Zo ik heb ze binnen, de Creatives EP-630.
Ik heb niet veel tijd gehad om ze uit te proberen maar goed hier mijn korte review:
Het eerste wat ik dacht toen ik ze zag was: damn wat zijn die dingen klein. Na het zien van verschillende foto's op het internet had ik echt het idee dat ze wel een stukje groter zouden zijn, maar dat viel me dus alles mee.
De pasvorm is ok. Kan me bijna niet voorstellen dat er iemand is bij wie ze niet passen. De sleeves die er bij zitten zijn zoals bekend in 3 verschillende maten. Zelf gebruik ik de middelste maat. De kleinste zitten het lekkerst om eerlijk te zijn, dan voel ik ze namelijk amper zitten, alleen dan is het geluid ook een stuk minder. Met de middelste maat sleeves voel ik ze meer zitten, een soort van klemmend gevoel, zelf vind ik dit niet zo heel erg, ten eerste omdat ze dan beter afsluiten en ten tweede, het belangrijkste omdat het geluid dan beter is.
Wat het geluid betreft klinken ze inderdaad zo nieuw uit het doosje wat schel. Bij 'normale' muziek hoor je dit niet echt, ga je echter iets van hardstyle luisteren (wat ik veel doe) dan zitten daar vaak hihattens en andere hoge toontjes in, dan hoor je nog beter dat ze wat schel klinken. Nu moeten ze nog ingespeeld worden, dus daar maak ik me geen zorgen over aangezien de ervaringen van anderen.
Het laag niveau is voor mij meer dan genoeg. Ik las een vraag van iemand die vroeg welke doppen hij moest nemen omdat hij veel trance, hardtrance en hardstyle luisterd, nou dan kan ik je deze ten zeerste aanbevelen. Ik zelf luister daar ook vrij veel naar, en ik moet zeggen dat ik de bas lekker vind klinken in deze nummers (mits ze goed in je oren zitten en je, de voor jou, goede sleeves gebruikt. Het is niet zo dat de bas super overheerst, maar hij is duidelijk aanwezig, maar niet te aanwezig, gewoon een lekkere diepe bas.
De doppen sluiten ook behoorlijk af. Vandaag even geprobeerd, doppen in en muziek luisteren maar je hoorde echt niks van wat een ander tegen me zei. Zag de mond bewegen maar geluid dus echt niet. Super gewoon!!! Kan me maar moeilijk voorstellen dat de E3's nog beter afsluiten.
Hiervoor had ik de sennheiser mx400. Toen ik die voor het eerst hoorde was ik echt helemaal verrast hoe ze klonken en vroeg ik me af hoe ik ooit van muziek genoten kon hebben zonder die doppen. Ik denk dat ik na het inspelen van deze doppen hetzelfde ga krijgen.
Conclusie:
Erg goede doppen, mits een tijdje ingespeeld (dat baseer ik dan op reviews van anderen). Zo uit het doosje zijn ze ook goed, maar nog wat aan de schelle kant. Ik kan niets anders concluderen dan dat wat anderen eigenlijk al voor mij gedaan hebben, voor dit geld kan je denk ik geen betere doppen krijgen.
Mocht iemand nog vragen hebben over deze doppen, vraag gerust. Makkelijkst is mailen (zie mn profiel), maar zal dit topic ook zoveel mogelijk in de gaten proberen te houden.
DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 02-09-2005 20:27 (8%)