Gathering of Tweakers

Quicksearch
Doet weer iets met vezels...

En hier gaan we verder na een succesvol deel 1:

Solo testcasefoto's - om van te leren

Nog even wat aandachtpuntjes om dit topic prettig te houden:

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan is dit topic voor jou :) Let wel, 'zomaar' foto's hier dumpen is dus juist niet de bedoeling ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:
  1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
  2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
  3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
  4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic ;)

Zoefff wijzigde dit bericht 29-08-2005 19:01 (86%)

Imitation is the sincerest form of flattery

zet ff een link in de sluitpost van deel 1 :)

en de link naar het vorige topic gaat naar pagina 10 in dat topic ipv de eerste pagina :?

addictive wijzigde dit bericht 29-08-2005 05:17 (51%)

{visibility:hidden;}

Schaamteloze copy uit het vorige topic, omdat die nu dicht is en ik toch wel benieuwd ben wat jullie van m'n foto vinden ;)

Twee weken geleden op Corsica deze foto gemaakt:

http://members.home.nl/dbloembergen/Img/PICT0417_web.jpg

Vind hem zelf best goed gelukt. Wat denken jullie er van?

public void ik()
Website | Blog | Gallery

Hij is best goed gelukt ja, belichting en compositie zijn in orde. Het is allen jammer van de flare in de palm, daar trekt mijn oog vrijwel direct naartoe.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Leuk gekozen standpunt
alleen vind ik hem te cyaan en niet lekker in beeld, vooraal de tekst onderaan op de sokkel.

Ik ben zo vrij geweest even wat te spelenhttp://home.wanadoo.nl/araijmakers/PICT0417_web2.jpg

Liefts zou ik hem horizontaal spiegelen, maar dan is de tekst niet meer leesbaar

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

De compositie is inderdaad netjes. En ik ben het ook wel eens met Calconx2000 maar zijn aanpassing vind ik niet iets "te."

quote:
Kawaii schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:57:
De compositie is inderdaad netjes. En ik ben het ook wel eens met Calconx2000 maar zijn aanpassing vind ik niet iets "te."

Ja ligt ook een beetje aan je monitor instelling..
Maar met name in het groen van de bomen vind ik in de orginele plaat teveel cyaan, een beetje met kleurbalans in PS en de foto wordt een stuk warmer.

quote:
Falconx2000 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

Ja ligt ook een beetje aan je monitor instelling..
Maar met name in het groen van de bomen vind ik in de orginele plaat teveel cyaan, een beetje met kleurbalans in PS en de foto wordt een stuk warmer.
Het is maar net welk effect je beoogt met de foto natuurlijk. Ik vind de kleuren van het origineel wel fijn koel eigenlijk. Jouw bewerking is wat mij betreft inderdaad iets te extreem.

Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Jaimy & Kaylynn

http://evenementen.alfa164register.nl/rotterdam/images/028.jpg
Gisteravond gemaakt tijdens een optreden aan de maas

Volvo 850 Estate 2.5i

{visibility:hidden;}

quote:
Falconx2000 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:54:
Leuk gekozen standpunt
alleen vind ik hem te cyaan en niet lekker in beeld, vooraal de tekst onderaan op de sokkel.

Ik ben zo vrij geweest even wat te spelen[afbeelding]

Liefts zou ik hem horizontaal spiegelen, maar dan is de tekst niet meer leesbaar

Die crop had ik zelf idd ook al in gedachten, de tekst is inderdaad afleidend omdat hij er maar half op staat.

@Soulfly: de belichting van de foto vind ik best mooi, ik ben normaal niet zo'n fan van scheve foto's maar hier past het toch wel bij. Alleen jammer dat de lamp rechtsboven er half op staat. Zo vind ik hem wat dat betreft mooier:
http://members.home.nl/dbloembergen/Img/028.jpg

public void ik()
Website | Blog | Gallery

Vanmiddag een zooi foto's gemaakt (of geprobeerd te maken) van ons oude stadhuis, meeste mislukt (onscherp :() maar deze is er mooi uitgekomen vond ik.

Wat vinden jullie ervan?

http://img356.imageshack.us/img356/5936/cityhall8ym.jpg

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Jaimy & Kaylynn

quote:
Daantjuh schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:38:
@Soulfly: de belichting van de foto vind ik best mooi, ik ben normaal niet zo'n fan van scheve foto's maar hier past het toch wel bij. Alleen jammer dat de lamp rechtsboven er half op staat. Zo vind ik hem wat dat betreft mooier:
[afbeelding]
Die heb ik i.d.d. "over 't hoofd" gezien. Zal d'r nog wat meer op letten. Meestal "snijd" ik dergelijke zaken al weg. Persoonlijk vond ik de foto op deze scheve manier wel iets hebben. In deze hele serie heb ik er geloof ik nog een. De rest is "normaal"

Volvo 850 Estate 2.5i

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb deze afgelopen weekend genomen tijdens de Airshow Eelde. Ik heb ook foto's in het vliegtuig-topic gezet, maar vond deze toch wel een bepaalde sfeer uitstralen. Ik heb hem omgezet in een zwartwit foto en een beetje met contrast en helderheid gespeeld. Hij is behoorlijk dramatisch geworden naar mijn idee.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die ik de volgende keer beter kan doen.

http://pbase.findinfo.nl/airshow/slides/P1010631.JPG

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

quote:
Angeloonie schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:32:
Vanmiddag een zooi foto's gemaakt (of geprobeerd te maken) van ons oude stadhuis, meeste mislukt (onscherp :() maar deze is er mooi uitgekomen vond ik.

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]

Mooi. Jammer van de vliegtuigstrepen, maar dat heb je natuurlijk niet echt in de hand. Fijne kleuren en een goede compositie.

quote:
hars73 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:12:
Ik heb deze afgelopen weekend genomen tijdens de Airshow Eelde. Ik heb ook foto's in het vliegtuig-topic gezet, maar vond deze toch wel een bepaalde sfeer uitstralen. Ik heb hem omgezet in een zwartwit foto en een beetje met contrast en helderheid gespeeld. Hij is behoorlijk dramatisch geworden naar mijn idee.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er nog dingen zijn die ik de volgende keer beter kan doen.

[afbeelding]

Dichterbij gaan staan? :+
Nee, even serieus. Ik vind het wel een beetje een zoekplaatje geworden zonder duidelijk onderwerp. Je oog trekt langs de streep omhoog, ziet iets kleins en je oog gaat weer naar de wolken, zoekende naar iets, maar er is niets meer. Het drama effect vind ik zo in zwart/wit eigenlijk niet zo duidelijk ook.

quote:
Gen. Patton schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:56:
Mijn eerste schreden in de analoge fotografie (Nikon F70 met 28-80 objectief) tijdens een vakantie in Engeland.

*Klikbaar*

[afbeelding]

[afbeelding]

De eerste is heel aardig, maar de linkerhuizen staan wel heel erg scheef. De compositie op zich vind ik prima, onderwerp is gewoontjes maar al met al een goede foto.
De tweede heeft een mooie dieptewerking, jemmer dat het zo heiig is, maar daar kan je natuurlijk weinig aan doen.
quote:
Archuteuthis schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:40:
Hmm, das lang geleden dat ik op got heb gepost :)

Maar goed, hier zijn mijn eerste twee probeersels met de eos 350d + 15-55 kitlens.. Helaas weet ik mn instellingen niet meer.

[afbeelding]

[afbeelding]

De eerste is wel leuk, goed standpunt, mooi afgekaderd met dat gras rechtsonder, lekkere kleuren.
De tweede vind ik minder. Een beetje saai onderwerp en de foto is wat coontrastloos. Ik zie veel zwarte vlekken waar niet echt veel in te zien valt.

Al eerder gepost in deel 1, maar die ging daarna (zonder reacties op mijn post) dicht.

Nogmaals, vakantie foto:

http://www.alife.be/tmp/2.jpg

edit: HP Photosmart R707, F/2.8, 1/168s, ISO100, Focal Length 8mm. (stuk onscherper door resizen)

micha_no wijzigde dit bericht 29-08-2005 18:55 (24%)

Vandaag @ kraagjes.nl:

Ik heb nog even wat aandachtspuntjes aan de startpost toegevoegd om dit topic leefbaar te houden, lees die even door a.u.b.

De posts hierboven met meerdere foto's zal ik nu laten staan omdat het misschien niet helemaal duidelijk was (hoewel de titel eigenlijk voor zich spreekt), maar posts hierna met meerdere foto's zullen zonder pardon verwijderd worden :)
Vandaag @ kraagjes.nl:

quote:
Angeloonie schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:32:

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Goed gelukt! De reflectie in het water is ok, en de fontijnen staan lekker uitgelijnd ten opzichte van de klokketoren. Is dit het stadhuis van Hilversum?
Reg. datum: 06 maart 2004

Zo, eindelijk eens tijd gehad om de foto's van vakantie eens goed te bekijken.. En deze vond ik persoonlijk wel geslaagd.. Ik ben absoluut geen top-fotograaf, dus wees alsjeblieft een beetje lief voor me :+

Gemaakt met een Canon Powershot A70 in Italie(Lago Maggiore, Arona)

http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135thumb.JPG

en origineel: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135.JPG

http://fotos.dkleingeld.nl/wm.php?pid=208&mode=normal

*Klikbaar*

Foto van een kruis op de berg van Filerimos op Rhodos van mijn vakantie deze zomer :D
wat vinden jullie ervan?

info:

Camera: Panasonic - DMC-FZ10
Opnamedatum: 2005:08:15 12:53:41
Opening: f/4.0
ISO: 50
Sluitertijd: 0.003 s (3125/1000000) (1/320)
Brandpuntsafstand: 6.00 (6000000/1000000)

NoFearWizz wijzigde dit bericht 29-08-2005 19:21 (72%)

Runetotem: Tyrgon 61 Dwarf Warrior; Balthar 35Gnome Warlock

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

quote:
denk dat de camera scheef was ;) haha :D zie het nu zelf pas :)

quote:
micha_no schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:53:
Al eerder gepost in deel 1, maar die ging daarna (zonder reacties op mijn post) dicht.

Nogmaals, vakantie foto:

[afbeelding]

edit: HP Photosmart R707, F/2.8, 1/168s, ISO100, Focal Length 8mm. (stuk onscherper door resizen)
Zoals je zelf zegt: vakantiefoto. Niets meer. Hij is onscherp en er is niets spannends of interessants op te zien.
quote:
kitemaster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:09:
Zo, eindelijk eens tijd gehad om de foto's van vakantie eens goed te bekijken.. En deze vond ik persoonlijk wel geslaagd.. Ik ben absoluut geen top-fotograaf, dus wees alsjeblieft een beetje lief voor me :+

Gemaakt met een Canon Powershot A70 in Italie(Lago Maggiore, Arona)

[afbeelding]

en origineel: http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1135.JPG
Scheve horizon, qua compositie verder in orde.
quote:
NoFearWizz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:17:
[afbeelding]

*Klikbaar*

Foto van een kruis op de berg van Filerimos op Rhodos van mijn vakantie deze zomer :D
wat vinden jullie ervan?

info:

Afmetingen: 576 x 768 pixels
Camera: Panasonic - DMC-FZ10
Opnamedatum: 2005:08:15 12:53:41
Opening: f/4.0
Sluitertijd: 0.003 s (3125/1000000) (1/320)
Brandpuntsafstand: 6.00 (6000000/1000000)
De berg staat scheef.

Reg. datum: 06 maart 2004

Dank je _/-\o_

Is deze misschien beter?
http://home.cable4u.nl/~oenev-o7/IMG_1134thumb.JPG

Origineel Klik

Ja en nee :)

De horizon is beter, maar de vorige compositie was mooier. Als je in photoshop aan de slag gaat (of een ander bewerkingsprogramma) dan kan je zo de horizon recht zetten, zonder dat je compositie veranderd.

idd was de compensitie met die kade in de vorige foto beter.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws