Gathering of Tweakers

Quicksearch
Op 1 september zijn er weer wat nieuwe mp3-spelers van Philips vertoond. Deze komen in oktober uit in Nederland.

HDD1630

http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31503514-2-300-overview-1.gif

Verwachte prijs: +/- 180 euro
Opslag: 6 gb.
Soort opslag: micro-hdd
Batterij: lithium-accu, 18 uur
Scherm: kleurenscherm
Knoppen: Touch-gevoelig
Ondersteund: jpeg, wav, mp3, wma
FM tuner: ja

HDD6330

http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31503513-2-300-overview-1.gif

Verwachte prijs: +/- 280 euro
Opslag: 20 gb.
Soort opslag: harde schijf
Batterij: lithium-accu, 15 uur
Scherm: kleurenscherm
Knoppen: Touch-gevoelig
Ondersteund: jpeg, wav, mp3, wma
FM tuner: ja

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Philips is een beetje laat met het maken van dit soort spelers, ik denk niet dat ze erg populair zullen worden.
Zoveelste mp3speler met kleurenscherm, die foto'tjes kan laten zien.

Reg. datum: 03 december 2002

Wel één van de mooier vormgegeven mp3 spelers, althans dat vind ik.
Nu nog hopen dat ze een keer goede support geven en geen rottige software er bij leveren.

The Simarils, Gems of treelight, Their life belongs to me. Oh it sweet how the Darkness is floating around.

Reg. datum: 09 januari 2004

Ziet er erg goed uit! Heb zelf nu een HDD120 van Philips samen met de MX400 oordopjes van Sennheiser, en dat klinkt erg goed.

Leuk dat ze kleurenscherm hebben met jpeg ondersteuning, maar het zou leuker/aantrekkelijker zijn als het ook film(pje)s zou kunnen afspelen.

En inderdaad EdgeCrusher, die support van Philips is belachelijk slecht... Hopelijk wordt het beter, maar ik betwijfel het.

Compal IFT00 14,1" WXGA :: Intel Core 2 Duo T7300 :: 2GB DDR2 667MHz :: 120GB 7200RPM HDD :: nVidia GO 8400M GS

Ik heb zelf al anderhalf jaar een HDD060 en de HDD1630 lijkt daar heel erg op. Misschien dat ik hem ga halen, maar ik wacht nog even wat Apple gaat doen met de Ipod mini (met betrekking tot kleurenscherm en flash-geheugen). Mocht de Ipod mini niet veel veranderen, dan ga ik voor de HDD1630 en dan kunnen jullie al snel een review lezen.

Ik vraag me af. Er zitten geen echte knoppen op, want je hoeft de speler alleen maar aan te raken om een actie uit te voeren. Stel, je hebt de speler in je broekzak zitten, gaat hij dan niet continu verspringen?

[ Hattrick ] - [ Fc Seinfeld (1225672) - 1ste plaats in IX.2031 - Lid van de GoT-federatie ]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
X-GeaR schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:39:
Ik heb zelf al anderhalf jaar een HDD060 en de HDD1630 lijkt daar heel erg op. Misschien dat ik hem ga halen, maar ik wacht nog even wat Apple gaat doen met de Ipod mini (met betrekking tot kleurenscherm en flash-geheugen). Mocht de Ipod mini niet veel veranderen, dan ga ik voor de HDD1630 en dan kunnen jullie al snel een review lezen.

Ik vraag me af. Er zitten geen echte knoppen op, want je hoeft de speler alleen maar aan te raken om een actie uit te voeren. Stel, je hebt de speler in je broekzak zitten, gaat hij dan niet continu verspringen?
Ik heb een iPod 3 gen. Die heeft ook alleen maar touchknoppen. Dat is diegene met het draaiwiel en daarboven 4 knoppen. Het werkt echt perfect, je kunt em gewoon in je zak stoppen, zonder dat je hem op hold zet. De knoppen kun je echt alleen met je vingers bedienen.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:41:
[...]

Ik heb een iPod 3 gen. Die heeft ook alleen maar touchknoppen. Dat is diegene met het draaiwiel en daarboven 4 knoppen. Het werkt echt perfect, je kunt em gewoon in je zak stoppen, zonder dat je hem op hold zet. De knoppen kun je echt alleen met je vingers bedienen.
Oke, bedankt voor je snelle reactie :)

AFX Ghey Edition by HlpDsk

Ik vind dit wel mooie spelers :9
Vooral die kleur :)

Die prijzen zijn imo ook niet zo hoog. Ik hoop dat de kwaliteit van deze spelers wel goed zijn, niet dat er slecht geluid vanaf komt.

Grote vraag van mijn kant is: Hoe groot zijn ze qua centimeters :?

Outerspace wijzigde dit bericht 06-09-2005 13:52 (16%)

Reg. datum: 13 augustus 1999

.

j-w wijzigde dit bericht 06-09-2005 14:37 (100%)

persbericht met (o.a.) prijzen

"The GoGear HDD6320, HDD1620 and HDD1420 will be available in October 2005, priced respectively Euro 329.99, 249.99 and 199.99."

high-res images (43mb)

PDF's met specificaties en afmetingen

ziet er goed uit allemaal, software/gebruiksgemak zal de doorslag gaan geven denk ik

- knip! -

litemotiv wijzigde dit bericht 15-09-2005 17:45 (95%)

quote:
litemotiv schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:17:
request om topictitel te veranderen in: Philips GoGear HDD6320, HDD1620 en HDD1420

(de nummers zijn ogenschijnlijk door philips veranderd)

> en deze post te verwijderen :)
offtopic:
Dit kun je aanvragen dmv een Topic Report, klik op het handje linksbovenin

Prijs en vormgeving zijn inderdaad erg aantrekkelijk :P
Maar…

Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

… zijn wel erg gering!!! :? Ik hoop echt dat dit typ- drukfouten zijn B)

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

quote:
RoD schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:13:
offtopic:
Dit kun je aanvragen dmv een Topic Report, klik op het handje linksbovenin

ahh, dank ;)

@aspa, dat ziet er wel een beetje vaag uit idd

litemotiv wijzigde dit bericht 15-09-2005 17:47 (11%)

quote:
Aspa schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:00:
Prijs en vormgeving zijn inderdaad erg aantrekkelijk :P
Maar�

Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

� zijn wel erg gering!!! :? Ik hoop echt dat dit typ- drukfouten zijn B)
Dat lijken wel specs van (hun) goedkope flashspelertjes. Ik hoop niet dat ze deze apparaten daar te veel op gebaseerd hebben.
Overigens zien ze er van buiten wel goed uit. Netjes afgekeken bij Olympus, Samsung en Creative, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik hoop wel dat ze verder beter hun best hebben gedaan dan met de HDD1xx serie. Helemaal gezien die nog niet helemaal af bleken toen ze op de markt gezet werden.
Wat me wel opvalt, zijn de oordopjes die er op de foto bij staan. Deze lijken heel sterk op de net geïntroduceerde SHE9500 in-ear dopjes (eveneens van Philips). Als deze er echt bij geleverd gaan worden, zou dit de eerste speler zijn waarvan je de dopjes niet direct hoeft te vervangen om van hogere muziekkwaliteit te kunnen genieten. Ze blijken namelijk ongeveer net zo goed als de Sony MDR-EX71 te zijn. Het kan dus beter, maar ze zijn al een heel eind door hun eigen topmodel mee te leveren...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

goT(!) straft onmiddelijk !
Reg. datum: 22 januari 2000

Wapzer in "[MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers"

Ik plaatste hier nog een stukje over deze dingen, in de zoektocht naar de ideale DAP.

:)

Een Personal Computer.

goT(!) straft onmiddelijk !
Reg. datum: 22 januari 2000

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1854616,00.asp

Meer info! De 6330 is aan te sluiten op je TV, er komt een optionele AV-kit met een afstandbediening,
er zit een FM-radio in met 20-presets en er is geen MacOS support. Misschien toch cool dingetje, even
afwachten hoe het zit met die specs van de audio-uitgang. Ook teleurgesteld over de 196kb/s WAV
opname, toch best wel lage kwaliteit. iAudio M3 kan zelfs opnemen in 256kb/s MP3!

Een Personal Computer.

Inmiddels is er een productpage van de HDD6330: klik
quote:
Frequency response : 20 - 16 000 Hz
Dit vind ik wel erg raar, zowat elke mp3speler heeft toch wel 20-20khz :/

look upon my face

Het is niet dat ik Apple de hemel in wil prijzen ofzo. Maar deze Philips is toch eerder een speler van de vorige generatie. Ik vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Het is toch niet zo moeilijk om een fatsoenlijke MP3 speler te bouwen...

Allereerst is de geluidskwaliteit volgens de specs toch wel zeer slecht, lage signal-to-noise ratio, laag frequentiebereik. Maar er is zoveel meer. Het scherm is maar 220 * 176 pixels met 65k kleuren. Terwijl een iPod al 320 * 240 met 260k kleuren heeft. De batterij gaat volgens de specs korter mee dan een iPod. Een iPod is veel dunner en smaller, daanaast is een iPod ook veel lichter. Hij kan geen video's afspelen. Dan heb ik het nog niet eens over de "kwaliteitssoftware" van Philips (ja dat was cynisch bedoelt :P). Dan heeft een iPod ook nog veel meer softwarematige en accessoire mogelijkheden dan de GoGear. Als de prijs dan in ieder geval nog scherp was...

Jammer!

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Hoedje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:33:
Het is niet dat ik Apple de hemel in wil prijzen ofzo. Maar deze Philips is toch eerder een speler van de vorige generatie. Ik vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Het is toch niet zo moeilijk om een fatsoenlijke MP3 speler te bouwen...
Eens.
quote:
Allereerst is de geluidskwaliteit volgens de specs toch wel zeer slecht, lage signal-to-noise ratio, laag frequentiebereik.
Eens.
quote:

Maar er is zoveel meer. Het scherm is maar 220 * 176 pixels met 65k kleuren. Terwijl een iPod al 320 * 240 met 260k kleuren heeft. De batterij gaat volgens de specs korter mee dan een iPod. Een iPod is veel dunner en smaller, daanaast is een iPod ook veel lichter. Hij kan geen video's afspelen. Dan heb ik het nog niet eens over de "kwaliteitssoftware" van Philips (ja dat was cynisch bedoelt :P). Dan heeft een iPod ook nog veel meer softwarematige en accessoire mogelijkheden dan de GoGear. Als de prijs dan in ieder geval nog scherp was...

Jammer!
Resolutie van het scherm is goed genoeg voor een 2 inch scherm. Ik heb eenzelfde resolutie op mn Archos Gmini 400, en de kwaliteit van het beeld is geweldig. Jammer van die 65k kleuren, maar video afspelen doet ie toch niet.

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Een user van dapreview.net heeft een vergelijkende review gemaakt van de iriver H320, de iPod (4G en Photo) en de Philips HDD6330. En de Philips komt er goed vanaf, moet ik zeggen.

Heeft iemand al ervaringen met een van deze spelers van Philips?
Zelf ben ik nl. geintereseerd in de HDD6330, maar nergens op het web is een beetje goede review te vinden

look upon my face

Wat ik heb gelezen is niet erg positief. Ja hij is heel erg mooi. Dat vind iedereen, maar qua prijs en features is het niet echt een goede deal. Hij heeft bovendien een relatief slechte geluidskwaliteit* en de EQ is net als die van bijv. de iPod ook slecht (vervorming etc).

*Hiermee bedoel ik niet dat ie een slechte geluidskwaliteit heeft, maar vergeleken met een X5 en een 5G.

quote:
Hoedje schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:27:
Wat ik heb gelezen is niet erg positief. Ja hij is heel erg mooi. Dat vind iedereen, maar qua prijs en features is het niet echt een goede deal. Hij heeft bovendien een relatief slechte geluidskwaliteit* en de EQ is net als die van bijv. de iPod ook slecht (vervorming etc).

*Hiermee bedoel ik niet dat ie een slechte geluidskwaliteit heeft, maar vergeleken met een X5 en een 5G.
Typische Philips dus. Ze maken nog altijd middenmoot spelertjes. Maargoed, de prijzen zijn dan ook niet zo hoog.

Reg. datum: 03 december 2002

http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.18582
Hier zijn de meeste mensen er positief.

http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.20360
Hier nog wat meningen van verschillende meningen. Er word door één iemand gezegd dat de software zuigt. Maar het werkt met WMP10 en je kan ook gewoon drag&droppen vanuit windows explorer.

http://reviews.designtechnica.com/user_reviews3125.html
http://reviews.cnet.com/P...amp;ord=creationDate+desc
http://www.amazon.com/gp/...846&s=pc&v=glance
Nog een paar reviews van mensen die hem ook daadwerkelijk bezitten.

En volgens mij lijkt het er toch op dat het een goede (zeker een stuk meer dan middelmatig, zoals hierboven gezegd werd) MP3 speler.

The Simarils, Gems of treelight, Their life belongs to me. Oh it sweet how the Darkness is floating around.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws