Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vandaag mijn sempron 2600+ bij Salland RMA gedaan omdat ik toch 64bits support wilde hebben. (ja ik doe moeilijk :P) Nu was er nogal wat gedoe om erachter te komen bij de leverancier welke 2600+ processor dat nu WEL heeft. Bij Salland zeiden ze dat ik maar moest wachten op de processor en dan weer kijken of ie 64bits heeft. Ik uitleggen dat je via de processorcode dat kan zien, maar ze konden deze niet rechtstreeks bestellen.
Dus op mijn nieuwe bestelling stond partnr SDA2600BABOX. Ik denk BA...lampje gaat aan O-)

Belde opnieuw naar Salland om te vragen of ze bij de leverancier een SDA2600BXBOX -de E6 revisie van sempron :) - konden bestellen. En dat blijkt dus zo te zijn!

Dus je kunt aan de partnr zien welke stepping je hebt, zo het lijkt :) Is dit eigenlijk al bekend, of heb ik zitten te :z ?

Dat is al heel lang bekend ja :) Zie ook de decoding tabel in de startpost ;)
BX = 90nm rev E6 (Mobile) Sempron 128KB/256KB (F-2C-2)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
Hacku schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:27:
Dat is al heel lang bekend ja :) Zie ook de decoding tabel in de startpost ;)
BX = 90nm rev E6 (Mobile) Sempron 128KB/256KB (F-2C-2)

duh, ik had meteen al op de bestelling kunnen zien of ik de juiste processor had :( had weer een week gescheeld ;)
Wat ik dan wel vreemd vind is dat ze @salland d'r niks vanaf wisten -bij de RMA. Technical Support snapten ze mijn verhaal wel :)

Op http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/ staat een enorm uitgebreid review van de Turion vs P-M, de moeite waard om eens door te nemen.

Net de nieuwe AMD roadmaps gezien, we hoeven tot aan het einde van dit jaar niet veel nieuwe dingen meer te verwachten. Wellicht nog een speedupgrade, en dat is de FX die normaal gezien voor Q1 06 geplannend staat. Nieuwe cores voor desktop / mobile met virtualisation technology staan pas voor Q2 geplanned.

Komen er nog snellere Opterons dit jaar? (single of dual core)

'A toy robot...'

quote:
The Source schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:39:
Net de nieuwe AMD roadmaps gezien, we hoeven tot aan het einde van dit jaar niet veel nieuwe dingen meer te verwachten. Wellicht nog een speedupgrade, en dat is de FX die normaal gezien voor Q1 06 geplannend staat. Nieuwe cores voor desktop / mobile met virtualisation technology staan pas voor Q2 geplanned.
En M2?

Dat zegt hij toch: Nieuwe cores voor desktop / mobile met virtualisation technology staan pas voor Q2 geplanned :)

'A toy robot...'

quote:
Hacku schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:58:
Dat zegt hij toch: Nieuwe cores voor desktop / mobile met virtualisation technology staan pas voor Q2 geplanned :)

M2 was toch ook gedeeltelijk een nieuwe Socket, Manchester en Toledo gingen er toch ook naar toe, San Diego ook.

Of vergis ik mij nu en ben ik in de war, dat kan natuurlijk ook.
En dus nog niks gehoord over Dual Core S939 Opterons?

quote:
M2 was toch ook gedeeltelijk een nieuwe Socket, Manchester en Toledo gingen er toch ook naar toe, San Diego ook.
Nee, Manchester en Toledo zijn gewoon socket 939. De socket M2 opvolgers heten Windsor en Orleans. De info van The Source is trouwens niet nieuw.
quote:
En dus nog niks gehoord over Dual Core S939 Opterons?
De dual core Opteron 1xx op socket 939 is sinds (eind) vorige maand beschikbaar, maar ik denk dat die vooral naar OEM's gaan.

Hacku wijzigde dit bericht 07-09-2005 23:11 (14%)

Prommy Batman -56,1c
Reg. datum: 07 februari 2004

Krijgt M2 dezelfde mounting als 754/939/940, kan de koeling van socket 754/939/940 ook gewoon weer op socket M2 gebruikt worden.

En voor mij belangrijk bij de nieuwe M2 socket.... welk moederbord formaat ATX of BTX?? En komt er een nieuwe chipset voor uit??

Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

quote:
M@rijn schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:21:
En voor mij belangrijk bij de nieuwe M2 socket.... welk moederbord formaat ATX of BTX?? En komt er een nieuwe chipset voor uit??
Het formaat van een moederbord is niet (direct) afhankelijk van de socket.

De M2 socket gaat DDR2 supporten dus er zijn zeker nieuwe CPU's nodig (met een nieuw aantal pins, en een DDR2 memory controller) en ook mainboards (voor de nieuwe socket en de DDR2 slots). Nieuwe chipsets zijn niet perse nodig, aangezien de geheugencontroller in de CPU zit. Echter weet ik niet of de nieuwe virtualisatie technology ook door het chipset gesupport dient te worden. Als we kijken welke tijd er tussen nieuwe chipsets zit dan is het logisch om aan te nemen dat er ook nieuwe chipsets komen tegen die tijd. De formfactor gaat zeer zeker ATX zijn, want de BTX adoptie loopt ver achter. De meeste vendors (Asus, MSI, ECS) leveren voor het channel meestal nog maar een BTX model (915G) en de verkopen daarvan zijn niet groot. Daarbij sleutelt intel nog steeds aan de BTX specificaties, binnenkort komt versie 2 van de BTX koeler op de markt. BTX (en ook op AMD, MSI had het eerste BTX AMD mainboard op Cebit afgelopen jaar komt meen ik einde van dit jaar op de markt) zal wel meer en meer gangbaar worden.

'A toy robot...'

En dan met DDR2 hoge snelheden vs hoge timings, wat zou de performance inpact daarvan zijn?

AMD heeft nu ook dual core Opterons op 2,4GHz gelanceerd. Het gaat hier om de 180, 280 en 880, beide met 2x 1MB cache geheugen.

CHIP FIRM AMD released more dual core Opterons as it continues its mission to beat up Intel on the server front.

The members of the X80 line, the 280 and the 880, are both 2.4GHz 1MB chips. The 180, a 939 based one will be launched in 30 days, but the ones announced today are available now.

The parts come in 95W, 68W and 55W variants, but unless you are a large OEM making blades don't expect to see the 68W ones. The product mix will be heavily 95W oriented, but more than enough 68W parts are in the mix to make it more than boutique item.

The 280 will be priced at $1299, 880 comes in at $2649, and the 180 at $799 next month. The prices for the 865 and 265 now equal that of the 852 and 252 respectively, and the 870 and 270 overlap the 854 and 254 respectively. This means that AMD wants to move to dual core as fast as it can. The 180 is priced the same as the 152, the highest speed single core 1xx. Prices are when you buy 1,000 of the processors at a time.
De 180 is heel interessant, die is identiek gelijk aan de X2 4800+, alleen kost ie minder (800 vs 900 dollar)

quote:
Hacku schreef op maandag 26 september 2005 @ 15:04:
De 180 is heel interessant, die is identiek gelijk aan de X2 4800+, alleen kost ie minder (800 vs 900 dollar)
Zal de prijs van die X2 dan niet zeer binnenkort (sterk) dalen?

Het blijkt dus dat de 180 een 2,6Ghz word voor 899, ik heb het gevoel dat de pacifica toch relatief snel zal komen (misschien een kwartaal eerder?), het is maar een "voorgevoel"....

Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

Het artikel op t.net is fout, het moet 2,4GHz zijn.

quote:
Hacku schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:43:
Het artikel op t.net is fout, het moet 2,4GHz zijn.
Daar ben ik achter gekomen, ik dacht al dat ik gek was geworden, misschien is dat wel zo ;)

Kort vraagje: Ik heb een Sempron 64 2800+ (E6) code SDA2800AIO3BX op een s754 DFI lanparty UT250 GB.
Ik heb 1 512 MB DDR400 module double sided op bank 1. Als ik er nou een 2e double sided erin stop wordt de command clock nou 1T 400 Mhz of 2T?
alvast bedankt :)

Staat gewoon in de startpost:

http://tweakers.net/ext/f/64753/full.png

Hacku wijzigde dit bericht 29-09-2005 22:43 (6%)

quote:
eeh, ja had ik idd gelezen :) Maar gaat dit niet over dual channel geheugen? Moet ik voor de sempron dan in de tabel kijken naar bank 1 :?

Rare vogel

quote:
garf75 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:12:
eeh, ja had ik idd gelezen :) Maar gaat dit niet over dual channel geheugen? Moet ik voor de sempron dan in de tabel kijken naar bank 1 :?
Nee, waar het kortweg op neer komt, is dat je inderdaad 2 double sided dimmetjes op 400MHz én 1T kan laten draaien. Alleen op de onderste 2 configuraties (met dus 4 dimmetjes) in de tabel is dat een probleem. :)

Kijk wel naar de Venice-tabel trouwens. De E-revisies zijn afaik uitgerust met dezelfde memory-controller.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Nentindo Community

Goed, vandaag komt er als t goed is een Sempron 64 2600+ binnen bij mn schoonouders en raad eens wie em in mekaar gaat zetten :) Anyway, ik heb een ASUS K8N mobo erbij besteld (MSI K8N was niet leverbaar helaas). Alleen vraag ik me af of die de nieuwe processor wel standaard ondersteund? En zoniet, hoe kan ik em dan flashen zonder dat ik een S754 processor heb?

edit : moet ik even bijzeggen dat de pagina;s over de K8N op de ASUS pagina onbereikbaar zijn :{

Cartman! wijzigde dit bericht 30-09-2005 11:50 (13%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws