Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Niet echt.
Reg. datum: 22 maart 2005

quote:
Zoefff schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:19:
[...]

Een beetje onderbouwing mag wel hoor ;)

Laat ik het erop houden dat een analogie van de zigview met een zes jaar oude Trust Webcam in deze best zou opgaan - waarbij het Trust product zou winnen...

Trekt uw eigen conclusies... O-)

"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch

3 Benches

Tja, een third party bouwseltje, met camera en LCD (lekker indirect) is bij mij crap tot het tegendeel volledig onderbouwd bewezen is. :P

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
lateef schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:30:
[...]

dat vraag ik me dus af. volgens mij zijn de marges op (high-end) compactcamera's groter dan op instap dSLR's. als iemand dus een dure compact koopt, blijft er volgens mij meer geld over voor r&d dan wanneer iemand een 'goedkope' dSLR koopt.

[...]

is dat zo? volgens mij zijn digicompacts eerder hip en cool. persoonlijk ken ik ook niemand die niet serieus met fotografie - beroepsmatig of als hobby - bezig is en een dSLR heeft. wel ken ik redelijk veel mensen die voor de heb een digicompact hebben...
* Grrrrrene kent er meerdere. Een EOS 300D voor vakantie en uitstapjes. Waarom een DSLR? Omdat ze al een EOS 300 hadden met bijbehorende objectieven en een 300D + kitlens dan een leuke upgrade is van je set :)

Imitation is the sincerest form of flattery

Reg. datum: 05 november 2002

heeft iemand ervaringen met de 350d battery grip ?

@Canon 350d 18-55

Vast wel, een hele sloot van 350D bezitters heeft zo'n ding.

Maar wat wil je er dan exact van weten? M.a.w je vraag is te vaag om een nuttig antwoord te krijgen. :)

www.hospitalitylife.nl

Zend Certified Engineer
Reg. datum: 19 augustus 2003

Ja hoor, genoeg hier,
lees de afgelopen 3 topics maar eens door ;)
Wat er uit komt is dat het erg handig is, je batterij gaat er veel langer mee mee,
je kan met de grip je camera beter vasthouden en hij zorgt voor een betere balans bij een zwaardere lens. Koop 2 extra batterijen via marktplaats en je bent klaar. Vindt de prijs alleen wat aan de hoge kant voor een stuk plastic met wat kleine electronica er in...

Persoonlijk vind ik de 350d zonder die batterygrip te klein, daarom wil ik weten of het het geld wel waard is volgens mensen die de grip hebben.
Ik dacht eerst dat het een accu zelf was maar blijkbaar moet je daar 2 losse std accu's of 5/6 pennlites in doen.
Maar voor die +-130euro koop je ook een grote CF kaart....

@Canon 350d 18-55

Zend Certified Engineer

Dat is helemaal waar,
Het is maar waar je zelf de voorkeur aan geeft, als je de eos te klein vindt en je wilt hem beter vast kunnen houden neem dan de grip, vindt je een grotere opslagcapaciteit belangrijker neem dan de CF kaart. Zelf zou ik voor de grip gaan, dit omdat ik niet in RAW ga schieten en ik vaak genoeg bij de pc ben om mijn kaartje te legen, Schiet jij wel in RAW en wil je veel foto's nemen zonder hem elke keer leeg te maken, neem dan de kaart, as simple as that ;)
Reg. datum: 13 juni 2005

Ik heb ook een grip en ik zou echt niet zonder kunnen. Zeker als je wat grotere handen hebt is het wat lastig om je body vast te houden. Zeker als je en zwaardere lens en/of flitser erop heb biedt de grip voor mij in ieder geval uitkomst. Niet alleen voor je handen, maar ook voor je balans e.d. Bovendien kun je makkelijk portret fotos maken met de knop op de grip zelf.
Het is wat je wilt..... je kan het zien als luxe, maar ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik hem gekocht heb. Maar het is wat je eigen prioriteiten, budget en keuzes zijn. IN deze forums kan je iig veel teruglezen.
Zo'n grip is overigens zeker wel voor 110 te vinden met een beetje zoeken.

Canon EOS 40D / Canon 10-22 + Canon 24-105 / 420EX + omn / Loweprowe slingshot 300 aw. Arcam FMJ A32/CD36/T31, Monitor Audio GS60, Nordost Frey interlink, Nordost Heimdall LSkabel

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Hilly schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:52:
heeft iemand ervaringen met de 350d battery grip ?

Jazekers:

Ik zal het zo stellen, als ik moest kiezen tussen een 350D zonder grip of een D70s . D70s
350D met grip of D70s > 350D met grip.

De 350d heeft mijn voorkeur maar de grip is een must, ik heb hem overigens opgetrommeld in een winkel in Zwolle die ivm verhuizing het ding voor 75 euro verkocht. En ik heb de cam al aardig wat maanden maar dit ding meteen de volgende dag gekocht omdat ik mijn pink op dit losse 350d NERGENS kwijt kon.

Dussss :P

Fairy wijzigde dit bericht 05-10-2005 20:38 (1%)
Reden: gekocht ipv verkocht.

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

Reg. datum: 30 september 1999

quote:
matthijst schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:55:
Voordeel van een kleine CCD". Hmm, da's voor het eerst: lijkt me juist een nadeel: met een kleine CCD kan je spelen met DOF praktisch wel vergeten, terwijl dat met een SLR een keuze is.
Onscherpe foto's door de diepte? Tsja, het kan natuurlijk wel, maar... doorgaans heb ik ze onscherp door beweging...

Wanneer het puur om vakantiekiekjes gaat is het spelen met DOF niet echt belangrijk.

En je merkt echt wel dat met een kleine CCD gewoon alles altijd scherp is (idd: mits kort genoege sluitertijden), 't maakt eigenlijk niet uit waarop je focust.

M'n Fuji 2400 had best wel veel last om te focussen in het schemer, maar flitser aan, en gewoon foto maken betekent in zo'n geval gewoon een foto waarop alles tussen de 20 cm en oneindig scherp op is, zo'n foto kan eigenlijk niet mislukken.

Overigens, wat vaak als voordeel van een DSLR wordt gezien is het snel focussen. Maar om eerlijk te zijn valt me dat wel redelijk tegen, m'n 350D + 18-125 is amper sneller dan m'n Fuji 2400 van 5-6 jaar oud (maar ook wel enigzins logisch: het lensje van die Fuji is 10x zo klein en hoeft dus veel minder te bewegen, en bovendien hoeft het allemaal veel minder nauwkeurig (juist omdat je door de kleine CCD een grote DOF hebt)).

40D - Canon 50 1.8 - Canon 17-40L - Canon 70-300 IS - Canon 100 macro - 430EX

Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
matthijst schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:59:
zie .sig voor de vakantiekiekjes ;)

Tja sorry hoor, maar dat vind ik geen vakantiekiekjes meer! :)
Verder ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat de 350D (en collega's) een leuke camera is voor iedereen die zich ook maar enigszins serieus in fotografie interesseert, en gemiddeld misschien iets meer dan 1 seconde per foto besteedt. Het is nu voor het eerst dat DSLR betaalbaar wordt voor het publiek, en wat je ziet is dat het wel een beetje aan het 'hypen' is op het moment. De interesse zal in de loop van de jaren wel wat afnemen als veel mensen beseffen dat ze die extra kilo's niet langer mee willen zeulen en de markt enigszins verzadigd raakt.

Canon 350D | Canon 17-55 F/2.8 IS | Canon 70-200 F/4L USM | Canon EF-S 60 F/2.8 macro | Peleng 8 F/3.5 Fisheye

Zend Certified Engineer

Dit is ook de reden voor mij dat ik een EOS 350D ga kopen,
Het is eindelijk betaalbaar. Dit doe ik niet om te hypen maar omdat ik mij serieus in digitale fotografie interesseer. Ik ben al lang uit mijn compactcam uitgegroeid en heb echt een vervanger nodig waarmee ik veel meer kan, dan wil ik het gelijk goed doen en een 350D nemen. Mijn tante heeft nog 3 canon lenzen voor mij liggen van haar oude SLR die ze niet meer gebruikt dus met de standaard kitlens heb ik dan een mooie startersset waarmee ik serieus aan de gang wil gaan, hetgene waar ik van baal bij mijn digicam zijn de beperkte instelmogelijkheden, de beperkte zoom en het gebrek aan het spelen met DOF, ook is de resolutie (3.2 megapixel) te laag om goede foto's te maken voor de doelen waar ik het voor wil gebruiken (drukwerk e.d.).
Supercalifragilistic

quote:
Bean77 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:15:
Ik heb ook een grip en ik zou echt niet zonder kunnen. Zeker als je wat grotere handen hebt is het wat lastig om je body vast te houden. Zeker als je en zwaardere lens en/of flitser erop heb biedt de grip voor mij in ieder geval uitkomst. Niet alleen voor je handen, maar ook voor je balans e.d. Bovendien kun je makkelijk portret fotos maken met de knop op de grip zelf.
Het is wat je wilt..... je kan het zien als luxe, maar ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik hem gekocht heb. Maar het is wat je eigen prioriteiten, budget en keuzes zijn. IN deze forums kan je iig veel teruglezen.
Zo'n grip is overigens zeker wel voor 110 te vinden met een beetje zoeken.
Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren. :)

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

misschien domme vraag, maar wat houdt die portretstand precies in?

@Canon 350d 18-55

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
MartijnGizmo schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:47:
[...]

Ik ben ook 1,97m, schoenmaat 47 en bijbehorende handen en weet de grip zeker te waarderen. Veel van mijn betere foto's zijn ook in portretstand gemaakt met grip. Sinds ik hem heb is hij 1 keer van de camera af geweest, om het serienummer te noteren. :)

Kannie er dan nog vanaf dan??? :+

(met 1.83m en schoenmaat 43 issie ook nog wel handig :D)

blaat!

3 Benches

quote:
Hilly schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:42:
misschien domme vraag, maar wat houdt die portretstand precies in?

Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.
Overigens zijn deze namen niet echt ideaal, niets verbiedt je om landschapfoto's te schieten in de portretstand en andersom. :+

De grips van Canon bieden extra knopjes op de grip aan de onderkant van de camera, dus waarom dat handig is met de portretstand moge duidelijk zijn. ;)

Voutloos wijzigde dit bericht 05-10-2005 23:59 (20%)

Zend Certified Engineer

is er misschien iemand in de gelegenheid een mini review met foto's te maken van de grip? wat voor knopjes er op zitten e.d.

Ik kan nu er maar weinig over vinden op internet en ben toch wel van plan hem aan te schaffen.

quote:
Voutloos schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:57:
[...]

Je camera zo houden dat bij de uiteindelijke foto de breedte groter is dan de hoogte -> landschapstand. Een kwartslag draaien -> portretstand. Bij het afdrukken van documenten zie je vaak genoeg ook een keuze tussen deze 2 standen.
Overigens zijn deze namen niet echt ideaal, niets verbiedt je om landschapfoto's te schieten in de portretstand en andersom. :+

De grips van Canon bieden extra knopjes op de grip aan de onderkant van de camera, dus waarom dat handig is met de portretstand moge duidelijk zijn. ;)
ok bedankt, en ik ben het wel met D4V3 eens. Ik heb ook flink gegoogled maar over de grip is niet zoveel te vinden.

@Canon 350d 18-55

3 Benches

De grip voor de 300D met plaatjes en uitleg: http://www.patenttinet.com/artikkelit/bg-e1
De grip van de 350D en 20D zijn gewoon meer van hetzelfde, alleen dan specifiek passend op die respectievelijke camera. :Y)

Uitleg spreekt voro zich, maar hier komt ie:
• Betere balans
• Meer grip (go figure)
• 2 ipv 1 accu, werkt overigens wel indien maar 1 accu aanwezig
• Extra knopjes voor portretstand
• De On/Off schakelaar is om het gebruik van die knopjes aan en uit te zetten.

Als je meer dan dit wil weten, zal je hem toch echt even vast moeten houden. :)

Voutloos wijzigde dit bericht 06-10-2005 00:21 (48%)

Zend Certified Engineer

bedankt voor de link, de plaatjes hebben veel duidelijk gemaakt,
jammer alleen dat het in het fins is, daar ben ik niet zo goed in ;)
eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:28:
bedankt voor de link, de plaatjes hebben veel duidelijk gemaakt,
jammer alleen dat het in het fins is, daar ben ik niet zo goed in ;)
Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)

Vervolgens schuif je deze slede in de BG

Hier zie je de knopjes een klein beetje. (aan de voorkant zit de ontspanknop en je draaiwieltje, die zie je niet op dit plaatje)

hopelijk verduidelijkt dit ook nog enigszins

blaat!

Reg. datum: 16 september 2005

weet iemand of er al een plug in is voor bewerken van RAW-beelden met Paintshop pro X. Voor Photoshop is er wel een plug in voor dit speciale canon 350D RAW formaat..

Supercalifragilistic

quote:
jack77 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:54:
weet iemand of er al een plug in is voor bewerken van RAW-beelden met Paintshop pro X. Voor Photoshop is er wel een plug in voor dit speciale canon 350D RAW formaat..
Dat kannie standaard toch al?

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

quote:
Y1K schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:59:
[...]

Hier gaan de batterijen in (2 accu's of 6 AA-penlites)

Vervolgens schuif je deze slede in de BG

Hier zie je de knopjes een klein beetje. (aan de voorkant zit de ontspanknop en je draaiwieltje, die zie je niet op dit plaatje)

hopelijk verduidelijkt dit ook nog enigszins

Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: