Zoals verwacht hier een post van mij.
Eerst alle info:
mijn dongle is lukraak gekocht en is een Cellink BTA 3120, wordt geleverd met een klein CD-tje met een wat oudere versie van BlueSoleil. Het kostte 3 pogingen om deze software te installeren, maar het was niet naar wens. Na installatie leek alles te werken, maar bladeren door de bestanden en mappen op de telefoon resulteerd in een crash, en een daarna niet meer werkend software pakket (verbinding mislukt) Opnieuw installeren fixt dit, tot je tegen hetzelde probleem aanloopt.
De nieuwste versie van BlueSoleil van de website installeerde niet eens goed. Je krijgt een error dat een bestand wordt gemist (puur toevallig liep ik ergens tegen de oplossing aan in een walktrough, maar een software pakket hoort gewoon op zijn minst soepel geinstalleerd te kunnen worden)
Al met al, dezelfde problemen.
Standaard Windows XP SP2 drivers: installeren snel en makkelijk, en de allereerste keer leken ze vrij aardig te werken... Maar nu niet meer, apparaten worden gepaired, en als ik daarna de services wil opstarten (aanvinken) krijg ik een error die zegt dat ik geen toegang heb, en daar kan ik het mee doen.
heb geprobeerd de Widcomm drivers te installeren, omdat deze veel gebruikt lijken te worden en in veel walktroughs gebruikt lijken te worden. Maar dit krijg ik totaal niet aan de gang. Ze lijken niet geschikt voor mijn dongle.
De dongle werkt opzich wel, en het kopieren van bestanden en het gebruiken van de afstandsbediening van mijn SE W800i werken wel. Maar ik mis 2 dingen, en die krijg ik vooralsnog niet voor elkaar:
- over BT outlook contacten en agenda synchroniseren met telefoon (dit heeft 1 keer gewerkt met BlueSoleil, maar dit was klote. Het programma snapte er niks van, en ik eindigde met een dubbele agenda en dubbel adresboek. Kostte me een uur om dit handmatig weer te herstellen. DRAMA)
Andere synchronisatie software heb ik niet aan de gang gekregen. Eigenlijk geen enkele software werk over de BT verbinding (die er blijkbaar wel is wanneer ik bestanden heen en weer kan sturen)
- Over BT gebruik maken van de internet verbinding van de PC. Ik kan flat-free surfen via Orange World, maar toch, het is mogelijk, dus ik wil het voor elkaar krijgen...
Wie kan me helpen, alle suggesties zijn welkom. Wanneer meer info nodig is voor advies, vraag het aub. Ik ben namelijk weliswaar redelijk handig met telefoons computers internet etc. Maar ook geen echte Pro.
UPDATE: even inhakend op post meteen hierboven. Hij schetst een heel ander beeld van BlueSoleil, en dit geeft mij wat hoop. Hoop dat deze persoon mij ook op weg kan helpen eventueel.
Verder ben ik het volledig met hem eens dat het software/drivers gedoe een ware nachtmerrie is.
Maar goed, daarvoor is dit topic
Cellink, de producent van mij dongle heeft deze site:
http://www.cellink-eu.com/
Wanneer je NU kijkt, zie je dat de helft offline is... HOEZO kwaliteit

martijn12345 wijzigde dit bericht 28-08-2005 23:00 (10%)