Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6 serie deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Parttime Nerd 8-)

Hebben jullie ook problemen met de slaapstand-functie (hibernate) van Windows XP (Pro + SP2)? Het is me nog geen enkele keer gelukt om vanuit de slaapstand Windows op te starten. De laptop blijft hangen op het laatste stukje van de voortgangsmeter. Ik moet dan de laptop uitschakelen door de powerbutton een aantal seconden ingedrukt te houden, en vervolgens de laptop weer aanzetten.

Reg. datum: 15 november 2004

:P Hij is vandaag besteld bij idd LT4u.

Het is de a6va geworden met de M750 1.87 proc en 2 GHz ram :9~
Kon het voor die prijs inderdaad niet laten,
tnx for tip a333tje86 ;)

@ 11.854 rpm
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:08:
Hebben jullie ook problemen met de slaapstand-functie (hibernate) van Windows XP (Pro + SP2)? Het is me nog geen enkele keer gelukt om vanuit de slaapstand Windows op te starten. De laptop blijft hangen op het laatste stukje van de voortgangsmeter. Ik moet dan de laptop uitschakelen door de powerbutton een aantal seconden ingedrukt te houden, en vervolgens de laptop weer aanzetten.
Ik heb XP Pro met SP1 er op staan en daarmee gaat alles perfect. Hibernaten gaat snel en vlekkeloos.

- B.L.A.A.T. -

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
martybro schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:41:
:P Hij is vandaag besteld bij idd LT4u.

Het is de a6va geworden met de M750 1.87 proc en 2 GHz ram :9~
Kon het voor die prijs inderdaad niet laten,
tnx for tip a333tje86 ;)
Idd niet veel geld voor laptop met deze specificaties.. Ik kan je vertellen, 2 GB ram werkt heerlijk.. Ook BF2 loopt dan lekker soepel zonder geswap! :) Bij mij was ie er er binnen 1 dag.. :)

Ook in vectoren verkrijgbaar!

Mijn A6Va wordt morgen opgehaald ter reparatie. Ik kreeg na een maandje last van vaak crashen van programma's en daarna blauwe schermen met "PAGE_FAULT_IN_NON_PAGING_AREA". Tussendoor kreeg ik ook nog af en toe een IRQ error. Niet erg lekker dus.. Toen hij tijdens de re-install van windows ook al vast ging lopen besloot ik dat het een hardware fout was. Het meest voor de hand liggende is dat het geheugen kaput is, maar na een nachtje memtest86+ draaien vond hij geen enkele fout. Zal wel iets in het moederbord zijn lijkt me? Anyway, niet erg relaxed om mijn laptop minstens een week te missen.

Reg. datum: 02 april 2002

Ik zit eraan de a6vc te kopen. Ik heb nog een paar vragen:
• Hoe zit het met de accuduur, ik lees ongeveer 3 uur, klopt dat? Hoeveel is dit eventueel nog om hoog te krijgen door een 2e batterij ipv de optische drive?
• Is het gemakkelijk (en mogelijk zonder garantie te verliezen) zelf de harddisk te vervangen? De meerprijzen die verschillende toko's er voor vragen zijn net zo duur als een losse schijf. Dan vervang ik hem liever zelf en gebruik de schijf in een externe case.

Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Parttime Nerd 8-)

Hardeschijf vervangen is 1 á 2 minuten werk. Twee schroefjes losmaken, de hardeschijf incl. hdd-case eruit plukken en verolgens de hardeschijf losschroeven (4 schroefjes). De volgende stappen kun je wel raden (hoop ik).

Yew, heb net in me mailbox gelezen dat mijn A6Vc vandaag is gepost naar me adres dus krijg morgen me notebook binnen _/-\o_

GW-name: Nataku kun

Reg. datum: 28 augustus 2003

Ik had nog een vraag, ik was van plan om misschien aankomend weekend de A6Va te bestellen op Laptops4U.nl (Die met 2GB geheugen en 1.86 GHz). Nu denk ik dat ze dat zelf hebben uitgebreid, mocht de laptop kapot gaan, geeft dit dan geen problemen? Dat ASUS niet ineens zegt er is geklooit met de laptop o.i.d.?

Duurde de levering bij jullie lang bij Laptops4U.nl?

MacBook (2 GHz, 2GB, Combo) - iPhone 3G (Wit)

Dan had ik ook nog een vraagje. Kan je op zo'n Geforce 6200 ook Doom 3 (op lage instellingen) goed spelen? Enige game die ik in de toekomst wel wil gaan spelen is namelijk Quake4, die op de doom3 engine gebasseerd is. Volgens mij als Doom3 erop draait houdt dat ook in dat quake4 daarop draait (het gaat mij vooral om multiplayer, niet om single player met alle toeters en bellen).

Kon via google geen benchmarks vinden van de 6200 en de A6Va en c schelen toch weer gauw bijna 100/120 euro :|

Parttime Nerd 8-)

quote:
TheFruitNerd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 10:44:
[...]

Ik heb XP Pro met SP1 er op staan en daarmee gaat alles perfect. Hibernaten gaat snel en vlekkeloos.
Ik weet niet wat ik heb gedaan (volgens mij niets, maar dan ook echt niets), maar nu werkt het wel. Mijn Windows XP-installatie zal wel jaloers op die van jou geworden zijn ofzo... ;)

@ 11.854 rpm
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:05:
[...]

Ik weet niet wat ik heb gedaan (volgens mij niets, maar dan ook echt niets), maar nu werkt het wel. Mijn Windows XP-installatie zal wel jaloers op die van jou geworden zijn ofzo... ;)
Je weet maar nooit he, die onderlinge emoties tussen home en pro... :P

- B.L.A.A.T. -

random gestoord
Reg. datum: 03 juni 2002

quote:
Zeeuw schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:09:
Ik heb 2 problemen kwa update...

Allereerst heb ik problemen met de ATI drivers, hij speelt nu WMV bestanden niet goed af, ik krijg hele vage kleuren, als ik hardware veesnelling uitzet dan doen ze het wel, ook WMV versnelling staat aangevinkt...

Wat kan ik daaraan doen?
Mediaplayer10 downloaden (gewoon Update bij Mediaplayer) loste dit probleem voor mij op :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗ T.net ID en Specs
╚═╩═╩═╝

Seven-Forty, Aight!
Reg. datum: 01 maart 2000

quote:
Thund3r schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:01:
[...]

Mediaplayer10 downloaden (gewoon Update bij Mediaplayer) loste dit probleem voor mij op :)
Ik wil toch liever Media Player Classic gebruiken als het kan....

Read the badge, Bitch!

iedereen gelukkig nieuwjaar

quote:
lowen.f schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:03:
Dan had ik ook nog een vraagje. Kan je op zo'n Geforce 6200 ook Doom 3 (op lage instellingen) goed spelen? Enige game die ik in de toekomst wel wil gaan spelen is namelijk Quake4, die op de doom3 engine gebasseerd is. Volgens mij als Doom3 erop draait houdt dat ook in dat quake4 daarop draait (het gaat mij vooral om multiplayer, niet om single player met alle toeters en bellen).

Kon via google geen benchmarks vinden van de 6200 en de A6Va en c schelen toch weer gauw bijna 100/120 euro :|

Ik heb de doom 3 demo geinstalleerd en die deed het vloeiend op medium op de a6vc met AA op 2x. Heb echter alleen het begin van de demo gedaan, maar dat liep allemaal perfect.

Nu had ik zelf nog een vraag. Ik heb de asus a6vc, die ook bluetooth zou moeten bevatten. Bij wireless console heb ik echter geen optie om voor bluetooth te kiezen. Ook kan ik met het installeren van de drivers niet voorbij de 56% komen. Weet iemand wat ik fout doe of zit er toch geen bluetooth op.

iemand iets leuks?

random gestoord

quote:
Zeeuw schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:40:
[...]

Ik wil toch liever Media Player Classic gebruiken als het kan....
Die kun je er ook gewoon langs gebruiken, maar het gaat volgens mij erom dat WMP10 enkele nieuwe codecs installeert, die andere programmas ook gebruiken.

╔╗╔═╦╗
╚═╩═╩═╝

Reg. datum: 24 oktober 2003

Hoi,

ik heb een probleempje met m'n A6VA. Hij is een paar dagen geleden vastgelopen en nu heb ik 'm opnieuw geinstalleerd met Windows XP Pro NL. Alles werkt nu behalve de webcam. Hij geeft de fout dat de taal niet klopt, ws omdat het een engelse setup is.

Wie weet hiervoor een oplossing??

Gr. Rick

Heb vandaag me Asus a6vc binnen gekregen. Heel mooi notebook alleen me harde schijf hoor ik hele tijd kraken als ik gebruik van me harde schijf maak. Is het normaal? Het gaat om een 60 gig 4200rpm.

Yep, dit is normaal.. Op alle laptops waar ik in mijn leven op heb gewerkt hoor je de hdd kraken als ie bezig is.. Logisch eigenlijk want je zit er met je neus bovenop. ;)

Zou je eens 3DMark 2003 willen draaien? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Geforce 6200 en mijn Mobility Radeon X700.. :) Mijn 3DMark score is 6222 3DMark.. :) Op zich had ik graag een Geforce 6600 Go willen zien in de A6Va, maar je kunt niet alles hebben! :)

@ Rick 85
Ik gebruik die camera zelf niet en dus ook uitgeschakeld in apparaatbeheer maar kijk een op www.asus.com en dan Netherlands. Misschien hebben ze ook een NL versie van de drivers.. :)

oldman79 wijzigde dit bericht 15-09-2005 21:41 (18%)

random gestoord

quote:
a333tje86 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:38:
Yep, dit is normaal.. Op alle laptops waar ik in mijn leven op heb gewerkt hoor je de hdd kraken als ie bezig is.. Logisch eigenlijk want je zit er met je neus bovenop. ;)

Zou je eens 3DMark 2003 willen draaien? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de Geforce 6200 en mijn Mobility Radeon X700.. :) Mijn 3DMark score is 6222 3DMark.. :) Op zich had ik graag een Geforce 6600 Go willen zien in de A6Va, maar je kunt niet alles hebben! :)

@ Rick 85
Ik gebruik die camera zelf niet en dus ook uitgeschakeld in apparaatbeheer maar kijk een op www.asus.com en dan Netherlands. Misschien hebben ze ook een NL versie van de drivers.. :)
Een 6200 haalt zo rond de 2500 3dmarks, en een 6600 is ook nog een stuk trager dan een X700, dus volgens mij heeft Asus toch wel de beste keuze gemaakt met de X700 :) (Daar de 6800 en X800 weer een stuk meer stroom vreten)

╔╗╔═╦╗
╚═╩═╩═╝

Jup, mijn A6Vc komt inderdaad op 2500 score ;( Maarja ik gebruik me notebook toch niet voor zware spellen. Alleen ik zit nu wel te twijfelen om een grotere en sneller hdd te kopen. Welke type hdd gebruiken jullie?

In de mijne zit een Hitachi 80GB 5400rpm met 8MB cache.. :) Wel behoorlijk snelle schijf! :) Niet in verhouding met mijn 2 x 80GB 7200rpm 8MB cache in raid 0 natuurlijk.. :)

Yes, vanochtend afgeleverd door TPG, snelle service. :9

En ik moet zeggen moooooooiiiiii ding man, valt me echt niet tegen, wel veel software en drivers installeren, maar ja dat doe je dan ook maar een keer in de zoveel tijd als het goed is.

Ik moet alles nog uitvinden, maar geniet er nu al van.
:9~

iedereen gelukkig nieuwjaar

quote:
Nataku schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:38:
Heb vandaag me Asus a6vc binnen gekregen. Heel mooi notebook alleen me harde schijf hoor ik hele tijd kraken als ik gebruik van me harde schijf maak. Is het normaal? Het gaat om een 60 gig 4200rpm.
Waar heb jij hem gehaald en heb jij er bluetooth op zitten?

iemand iets leuks?

Heb trouwens ook dat "probleem" dat ik kan kiezen tussen twee maal winxp tijdens boot.

Alleen weet ik niet hoe ik dat uit moet zetten of weg krijg 8)7 , iemand de oplossing voor me?

A333tje86 misschien? :?

martybro wijzigde dit bericht 16-09-2005 12:19 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: