quote:oeLangOetan schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:
apple, ik weet niet of die Rage3d review wel zo objectief is..
De Rage3D reviews van nVidia kaarten zijn zeer positief ontvangen in de nVidia community. Veel mensen waren er verbaasd van dat ze zo objectief waren en zelfs de Rage3D community zelf had niets dan lof over voor de review van de 7800GTX en een nV website editor noemde de schrijver zelfs een 'overloper'.
En ik geloof dat nVidia ze nu zelfs voorziet van review-samples terwijl dit vroeger echt uit den boze was. Lees de conclusies eens en je zult zien dat het een zeer goede review is - imo beter dan de meeste andere - ondanks dat het op een fansite staat van de concurrent.
quote:I think the GT hits ATI especially hard, even more so than the GTX did. With a MSRP $100 less than ATI's flagship Radeon X850XT Platinum and with the 7800 GT winning most of the benchmarks, and also leading the way in the features checklists, I think the last nail in ATI's X8-series coffin has been hammered home.
En waarom zou een fansite niet een goede review van een product van de concurrent neer kunnen zetten?
quote:Apple schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 05:31:
[...]
Asus komt iig met een Crossfire bord.(foto is wel van een P-IV bord)
[afbeelding]
[afbeelding]
Asus komt alleen met een P-IV CrossFire moederbord. MSI komt met een AMD CrossFire moederbord.
quote:Hacku schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:11:
[...]
Zijn het geen 3 shader pools ipv pipelines, of is dat nou hetzelfde?
Ongeveer hetzelfde. De huidige generatie van ATi heeft 16 shaderpipelines die gegroepeerd zijn in 4 quad rendering pipelines. Elke shaderpipeline heeft 2 shader ALU (en texture address ALU). De geometry pipeline heeft 6 vertex shader units die elk bestaan uit 1 Vector ALU en 1 Scalar ALU. Die ALUs doen het werk.
Bij de C1/Xenos zijn er maar 3 shaderpipelines. Elke shaderpipeline bestaat uit een shaderarray van 16 ALUs die zowel vertex als pixelprocessing aan kunnen. Veel mensen zeggen dat het een shaderpool van 48 ALUs is, maar technisch gezien bestaat de C1 dus eigenlijk uit 3 aparte shaderpools die onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Dus mijn redenering was dat R580 misschien wel precies het omgekeerde is... een soort eerste stap richting unified, maar ipv 3 shaderpipelines met 16 ALUs, 16 shaderpipelines met elk 3 ALUs ipv de 2 van de R520.
Elke ALU in C1 is overigens volledig FP32 en er is geen partial precision path. Alles werkt dus op fullspeed FP32. En omdat een gedeelte van de logic in de daughterdie wordt gedaan - zoals AA - komt dit neer op een extra 33% pixelshading power, vandaar de claim van ATi dat de C1 ongeveer net zo snel is als een 'conventionele' 32 pipelines kaart (met elk 2 ALUs per pipeline).
Volgens mij is dat een typo en wordt er de RD580 chipset bedoeld. Het gaat in dat stuk toch over moederborden?quote:Hacku schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:58:
Upcoming R580? CJ zal nog gelijk krijgen.