Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 5D - fullframe 12,8MP dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last

Reageer Nieuw Topic
One step beyond!

quote:
Henk schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:13:
[...]

Ik hoop mee... dat ding is de hele reden dat ik de 24-70 al een maandje of 3 uit loop te stellen :P
Ach ik heb geen keus. Heb het geld er toch nog niet voor :+ Eind volgende maand waarschijnlijk wel :)
bikkelpower

Ben erg benieuwd... ik koop toch lekker een mamiya maar mocht mijn 5D vervangen moeten worden al er wel een degelijke vervanger zijn.
Met dit soort rumours kan ie natuurlijk alleen maar tegenvallen wanneer ie daadwerkelijk uitkomt. ;)

5D 1D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex

Reg. datum: 30 juli 2003

quote:
Kheldar schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:01:
[...]

Zal allemaal wel zo langzaam ingevoerd worden om mensen toch maar steeds nieuwe cams te laten kopen >:). Zelfde verhaal als de hi & lo speed in burst mode. Was al aanwezig op de eerste 1D, maar op de 5fps 20D waren ze hem maar 'even' vergeten. Wonder boven wonder zat hij ineens wel op de weinig revolutionaire 30D. Zelfde met die 3" schermpjes die een pauper resolutie hadden waardoor het formaat compleet zinloos was op bijvoorbeeld de 40D. De volgende generatie heeft dan ineens _wel_ een fatsoenlijke resolutie die het geheel enigszins nuttig maakt.

Ach ik blijf waarschijnlijk toch altijd oude tweedehands meuk kopen. Ik koop dus bewust apparatuur waarvan bewezen is dat het dit soort narigheid bevat... 8)7 Ach voor de plaatjes maakt het uiteindelijk allemaal bar weinig uit, aangezien de IQ altijd prima in order is geweest bij Canon :).
Same here, ik blijf het voorlopig met m'n vertrouwde 20D doen en ga de 30D en 40D zeker overslaan.
Eigenlijk zit ik stiekum te wachten op een EOS met Foveon sensor o.i.d. want zo'n 50D is toch ook maar gewoon gedoseerd wat meer van hetzelfde....

Nee, de aankondiging zal waarschijnlijk tijdens de Photokina zijn. Die is van 23 September tot en met 28 September.

Zie ook: Photokina 2008
Reg. datum: 22 september 2005

quote:
RBH schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:52:
De 5D MkII zou toch de 12e komen? Of mis ik iets.. :?
Volgens de geruchtenmachines kondigt Canon de camera woensdag de 17e aan..

@addictive: de aankondiging is er altijd voor

- J.W. - wijzigde dit bericht 13-09-2008 20:22 (3%)

quote:
- J.W. - schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:18:
[...]

Volgens de geruchtenmachines kondigt Canon de camera woensdag de 17e aan..

@addictive: de aankondiging is er altijd voor
ah oke, dan ben ik eens benieuwd :)
Reg. datum: 08 augustus 2006

De maan was aardig vol toen ik net uit het raam keek. ;)

also known as Silk

quote:
8pack schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:05:
De maan was aardig vol toen ik net uit het raam keek. ;)
De maan in die reklame unit is ook helemaal niet vol >:).

De schaduw op die maan slaat sowieso een beetje als een tang op een varken, of één of andere jandoedel moet een enorme plaat van 3600km in het vierkant de ruimte in geslingerd hebben :X.

"Ik denk dat God, toen hij de mens schiep, zijn bekwaamheid enigszins overschatte"

Reg. datum: 19 augustus 2002

Laat maar, gebakken lucht was het :+

baquelappe wijzigde dit bericht 15-09-2008 17:01 (92%)

Reg. datum: 22 september 2005

Officiele bron of van een roddel site? Ik denk 't laatste, in dat geval kan ik nog wel 10 lijstjes met 'specs' geven :)

Nog even geduld dus ;)

- J.W. - wijzigde dit bericht 15-09-2008 16:33 (58%)

Reg. datum: 19 augustus 2002

Photography Bay, ken de website zelf niet. Kan idd zijn dat het een roddel van de achterklap is. :+

also known as Silk

quote:
Plaatje lijkt me ook aardig bogus.

