Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 13 januari 2004
quote:koraks schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:39:
[...]Oftewel: horizon niet in het midden, maar in dit geval een fors eind omhoog! Verder geeft een lange sluitertijd bij stromend water en watervallen altijd een mooi dromerig effect.
Zelf word ik er bijna geg van, t doet zo onnatuurlijk aan...
Smaken verschillen natuurlijk...
quote:Snakes schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:12:
[...]
Zelf word ik er bijna geg van, t doet zo onnatuurlijk aan...
Smaken verschillen natuurlijk...
Ik ben het met je eens. Het ziet er een beetje uit als een screendump van een 3D spel.
Maar ja, als iemand die de foto genomen heeft het mooi vind is het voor mij al goed. Smaken verschillen inderdaad. Gelukkig maar..
Imac 2.0 met 2 gig mem

Enkele dagen geleden geschoten, en er toch aardig trots op
Wat technische informatie: 1/500s; f/5,6; ISO200; 54mm. Geschoten met de 350d van Canon
Breek maar los
Sjonge, wat lijken de kleuren op het tft van m'n laptop flets zeg
Ibex wijzigde dit bericht 07-09-2005 13:42 (42%)
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Een job als .NET programmeur? Stuur een DM!
Hm, hij is niet helemaal scherp, en je scherpte diepte is wat te klein, waardoor het blad wat uitsteekt stoort. Verder is het niet een echt spannende plaat.quote:Ibex schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:37:
[afbeelding]
Enkele dagen geleden geschoten, en er toch aardig trots op. Het enige wat ik enigzins jammer vind, zijn de 3 draadjes spinrag op de foto. De top van het bovenste blad lijkt wat raar door het spinrag.
Wat technische informatie: 1/500s; f/5,6; ISO200; 54mm. Geschoten met de 350d van Canon.
Breek maar los
Sjonge, wat lijken de kleuren op het tft van m'n laptop flets zeg. Met m'n tweede tft wat eraan hangt krijg ik meer levenderige kleuren
.
Reg. datum: 14 januari 2004
Tips: neem je foto onder een andere hoek voor een betere achtergrond, met een kleiner diafragma voor grotere DOF.
Leg de scherpte liever meer naar voren dan naar achteren.
Reg. datum: 20 mei 2004
op reis hebbek eens s'avonds aan het zwembad een foto getrokken. Wat vinden jullie van hem
Wat kan beter?
getrokken met canon ixux 500
saavres wijzigde dit bericht 07-09-2005 20:57 (5%)
quote:Tukk schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:13:
Vorige week genomen bij mij huisje in de buurt.
Ik probeerde de mooie leegte van het groene hart samen met de vaak mooie wolkendekken te laten zien.
Vandaar het panorama formaat en het wat bluren van de wijk die je links ziet.
Heeft iemand wat op te merken over gebruikte aanpassingen, fototechniek of compositie?
[afbeelding]
Klik==grotere versie
Weet iemand hoe je de aarde weer rechttrekt, nadat je een groothoek-foto hebt gemaakt?
PanoTools, is als plugin voor PS te krijgen en standalone, trekt alles netjes recht met een beetje worstelen en lezen van de manual
btw, had die niet beter in het grote Pano topic gekunt?
Freedom is just another word for nothing left to lose
Je moet trots zijn op de foto's die je maakt, niet op welke spullen je used

Graag jullie commentaar!
public void returnUsefullSkills()
Daarnaast zou het misschien beter zijn als het licht alleen uit de kier van die deur kwam, en niet ook van links. En dan misschien die stoel in die lichtstraal uit de deur plaatsen. Zou het allemaal wat 'spannender' hebben gemaakt
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Zie niet in wat het zwembad te maken heeft met de rest van de voorwerpen. Zwembad is zelfs erg koel vergeleken bij warme gezelligheid van de kaars + borrelnootjes. Bovendien is alleen de voet van de lamp scherp. Weet niet of ik dat nou zo mooi vind. Daar trekt dan toch als eerste je oog naar toe. Kleuren an sich zijn wel weer gaafquote:saavres schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:56:
http://users.skynet.be/vanheule/kaars.JPG
op reis hebbek eens s'avonds aan het zwembad een foto getrokken. Wat vinden jullie van hem
Wat kan beter?
getrokken met canon ixux 500
a3konijn wijzigde dit bericht 07-09-2005 23:13 (16%)
Ben ik het helemaal mee eens, wel een mooie foto overigensquote:Tonio schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:39:
Opzich leuke setting. Ik vraag me alleen af wat het onderwerp van de foto is. Is het de stoel? Zijn het de teksten op de muur? M'n ogen lopen een beetje te zoeken, maar kunnen niet echt iets vinden.
Daarnaast zou het misschien beter zijn als het licht alleen uit de kier van die deur kwam, en niet ook van links. En dan misschien die stoel in die lichtstraal uit de deur plaatsen. Zou het allemaal wat 'spannender' hebben gemaakt
We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.
quote:WhizzCat schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:03:
[...]
PanoTools, is als plugin voor PS te krijgen en standalone, trekt alles netjes recht met een beetje worstelen en lezen van de manual
btw, had die niet beter in het grote Pano topic gekunt?Hij ziet er erg netjes uit nl
Thnx voor de tip.
Ik zal een post doen in het pano-topic, ik moet de foto nog even een keer bewerken om de blur een beetje minder te maken en die panotool er over heen te gooien.
Tukk wijzigde dit bericht 08-09-2005 09:45 (3%)
Reg. datum: 04 mei 2005

Vast de zoveelste foto van een bloem, maar dit is de allereerste foto die ik heb gemaakt met de 350 D met kitlens, ik heb hem nu een weekje in bezit, en ben eigenlijk best trots op het resultaat. Ben erg benieuwd hoe jullie daar over denken.
I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?!
Ilford HP5+ en een of ander pauper minolta 70-200 objectief.
Machinaal afgedrukt, (daardoor?) amper contrast, nu (te?) flink opgehoogd, lichte sharpening.
*click*how can we lose when we're so sincere?
Wat ik een beetje mis bij deze foto is iets interresants, iets speciaals. De trein staat er gewoon 'ok' op, de rest is allemaal ok.. Maar niets spannends.quote:kenneth schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:25:
De Zoetermeer Stadslijn.
Ilford HP5+ en een of ander pauper minolta 70-200 objectief.
Machinaal afgedrukt, (daardoor?) amper contrast, nu (te?) flink opgehoogd, lichte sharpening.
[afbeelding]*click*
Mijn oog trekt als eerste naar de voorste steun voor bovengeleider toe (hoe heet zo'n ding). Vind het jammer dat de trein ook niet geheel zichtbaar is maar doorgesneden. Snap ook niet waarom foto zwart wit is.quote:Simon schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:10:
[...]
Wat ik een beetje mis bij deze foto is iets interresants, iets speciaals. De trein staat er gewoon 'ok' op, de rest is allemaal ok.. Maar niets spannends.
Vind het een mooie foto. Zou persoonlijk wel dat blaadje onderin nog weg zien te werken / croppen. Of dit macro is? Een foto is toch macro als de opname het origineel uitvergroot? Volgens mij is dit wel het geval hier.quote:Prutser schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:41:
Van de week langs de waterkant genomen, beetje lopen spelen met de mogelijkheden van mijn camera (heb hem nog maar kort)
[afbeelding]
*clickable*
Valt dit nu onder een macro, of gewoon een bloemetje op de foto??
Het is geen geweldig spannende foto nee, maar wel de minst slechte uit de (spontane) sessie. Vandaar, toch even kijken. Alleen over het contrast ben ik niet tevreden, mja...quote:a3konijn schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:41:
[...]
Mijn oog trekt als eerste naar de voorste steun voor bovengeleider toe (hoe heet zo'n ding). Vind het jammer dat de trein ook niet geheel zichtbaar is maar doorgesneden.
Tsja, dat heb je wel vaker met Ilford HP5quote:Snap ook niet waarom foto zwart wit is.
how can we lose when we're so sincere?
Reg. datum: 03 december 2004
jij koopt een 350D en maakt eerst een week lang geen foto ermee?? en dan post je je eerste foto hier? vindt hem niet echt bijzonderquote:MasjaD schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:54:
[afbeelding]
Vast de zoveelste foto van een bloem, maar dit is de allereerste foto die ik heb gemaakt met de 350 D met kitlens, ik heb hem nu een weekje in bezit, en ben eigenlijk best trots op het resultaat. Ben erg benieuwd hoe jullie daar over denken.
AnGeL
Reg. datum: 14 juli 2003

Zelf mis ik iets in de foto, maar ik kan niet helemaal aangeven wat. Ik heb al wat met Photoshop zitten rommelen, maar ik kom niet tot een juiste instellingen. Ik denk zelf dat het oranje/blauw contrast wat sterker mag. Heeft iemand hier een idee over? Overig commentaar is uiteraard ook welkom.
quote:Peppi78 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:57:
Deze foto is genomen in Toscane. Geschoten met een Canon S60, 1/2s sluitertijd met een diafragma van f3.5.
[afbeelding]
Zelf mis ik iets in de foto, maar ik kan niet helemaal aangeven wat. Ik heb al wat met Photoshop zitten rommelen, maar ik kom niet tot een juiste instellingen. Ik denk zelf dat het oranje/blauw contrast wat sterker mag. Heeft iemand hier een idee over? Overig commentaar is uiteraard ook welkom.
Wat denk je van:

't is idd iets anders qua kleur
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Klik voor 640*480
Tijdje terug in Berlijn gemaakt, met een Canon PowerShot A95. Vind hem zelf wel redelijk gelukt. Ben benieuwd naar jullie commentaar
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.