Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
Jelle TTGDZ schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:48:
[...]

tja het is in Duitsland, maar 799 is wel echt lkkr prijs voor gewone fotowinkel in Nederland ;)
Ik zou maar even teruggaan voor een laagste prijs garantie, want volgens mij adverteert MM ermee voor 777,-. Dat betekent overigens natuurlijk direct dat iedereen hem voor die prijs aanbiedt. Op=op is trouwens wel de juiste omschrijving bij Klein (die gasten adverteren alleen om klanten naar de winkel te houden, maar hebben zelden een advertentiemodel op voorraad).

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Know's what he wants.
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
jack77 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:59:
Kan iemand mij vertellen waarom de duits prijsvechters zoveel goedkoper zijn met de 350 D en de 20D dan de nederlandse. Ik weet dat de btw er lager is maar dat verklaard maar een heel klein deel van de verschillen. Bij andere spulletjes (grips, flitsers, objectieven) zijn de verschillen vaak minimaal, en in enkele gevallen zijn ze in nederland goedkoper...
Wat je steeds vaker ziet is dat importeurs een bepaalde inkoopsprijs betalen afhankelijk van de afgenomen aantallen. Duitsland is een wat groter land dan nederland en kopen en verkopen er dus meer. Gevolg, een lagere inkoopsprijs wat resulteert in een lagere verkoopprijs.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Reg. datum: 03 oktober 2000

quote:
Zoefff schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:34:
Ja. In principe heeft het dus niet perse te maken met de ISO, maar omdat er op hogere ISO waarden vrijwel altijd meer ruis optreed, zal de bestandsgrootte ook ongeveer tegelijkertijd groeien :)

In theorie klinkt het leuk, ware het niet dat deze camera aan noise suppression doet op hogere ISO's. Hetgeen betekend dat je detail verliest, minder detail betekend makkelijker comprimeren dus ik denk persoonlijk dat je meer foto's op hoge ISO waarden kunt maken dan minder...

Just my 2 cnt's

Reg. datum: 04 augustus 2005

quote:
Mig29 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:43:
[...]

Ik zou maar even teruggaan voor een laagste prijs garantie, want volgens mij adverteert MM ermee voor 777,-. Dat betekent overigens natuurlijk direct dat iedereen hem voor die prijs aanbiedt. Op=op is trouwens wel de juiste omschrijving bij Klein (die gasten adverteren alleen om klanten naar de winkel te houden, maar hebben zelden een advertentiemodel op voorraad).
Kan je misschien even aangeven welke MediaMarkt dit is? Alle mediamarkten zijn namelijk zelfstandig en voeren niet overal dezelfde prijzen.

thestormcrow wijzigde dit bericht 22-09-2005 19:32 (26%)

Ambtenaar!

Heeft iemand hier een battery grip?

Kan die eens foto's van de voorkant en achterkant maken? Ben benieuwd hoe groot zoiets nou is :)
Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
Binne schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:03:

Kan die eens foto's van de voorkant en achterkant maken? Ben benieuwd hoe groot zoiets nou is :)

kijk hier eens. geen foto's van de achterkant, maar wel duidelijk op zich.
http://forums.dpreview.co...hread=14932712&page=3

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 22 september 2005

quote:
xandervt schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:17:
[...]

Is nog vrij prijzig, 699 bij sauturn kleve laatst en die geven 2 jaar garantie. Via ebay.de heb je vaak betere aanbiedingen dan deze. Wel natuurlijk het risico voor de koper dat je de verzendkosten bij garantie declaraties hebt.

Net met FotoKlein gebeld, de aanbieding van 799euro is niet de standaard kitlens maar een 50-80mm lens.
De echte kit lens, 18-55mm, kost 899euro en de USM-versie van de kitlens (?) kost 949euro. Ik heb twee vestigingen gebeld en de prijzen en specs varieerden wat, maar in elk geval is de 799euro aanbieding niet met de standaard kitlens van de foto. ;(

What is the objective function of life?