Als het apparaat dat canon steeds (eigenlijk niet) op haar site laat zien de opvolger van de 5D wordt, ziet het zoekerhuis er dus zo uit (let op de naad):
http://fotos.abmaonline.nl/tweakers/technisch/bovenkant-mystery-canon-5d.gif

Dat is totaal niet de lijn zoals op het plaatje van je bron ;).

"Ik denk dat God, toen hij de mens schiep, zijn bekwaamheid enigszins overschatte"

Kiss the Moonlight

"Consider how clunky the term "the F-word" is. The authentic article, by contrast, explodes into space from a gate formed by the upper incisors and the lower lip. Then it slams to a dramatic glottal cough."

Mika rules!

Mooie specs, vooral de sensor lijkt me heel mooi. Er zijn al sample foto's beschikbaar (niet de meest scherpe exemplaren):
http://www.canon-ci.co.kr...amera/sample/IMG_1179.JPG
http://www.canon-ci.co.kr...amera/sample/IMG_0932.JPG

Het schijnt dat contrast AF werkt in de video mode. Lijkt me leuk om daarmee te experimenteren, dus deze komt er zeker bij mij. Alleen jammer dat de AF uit de 1D serie niet gebruikt wordt (evt met minder AF punten), maar de huidige AF van de 40D en 50D voldoet voor mij, dus minder erg. Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe sRAW modes werken en of hiermee de ruis nog eens verminderd kan worden.

Ben ook benieuwd naar de nieuwe 24mm f1.4L lens, lijkt me een ideale partner voor deze camera.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 06 september 2001

Verwachten jullie dat de de Canon 5D1 nog lang te koop blijft en misschien ook wel in prijs zal zakken?
Ik aas namelijk wel op een nieuwe 5D1 voor weinig :)

Kiss the Moonlight

quote:
STN schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:34:
Verwachten jullie dat de de Canon 5D1 nog lang te koop blijft en misschien ook wel in prijs zal zakken?
Ik aas namelijk wel op een nieuwe 5D1 voor weinig :)
Ik vraag me af of het nog zin heeft om tegen het "end-of-life" van iets technisch snel ontwikkelends als een dSLR nog nieuw te gaan kopen. Als je nu wil instappen op full frame, wacht dan nog even en tik een tweedehands 5D op de kop.

Maar goed, da's mijn idee hoor :+

"Consider how clunky the term "the F-word" is. The authentic article, by contrast, explodes into space from a gate formed by the upper incisors and the lower lip. Then it slams to a dramatic glottal cough."

Mika rules!

Een nieuwe heeft wel 2 jaar garantie wat een gebruikte niet heeft.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 06 september 2001

quote:
zonoskar schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:08:
Een nieuwe heeft wel 2 jaar garantie wat een gebruikte niet heeft.
Precies.

Waarschijnlijk duurt het ook nog wel ff voordat je een tweedehands 5D2 voor hetzelfde geld als een nu een nieuwe 5D1 kan kopen. Dus ik ga nu voor de 5D1 en over een paar jaar zie ik wel weer.

Reg. datum: 08 augustus 2006

quote:
STN schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:05:
[...]

Waarschijnlijk duurt het ook nog wel ff voordat je een tweedehands 5D2 voor hetzelfde geld als een nu een nieuwe 5D1 kan kopen. Dus ik ga nu voor de 5D1 en over een paar jaar zie ik wel weer.
Daar ben ik niet zo zeker van. Het zou me niets verbazen als hij binnen een half jaar aardig in de buurt komt van die 1500 euro. De 5D mkI zal tegen die tijd als hij nog op voorraad is trouwens ook aardig verder gezakt zijn denk ik.

Voorheen fooker
Reg. datum: 03 oktober 2001

ik wacht iig sowieso even af. Nadat mijn 40D binnen 4 weken maarliefst 300 euro zakte en na 3 maanden nog meer.. :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: