Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
[verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
Reageer Nieuw TopicWeinig op aan te merken. Je stijl bevalt me wel. Ook die z/w omzettingen. Lekker hard. Ik doe er af en toe zelfs nog wat ruis bij om ze een beetje een 'Corbijn' look te geven.quote:qadn schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:18:
nog commentaar op mijn composities mphilipp? ik probeer er wat aan te sleutelen.
Ik doe ook maar wat me leuk lijkt op dat moment. Het is moelijk om iemand voor te schrijven hoe 'het moet'. Concertfotografie is vooral vechten met het licht en goed opletten/inschatten wat de mensen op het podium gaan doen. Meestal hebben ze bepaalde maniertjes die je wel kunt inschatten/voorspellen. Microfoons voor het gezicht zijn altijd lastig, maar doorgaans door een andere hoek te kiezen goeddeels te vermijden als storende elementen. Behalve dan bij rappers die ze half in de mond hebben.
Wat mij betreft no rules, doe je ding en vind je eigen stijl. Zolang je het zelf maar mooi vind en consistent bent. Afhankelijk van je doel, moet je gewoon blijven doen waar jij je zelf lekker bij voelt. Het is een kwestie van veel doen. Je ontwikkelt dan vanzelf een eigen stijl, ook wat nabewerken betreft. En onvermijdelijk wordt je vanzelf door anderen beïnvloed omdat je ander werk ziet dat je ook mooi vindt. Dat pik je dan automatisch mee.
[edit]
Ok dan, laat ik ze even bekijken alsof het mijn eigen foto's waren:
#1 en 2 zijn wel lekker, hoewel je bij 2 die knakker rechtsonder als storend element zou kunnen wegcroppen
op #3 kijkt ie een beetje weird en is zijn mond practisch niet zichtbaar, want lastig is bij een foto van een zanger. Hij kan net zo goed met iets anders bezig zijn op dat moment. De foto drukt dus niet echt uit wat ie doet.
op #4 doet ie niets. Hij staat en kijkt. Kan ook tijdens de soundcheck genomen zijn
#5 en 6 vind ik een tikkie te donker naar mijn smaak.
Dan de Gipsy mannen (geniale band overigens!)
#1 en 2 zijn prima. 1 de beste. Goede timing
#3 is op zich mooi qua compo, maar er zit weinig actie in
#4,5 en 6 Heel goed, alleen een tikkie donker.
Als dat donker jouw ding is, prima. Zelf zou ik ze ietsje lichter maken, want zo is het detail teveel weg naar mijn smaak.
Ik probeer zelf (maar ik zal daar lang niet altijd in slagen denk ik) de foto's iets te laten vertellen van de act. Dus als ze enorm beweeglijk zijn, dan maak ik veel bewogen foto's. Dat geeft aan dat er heel veel dynamiek in het optreden zit. Statische foto's, zoals een zanger met zijn mond dicht of een gitarist met zijn handen in zijn zakken zijn imho niet echt interessant. Of het moet dan deel van de act uitmaken. Als de mimiek van de zanger die mmmmmmm doet goed is en het licht mooi, kan het een geniale foto opleveren. De 'geen zanger met mond dicht' regel is dus geen dogma. Daarom zeg ik ook: no rules, go with your gut.
mphilipp wijzigde dit bericht 25-10-2008 17:53 (36%)
A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Aikon: 1 vind ik leuk, 2 niet. vooral de iets teveel naar buiten gerichte blik, het haartje voor het oog en het saaie moment.
Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
1 is leuk getimed!quote:Aikon schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:52:
Triggerfinger op Metropolis, ben altijd wat langzaam met uitzoeken/nabewerken
A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...
Totaal 8 metal bandjes voor de lens gehad, ik hoop dat de beelden een beetje bevallen.
01:

Black Roses
02:

Carnal Leftovers
03:

Mythlorian
04:

No Class
05:

No Class
06:

Chainsaw
07:

Inhume
08:

Inhume
09:

The Monolith Deathcult
10:

The Monolith Deathcult
11:

Ancient Rites
12:

Ancient Rites
Dat is vreemd. Kan je wel de link kopieren en dan kijken, aangezien ze het bij mij wel goed doen. Ze zitten in een Gallery2 album. Directe link naar de gallery: http://wolf.a61.nl/gallery2/v/party/20081025/quote:qadn schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:07:
wolf: ik kan de foto's niet zien. Ben wel benieuwd.
6 en 10 vind ik erg fijn om naar te kijken.
En je gebruikt wat mij betreft een fijne zwart-wit omzetting.
Mooi, concert werk ben ik dus nog niet verleerd. Ik krijg zelfs van mensen wiens mening ik waardeer te horen dat ik beter ben geworden met concertenquote:qadn schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:28:
Nu doen ze het wel, vreemd.
6 en 10 vind ik erg fijn om naar te kijken.
En je gebruikt wat mij betreft een fijne zwart-wit omzetting.
plus: fijne zwart-wit
Reg. datum: 04 december 1999
Ik vind de culturele uitingen van deze bands weerzinwekkend. Je hebt het prachtig vastgelegd. Nummer 9 vind ik het mooist. De uitgestoken hand en de omgedraaide bandleden met de lichtval.
.... Make that the Cat wise ....
#6 bijvoorbeeld, lekker rauw, en de grijns van de drummer is een interessante combinatie met de 2 doodskoppen.
Van #10 had ik me afgevraagd hoe ie eruit zou zien als de gitarist exact met zn hoofd tussen de spot achter hem en de camera zou staan.
#12 is helemaal gaaf met het publiek erbij, lekkere zwart/wit omzetting ook.
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
[ TomRoelofs.nl ] - [ DecayedPlaces.nl ]
Reg. datum: 17 maart 2005
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
quote:TomR schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:19:
Wolfensteijn, je foto's werken hier helaas niet meer
Er zijn helaas af en toe wat problemen met Apache op mijn webserver, dus vandaar dat het regelmatig even niet werkt.quote:AugmentoR schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:55:
en weer wel gelukkig. vette serie idd, 6 is meesterlijk!
Maar bedankt
offtopic: Hey wat leuk. Ik heb deze band op de 2de dag van de Nijmeegse 4daagse gezien, maar was de naam de dag erna alweer vergeten. Door deze 2 prachtfoto's kan ik eindelijk weer van hun muziek genietenquote:Aikon schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
always looking for new&good music
Hé, Triggerfinger. Goeie band inderdaadquote:Aikon schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het jammer dat in je foto's niet de rock&roll-sound van de heren terugkomt. Zeker je tweede foto had van elke band kunnen zijn. Ik meen me te herinneren dat ze wel wat meer actie in hun optredens staken dan terug te zien is in je foto's.
@Wolf: goed bezig geweest! Voor mij springen #2, #6 (!), #9 en #12 er tussenuit. #3 had ook in het rijtje gestaan als hij wat scherper was geweest. Wel jammer dat je in veel platen de gezichten/gezichtsuitdrukkingen niet kunt zien, maar ja, dat krijg je met die langharige headbangers

Eerste concert met een 50D geschoten. ISO1600 en vaag licht. Was blij dat ik na de eerste drie nummers fotograferen in de zaal kon plaatsnemen, want dit concert van Hooverphonic was waanzinnig.
Deze foto is misschien wat "edgy" qua belichting, ben benieuwd hoe dit valt. Ik vind m persoonlijk retestrak.
Mooi licht, mooie compo, mooi moment. Netjes belicht.
kortom: heers.
Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Vanmiddag een acoustische sessie van Flogging Molly en Skindred gezien in een klein lokaal café.
Hier een kleine selectie.
Flogging Molly:
1:

2:

3:

Skindred
4:

5:

6:

qadn wijzigde dit bericht 12-11-2008 00:30 (3%)
Licht was op zich best OK. 1600 f2 1/60 dus best te doen.
(ik zat op 3200, f2.8, 1/90 of f2 1/125) Ook best clean in kleur.
(#1 is trouwens in kleur ook erg mooi).
Ik vind zwart-wit gewoon mooi, zeker hoog-contrast zoals ik gebruik. Wel neem ik commentaar over de omzetting mee, als het goed is ziet het er anders uit dan de foto's van eind oktober hoger in deze thread.
Het licht was nogal beroerd, maar dat is niet erg
1:

2:

3:

4:

5:

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last