Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Philips GoGear HDD6320, HDD1620 en HDD1420

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 maart 2004

quote:
RoD schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:32:
[...]

Als je em als MTP device gebruikt, kun je em ook in verkenner zien, dus kun je ook draggen en droppen. Nadeel is dat knippen en plakken niet werkt, maar kopiëren en plakken wel.

Ja dat snap ik dat knippen en plakken wel kan maar speelt hij de muziek dan ook af die je er op zet vroeg ik me af, of begrijp ik jou reactie niet?

edit: er is momenteel ook al een protector te koop voor de 6330/6320

Dagg wijzigde dit bericht 16-11-2005 21:39 (17%)

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Dagg schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:38:
[...]

Ja dat snap ik dat knippen en plakken wel kan maar speelt hij de muziek dan ook af die je er op zet vroeg ik me af, of begrijp ik jou reactie niet?

edit: er is momenteel ook al een protector te koop voor de 6330/6320

Ja, hij speelt die muziek dan ook af.

Je kunt dus "drag&drop" doen met MTP (=gebruik van WMP10) in verkenner. Dan speelt ie die muziek ook af, maar je kunt NIET knippen en plakken, maar WEL kopiëren en plakken. Ook kun je geen mappen maken in verkenner, dat moet je met WMP10 (laten) doen.

K, dan is dat ook rond voor mij, nu nog maar wachten totdat Philips de cam-to-player cable gaat leveren. Op hun site staat hij wel maar staat nog niet aangegeven dat hij leverbaar is. Zodra die er is gaak even kijken of die mijn cam pakt en als dat zo is dan is het zaakje helemaal rond en dan ga ik voor de Philips.

Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
RoD schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:48:
[...]

Ja, hij speelt die muziek dan ook af.

Je kunt dus "drag&drop" doen met MTP (=gebruik van WMP10) in verkenner. Dan speelt ie die muziek ook af, maar je kunt NIET knippen en plakken, maar WEL kopiëren en plakken. Ook kun je geen mappen maken in verkenner, dat moet je met WMP10 (laten) doen.
Als je die mappen vervolgens hebt gemaakt, kun je dan op je mp3-speler ook echt 'browsen' door al je mappen met daarin muziek, of is alles puur id3-gebaseerd?

quote:
mathijsv schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:48:
[...]

Als je die mappen vervolgens hebt gemaakt, kun je dan op je mp3-speler ook echt 'browsen' door al je mappen met daarin muziek, of is alles puur id3-gebaseerd?

Dat hangt van de speler zelf af :)
Ik weet zo even niet of de speler mappen of ID3, of misschien wel beide ondersteund, maar dat zou wel op te zoeken moeten zijn.

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Nog een review dit keer een professionele.

Wat ik er uit opmaak is dat de speler zowel een id3-database als een mappenstructuur ondersteunt. Syncen met WMP10 maakt een id3-database aan en draggen&droppen in explorer maakt gewoon mappen aan. Het is wel zo dat er dan geen rekening wordt gehouden met foto's, album art en ratings die je aan de nummers hebt gegeven. Daarvoor moet je WMP10 gebruiken.

Het lijkt me ook handig om te vermelden dat deze speler alleen met Windows XP gebruikt kan worden. Daarmee wordt hij meteen herkend als audio-apparaat, geen software nodig.

quote:
Die had ik al een keer gepost maar bedankt iig want ik haalde er dus niet echt uit of er nou wel of niet die mappen structuur ondersteunt werdt.

Geen commentaar

Ik moet zeggen dat ik er toch niet zeker van ben of hij ook een gewone mappenstructuur ondersteunt. De reviews zijn daar niet duidelijk over.

Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
MPmad schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:39:
Ik moet zeggen dat ik er toch niet zeker van ben of hij ook een gewone mappenstructuur ondersteunt. De reviews zijn daar niet duidelijk over.
Idd, uit die laatste review is dat niet duidelijk op te maken mijns inziens..

@EdgeCrusheR
Jij hebt de 6320 al aangeschaft toch? Kun jij controleren of hij de gewone mappenstructuur ondersteunt. Dit omdat de reviews daar niet duidelijk over zijn.

Reg. datum: 03 december 2002

quote:
Dagg schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:08:
@EdgeCrusheR
Jij hebt de 6320 al aangeschaft toch? Kun jij controleren of hij de gewone mappenstructuur ondersteunt. Dit omdat de reviews daar niet duidelijk over zijn.

Ik heb het even uitgeprobeerd en hij ondersteund niet de gewone mappenstructuur.

Wat ik een beetje mis is dat je niet gewoon een nummer alvast kan queen. In winamp gooi ik altijd alle tracks (op shuffle) in de playlist en que daarna nummers als ik iets speciefieks wil horen.
En dat gaat dus helaas niet.
Maar ik heb hem nu al een paar dagen gebruikt en voor de rest vind hem erg lekker werken. Nog geen problemen mee ondervonden. Daar was ik toch wel enigzins bang voor (ondanks dat de meeste reacties positief over deze speler waren), door de reputatie van Philips eerdere HDD spelers.

Jammer is ook dat de meeste(alle) accessoires slecht tot niet verkrijgbaar zijn. Want het hoesje ter bescherming van de speler is best degelijk, maar heeft wel als nadeel dat je de speler niet kan bedienen. Er zijn wel bescherm hoesen te koop zodat je de speler wel kan bedienen, maar die worden nog niet geleverd :(.

Floyd wijzigde dit bericht 19-11-2005 16:00 (16%)

The Simarils, Gems of treelight, Their life belongs to me. Oh it sweet how the Darkness is floating around.

quote:
Dagg schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:54:
K, dan is dat ook rond voor mij, nu nog maar wachten totdat Philips de cam-to-player cable gaat leveren. Op hun site staat hij wel maar staat nog niet aangegeven dat hij leverbaar is. Zodra die er is gaak even kijken of die mijn cam pakt en als dat zo is dan is het zaakje helemaal rond en dan ga ik voor de Philips.
Ik zag vandaag op de site van philips dat je ze kan bestellen.

The Simarils, Gems of treelight, Their life belongs to me. Oh it sweet how the Darkness is floating around.

Reg. datum: 05 december 2005

Het dingetje kan rechtstreeks aangesloten worden op bepaalde digitale camera's om foto's over te zetten. Erg leuke functie, alleen het kabeltje is (nog) niet te bestellen! Bij philips weten ze niet wanneer hij komt in Nederland. Prutsers!!!

Nog even voor geinteresseerden met vragen.

De user manual is te downloaden via www.p4c.philips.com. Daar kun je alle mogelijkheden en gebruik van het ding dus in terug vinden. Tevens zit er een lijst bij met camera's die hij ondersteunt.

Wazig trouwens, de user manual zegt dat radio niet mogelijk is in Europa!! Waar slaat dat op?

Echt belachelijk dat het kabeltje nog niet te bestellen is. Of weet iemand een optie? Voor mij zou het ideaal zijn, ga namelijk een jaar naar Australie.

Review van de HDD6330 van Cnet.
quote:
The good: Philips's nice-sounding 30GB GoGear HDD6330 Jukebox has a stylish design with an intuitive touch-sensitive interface and is packed with features such as a photo-friendly color screen, support for WMA DRM 10 subscription content, an FM radio tuner, and a voice recorder.

The bad: Some users will not warm up to the Philips GoGear HDD6330 Jukebox's lack of tactile controllers. Plus, its case shows fingerprints and smudges, the unit's battery is not user-replaceable, and some users have experienced processor-performance issues.

The bottom line: The stylish and feature-packed Philips GoGear HDD6330 Jukebox is the closest that a WMA-compatible model has come to capturing the iPod's design appeal, but try the touch-sensitive interface before you buy.

Ik heb de philips HDD 6320 thuis geprobeerd. Mijn reacties:

Goed:

- Met windows (sp2!!) wordt hij bij aansluiting direct herkent en staat hij mooi bij 'deze computer'. Oftewel extra software installeren in principe niet nodig. Hij bevat een mapje 'data' waar je gemakkelijk kunt 'plakken'. Verder kan in het mapje 'music' direct muziek 'geplakt' worden die hij later ook netjes in de lijst weergeeft op de speler en dus afspeelt. Met jpg's werkt dat helaas niet, deze moeten via de software op het apparaat geplaatst worden anders toont hij ze niet.
- Foto's geeft hij echt werkelijk haarscherp weer, prima!
- Het dingetje is erg mooi, de toetsen lichten op met blauw licht. Ook de scroll toets licht op bij aanraking. Erg aanstekelijk, erg mooi vooral in het donker.
- Ik vond de bediening met het 'scroll' stukje erg gemakkelijk gaan.
- Zeer overzichtelijk, gebruiksvriendelijk.

Slecht:

- Zoals vorige post, inderdaad je blijft vingerafdrukken, vettigheid wegvegen. Het is mooi zo'n volledig glazen voorkant maar het ziet er meestal maar smerig uit door de vlekken.
- Het extra kabeltje (24,99) om een camera rechtstreeks aan te sluiten (USB on the Go) heeft een kleine usb-aansluiting. Mijn camera (NIKON Coolpix 5900) stond niet in de lijst van ondersteunde camera's maar wel een paar andere NIKON Coolpix. Ik dacht dat komt wel goed dus. HELAAS! De aansluiting paste niet op mijn camera! Voor mij houdt het hele verhaal dus op. Ik heb hem dus niet gekocht. De aansluiting lijkt een redelijk 'standaard' kleine usb aansluiting, een rechthoekige met twee 'spitse' uiteindjes.
- De prijs is inclusief dat kabeltje dus toch zo'n 340 euro.

Conclusie:
Voor mij ging het vooral om het direct overzetten van foto's. Wanneer dat goed gaat lijkt hij mij het geld voor een 30 gb speler met deze functie zeker wel waard. Ook het direct herkennen in windows xp vind ik een dikke pro, het apparaat is echt afgestemd voor windows xp en windows media player. Voor 'slechts' een mp3-speler vind ik het echter wat duur. Foto's geeft hij wel echt scherp weer. Ik ga er dan ook van uit dat Philips een duurzaam kwaliteitsproduct heeft gemaakt.

*kickje*

Weer een review verschenen. Valt me op dat er toch wel aardig veel positieve reviews zijn. Misschien nu eindelijk wel eens een kwalitatief goeie speler van Philips.

Het is een prima speler, maar ik denk dat ze hun firmware weleens mogen upgraden, hij is nu al ongeveer 3 maanden uit, en nog geen update. Terwijl een playlist laden enorm lang duurt (soms zelfs de speler kan laten hangen), hij af en toe kan laggen onder het scrollen door je nummers (en bijna altijd als er een nummer wordt afgespeeld).
En zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes, die ze volgens mij vast wel kunnen fixen met een firmware upgrade.
Maar aan de ene kant was dat ook wel te verwachten bij philips, die nemen altijd overal hun tijd voor :Y) .

Voor de mensen die hem ook willen hebben zou ik naar de Media Markt gaan daar is hij deze week 299, wel beetje late reactie maar je hebt morgen ook nog om hem te halen ;)

Geen commentaar

En je krijgt er nu een retourvlucht naar Madrid, Milaan, Malaga, Kopenhagen, Dublin, Nice, Parijs of Londen bij.
http://www.flyingdeals.philips.nl/

En nog een review van de 1630.

Piggen wijzigde dit bericht 20-01-2006 18:18 (5%)

Fear Factory
Reg. datum: 01 maart 2000

Ik heb sinds een tijdje de 6320 en ben eigenlijk heel tevreden. Het was de enige mooie speler voor zo'n prijs die ik kon vinden die zich min of meer als externe harde schijf laat aansluiten.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je niet onderweg even snel de minder leuke liedjes eruit kunt mikken. Ook zou ik wel wat meer camera's ondersteunt willen zien (EOS 300D ?) en wat meer skins willen hebben.

Van vingerafdrukken heb ik niet echt last; Ik draag het ding meestal in zijn jasje in mijn binnenzak en poets hem eens in de week als ik de batterij oplaadt. Ook de performance en geluidskwaliteit vind ik meer dan acceptabel. Het opstarten duurt misschien 5 seconden, maar ja, dan heb je ook 30 GB muziek onder de vingers.

De belangrijkste reden voor mij om dit topic te kicken is de volgende. Is er al iemand die het ding heeft kunnen customizen? Waar slaat het ding zijn ratings op? Ik vind de playlists die ik maak ook nergens terug op de speler; de directory "playlists" blijft leeg.

Stop de censuur op GoT! | Dummheit schützt vor Strafe nicht! | Gesammtwahrscheinlichkeitsverteilungen!

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Mr Atheist, wat vind je van het gebruik? Hierboven wordt gezegd dat het scrollen door een lijst tijdens afspelen problematisch is (haperen), is dat opgelost met de nieuwe 1.3 firmware?

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

1.3 is de standaard firmware die op de spelers staat. Iig is het geen nieuwe.

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Jammer, dat is dus een hoop geld uitgeven aan een matig ondersteund apparaat. Dan haal ik toch maar iets van een andere fabrikant. En daarnaast, het ding zit toch grotendeels in m'n zak. ;)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Eindelijk een firmware update (2.1)
quote:

The new firmware will offer the following enhancements

* Solving the problem with occasional hang up.
* Solving the problem with device not recognized by computer.
* Fixed the problem with occasional lost of recording file after voice recording.
* Implemented the USB charging feature (high power charging only)
* Added the battery Indication at boot-up.
* Implemented the battery and hold icon as part of root menu
Ik heb hem nog niet erg getest. Maar wat ik zo snel merkte was dat het scrollen door de menu's veel sneller is geworden, ook als je muziek afspeelt. Dat wilde voorheen wel eens laggen. Ook het opstarten en afsluiten lijkt nu sneller te gaan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: