Talkin.nl daily photoblog
Day 1391: Greek Dog
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/5.6, ISO 100
quote:Aesculapius schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:51:
[...]
Idd een zeer duidelijke guide hoe het eruit ziet allemaal;
wat ik mij afvraag, als je nu maar één accu gebruikt, komt de balans dan niet tezeer aan één kant te liggen dat dit storend is?
nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...
Maar zonder BG zit je accu ook helemaal rechts in de grip. Daar issie ook niet 'storend'.
Denk dus dat de onbalans wel mee valt...
blaat!
Reg. datum: 16 september 2005
Voor Photoshop is er wel een plug in voor het enigszins afwijkende RAW formaat van de 350d.
quote:jack77 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:43:
gizmo, het 350d RAW formaat kan NIET gelezen worden in deze nieuwe Paint shop pro X, daarom de vraag.of er al een plug in is. PSP X kan wel omgaan met andere RAW bestanden maar niet met die van de 350D.
Voor Photoshop is er wel een plug in voor het enigszins afwijkende RAW formaat van de 350d.
Maar bij de update naar 10.01 staat o.a.:
# Canon EOS Kiss Digital N Camera Raw files are now supported.
# Canon Rebel XT/350D Camera Raw thumbnail quality has been improved.
http://www.tweakers.net/meuktracker/10468?t=1128516000
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
quote:Y1K schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:26:
[...]
nog nooit geprobeerd, ik schiet altijd met 2 accu's...
Maar zonder BG zit je accu ook helemaal rechts in de grip. Daar issie ook niet 'storend'.
Denk dus dat de onbalans wel mee valt...
Ik doe de enkele accu altijd in de midden, want normaal zit de batterij aan de rechterkant (van achteren op de camera gezien)
Met grip en zoals op de foto zou hij dan aan de linkerkant komen, dat verstoort imho de balans wel enigzins, al maakt de grip wel e.e.a goed, aangezien de rechterkant wat in het batterij slot gaat ook wel weer zwaarder is.
Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.
quote:D4V3 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:13:
is er misschien iemand in de gelegenheid een mini review met foto's te maken van de grip? wat voor knopjes er op zitten e.d.
Ik kan nu er maar weinig over vinden op internet en ben toch wel van plan hem aan te schaffen.
Nou, je moet de kwaliteit van m'n cam maar niet kwalijk nemen - er wil echt niks meer scherp uitkomen, maar je krijgt zo wel een aardige indruk hoop ik. (alles klikbaar naar de grote versie)
Recht van achteren (hier zie je dus duidelijk de extra knopjes voor de portretstand zitten - niet zichtbaar, maar aan de voorkant heb je nog een keer het wieltje en de ontspanner)
zijprofiel
Onder de lens door
Losgekoppeld (het batterijklepje stop je dus in de batterygrip)
Alles los
350D | 70-200/4L | 17-40/4L | 50/1.8 | Peleng | 420EX | ETX-90EC | 20" iMac | MacBook
[...]
Nou, je moet de kwaliteit van m'n cam maar niet kwalijk nemen - er wil echt niks meer scherp uitkomen, maar je krijgt zo wel een aardige indruk hoop ik. (alles klikbaar naar de grote versie)
--
Zelf eigenlijk nooit naar zo;n grip gekeken, maar als ik het zo bekijk lijkt me dat wel erg fijn idd, met name bij fotograferen in portretstand; ik vind hem vaak dan nu niet echt super stabiel en fijn vast te houden. Binnenkort maar eens zo;n ding testen in een zaak
C Ixus 860IS | C 350D | BG-E3 | C 10-22 | C 70-200 4.0 IS | C 430EX | Lowepro Slingshot 300 | Te Koop: Sigma 18-50 2.8 | Sigma 70-300 APO
Reg. datum: 29 januari 2003
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.
Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?
quote:Emp-Hasis schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:58:
Zelf eigenlijk nooit naar zo;n grip gekeken, maar als ik het zo bekijk lijkt me dat wel erg fijn idd, met name bij fotograferen in portretstand; ik vind hem vaak dan nu niet echt super stabiel en fijn vast te houden. Binnenkort maar eens zo;n ding testen in een zaak
De camera houdt veel prettiger vast (in beide standen). Zeker bij de 70-200 zoom maakt het gewoon het verschil tussen bewegingsonscherpte en een scherpe foto.
Toch twee nadelen:
- de camera wordt er weer zwaarder van (hou hem maar eens een tijdje vast met externe flitser, dikke zoomlens en grip)
- ik vind hem nu wel erg groot om hem zo maar mee te nemen. Voor situaties waarin je denkt dat je camera wel eens van pas kan komen, maar je hebt ook geen zin in het gesleep met alle fotospullen is hij redelijk groot.
350D | 70-200/4L | 17-40/4L | 50/1.8 | Peleng | 420EX | ETX-90EC | 20" iMac | MacBook
In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigensquote:ivoendanielle schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
Nu zijn er verschillende merken compactflash kaarten te koop de een nog sneller dan de andere.
Nu mijn vraag, merk ik het verschil als ik met een duur kaartje of met een goedkoper kaartje foto's maak. de snelheid voor het weg schrijven en lezen verscheelt per kaartje maar is het ook merkbaar voor de gebruiker? Oftewel wat voor merk/type zouden jullie mij aanbevelen als ik een kaartje ga kopen?
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Reg. datum: 03 september 2002
quote:MartijnGizmo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:49:
Ik heb een Transcend 80x kaartje, ook erg snel, maar ¤ 63,99 tegen ¤ 82,86 voor de Ultra II of zelfs ¤ 105,91 voor de Extreme III.
Ik gebruik zelf ook Transcend, heb een 45x en een 80x 1GB kaart.
Merk eigenlijk weinig verschil bij gewoon gebruik tussen de 2 qua snelheid.
Sandisk vind ik erg overpriced trouwens.
Reg. datum: 12 december 2003
Deze test had ik al eens eerder gepost. Hieruit blijkt dat je het beste een sandisk ultra II kaartje kan kopen, niet de snelste, maar het verschil met de extreme III kaartjes is klein.quote:ivoendanielle schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:16:
Ik ben van plan om een 1 gig compactflash geheugen kaart te gaan aanschaffen voor mijn camera.
[ Specs ] [ 1D3 | 30D + BG-E2N | 350D | EF 17-40 F4 L | EF-S 18-55 II | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | EF 400 F5.6 L USM | Sigma 70-300 APO DG | Speedlite 580EX ]
Reg. datum: 15 april 2003
Canon EOS 400D+BG-E3 | Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II | 430EX | Crumpler Stunner
Reg. datum: 13 juni 2005
quote:broncode schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:37:
[...]
In de 256 MB uitvoering heb ik het gratis kaartje en de snelle ultra II. Tijdens het fotograferen maakt het niks uit - je kunt geen langere reeksen foto's maken. Het maakt uit als ik de foto's overzet naar mijn pc. Voor 1 GB kan dat best wel behoorlijk schelen. Desondanks heb ik toch een goedkoper traag 1GB kaartje gekocht - overpompen duurt toch al lang, de extra minuut kan er dan ook nog wel bij. Dat is wel een persoonlijke keuze overigens
Heb een 1GB utlraII kaart en een gratis kaartje van 256mb. Wil in de toekomst nog wel zo'n compactdrive kopen van aardig wat gig.
Maar naar mijn bescheiden mening (ben pas beginner) kan ik wel lange reeks fotos maken. Zet hem bijv op de stand portret en fotografeer iets zonder flitser en houd de flitsknop ingedrukt. Als je dat geen lange reeksen noemt........ En dan kan een wat snellere kaart misschien wel handig zijn als je alles weg moet schrijven.
Niet overigens dat ik deze mode al functioneel heb gebruikt, meer om indruk te maken bij vrienden om de 350 eens te laten zien hahaha
Canon EOS 40D / Canon 10-22 + Canon 24-105 / 420EX + omn / Loweprowe slingshot 300 aw. Arcam FMJ A32/CD36/T31, Monitor Audio GS60, Nordost Frey interlink, Nordost Heimdall LSkabel
quote:Bean77 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:01:
kan ik wel lange reeks fotos maken.
Dat ontken ik ook niet. Ik zeg dat je geen "langere" reeksen kunt maken met een snel kaartje. Voor de zekerheid net toch maar even getest.
Zowel met het standaardkaartje als met de Ultra II kan ik in Raw een serie maken van 6 foto's. Wel is het zo dat het Ultra II kaartje weer eerder beschikbaar is voor de volgende foto. Ik moet mijn eerdere stelling iets nuanceren: Als je vaak in burst mode in Raw schiet heb je dus wel voordeel bij een snel kaartje omdat je camera iets eerder de volgende foto kan maken. In JPG meet ik geen verschil
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik ga uit de losse hand schieten.
Bedankt!
AMD XP2500@3200 - asus A7N8X Deluxe - 1024 PC3200 - 320Gig - Radeon 9700 - Audigy platinum - 19" IIyama
quote:Asprine schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:36:
Ik ben nog maar net in bezit van een 350D, en heb een kort vraagje voor de mensen die er al een hebben. Heb vannavond een concert en zou graag foto`s maken, maar hoe stel ik mijn camera het beste in? Was al even aan het proberen en bij een iso van 800 in combinatie met shutter van 4 en een diafragma van 5,6 worden foto`s wel aardig maar ben nog niet tevreden.
Wat kunnen jullie me aanraden? Ik ga uit de losse hand schieten.
Bedankt!
Nog even snel een Canon 50 F1.8 halen?
Anders is op RAW met ISO1600/800 schieten een goed alternatief, eventueel standaard een beetje onderbelichten voor een wat lagere sluitertijd.
Kanarie wijzigde dit bericht 08-10-2005 14:55 (6%)
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.quote:THW Arie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:55:
[...]
Anders is op RAW met ISO1600/800 schieten een goed alternatief, eventueel standaard een beetje onderbelichten voor een wat lagere sluitertijd.
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Nou het gaat er meer om dat in het donker de belichtingstijd door de camera vaak iets te lang wordt gezet, waardoor de foto's lichter worden dan nodig.quote:SteAlthmAn schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
DAT zou ik dus NIET doen, als je gaat onderbelichten en later erbij 'pushen' in PS, krijg je ontzettend veel onnodige ruis.
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.