Hoofdcategorieën
Topicacties

Goeie oude (retro) consoles deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 augustus 2003

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9LG5GXCQ81IH

Het vorige topic was alweer ver boven de 1000 posts, dus hier is deel 5 :)

Voor de huidige en Next-Gen consoles verwijs ik je naar:
Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57
Het Grote PS2 Topic - Part VI
Het Grote Xbox Topic Deel 11
En natuurlijk: Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Hieronder een aantal retroconsole's:

NES
http://www.silicium.org/images/catalog/consoles/nintendo/nes/nes.jpg

SNES
http://www.silicium.org/images/catalog/consoles/nintendo/snes/snes.jpg

N64
http://www.gpara.com/contents/hard/n64/img/n64.gif

Mastersystem
http://www6.airnet.ne.jp/tera/sega/item/images/ms2.gif

Megadrive
http://www.heimcomputer.de/pics/megadrive1_2.jpg

Saturn
http://homepages.ihug.co.nz/~ssdm/computer_collection/images/saturn.jpg

Enkele handige links:

nescentral
nesworld
segaworld
atari age
classicgaming
gamelists
Video gamer hunter's oasis
eBay
My IGN (kan je bijhouden welke games je bezit)
Digipress.com
Msx.org
how-to-change-snes-game-save-battery

Vorige topics:

Goeie oude (retro) consoles deel 1
Goeie oude (retro) consoles deel 2
Goeie oude (retro) consoles deel 3
Goeie oude (retro) consoles deel 4

Heb je nog opmerkingen, tips etc. m.b.t de startpost, post ze even in het topic

Muzzi13 wijzigde dit bericht 11-11-2006 17:35 (50%)

Reg. datum: 24 april 2002

Mogen de Dreamcast (eigen topic hiervan is een beetje dood) en de PSone hier ook al bij, of worden deze nog geen retro beschouwd in deze thread?

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

quote:
Schweino schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:38:
Mogen de Dreamcast (eigen topic hiervan is een beetje dood) en de PSone hier ook al bij, of worden deze nog geen retro beschouwd in deze thread?

Voor mij is retro alles wat van de vorige generatie is (dus de N64 PS1 en DC ook)

Over 2 maandjes als de XBOX360 er is is mn xbox ook retro :Y)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Back in NL. T_T
Reg. datum: 27 maart 2001

quote:
Akira The 1337 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:37:
Tja, dat met die zeldzaamheid ratings vind ik ook allemaal een beetje omstreden. Zoiezo lijken alle RPG's tegenwoordig een hoop centjes waard te zijn. En waarom? Alleen omdat het een RPG is, pfff! Maar goed, blijkbaar moet het allemaal zo zijn. Dat betekend natuurlijk niet dat ik als retro gamer zijnde minimaal ¤25 ga neer leggen voor een of andere incomplete RPG!
Zeldzaamheid is natuurlijk niet de enige factor die invloed heeft op de schaarste (en daarmee de prijs) van games. Neem bijvoorbeeld Secret of Mana. Daar zijn er echt niet weinig van gemaakt, maar omdat het zo'n populair spel is en er zoveel vraag naar is zijn de prijzen daar toch relatief behoorlijk hoog voor.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Master of the Edit-button

ik wil ooit nog eens een Sega Megadrive2 kopen.. die dingen heb ik vroeger zoveel plezier aan beleefd :) * FireWurX denkt terug... ahhh the good old times :z

Mijn naam is Gasaansteker! De duistere heerser van de 21ste eeuw! Want ook Lucifer raakt verouderd....

quote:
FireWurX schreef op donderdag 08 september 2005 @ 01:23:
ik wil ooit nog eens een Sega Megadrive2 kopen.. die dingen heb ik vroeger zoveel plezier aan beleefd :) * FireWurX denkt terug... ahhh the good old times :z

Ik ben tegenwoordig zo snel op die spellen uitgekeken helaas. Alhoewel ik laatst wel die sonic pack heb gehaalt op mn ps2 en bezig ben met chrono trigger die overigens erg leuk is :)

Ik vond het toch vroeger leuker sonic 1 spelen op de mastersystem (2) dan als ik het nu zie, alhoewel ik hem wel weer uit wil spelen maar dan moet ik me er weer ff aan zetten :9

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl

Reg. datum: 09 oktober 2001

De meeste spellen heb ik ook snel gezien maar sommige blijven toch boeien. Ik gebruik wel een copybox voor mijn snes en megadrive dus ik kan zo nu en dan gewoon wat nieuwe spellen proberen; ook de zeldzamere spellen die daardoor veel te prijzig zijn geworden.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Icelus schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:30:
Weet iemand of ik een (originele) Gamecube RGB-SCART kabel kan gebruiken op een Amerikaanse SNES (niet de mini versie)? Sommige sites geven aan dat dit zou kunnen terwijl anderen dit tegenspreken.
Tevens zoek ik nog een S-Video kabel voor een PAL N64. De kabel die ik heb werkt maar de kleuren zijn flets en de kleur geel neigt naar wit (goedkope 3rd party kabel van play-asia.com).
quote:
TdV schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:44:
De originele rgb kabel van de cube werkt op de us snes; heb ik ook. Mijn s-video kabel voor de n64 is redelijk goed en komt van lik-sang maar das al een jaar of 2 geleden (innovatek geloof ik).

Het is een merloze kabel; volgens mij is het dezelfde kabel die lik-sang nu verkoopt.
Vraag me af of een "Gamecube S-Video kabel" een behoorlijk verschil laat zien.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Electronic Technology

Weet er btw iemand wat je eraan kan doen als je NES de spellen steeds niet goed pakt?
Dat je via meerdere manieren hem erin moet proberen wil je fatsoenlijk beeld hebben?

Waterkoeling?? Ik heb bier gekoeld ! | De Lullo's

Back in NL. T_T
Reg. datum: 27 maart 2001

Uit elkaar halen, de contacten schoonmaken met een wattenstaafje gedoopt in een glaasje waar je half om half water en spiritus in hebt gedaan. En dan weer in elkaar schroeven uiteraard. Het is heel makkelijk, en je NES doet het dan weer prima. Ook even de contacten van de spellen zelf schoonmaken.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Valentino
Reg. datum: 27 juni 2002

Heb m'n PSX laatst weer eens afgestoft, en nu speel ik weer Tekken 3 8)

Vaal wijzigde dit bericht 08-09-2005 11:31 (10%)

Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

>4&X
Reg. datum: 29 juni 2002

Nog maar eens:

Weet iemand waar ik een Nintendo iQue tegen schappelijke prijs kan krijgen?

In het vorige topic gaf iemand een link naar Lik-Sang, maar daar hebben ze alleen controllers enz. niet de iQue zelf.

[#] Viva! Blunt force trauma. | PSN: SD5k

Reg. datum: 06 augustus 2001

Ik mis de Atari reeks... :)
Hier kan je een hele hoop vinden over diverse Atari's...
http://www.atariage.com/index.html

#1 typo matser /o/
Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
-Sander schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:35:
Nog maar eens:

In het vorige topic gaf iemand een link naar Lik-Sang, maar daar hebben ze alleen controllers enz. niet de iQue zelf.
Is het niet zo dat de iQue de controller zelf is met een flash kaartje waarop je die spellen kan spelen? Tenminste dat ik wat ik ervan begrepen heb :)

een dag zonder koffie is een dag niet geleefd

>4&X

Klopt, maar er zijn ook extra controllers die je op de iQue aan kan sluiten.

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
-Sander schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:35:
Nog maar eens:

http://www.success-hk.com/pp/item_detail.asp?itemID={143E9ED2-89B9-4762-948D-67D79E686676}

Reg. datum: 01 augustus 2003

quote:
WarPuppy schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:17:
Weet er btw iemand wat je eraan kan doen als je NES de spellen steeds niet goed pakt?
Dat je via meerdere manieren hem erin moet proberen wil je fatsoenlijk beeld hebben?
Hier staat een howto: NES repair

>4&X

quote:
Is het niet zo dat er normaal ook meer spellen bijzitten? OoT, Waverace, enz?

Ik heb nog ergens een Sega MegadriveII met Sonic The Hedgehog en Mortal Combat II onder mn bed liggen... misschien toch maar weer aansluiten :)

Speel wel nog regelmatig op mn SNES :P Mario Allstarts en 1 van de Donkey Kongs.. een enkele keer Mario Kart 8)

frickY wijzigde dit bericht 08-09-2005 16:29 (30%)

Reg. datum: 01 september 2003

http://www.retrocomputerdag.nl/

10 september 2005
Zalencentrum Kayersheerdt
1e Wormenseweg 494 Apeldoorn
Entree: Gratis!!
Open van 11.00 tot 16.00 uur

Ik zal er zelf helaas niet bij zijn omdat het gewoonweg veels te ver reizen is voor mij. Misschien is het toch leuk voor anderen om naar deze beurs toe te gaan. Als je retro fanaat bent mag je hem denk ik niet missen :*) _/-\o_

I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

@Muzzie: Ik mis compleet de MSX(2) in je startpost.

D'r staat heel wat op www.msx.org :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

rijk zijn valt niet mee...

quote:
The_Eagle schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:58:
@Muzzie: Ik mis compleet de MSX(2) in je startpost.

D'r staat heel wat op www.msx.org :)
een msx is toch ook geen console? is een home computer ;)

Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"

Reg. datum: 01 september 2003

quote:
sharkzor schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:01:
[...]

een msx is toch ook geen console? is een home computer ;)
Al die ouwe home computers zijn zowat groot geworden door middel van games. Ik vind het gewoon een console in een ander jasje. Een MSX of een Amiga is trouwens net zo vet om op te gamen als op een "gewone" console. Ik zie er niet erg veel verschil in hoor. Het is gewoon dat de een meer kan dan de ander.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
-Sander schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:14:
[...]

Is het niet zo dat er normaal ook meer spellen bijzitten? OoT, Waverace, enz?
Klopt, zoals deze; helaas niet meer leverbaar.
Wordt nog wel steeds gemaakt; misschien dat ze 'm wel voor je kunnen bestellen bij play-asia/lik-sang?

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Ingamemovies.nl
Reg. datum: 30 september 2002

Iedereen met een N64 heeft wel 1 of meerdere gare controllers omdat het "pookje" gaat afwijken. Nu kun je dus gewoon een los pookje kopen en deze in je controller doen en het werkt perfect ! Helaas vragen ze hier en daar er nog steeds minimaal 5euro voor. (ebay) tja, dan nog eens bijna 2euro verzendkosten erbij en dan is het toch weer vrij duur.

Weet iemand een adresje waar ze deze pookjes nog (goedkoop) verkopen? lik-sang heeft ze momenteel niet meer ;(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: