Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
1440 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:30:
Ik vind het persoonlijk een enorm hoerending ( :+ ) maar ik moet hem er wel omlaten... ik loop namelijk regelmatig met twee body's rond en dan is het handig als je even je andere toestel aan je schouder kan laten hangen. Maar als ik maar één body meeneem bungelt deze meestal via de handstrap aan mijn hand en heb ik de neckstrap om mijn arm gewikkeld.

Moet? Moet is een groot woord, ik ben nog op zoek naar een mooiere oplossing maar dit is het idee.

http://www.xs4all.nl/~vonschev/GOT/IMG_4470l.JPG

Ik ga binnenkort eens in een tassen/kofferwinkel kijken of ze iets hebben van een mooiere kleine clip, maar met dit systeem heb je in 2 tellen de neckstrap in je zak of tas!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

The law
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Triplefox schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:01:
[...]

Moet? Moet is een groot woord, ik ben nog op zoek naar een mooiere oplossing maar dit is het idee.

[afbeelding]

Ik ga binnenkort eens in een tassen/kofferwinkel kijken of ze iets hebben van een mooiere kleine clip, maar met dit systeem heb je in 2 tellen de neckstrap in je zak of tas!
Hé, dat is best handig... ik ga ook even naar dat soort haakjes zoeken :) Goed bedacht :+

Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

Geven die haakjes geen krassen op je cam?
Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
Derice schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:32:
Geven die haakjes geen krassen op je cam?
Ik heb er nog geen last van maar ik denk dat met iets betere clipjes dat risico kan uitsluiten, zelf wil ik het gewoon iets minder grof hebben vanwege het gezicht maar ik zou niet meer zonder willen.

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Reg. datum: 30 september 1999

Ik wil eigenlijk wel een handstrap, maar geen grip. Nou is het volgens mij zo dat die E1 volgens mij alleen onderaan bevestigd kan worden aan de grip (of althans, dat lees ik meestal), maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je de handstrap onderaan kan bevestigen aan de statiefschroef. Iemand met een handstrap die daar iets over kan zeggen?

(als alternatief zou natuurlijk een 3rd party handstrap mogelijk zijn)

40D - Canon 50 1.8 - Canon 17-40L - Canon 70-300 IS - Canon 100 macro - 430EX

The law
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
CubicQ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:31:
Ik wil eigenlijk wel een handstrap, maar geen grip. Nou is het volgens mij zo dat die E1 volgens mij alleen onderaan bevestigd kan worden aan de grip (of althans, dat lees ik meestal), maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat je de handstrap onderaan kan bevestigen aan de statiefschroef. Iemand met een handstrap die daar iets over kan zeggen?

(als alternatief zou natuurlijk een 3rd party handstrap mogelijk zijn)
Daar is wel een hulpstuk voor... genaamd de Camdapter.

Supercalifragilistic

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 30 september 1999

quote:
1440 schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:54:
[...]

Daar is wel een hulpstuk voor... genaamd de Camdapter.

Ah, dank je wel.

Hmm, $35 voor een (lelijk) stukje plastic onder je camera... tsja... Dan ooit misschien toch maar voor een grip gaan... moeilijk...

40D - Canon 50 1.8 - Canon 17-40L - Canon 70-300 IS - Canon 100 macro - 430EX

if (!works){ hammer();}

pfft, als je dan toch geld gaat uitgeven, haal dan gelijk een grip. als dat ding nou een paar euro kostte oke, maar met zo'n grip balanceert je camera gelijk een stuk beter uit, hoef je minder accu's te wisselen en heb je een _zeer_ handige verticale shutter :)
me == Yoghurtbakje

In het hele topic hoor ik als nadeel van de 350 ten op zichte van de 300 eigenlijk alleen maar dat hij zo klein is. Daarom moeilijk vast te houden voor mensen met grote handen, maar dat zou dus betekenen dat ie voor meisjes met kleine handen eigenlijk erg geschikt is? Of zie ik het nu verkeerd. :?

accepteer iedereen zoals ie is, er kan er maar een perfect zijn en dat ben jij...toch?? | Gaat heen en sterft op de wijze die u zelf het beste acht!

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
magica schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:50:
In het hele topic hoor ik als nadeel van de 350 ten op zichte van de 300 eigenlijk alleen maar dat hij zo klein is. Daarom moeilijk vast te houden voor mensen met grote handen, maar dat zou dus betekenen dat ie voor meisjes met kleine handen eigenlijk erg geschikt is? Of zie ik het nu verkeerd. :?
Daar kan je op 1 manier goed achter komen, en dat is zelf vasthouden! Ik heb een 350D een 300D en een D70 vastgehouden en toen ben ik toch maar voor de 300D gegaan (maar ik ben geen meisje met kleine handen ;)) Dus zoek iemand in de buurt of stap een foto zaak binnen en vraag of je even mag testen. Ik kan je de 300D ook aanraden een leuke beginner in DSLR-land!

Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Reg. datum: 23 juli 2003

Ik heb sinds vrijdag dan ook eindelijk de EOS350D in eigen bezit. Lekker dingetje hoor :).

Nu wilde ik alvast een firmware-updateje doen maar in het menu van de camera staat dat ik firmware versie 1.0.3 heb. Ik neem aan dat ik nu dan niet meer hoef up-te-daten. Ik kan namelijk alleen firmware 1.0.2 vinden op het inet.

interessant

peace man.

quote:
Nellen schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:34:
Ik heb sinds vrijdag dan ook eindelijk de EOS350D in eigen bezit. Lekker dingetje hoor :).

Nu wilde ik alvast een firmware-updateje doen maar in het menu van de camera staat dat ik firmware versie 1.0.3 heb. Ik neem aan dat ik nu dan niet meer hoef up-te-daten. Ik kan namelijk alleen firmware 1.0.2 vinden op het inet.
1.0.3? Zeker weten? Volgens mij is die nog niet uit :P
Reg. datum: 06 mei 2005

Ik heb hele kleine handen en ook ik vind de grip (vergeleken met bv een Nikon D70 of een Canon 20D) echt te klein, dat zit niet zo zeer in de lengte van de grip (dus weinig ruimte voor je pink - of geen ruimte als je grote handen hebt) als wel in de dikte, hij is gewoon niet diep genoeg.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een verticale grip en je begrijpt gewoon niet waarom ze dat formaat en die vorm niet standaard gebruikt hebben. Voor mij was het bijna een reden om voor de D70 te gaan. Bij een lichte lens is het overigens niet zo bezwaarlijk.

Wat je kan doen is het volgende : zet je camera op een plankje van de gewenste dikte en teken de omtrek op de plank. Zaag dit uit en boor een gaatje op de plaats van het schroefdraad van je camera. Koop een passende schroef of vleugelmoer. Schilder plankje evt zwart. Schroef plankje aan je camera. Ziet er niet uit maar je kunt wel je pink kwijt.

Reg. datum: 24 januari 2003

quote:
BillsBro schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:51:
Ik heb hele kleine handen en ook ik vind de grip (vergeleken met bv een Nikon D70 of een Canon 20D) echt te klein, dat zit niet zo zeer in de lengte van de grip (dus weinig ruimte voor je pink - of geen ruimte als je grote handen hebt) als wel in de dikte, hij is gewoon niet diep genoeg.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een verticale grip en je begrijpt gewoon niet waarom ze dat formaat en die vorm niet standaard gebruikt hebben. Voor mij was het bijna een reden om voor de D70 te gaan. Bij een lichte lens is het overigens niet zo bezwaarlijk.

Wat je kan doen is het volgende : zet je camera op een plankje van de gewenste dikte en teken de omtrek op de plank. Zaag dit uit en boor een gaatje op de plaats van het schroefdraad van je camera. Koop een passende schroef of vleugelmoer. Schilder plankje evt zwart. Schroef plankje aan je camera. Ziet er niet uit maar je kunt wel je pink kwijt.
Dat van dat hout is wel een erg goed idee. Ik zit er zelf aan te denken om hem ook aan de zijkant wat meer body te geven, zodat de grip wat dikker word.

Canon 350D + glas

quote:
Simon schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:37:
[...]

1.0.3? Zeker weten? Volgens mij is die nog niet uit :P

Je gelooft me niet he :p.

http://www.harr.nl/Firmware.JPG

interessant

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:

Woooot?

quote:
jorryt_nijholt schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:15:
Hoi Hoi Hoi,

Ik ben eindelijk ook lid van de 350Dclub.

Ik had inprincipe de 18-55 + 55-200 +BG-E3 set besteld bij camerahuis.nl, maar na ruim een maand wachten heb ik ze maar eens gebeld. Helaas wordt deze set zo weinig uitgeleverd dat ik met grote waarschijnlijkheid nog wel een maand mocht wachten. Als uitstekende service hebben ze bij camerahuis de order omgezet naar een Duitse kit met alleen de 18-55 lens. Heb bij konijnenberg de grip maar los besteld..... de 55-200 was enkel een leuk extratje voor 50 ¤ verschil met losse aankoop...

Ik had nog een 50/1.8f lens liggen.... dus die hou ik

Jippie!!

Nu nog een zoomlens vinden en ik ben helemaal klaar!!

Nu de manual maar eens doornemen, want mijn foto's zijn bewogen..... :( Met mijn oude EOS 750 ging het toch beter....)

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat betreft die onderste in elk geval, een shutter van 1/3 sec vind ik het ook niet gek dat je foto bewogen is...

Fairy wijzigde dit bericht 25-09-2005 16:54 (74%)

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

Canon 350D

quote:
Misschien net als Konica Minolta Dimage Z2, na bepaalde datum wordt een andere firmware gebruikt terwijl het niet eens op website staat....

www.swalbe.nl | Fotografiesite. Gear: Canon 350D | Tamron 28-75mm F2,8 [color=#FF9900]XR Di[/color] | statief | 640mb CF (2x 256, 1x 128)

Reg. datum: 21 juli 2005

Sinds vrijdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van deze camera. Echt een super ding! Heb hem gekocht bij Foto Konijnenberg. Moest er wel een stukkie voor rijden. Moest komen uit omgeving Amsterdam, dus het was wel een ritje. Daar aangekomen moest ik even wachten, maar toen ik eenmaal aan de beurt was... kopje koffie en een prima service. Was aan het twijfelen tussen de 350D en 20D. Uiteindelijk wegens budgettaire redenen gekozen voor het pakket met de 350D + 17-85 IS USM + Batterygrip BG-E3. Daarbij een 1 Gig Ultra II CF, Canon EW-73B zonnekap en een Tiffen UV filter. Voor de toekomst ook een Sigma 70-300 APO DG of de duurdere maar betere Canon 70-200 f/4 L in gedachten (zeer interessant nu met cashback).
Heb er ook een Lowepro TLZ 20 tas erbij genomen. Hierin past zelfs de camera met Batterygrip! Welliswaar met passen en meten, maar toch het past. Ik weet dat niet iedereen te spreken is over de 17-85 lens, maar ik vind hem echt prima. Goede allround lens. Aangezien ik erg veel reis is dit een zeer goede aanwinst, qua groothoek en zoom. Afgelopen 3 dagen flink 'aangeklooit' en moet zeggen dat ik er helemaal weg van ben.

Ben nu nog opzoek naar een goede screenprotector, blaaskwast en andere dingen die evt. handig zijn bij deze fantastische DSLR.

Vanuit Shenzhen, China

quote:
Timpin schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:01:
Voor de toekomst ook een Sigma 70-300 APO DG of de duurdere maar betere Canon 70-200 f/4 L in gedachten (zeer interessant nu met cashback).
Ondanks cashback nog steeds van volledig andere orde natuurlijk. 225 tegen 600 euro ofzo.... Die L lenzen zijn wel leuk voor de kwaliteit en ik heb er ook een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik het gewoon te duur voor mijn hobbie. Het moet wel leuk blijven en met een lens van 600 euro word ik alleen maar nerveus dat het niet kapot gaat.

Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)

quote:
T.T. schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:29:
[...]

Ondanks cashback nog steeds van volledig andere orde natuurlijk. 225 tegen 600 euro ofzo.... Die L lenzen zijn wel leuk voor de kwaliteit en ik heb er ook een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk vond ik het gewoon te duur voor mijn hobbie. Het moet wel leuk blijven en met een lens van 600 euro word ik alleen maar nerveus dat het niet kapot gaat.

Het is natuurlijk waar dat de 70-200 f/4 L twee keer zoveel kost, maar het is en blijft een zeer interessante lens. Voor welke lens ben jij gegaan. De Sigma of een andere?
Bij Konijnenberg heb ik de 350D met grip en 70-200 mogen voelen en het is wel een geile combi hoor! :9~

quote:
Timpin schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:01:
Ben nu nog opzoek naar een goede screenprotector, blaaskwast en andere dingen die evt. handig zijn bij deze fantastische DSLR.
Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.

Canon 350D | Canon 17-55 F/2.8 IS | Canon 70-200 F/4L USM | Canon EF-S 60 F/2.8 macro | Peleng 8 F/3.5 Fisheye

quote:
pnieuwla schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:
[...]

Voor de screenprotector: ik heb deze: Brando workshop. Het zijn matte, dikke plastic velletjes die exact op het scherm passen (bedekken het hele 'vlakke' deel, dus ook de lcd bovenaan). Erg sterk, afwasbaar, echt ideaal. Voor die paar dollar kun je je er ook geen buil aan vallen.

Dit is inderdaad interessant. Ik vond die screenprotector in deel 3 van de EOS 350D TOPIC ook de moeite waard. Moeilijk, al die keuzes 8)7
Heeft er iemand nog meer ideeen?

Reg. datum: 12 december 2003

quote:
pnieuwla schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:08:
[...]

Zijn die ook in Nederland te verkrijgen?

[ Specs ] [ 1D3 | 30D + BG-E2N | 350D | EF 17-40 F4 L | EF-S 18-55 II | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | EF 400 F5.6 L USM | Sigma 70-300 APO DG | Speedlite 580EX ]

Reg. datum: 24 januari 2003

quote:
Got_user schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:59:
[...]

Zijn die ook in Nederland te verkrijgen?
Ik heb ze gewoon besteld op de website van Brando. Ongeveer een week later heb je dan je screenprotector uit Hong Kong, inclusief een mooie postzegel :)

Canon 350D + glas

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: