Reg. datum: 06 maart 2004
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 06 maart 2004
*Klikbaar*
Camera: Panasonic - DMC-FZ10
Opnamedatum: 2005:08:13 09:25:09
Opening: f/2.8
ISO: 200
Sluitertijd: 0.067 s (66667/1000000) (1/15)
Brandpuntsafstand: 34.40 (34400000/1000000)
Ik vind zelf de scherpte wel mooi gelukt met de onscherpe achtergrond tegen de scherpe voorgrond.
Runetotem: Tyrgon 61 Dwarf Warrior; Balthar 35Gnome Warlock

Commentaar en kritiek is zeer welkom
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
quote:breinonline schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:58:
[...]
Mooi. Jammer van de vliegtuigstrepen, maar dat heb je natuurlijk niet echt in de hand. Fijne kleuren en een goede compositie.
Die vliegtuigstrepen kan ik nog wel wegwerken in PS
quote:Zoefff schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:00:
[...]
Goed gelukt! De reflectie in het water is ok, en de fontijnen staan lekker uitgelijnd ten opzichte van de klokketoren. Is dit het stadhuis van Hilversum?
Nee, niet in Hilversum, maar Rijswijk (ZH)
Allebei bedankt voor het commentaar, ik heb meteen een nieuwe
Ik was gister in Zoetermeer, en wou bunnies spotten, wat compleet mislukte.. Anyway, ik liep langs het station en vond dit zielige vogeltje, hij kon niet meer vliegen :'(
Plaatje op imageshack (popups!)
Angeloonie wijzigde dit bericht 29-08-2005 22:32 (3%)
Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, ATI HD 4870OCTX
Reg. datum: 12 november 2003
Gemaakt in Tenerife begin dit jaar. Met een Canon Powershot S30, alles op auto (ben absoluut geen foto-held). Uiteraard klikbaar...

Nyarlathotep wijzigde dit bericht 29-08-2005 22:52 (19%)
Gigabyte P35-DS4, E6750@3.6ghz + Scythe Infinity, 4x1GB Crucial BallistiX Tracer PC-6400 @ 4-4-4-9, Club3D 8800GTX, 2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB Raid0, Antec P182, Seasonic 500 watt

Dat zeg ik!
Foto genomen met Canon Digital Ixus 430

EelkieBos wijzigde dit bericht 30-08-2005 01:00 (14%)
Ik gedraag me monsterlijk als ik koekjes eet...
Eerst maakte ik altijd fotos met een Kodak EasyShare DX4530 maar ben over gestapt naar een iets profesioneler model.
Nu ben ik wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden

ST
ziet er goed uit. de kleuren staan in mooi contrast.quote:Prutser schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:
Mijn eerste testcase. Foto genomen op vakantie in Frankrijk, kwamen enkele donkere wolken de berg overzetten tegen een ondergaande zon.
Foto's genomen met me nieuwe DMC-FZ20 van Panasonic
[afbeelding]
*clickable*
Runetotem: Tyrgon 61 Dwarf Warrior; Balthar 35Gnome Warlock
Ik vind 'm juist erg goed. Dit is niet zozeer omwille van een aandachtstrekkende compositie, maar om het meer raadselachtige. Ik was direct nieuwsgierig naar wat het voorwerp van de reflectie zou kunnen zijn. Een goed teken in mijn ogenquote:
Leuk idee, maar helaas zijn de kleuren van de dekken en de huizen nogal flets. Dit komt de foto niet echt ten goede. Misschien kan je door een iets andere compositie meer de kleuren van de eerste bo(o)t(en) laten spreken, zodat de huizen en de verder liggende boten de aandacht niet verkeerd (kunnen) afleiden.quote:cdl schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:55:
M'n werk zit, vind ik, in één van de mooiste stukjes van Rotterdam, de Veerhaven. Ons kantoorpand ligt direct aan dit haventje.
[afbeelding]
quote:St2003 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Canon 350D
Eerst maakte ik altijd fotos met een Kodak EasyShare DX4530 maar ben over gestapt naar een iets profesioneler model.
[afbeelding]
Mooie plaat
Ik hoop dat je aan bovenliggend verhaaltje wat hebt gehad, want het lukte me niet echt zeer goed om het uit te leggen
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker
Een job als .NET programmeur? Stuur een DM!
Wat betreft kleuren en scherpte is hij erg goed, alleen jammer dat de achtergrond bij deze foto ook scherp is. Aangezien de foto, gok ik, om de kapotte boom gaat, en niet ook om die drie boompjes erachter enz. Ook ben ik het met Ibex eens, het zou beter zijn geweest als de wortels van de boom op de voorgrond niet zouden zijn afgesneden. Het stoort niet echt, maar het zou een net wat beter geheel gevenquote:St2003 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:46:
Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Canon 350D
[afbeelding]
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
Benen niet heel mooi afgesneden helaas. Ik vind de foto wel ok (hele serie gemaakt en ook nog van 2 andere meisjes maar dit is nog de mooiste vind ik)

comments svp
ik vond de strepen van de luxaflex wel leuk onderbroken worden door de gordijn stokkies, maar had gehoopt dat het meer blauw en oranje zou zijn, nu is het horizontaal zwart wit, wat blauw wit moest zijn. en de 'stokkies' hebben een kleinere oranje gloed dan gehoopt.
verder commentaar welkom

Eigen commentaar: Hij is niet helemaal recht, maar dat kreeg ik niet beter voor elkaar, want dan leek de foto nog steeds scheef.
Reg. datum: 27 november 2003
De eerste fotos van mijn pas aangeschafte 300D. Helaas was ie ongeveer DOA, na 12 fotos hield ie er mee op.
Dit is een van de weinige fotos die heelhuids uit de camera zijn gekomen. Ik ben zelf blij met de compositie, het afgesneden hoofd aan beiden kanten werkt goed, het benadrukt het 'caricatuur' (sp?) effect van de close-up. Jammer dat er net een ventilatie rooster / raam op de achter grond zit, een egalere achtergrond was misschien mooier geweest. Ook lijkt ie hier thuis op mijn TFT-tje behoorlijk 'geburnt' in de highlights. Op mijn (gecalibreerde) CRT op werk zag het er beter uit.
Direct uit de camera, geen na bewerking behalve resize:

(half size: http://www.alife.be/tmp/tom_big.jpg)
quote:RL2000 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:36:
Heb eens geprobeerd om 's avonds foto's te maken, maar dat valt nog niet mee.
Deze foto vind ik zelf zeer goed geslaagd maar durfde hem nog niet in het showcasefoto topic te plaatsen.
[afbeelding]
Graag jullie mening en opbouwende kritiek, zodat ik er aan kan werken beter te worden.
Ik vind deze foto wel mooi! Alleen het voorste potje geeft een te harde schaduwlijn.
Ook lijkt me de lamp de dichtbij (scherpe schaduw), en vooral ook te laag... tenzij dit je bedoeling was natuurlijk
Zal er zelf ook maar eens eentje plaatsen...

Heb deze gemaakt op Mallorca
--edit
Camera is een Canon G5, en de foto is niet helemaal scherp geworden, maar had me statief niet bij me.
ReCreator wijzigde dit bericht 01-09-2005 00:09 (7%)
[DPC] NoizyCows
= Al'Akir - Kwek (70 Warrior) - The Gnometrotters =

Zal 'em morgen nog even defishen, voor de rest ben ik er best blij mee.
Helder * Logo showcase * Yooph
quote:ReCreator:
Heb deze gemaakt op MallorcaHeb er meerdere van, maar deze vond ik toch wel redelijk geslaagd... misschien had ik iets hoger moeten richten, maar zo kan het nog net...
Neuh, vind 'em eigenlijk wel goed zo.
Denk niet dat je de foto scherper had kunnen maken door hem bij deze lichtomstandigheden op statief te schieten.quote:ReCreator:
Camera is een Canon G5, en de foto is niet helemaal scherp geworden, maar had me statief niet bij me.
Helder * Logo showcase * Yooph

Gemaakt met Fuji Finepix F601
Hij is ook evt leuk te spiegelen, maar dat was een bijkomend effect
Tundreq wijzigde dit bericht 01-09-2005 01:12 (14%)
Liteon LDW 401S@411S@811S overclock guide
Don't quote me or i will sue you
--[Join het GoT Pulse-Team!]--
Reg. datum: 27 november 2003
goed geslaagd! Het contrast vind ik wel mooi gelukt.Er mist alleen iets van een lijn of richting in de foto voor mijn gevoel.
ReCreator:
De reflectie en de kleuren vind ik wel ok. Heel spannend vind ik de foto niet, de composietie (afgezien van de voorgrond-achtergrond werking) is niet erg interesant. Dat ie onscherp is lijkt me niet te liggen aan het niet hebben van een statief. De sluitertijd is 1/800 volgens EXIF, dus bewegings onscherpte is niet waarschijnlijk.
Willem169:
Mooie foto.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.