Supercalifragilistic

quote:
Binne schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:03:

Zoiets?

http://blog.khan.co.kr/usr/d/e/dean14/2/dean14_20050404204753_4190149_1.jpg

http://computers.livedoor.com/livedoor/kaden/d-pick/200502kiss/012.jpg

Kom em anders een keer bekijken/betasten als je weer in Groningen bent. :)

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 15 april 2003

quote:
Het formaat probleem is heel persoonsgebonden, ik kan prima overweg met mij 350d met een sigma 70-300mm. Ik heb dan ook geen grote handen :)

Canon EOS 400D+BG-E3 | Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II | 430EX | Crumpler Stunner

if (!works){ hammer();}

quote:
mamahuhu schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:09:
[...]

Net met FotoKlein gebeld, de aanbieding van 799euro is niet de standaard kitlens maar een 50-80mm lens.
De echte kit lens, 18-55mm, kost 899euro en de USM-versie van de kitlens (?) kost 949euro. Ik heb twee vestigingen gebeld en de prijzen en specs varieerden wat, maar in elk geval is de 799euro aanbieding niet met de standaard kitlens van de foto. ;(
USM-versie van de kitlens, die mag je me laten zien :P
Ambtenaar!

Hulde Martijn!!

En waar moet ik dan zijn in Groningen? :)
Know's what he wants.
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
neographikal schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:29:
[...]

Kijk dan eens naar een aantal reviews. Ding is al een jaar verkrijgbaar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

if (!works){ hammer();}

Krijg nou wat, je hebt he-le-maal gelijk :) Ik heb het ding nog _nooit_ gezien, niet zoo heel gek, hij staat niet op Canon.nl of in de pricewatch :)
Supercalifragilistic

quote:
neographikal schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:29:
[...]

Deze?
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0820/canon18.jpg

Groter plaatje: http://www.canon.com.au/i...m%20ii%20usm%20angle1.jpg

(Let op de USM-tekst rechts van 55!)

Zit iig in Japan bij de Kiss.

quote:
Binne schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:33:
Hulde Martijn!!

En waar moet ik dan zijn in Groningen? :)
Midden in het centrum, Vismarkt.

Ambtenaar!

Woon je daar of werk je daar? :)
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Zoefff schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:39:
Nouja, dat is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk. Ik heb zelf niet extreem grote handen, maar als ik de 350D vasthoud (en ja, ik heb hem eerst vastgehouden zodat ik er een goed oordeel over kan geven), voelt het mij gewoon te klein aan, zeker omdat ik m'n D70 gewend ben. Mijn onderste vingers vallen gewoon volledig onder de camera, en dat vind ik behoorlijk iritant. Een grip zou het misschien oplossen ja, volgens mij is dat ook 1 van de redenen waarom ze die er vaak bijleveren in kit-vorm.

Ik heb zelf een 350D en ik vind het prima dat mijn onderste vingers onder de camera vallen, ik kan de camera daardoor steunen. De D70 heb ik ook wel eens vast gehouden en die voelt gewoon iets robuuster aan.

Ik denk dat er geen discussies hoeven te bestaan zo van: "Hij is te klein" of "Hij is precies goed"
Mensen die serieus geïntereseerd zijn die moet gewoon naar de winkel en kijken wat ze fijn vinden qua formaat, met of zonder grip etc. etc. Als je zo'n uitgave doet wil ik in ieder geval gewoon weten wat ik koop.

Zo... Naja tot zover mijn bijdrage ;)

Ambtenaar!

Ik vroeg er in het begin ook om.

Kwam toevallig in de Mediamarkt, en deze had hem gewoon naast de normale camera's staan :)

Dus meteen beetgepakt, zo mijn ervaring opgedaan en gekocht :)
Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

In reactie op mijn vraag (Derice in "Canon EOS 350D (Deel 3)") kreeg ik onder andere dit antwoord terug:
quote:
MartijnGizmo schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:23:
[...]

Als ik nu een 350D kocht, deed ik het als volgt:
Losse body: ¤750,-
Batterygrip: ¤125,-
Tamron 28-75 2.8: ¤300,-
Sigma 70-300 APO Makro II: ¤225,-
Canon EF 50 1.8: ¤75,-
3 extra accu's: ¤25,- op Marktplaats

Totaal ¤1500 en een heel goede basisset. Mocht je door willen groeien dan zijn alle spullen los weer goed te verkopen. Maargoed, een bodemloze put is het toch, want dan volgen de tassen, flitsers, enz, enz.

Klinkt opzich goed, al heb ik (nog) weinig verstand van de lenzen enzo. Naast het schieten van vliegspul vind ik het ook leuk om vakantie plaatjes te maken, etc.
Maar daar lijkt mij deze cam ook meer dan geschikt voor. Ben net terug van mijn vakantie en baal toch wel dat ik nog met een wat oudere cam zit, want de meeste foto's zien er toch niet zo uit als ik had gehoopt.
Nadeel van deze canon is dat je gelijk wel weer met een enorme tas vol zooi loopt te slepen, aparte rugzak voor dit ding (bij wijze van) of een selectie maken van wat je mee neemt.

Anyways, zijn de bovenstaande prijzen op de PW gebaseerd? (dan komen er ook nog eens per onderdeel verzendkosten bij) of op 1 enkele winkel?
Want ik haal het liefste toch zoveel mogelijk bij 1 winkel, (wellicht nog korting?) en zowieso handiger met garantie.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs)

Verder werden mij ook nog de volgende items geadviseerd:

• Crumpler Tas
  • Sigma 70-300 APO (Inclusief zonnekap?)
  • Blaaskwastje (Waar heb ik dit voor nodig?)
  • Lensdoekje
  • UV filtertje ter bescherming (Waar dient dit voor?)
  • Flitser 420 EX (Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld).
  • Lens 50 mm 1.8 Prime (is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?)
  • Handstrap met grip? (Voordelen van dit dure onderdeel ontgaan mij op dit moment, word ie er niet veel zwaarder door?)

Ik blijf het lastig vinden, om eerlijk te zijn ben ik na mijn eerste vraag nog meer in verwarring gebracht dan dat ik echt duidelijkheid heb gekregen (no offence). Maar 't is een boel geld en dat wil ik graag zo goed mogelijk uitgeven.

Van die sigma lens staan er bijvoorbeeld al twee in de PW:
6 Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG Macro (ø58mm) ¤ 218,- 20-09
1 Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG Macro 1:2 (ø58mm) ¤ 135,- 20-07

Wat is nou precies het verschil hier tussen?
eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

Zie ook De verschillende Centrale objectieven topics, maar hier nog even kort een uitleg van de Sigma Site:
APO (APO Lens)
In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration.

Dus ander glas...
Dat is dus het verschil

TIP:
Koop de APO versie!

Beide versies zijn overigens met zonnekap.
Blaaskwastje is handig voor reinigen, dat ding produceert geen spuug. Jij misschien wel als je in je camera blaast :)

UV filter filtert UV licht :)
Maar over het algemeen bedoeld als bescherming tegen krassen op je lens. Die is namelijk duurder dan een filter. Dus mocht er een kras op komen, gooi je het filter weg en koop je een nieuwe. Is veeeeeel goedkoper dan het repareren of vervangen van je lens
Flitser kun je later altijd nog kopen. Eerst lekker proberen zonder....
Grip vind ik persoonlijk erg fijn. Maar dat moet je maar eens in de winkel proberen.
Je camera met grip wordt idd zwaarder...

blaat!

Canon 350D

quote:
Derice schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:45:
In reactie op mijn vraag (Derice in "Canon EOS 350D (Deel 3)") kreeg ik onder andere dit antwoord terug:

[...]

Klinkt opzich goed, al heb ik (nog) weinig verstand van de lenzen enzo. Naast het schieten van vliegspul vind ik het ook leuk om vakantie plaatjes te maken, etc.
Maar daar lijkt mij deze cam ook meer dan geschikt voor. Ben net terug van mijn vakantie en baal toch wel dat ik nog met een wat oudere cam zit, want de meeste foto's zien er toch niet zo uit als ik had gehoopt.
Nadeel van deze canon is dat je gelijk wel weer met een enorme tas vol zooi loopt te slepen, aparte rugzak voor dit ding (bij wijze van) of een selectie maken van wat je mee neemt.

Anyways, zijn de bovenstaande prijzen op de PW gebaseerd? (dan komen er ook nog eens per onderdeel verzendkosten bij) of op 1 enkele winkel?
Want ik haal het liefste toch zoveel mogelijk bij 1 winkel, (wellicht nog korting?) en zowieso handiger met garantie.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs)

• Crumpler Tas
  • Sigma 70-300 APO (Inclusief zonnekap?)
  • Blaaskwastje (Waar heb ik dit voor nodig?)
  • Lensdoekje
  • UV filtertje ter bescherming (Waar dient dit voor?)
  • Flitser 420 EX (Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld).
  • Lens 50 mm 1.8 Prime (is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?)
  • Handstrap met grip? (Voordelen van dit dure onderdeel ontgaan mij op dit moment, word ie er niet veel zwaarder door?)

Ik blijf het lastig vinden, om eerlijk te zijn ben ik na mijn eerste vraag nog meer in verwarring gebracht dan dat ik echt duidelijkheid heb gekregen (no offence). Maar 't is een boel geld en dat wil ik graag zo goed mogelijk uitgeven.

• Crumpler Tas iederdaad een goeie tas, lekker hip tas waarvan je niet meteen kan merken dat een fototas is :)
  • Sigma 70-300 APO een goeie lens voor dat geld, Incl zonnkap, is wel handig voor ongewenst licht.
  • Blaaskwastje als er wat stof op CMOS komt, dan kan je met blaaskwastje weghalen zonder kras op te komen.
  • Lensdoekje tja, mag niet ontbreken in fotopakketje
  • UV filtertje ter bescherming als je UV filter gebruikt op kitlens, zou ik niet kopen maar als je het op Sigma gebruikt dan zou ik wel kopen. Want als je voor Kitlens kooptis dat echt zonde van je geld want kitlens kost nieuw rond 75 euro en uv filter rond 30/40 euro. UV filter houdt ongewenst uv straling tegen, maar meeste mensen gebruikt het voor bescherming van je (dure) lens.
  • Flitser 420 EX hier kan ik geen reacte op geven, want ik weet niet hoe standaard filts presenteert
  • Lens 50 mm 1.8 Prime ja, het is hetzelfde als EF 50 1,8. Het is meeste gewild lens, ik zou hem wel kopen want het kost rond 30 euro meer dan standaard kitlens.
  • Handstrap met grip? tja, het gaat om wat je prettig vindt. met batterijgrip heb je beter grip op de camera(logisch), ook kan je beter verticale foto's maken.

Verschil tussen 2 sigma lensen is de APO, het is een lenselement die CA(paarse randen) voorkomt/vermindert. Ik zou APO versie nemen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de DE en de NL versie? (Behalve dan de prijs):
Niks, alleen handleiding is dan in duits als je duitsversie neemt :P

Jelle TTGDZ wijzigde dit bericht 24-09-2005 12:15 (4%)

www.swalbe.nl | Fotografiesite. Gear: Canon 350D | Tamron 28-75mm F2,8 [color=#FF9900]XR Di[/color] | statief | 640mb CF (2x 256, 1x 128)

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
mamahuhu schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:09:
[...]

Kijk eens op ebay.de echt daar wordt je nu met de eos dood gegooid. Plus vaak enorme aanbiedingen wat extra geheugen en de lens betreft. Koop je een eos dan wil je vaak op een wat later tijdstip een prachtige lens erbij. Ben zelf ook hard aan het sparen :)

:P

Reg. datum: 03 augustus 2005

De put is zeg maar wel erg diep ja 8)7 ;) :)

Supercalifragilistic

quote:

Optie 1, ik woon er. :7

quote:
Derice schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:45:

[...]

Ik was degene die dat riep, dus laat ik dit maar voor je beantwoorden:

quote:

Dat is waar je voor kiest met een dSLR, in ruil daarvoor krijg je natuurlijk super-foto's. :) Maar denk er goed over na of dit is wat je wilt. Als je in de praktijk baalt van het vele gesleep en lenzen-gewissel, dan ben je met een mooie prosumer veel beter af.

quote:

De prijzen komen deels uit de pricewatch, maar de hier bekendere zaken (CameraNU, Foto Konijnenberg, Corne van Iperen, Kamera Express, enz) doen weinig voor elkaar onder qua prijs. Mail/bel ze eventueel voor een offerte als je alles tegelijk wilt hebben en kijk waar je het best geholpen wordt. Goede service is IMHO meer waard van twee tientjes voordeel.[quote]

quote:

De taal van de handleiding en de prijs. :)

quote:

Crumpler Tas
Erg prettige tassen, wel 1 tip: koop hem op de groei. Mijn 2 maanden geleden gekochte Stunner begint al te klein te worden. Neem ook een een kijkje in dit topic: De jacht naar de ideale midsize fototas
quote:
Sigma 70-300 APO
(Inclusief zonnekap?)

Super lens voor het geld, de AF is niet extreem snel (riem aangedreven, vergelijkbaar met de kitlens) maar zeker vanaf F/8 levert deze lens zeer aangename resultaten. Let wel op dat je de APO-versie hebt, de gewone stelt niks voor. De APO is zo ongeveer de standaardlens in EOS 350D-land aan het worden. :) Dat ik de mijne verkoop is alleen omdat ik een Canon 70-200 F/4 L wil hebben (die bijna 3 keer zoveel kost). Je krijgt er overigens een net tasje en een zonnekap bij van Sigma.

Voor veel (en goede!) info en gebruikservaringen over lenzen is dit topic een aanrader: Centraal objectieven-topic V5.0
quote:
Blaaskwastje
(Waar heb ik dit voor nodig?)

Door het concept van een spiegelreflex en het bijbehorende lenzen wisselen kan er stof in je body komen. Op de prisma ziet je het door de zoeker, op de sensor ziet je het bij foto's. In eerste instantie zie je het pas met een klein diafragma op lichte achtergrond. Op DPZ was hier een heel huilebalk-thema over, maar take it or leave it, vroeg of laat zit er vuil in je camera. Dat wil je dan natuurlijk verwijderen zonder het erger te maken, en daar komt het blaaskwastje kijken. Blazen met je mond is geen optie, aangezien je dan van alles mee naar binnen blaast.

quote:
Lensdoekje

Spreekt voor zich. Neem bij voorkeur een microvezel-doekje zonder chemicaliën, die kun je gewoon uitspoelen en is dan weer als nieuw. Ik heb zelf ook maar es een set doekjes gekocht en het resultaat is prima, gewoon even op je lens/display hijgen en met het doekje zachtjes schoon wrijven. Zelfs hardnekkige vingerafdrukken verdwijnen als sneeuw voor de zon.

quote:
UV filtertje ter bescherming
(Waar dient dit voor?)

Bij analoge camera's gebruik je deze om met fel zonlicht een kleurzweem te voorkomen. Bij digitaal is dit niet nodig, maar worden ze gebruikt om het frontelement van de lens te beschermen. In het donker of met schuin zonlicht kan het wel vervelende flares opleveren. Tevens moet je natuurlijk zorgen dat de kwaliteit van het glas in het filter op z'n minst zo goed is als het glas van de lens.

quote:
Flitser 420 EX
(Is de standaard flitser zo slecht dan? Vind het namelijk wel een hoop extra geld).

Dit is echt een hele vooruitgang als je geen platgeflitste gezichten en rabbit-in-the-headlights foto's wilt maken op familiefeestjes. Grootste voordelen zijn dat je indirect kunt flitsen (bouncen via muur/plafond of een omnibounce erop) en natuurlijk het grotere bereik. Onmiddelijk kopen is niet nodig, maar ik zou het wel voor 31 december doen ivm de ¤50 cashback van Canon. Die is overigens ook geldig voor de nieuwe 430. Zowel de 420 als de 430 zijn ook geschikt voor "op de groei", mocht je later alsnog een 580EX of een Sigma 500 kopen, dan kun je ze goed gebruiken in een master-slave setup. Tot slot heeft een externe flitser ook nog een eigen energie-voorziening in de vorm van AA-batterijen, zodat de accu van je camera het langer uithoudt.

Voorbeeld erbij dan. Typisch compactcamera met ingebouwde flits:
http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/P5040071.JPG

350D met kitlens en 420EX met Omnibounce:
http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/_MG_3175.jpg

Niet de beste voorbeelden, maargoed. :)

quote:
Lens 50 mm 1.8 Prime
(is deze 't zelfde als de Canon EF 50 1.8 van hierboven?, en de standaard lens kan dit toch ook?)

Dit is inderdaad dezelfde als hierboven. De standaard lens kan dit ook ja én nee. Ja, je kunt er ook foto's mee maken op 50mm. Dat was het dan ook..... :) Er zitten wel een paar voordelen aan de 50 1.8:
- door het kleinst mogelijke diafragma van 1.8 is de lens zeer lichtsterk, kan zeer handig zijn in donkere situaties waar je niet kunt flitsen
- door het kleinst mogelijk diafragma van 1.8 kun je zeer goed spelen met DoF
- op F/2.8 is het een erg prettige portretlens met mooi softe achtergronden, de 50 1.4 heeft een mooiere bokeh dankzij het diafragma met 8 ipv 5 bladen, maar kost dan ook ruim 3 keer zoveel (voorbeeld, gisteren gemaakt op terras):
http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_3851-border.jpg
- op F/4 is de lens bijzonder scherp en snuffelt hij zelfs aan de fotokwaliteit die over het algemeen alleen voor de L-lenzen van Canon weggelegd is
- het is soms heerlijk verfrissend om met een prime (= vaste brandpuntsafstand) rond te lopen, omdat je wordt gedwongen om meer over je compositie na te denken, danwel je benen-zoom te gebruiken

Is de 50 1.8 nodig? Nee! Is het voor ¤85 een superlens? Absoluut!

quote:
Handstrap met grip?
(Voordelen van dit dure onderdeel ontgaan mij op dit moment, word ie er niet veel zwaarder door?)
[/list]

Door de grip wordt de camera wat groter (zie ook het vele de-350D-is-te-klein-voor-mijn-handen-gedoe in dit topic). Tevens kun je er nu 2 accu's in kwijt, zodat je theoretisch 2 keer zoveel foto's kunt maken. Ook krijg zit er een 2de sluiterknop op, zodat je makkelijker foto's kunt maken in portet-stand. Ik vind het een absolute aanwinst voor die ¤125 die ik ervoor betaald heb, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ook krijg je er een houder bij zodat de camera met 6 AA-batterijen gebruikt kan worden. Handig in geval van nood ofzow, maar ik heb het nog nooit gebruikt. De handstrap ontlast je nek, maar dat vind ik zelf niet nodig. Handstrap en nekstrap kun je niet tegelijk gebruiken! Hier nog een keer de fotootjes die ik al eerder postte om te laten zien hoe dat ding eruit ziet:

http://blog.khan.co.kr/usr/d/e/dean14/2/dean14_20050404204753_4190149_1.jpg

http://computers.livedoor.com/livedoor/kaden/d-pick/200502kiss/012.jpg
quote:

Logisch, daarom ben je ook hier om advies in te winnen. :)

quote:

De versie met APO heeft anders (beter!) geslepen glas en dat scheelt een hoop in de afbeeldingskwaliteit.

Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

wow! thanks voor je lange en verhelderende uitleg!
Nog een vraagje over die zoomlenzen, waarom een 70-300 als er ook 28-300 zijn?
Hoef je met die 28-300 niet minder te switchen van lens dan?
Of heeft de een een veel betere kwaliteit dan de ander?

De prijs van die 28-300 ligt in de buurt van die 70-300.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: