwe technologie stelt je in staat om te wisselen tussen 2 krachtige grafische kaarten, de Intel Media Accelerator 900 of de Nvidia Geforce Go 6600. Gebruikers kunnen hierdoor de batterijduur aanzienlijk vergroten, of met een druk op de knop de meest recente en krachtige games van tegenwoordig spelen.

De 259EN3 gebruikt ook de nieuwe 915M Express Chipset, waardoor de grafische flexibiliteit en de verwerkings snelheid aanzienlijk verbeterd worden. DDR2 geheugen zorgt voor hogere overdracht snelheden, waardoor het werkt efficiënter en productiefer gedaan kan worden. High Definition Audio zorgt er voor dat al je multimedia tot leven komt.

Een groot, kleurrijk 15,4” WXGA (1280 x 800) LCD, geeft een je perfect scherm voor grafisch rijke toepassingen en spelen op grote schaal. De 259EN3 ondersteund serial ATA (SATA) harde schijven. Hierdoor wordt het dubbele van de bandbreedte gebruikt bij hoge overdracht aan data en zorgt voor een verbeterde schaalbaarheid.

Een nieuwe makkelijk te installeren Windows versie van Instant On, stelt de gebruiker in staat om meteen DVD’s te kijken, te luisteren naar muziek of het bekijken van foto’s. Met al deze toepassingen en veel meer, is de 259EN3 de perfecte notebook voor al je behoeftes.
Algemene specificaties
    Display 15.4" WXGA LCD Display 1280 X 800

CPU Intel® Pentium® M Processor up to 2.6 GHz

Graphics Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 900 256MB V-RAM/
    Nvidia GeForce Go 6600

Chipset Intel 915GM & ICH6-M

Memory (2) DDR2 400/533 SO DIMM up to 1GB total

Hard Drive 40GB/60GB/80GB 2.5" 9.5mm HDD

Optical Drive CD-RW/DVD Combo (Optional)

DVD+-/+-RW (Optional)
    DVD Dual (Optional)

Audio System Azalia Audio in High Definition
    Support Digital S/PDIF Output
    Direct Sound 3D Compatible
    Two Stereo Speakers

Connectivity 10/100 and 1000 MB/Sec GIGA LAN
    56K V.92 Modem
    802.11B/G Minipci
    4-in-1 Media Card Reader: SD, MMC, MS, MSPro
    Bluetooth Module (optional)

Dimensions Width: 14.9" (358mm)
    Depth: 10.7" (272mm)
    Height: 0.9" ~ 1.4" (25.3 ~ 35.7mm sloped)
    Weight: 6.43lbs, (3043 kg)

Ports • 3 External USB 2.0
    • 1 IEEE 1394 port
    • 1 Mic-in jack
    • 1 Audio-out/SPDIF jack
    • 1 RJ-45 Ethernet plug
    • 1 RJ-11 Modem plug
    • 1 External VGA
    • 1 S-Video output port
    • 1 PCMCIA Card Type II
    • 1 DC-in jack
    • 4 in 1 Card Reader
    • 1 15 Pin CRT port
    • 1 VGA Switch
Afbeeldingen en foto's

http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/front.jpg
http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/frontleft.jpg
http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/leftrear.jpg
http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/tour/back.jpg
http://www.uniwill.com/products/hybrid/259en3/2.jpg

Mini-FAQ
  • Welke BIOS-versie is geschikt voor mijn laptop :?
    Op de site van Uniwill kun je BIOS-updates voor de Uniwill 259EN3 vinden, deze zijn in principe ook geschikt voor de Jewel Diamond 2600 (en consorten).

• Hoe kom ik in het BIOS van mijn laptop terecht :?
    Dit doe je door DEL ingedrukt te houden en dan je laptop aan te zetten. Zo voorkom je dat je per ongeluk de POST overslaat en Windows al wordt opgestart.

• Hoe kan ik het beste de bijgeleverde Intervideo InstantON installeren :?
    Het beste is om eerst Windows te installeren. Zorg dat je (bijvoorbeeld tijdens Windows Setup) de benodigde partitie(s) aanmaakt die je onder Windows wilt gebruiken en laat aan het einde van de schijf nog minstens 300MB lege ongepartitioneerde ruimte vrijstaan. Als Windows geinstalleerd is kun je dan op opstarten van je Intervideo InstantON CD, en de rest wijst zich dan vanzelf. :) Mocht je Windows ooit eens opnieuw willen installeren en werkt je InstantON dan niet meer? Geen probleem, gewoon weer even opstarten van de CD en InstantON wordt gewoon weer over je oude installatie heengezet.

• Kan ik zelf de hardware van mijn laptop bijwerken :?
    Ja, dat kan! Aan de onderkant van je laptop zitten 3 kleppen. Met de batterij naar achteren gezien zitten rechtsonder 2 klepjes. onder de bovenste zit een interne USB-poort voor bijvoorbeeld een bluetooth stick en onder de onderste zit je hardeschijf. Aan de linkerkant zit ook nog een grote klep die ongeveer de helft van je laptop bestrijkt, hieronder zitten je processor, geheugenmodules en mini-PCI kaartjes. Deze zijn allemaal eenvoudig zelf te vervangen. Het is bij deze laptop ook mogelijk om je grafische kaart te vervangen. Dankzij de standaard die MXM heet, waardoor fabriekanten de zelfde afmetingen kunnen gebruiken. Nifty feature 8) Zorg echt dat je anti-statische kleding draagt! Statische elektriciteit kan je hardware voorgoed vernielen!

• Hoe lang gaat de accu ongeveer mee :?
    Afhankelijk van het gebruik en bijvoorbeeld je processorsnelheid varieert dit tussen de 2 en de 4 uur. Mocht je merken dat jouw accu echt te kort meegaat, controleer dan in Windows op eventuele lopende processen die de processor continu blijven belasten, want dit verkort de batterijduur aanzienlijk! (Denk hierbij ook aan Spyware en virussen.) Daarnaast zou je het BIOS eens kunnen updaten, want hiermee worden ook telkens verbeteringen in aangebracht waardoor de accu langer kan meegaan.
Handige linkjes
About
Deze startpost is gemaakt door MandaloR. Als je graag dingen toegevoegd zou zien neem dan contact met me op, zodat het toegevoegd kan worden.
Deze startpost is mede verwezelijkt door 't het nodige knip-en-plak werkt uit andere topics! O-)

Sonoma 1,86GHz | 259EN3 | Nvidia 6600 Go | 1 GB | 15,4" 1280x800 | 80 GB

Niet veel animo voor dit topic. Ik zie het eerlijk gezegd ook pas voor het eerst.
Mooie topicstart voor de opvolger van de 2500.. Heb lang getwijfeld over die laptop zeg :)

MandaloR

Kheb de mijne (Jewel 2600 à ¤1299,-) vandaag besteld bij Computerland. Deze zou over 1-1,5 week geleverd moeten worden. Ze hadden wel al 1 variant met 256mb graka geheugen, dus als iemand intresse heeft (kost ¤1384,-) ;) Het betreft hier de winkel in Eindhoven...Kkan iig niet wachten tot ik de mijne kan ophalen en wat meer info + plaatjes kan posten :)

Mag ik vragen waarom je deze hebt gekozen en niet bijv de Acer Aspire 1692 of de 5024?

MandaloR

Ten 1e de prijzen, ten 2e de extra zooi aan software en OS die erbij geleverd worden en ten 3e wil ik een Nvidia ivm Linux gebruik ;) De Acer's zien er verder wel leuk uit moet ik zeggen :)

Ziet er netjes uit die functie om te switchen tussen videokaart is vooral prima, bespaart daar een hoop stroom mee = langer mee werken = minder warmte :*) .

Dit vind ik wel minder : 15,4” WXGA (1280 x 800) Ga morgen wel eens kijken

C0rrupt wijzigde dit bericht 21-09-2005 20:58 (7%)

--- LET OP !!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn !!!--- Wazza

MandaloR

Voor 95,- extra kon je geloof ik kiezen uit de WSXGA+ (1680 x 1050) versie :)

Zit je toch weer tegen de 1400 euro aan 8)7 Waarschijnlijk gaat het de custom laptop van Informatique worden.

Hoe toevallig! :) Van het weekend internet af zitten speuren naar een mooie laptop. Kom je dit tegen. Specs vallen mij zeker niet tegen! Nu vraag ik mij wel af: is de hdd 5400 rpm? of toch 4200? :'(

Ja! :) schijfje is 5400 toeren! check die intressante specs

willy1986 wijzigde dit bericht 21-09-2005 23:50 (21%)
Reden: antwoord gevonden!

funky!

wat zijn btw de prestaties van deze laptop op grafisch gebied?
bv de acer aspire 1692 heeft een x700 erin, deze een go 6600. welke is sneller/beter?

ik zoek namelijk een laptop voor school maar ook waar ik spellen op kan spelen :)

[This space is for rent]

X700 of Gefore6600 maakt volgens mij bijna niks uit. Was vandaag bij Computerland in Eindhoven geen 2600 te bekennen :(

Shake and Bake!

Ik heb er net 1 gekocht.. bij computerland Eindhoven. Die met 256mb erin.

MandaloR

quote:
Wimo. schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:13:
Ik heb er net 1 gekocht.. bij computerland Eindhoven. Die met 256mb erin.
En first impressions??? Kun je miss enkele foto's ervan nemen??? Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het scherm.

Shake and Bake!

Ik zal vanavond wat foto's schieten. Scherm is identiek aan mn jewel 2500. Die knop die voorheen de wifi aan/uit zette doet nu hetzelfde met de videokaart :)

Ik ben wel benieuwd wat de batterijduur is met de intel videokaart.

MandaloR

Yay de mijne heb ik net ook kunnen ophalen....wat een pracht van een beest zeg O+ :9~
Ben nu bezig met de nodige installaties en foto's maken, deze zal ik later op de dag eens uploaden :D

edit: Hier alvast wat plaatjes

edit2: First impressions so far:

- Groot mooi, helder en kleurrijk scherm :D Als ik trug kijk naar mijn normale 15" TFT van mijn desktop pc, dan zie je gewoon een korrelig scherm, niet met laptop scherm.
- Prestaties liggen boven die van mijn desktop pc, dus ik kan eindelijk Battlefield 2 spelen, detail op high en res van 1024 8)
- Erg stil, vergeleken met mijn oude laptop. Het is bijna gewoon akeling, alsof de fans kapot zijn ofzo. Mja zodra je dan begint te gamen dan beginnen ze het toch te doen :)

- klein minpuntje tot nu toe...wifi wil nog wel een moeite hebben met een sterk signaal krijgen, oft I-net wil nog wel eens wegvallen :( Mja daar kan nog naar gekeken worden.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit beest van een laptop. Zeker een goede aankoop geweest _/-\o_

MandaloR wijzigde dit bericht 25-09-2005 08:02 (81%)

MandaloR

ff een klein schopje en een vraag.

Is het verstandiger om de accu in de laptop te laten, als je hem merendeel toch aan netspanning hebt hangen?? De verkoper bij Computerland vertelde mij dat daardoor de accu snelle slijt. Of kan ik hem beter eruit halen en ergens opbergen??

Ik wil namelijk niet weer een rotte accu net als bij mijn oude notebook, de Brilliant 2780. Waarvan de accu op gegeven mom ni langer dan 15min mee ging :?

Het antwoord op je vraag weet ik niet, wel dat ik heel sterk aan het overwegen ben om ook deze notebook te kopen :9~ .
Ik heb hem vanmiddag al even in m'n handen gehad, en het ding ziet er heel mooi uit, en de specs zijn natuurlijk ook hardstikke prima. Ik ga dan wel voor de versie met 128 MB videogeheugen.
Enige wat me nog tegenhoudt is de prijs, ik weet dat het niet veel geld is voor de specs, maar voor mijzelf is het wel een hoop :p
Als ik m heb, horen jullie het natuurlijk meteen ;)

specs | Kater? Eerst water, de rest komt later

Ik heb net ook even nagevraagd in de winkel in Eindhoven.
lijkt me zeker wat... dan neem ik wel wsxga+ en bluetooth er bij.
Denken jullie dat de 256 mb versie van de 6600 kaart veel verschil zal maken?

maakt hij veel geluid? (ventilator)

MandaloR

quote:
Arn schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:13:

Ik kan je alvast vertellen dat deze laptop ERG stil is!!! 8) k laat hem voortaan 's nachts aanstaan om de nodige downloads binnen te trekken en hij houdt mij zeker niet wakker in tegen stelling tot mijn oude Brilliant 2780 laptop _/-\o_

Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat je erg veel verschil zult merken van die 256mb tegenover 128mb, mits je natuurlijk AA en AF intensief wilt gebruiken, denk ik. Dan kun je, jezelf beter die 85,- extra besparen, aangezien je de gpu kunt vervangen. Wie weet komt er dan nog ooit een 7800go in en heb je daar mooi de centjes voor :D

oke dat dacht ik al wel.
maar wat is AA en AF?

ik zit toch sterk te denken om hem te nemen.
Het enige jammere is dat alle 3 de (geen 4) USB poorten rechts zitten he?
Maargoed, dat heb je met laptops . . . 100% perfect maken ze niet voor je ;)

MandaloR

quote:
Arn schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:38:
oke dat dacht ik al wel.
maar wat is AA en AF?

ik zit toch sterk te denken om hem te nemen.
Het enige jammere is dat alle 3 de (geen 4) USB poorten rechts zitten he?
Maargoed, dat heb je met laptops . . . 100% perfect maken ze niet voor je ;)
AA =
quote:
Anti-aliasing
See Aliasing. Anti-aliasing is a single or multiple method of removing the noticeable effects of aliasing. These days it often just is called FSAA (Full Scene Anti-Aliasing) and various manufacturers have their own way of performing anti-aliasing. Texture aliasing is reduced by the process of texture filtering but for edges and lines, the two most popular methods are:

* Supersampling: there are various implementations of this method. One is where the graphics adapter renders the entire scene at an increased resolution into a non-visible buffer in the local memory. The adapter then samples this frame into the back buffer, and once complete it is flipped to the front buffer. Another method is to render several copies of the same frame over several passes, adjusting the geometry of each successive copy, and then sampling each stored frame into the back buffer. Both methods require lots of fill rate and memory bandwidth to be effective.
* Multisampling: the DirectX version of this anti-aliasing method is similar to the OpenGL multi-sampling anti-aliasing, but the term is used in various ways by different companies. Although it is described as being an example of FSAA, multisampling only affects the edges of the polygons within a frame; no texture detail is affected (unlike supersampling). This is done by testing the frame before it is textured; each pixel is checked and those at a visible polygon edge are then sampled into a new buffer. Once complete, the frame is updated within the pass by blended all of the samples from the various buffers into the back buffer. Multisampling requires lots of memory bandwidth to be effective but since pixel colours and operations are only performed once, this method is not as dependent on fill rate.

There are several other methods too, which each one having its good and bad points. However, for the time being, any form of anti-aliasing has some impact on the rendering performance of the graphics adapter.
AF =
quote:
Anisotropic Texture Filtering
See Texture Filtering. This method of texture filtering is better than linear filtering and can be used with or without mipmaps, as it takes into account of the angle at which the texture map is being viewed. The anisotropy of a texture map is a measure of how "angled" it appears to the viewer - higher values of anisotropy require either more texture samples to be taken, a different sampling pattern to be used or possibly both.
En het klopt inderdaad dat de 3 USB poorten aan de rechterkant zitten, zoals boven op de foto's te zien is.

Ik heb deze laptop vandaag gehaald, maar hij boot niet van de cd!

(En ja, de cd rom staat op boot NR 1)
(Heb verschillende cd's geprobeert van 98, 2000, Xp home en Xp pro)

Iemand misschien tips? of een is er bios update ofzo?

Of moet ik maandag terug naar de winkel?

Nila wijzigde dit bericht 01-10-2005 17:49 (25%)

Beter 1 post goed, dan 10 fout.

weet je zeker dat de CD-rom bootable is? (al eens vaker gebruikt om zo te installeren?)
ps: ik heb hem ook besteld net!

Arn785 wijzigde dit bericht 01-10-2005 18:23 (16%)

quote:
Arn schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:22:
weet je zeker dat de CD-rom bootable is? (al eens vaker gebruikt om zo te installeren?)
ps: ik heb hem ook besteld net!

Ja cd's waren bootable, maar wel gekopieerd. want heb ze voor dit systeem ook gebruikt

Nu heb ik een orginele geleend, en die pakt ie wel.

Beter 1 post goed, dan 10 fout.

Reg. datum: 27 december 2003

quote:
Arn schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:13:

Grappig, ik heb gister ook een mailtje naar de winkel in utrecht gestuurd met de vraag of ze ook wsxga+ en bluetooth konden inbouwen, en ook voor welke prijs, maar ik heb daar (natuurlijk, 'tis weekend) nog geen antwoord op gekregen, maar misschien weet jij dat?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws