Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Dragonslaughter schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:16:
[...]

Jup, tenzij je eerst de dopjes besteld en pas later dat setje ziet liggen. ><

Ik heb dus nu de dopjes los besteld bij allesvoorjepc.nl en ik moet nog tot eind september wachten op de dopjes (ik wacht al een week), en als ik die set had besteld had ik ze al binnen gehad en had ik een vriend van me ook nog een plezier kunnen doen.

Maargoed, ik heb ze nu al besteld dus ik blijf (on)geduldig wachten...
Kun je niet meer annuleren. Volgens mij kan dat sowieso tot 7 dagen na aflevering bij een koop via internet. Ik zou gewoon even contact opnemen (http://www.allesvoorjepc.nl/emailform.odb).
quote:
Burning_Tyre schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:19:
Ik heb ong 10 a 15 euro te besteden, welke dopjes kan ik dan het beste kopen qua prijs qualiteit verhouding.

Ik heb een creative zen micro, maar die oordopjes die erbij zitten hebben best weinig bass en doen zeer aan me oren. Ik wil dus andere hebben, ik heb geen zin om er tientallen euro's voor uit te geven, wat zou dan een goeie koop zijn?
Ik betwijfel of je voor dat geld echt iets beters kan krijgen. Maar voor veel bass kun je het beste zoeken naar goedkope Philips dopjes, voor gewoon overall goede dopjes moet je kijken naar de Sennheiser MX400.

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

wilt geen iPod

quote:
Aspa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:41:
[...]

Hebt je van dit soort schuimpjes liggen?

[afbeelding]

Of van dit soort?
[afbeelding]

Dit (laatste) ziet er vrijwel hetzelfde uit als de ER6i schuimpjes.
De laatste (lang en kort)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

Reg. datum: 11 mei 2005

quote:
Mooi! ik wil wel een aantal hebben (overnemen). Stuur mij een mailtje, emailadres staat op mijn profile ;) .

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Reg. datum: 14 augustus 2002

pff vervelend hoor... de Creatives zijn nergens meer op voorraad...
wordt dus weekje of 2 wachten...
weet iemand nog een winkel die ze op voorraad heeft?

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Creative zelf? Ze staan in ieder geval op 'nu kopen'.

Anders heeft bol.com ook nog het accessoirepakket voor de Zen Micro op voorraad, voor ¤38 (incl. verzending). Dat is een veel betere deal.

Helaas heb ik vanmiddag hetzelfde verschijnsel meegemaakt als Korakal: ook ik ben een medium dopje kwijt, echter van mijn Sharp HD-MD33. Als iemand een setje medium dopjes over heeft of wil ruilen tegen small/large, graag melden ;). Via de mail mag ook: zie mijn profiel.

Het is toch eigenlijk van de gekke dat je deze dingetjes niet per 10 ofzo kan inkopen voor een degelijke prijs.. maar goed, dat is weer een andere discussie :9.

Misschien iets voor mensen die een sleeve van hun Sharp of Sony dopjes kwijt is geraakt :&#039;( .
Mijn buurvrouw zat met hetzelfde probleem, een sleeve van haar witte Sony EX71 is zoek geraakt. Tot mijn verbazing heb ik een paar Shure E2 transparante soft sleeves op die Sony dopjes kunnen zetten. Deze Shure E2 sleeves zijn niet identiek aan de Sony sleeves maar met een (tegelijkertijd) draaiende / duwende beweging kunt je die wel op krijgen (en blijven ook zitten). Mijn broertje vindt deze Shure E2 transparante soft sleeves iets te hard en heeft ze toevallig bij mij thuis achter gelaten.

Er bestaat (als ik me niet vergis) ook zwarte ultra-soft sleeves van de Shure E2 die je voor 2,50 Euro bij een IA kunt krijgen. Misschien is dit een optie om je dopjes van 40 – 50 Euro toch nog enigszins bruikbaar te maken ;) . (sleeves van Shure E3/E4 passen er niet op omdat de buizen/cilinder-diameter van deze sleeves veel kleiner zijn)

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Geen commentaar

Hippe buurvrouw heb je dan, als ze EX71's gebruikt :)

Vandaag kwamen mijn Zen Micro accessores al en ik heb dus meteen de dopjes uit de verpakking gegrist. En ze bevallen me al een stuk beter dan de Panasonics. Logisch natuurlijk, gezien mijn ervaringen met de MD33.

Nu nog in laten spelen en de pret kan beginnen. Hopelijk houd ik deze wel heel.

Powered by Apple

quote:
Aspa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:52:
Deze Shure E2 sleeves zijn niet identiek aan de Sony sleeves maar met een (tegelijkertijd) draaiende / duwende beweging kunt je die wel op krijgen (en blijven ook zitten). Mijn broertje vindt deze Shure E2 transparante soft sleeves iets te hard en heeft ze toevallig bij mij thuis achter gelaten.

Er bestaat (als ik me niet vergis) ook zwarte ultra-soft sleeves van de Shure E2 die je voor 2,50 Euro bij een IA kunt krijgen.
thanks, IA organisator eens even gemaild voor info :Y)

quote:
MPmad schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:58:
Hippe buurvrouw heb je dan, als ze EX71's gebruikt :)
Nee, geen ma Flodder type :)
quote:

Vandaag kwamen mijn Zen Micro accessores al en ik heb dus meteen de dopjes uit de verpakking gegrist. En ze bevallen me al een stuk beter dan de Panasonics. Logisch natuurlijk, gezien mijn ervaringen met de MD33.

Nu nog in laten spelen en de pret kan beginnen. Hopelijk houd ik deze wel heel.
Veel plezier :Y). Die doppensloper-diploma kunt je toch maar beter in de kast stoppen ;)

Reg. datum: 13 juli 2005

quote:
Korakal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:50:
[...]

thanks, IA organisator eens even gemaild voor info :Y)

Hou er rekening mee dat hij het volgens mij redelijk druk heeft en hij soms niet echt reageert 8)7

edit: owja en het pakket ligt nog bij de douane, maar het zou goed kunnen dat het deze week aankomt. Aangezien er teveel sleeves bestelt zijn (als het goed is) kan je misschien nog wat geluk hebben ;)

woytek wijzigde dit bericht 22-09-2005 08:48 (27%)

PES FC 0817 3795 9910
Reg. datum: 17 oktober 2003

Hi
Heb vandaag sennheiser mx450 gekocht voor mijn x5. Helaas kwam ik er achter dat die geen L plug heeft. Wat de kans op kabelbreuk erg vergroot op mijn x5 want de port zit aan de zijkant.

Ik zag ook de mx400 liggen had die wel een L plug. En is er misschien van de mx450 een L plug?

realityalways start as a dream

Hmm, klinkt wel als een oplossing: Korakal laat het hier even weten als je wilt hoe en wat :).

Ik heb voorlopig maar, omdat ik gemerkt heb dat zonder muziek in het OV toch een stuk minder is (kletsende tantes, krijsende baby's en noem maar op :9), de medium dopjes van mijn ex-Sony EX71's erop heb gezet. Verbazingwekkend paste deze zeer goed op, ze lijken in eerste instantie precies hetzelfde, maar steken net 2mm hoger. No big deal en het klinkt nog precies als voorheen!

* InsjaHH een klein beetje blij en opgelucht, maar wil liefst originele terug (het zit tussen de oren, i know..).

Reg. datum: 12 augustus 2005

Wordt ik doof als ik bij mn creatives eerst altijd de stand op 21 had en toen al bijna doof werd en vind het nu al zacht als ie op 30 staat (zelfde nr)???

Wordt ik nu echt doof of is dit alleen gewenning..voor de rest heb ik niet echt gevoel dat ik nu slechter hoor...

Reg. datum: 12 juli 2004

Heey allemaal!

Ik heb een paar maanden geleden de Sony EX71 white gekocht, maar zoals gewoonlijk, heb ik kabelbreuk :( . Ik ben nu van plan om bij MP3man.nl nieuwe dopjes te bestellen, maar nu zit ik te twijfelen. Van de EX71 vond ik het pluspunt dat de bass nogal diep was, heeft de SHure E2c ook goede bass? Of is deze nauwelijks te horen? Heeft iemand ervaring met een Iaudio X5L i.c.m. de shure E2c dopjes? Of zijn er nog andere alternatieven?

Alvast bedankt,
GraphxFreak

Reg. datum: 25 juni 2004

Even een zijstapje:

Ik krijg binnenkort mijn E3's binnen, en wil natuurlijk wel topkwaliteit uit die dopjes horen. Dus, cd's op topkwaliteit rippen. Ik speel de boel af op een iRiver H120 overigens.
Nu kan ik met mijn ripper (Easy CDA-extractor) ongeveer elk formaat en kwaliteitsniveau kiezen, tot aan mp3's met een bitrate van 320, maar ook Ogg Vorbis tot een bitrate van 500, enz

Maar de vraag is dus, wanneer is er sprake van overkill? En wat is een beetje minimaal niveau voor de E3's? Iemand een idee?

Stefangrp wijzigde dit bericht 24-09-2005 13:29 (8%)

Geen commentaar

Ik zelf vindt 192 kb/s (Ogg of MP3) een prima bitrate. Maar weinig mensen horen met verschil tussen 192 kb/s en 320 kb/s.

GoT Modder-Eter
Reg. datum: 18 juli 2005

quote:
Stefangrp schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:24:
Even een zijstapje:

Ik krijg binnenkort mijn E3's binnen, en wil natuurlijk wel topkwaliteit uit die dopjes horen. Dus, cd's op topkwaliteit rippen. Ik speel de boel af op een iRiver H120 overigens.
Nu kan ik met mijn ripper (Easy CDA-extractor) ongeveer elk formaat en kwaliteitsniveau kiezen, tot aan mp3's met een bitrate van 320, maar ook Ogg Vorbis tot een bitrate van 500, enz

Maar de vraag is dus, wanneer is er sprake van overkill? En wat is een beetje minimaal niveau voor de E3's? Iemand een idee?
VBR werkt ook goed. Dat geeft je mp3 meer bitrate zodra het dat nodig heeft, en zodra er weinig tonen in het lied zijn, gaat de bitrate omlaag. Probeer het eens.

\o/ KeesMods \o/

quote:
Stefangrp schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:24:
Even een zijstapje:

Dat kan je het beste zelf proberen. Ga gewoon door tot jij geen verschil meer hoort. Wil je dit eerlijk doen, dan moet je ervoor zorgen dat je niet weet welke rip je van het nummer hoort.
Zelf ben ik overigens tevreden met MP3's gecodeerd met de Alt Preset Standard van LAME. Wil je echt zeker van zijn dat je niet van het geluid kan missen, dan kan je ook Rockbox op je H120 zetten en rippen naar het lossless FLAC of WavPack formaat.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Wat voor gemiddelde bitrate is netjes dan? 192? of misschien toch hoger? Ik kan met Ogg een VBR kiezen tot ~500 bitrate namelijk ;)

Zoals ik al aangaf, kan je dat alleen zelf bepalen. Het kan heel goed dat jij geen verschil hoort tussen een MP3 met een bitrate van 160kbps en één van 192 kbps maar een ander wel. Nou is het wel zo dat uit de meeste tests naar voren komt dat men boven een bitrate van 192 (bij MP3) nauwelijks tot geen verschil meer hoort. Dat is ook de reden dat het in de warez scene als minimum wordt gehanteerd (hoewel dit inmiddels lijkt te verschuiven naar LAME Alt Preset Standard).
Maar, probeer het dus zelf. Wij hebben niet jou oren. Als hulpmiddel zou je bijvoorbeeld een Luistertest CD kunnen gebruiken...
@hieronder: Ik zie het nu ook. Sorry, was iets te voorbarig ;)

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 24-09-2005 18:32 (7%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Ok ik weet ff genoeg, bedankt allemaal :) Nu nog ff wachten op mn dopjes, dan kan de grote test beginnen :P

@ DeeD2k2: we plaatsten vrijwel tegelijk een post, vandaar dat mn vraag wat stom leek ;) Had die van jou nog niet zien staan toen ik de mijne schreef..

Keep smiling!

Hey, ik ben eigenlijk ook op zoek naar nieuwe oordopjes.

Ik had eerst de Senheiser MX450, maar deze zijn kapot gegaan. Ik vond het geluid goed, alleen de kabel voelde wat zwakjes aan. Nu gebruik ik de sony oordopjes die worden meegeleverd met de HD5. Ook dat geluid vind ik goed.

Waarom ik nieuwe dopjes wil is omdat ik me horen niet kapot wil hebben. Ik zit vaak in de pauzes op school te luisteren, maar dan staat het volume veel harder dan normaal. Ik ben dus opzoek naar in-ear dopjes.

De Creative EP630 lijkt me wel geschikt. Hoe is het geluid ten opzichte van mijn vorige dopjes? En is de kabel wel 'normaal', niet zoals de mx450? En is deze ook te koop bij de Media Markt ofzo? Of zijn er misschien ander dopjes vergelijkbaar met de MX450 of de sony's die in-ear zijn, en goedkoper zijn dan de Creative EP630?

GoT Modder-Eter
Reg. datum: 18 juli 2005

Ja, ik denk dat je wel verschil zult horen. Omdat, de EP-630's in-ear zijn. Hierdoor is je gehoorgang beter afgesloten, en krijg je dus een beter geluid. Ook zul je veel minder omgevingsgeluid horen. Qua comfort is het waarschijnlijk ook een flinke verbetering, omdat de EP-630 zachte rubberen dopjes heeft ipv de plastic MX-450's.

\o/ KeesMods \o/

Reg. datum: 24 april 2005

quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:42:
pff vervelend hoor... de Creatives zijn nergens meer op voorraad...
wordt dus weekje of 2 wachten...
weet iemand nog een winkel die ze op voorraad heeft?

Als je ze snel wilt hebben kan je voor de creative zen kit gaan.

allesvoorjepc.nl krijgt ze 28 september weer binnen. Dan krijg ik ze opgestuurd stond er iig in het mailtje en ik neem aan dat ze ook wel meteen een voorraadje nemen...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: