Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 januari 2004

- 24 jaar
- MBO Niveau 4 (netwerk / applicatiebeheerder)
- MCSE 2003
- 4 jaar werkervaring
- Huidige werkgever klein ict bedrijf, 1400 euro bruto
- per 1 januari 2006 groot metaal bedrijf, 2200 euro bruto + 70 euro reiskosten
Reg. datum: 17 mei 2000

quote:
Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 08:39:
CV tje online zetten?
Kijken wat andere bedrijven bieden?

edit1 :

Kun je aangeven waarom er niets te doen aan is?

De salarissen liggen sowieso alles behalve hoog binnen het bedrijf en hij kon mij geen hoger salaris aanbieden dan wat er binnen het bedrijf gemiddeld wordt gegeven aan mensen met 1 jaar ervaring. Daarnaast werd mij verteld dat je als starter beneden gemiddeld verdient, maar dat dit duidelijk wordt ingehaald naarmate je hier langer werkt. M.i ook een bull-verhaal, want een collega van mij (10 jaar hier aan de slag, oracle softwareengineer, 36 jaar, HBO opleiding) zit ook ruim onder het gemiddelde.
Daarnaast ben ik geen harde onderhandelaar, dus dat is voor mij ook een nadeel.
Ik zal eens even goed nadenken of ik het contract ga tekenen, ik heb gelukkig nog even de tijd. Ik heb het wel erg naar mijn zin hier hoor, en plezier in je werk is minstens zo belangrijk, maar als het aanbod vrij magertjes is, dan vraag ik mij af of ik ik niet eens verder moet kijken op de arbeidsmarkt

Boktor wijzigde dit bericht 13-12-2005 09:15 (13%)

Keep the soul!
Reg. datum: 06 april 2002

quote:
Boktor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:
[...]

Ik heb het wel erg naar mijn zin hier hoor, en plezier in je werk is minstens zo belangrijk, maar als het aanbod vrij magertjes is, dan vraag ik mij af of ik ik niet eens verder moet kijken op de arbeidsmarkt
Heb je meer geld nodig?

Ja.

quote:
Ik kan prima rondkomen hoor, maar ik word niet bepaald vrolijk van een salaris dat onder het gemiddelde zit. Maar misschien laat ik me te veel opfokken door bijvoorbeeld deze thread en de loonwijzer-sites.

Boktor wijzigde dit bericht 13-12-2005 09:28 (17%)

it's just me
Reg. datum: 24 maart 2003

met dat probleem zit ik dus ook...
Heb het naar mijn zin,

Maar is voor mij persoonlijk eeeeen struikelblok..
Heb net een huis gekocht en doel dus sowieso op zekerheid

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Boktor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:25:
[...]

Ik kan prima rondkomen hoor, maar ik word niet bepaald vrolijk van een salaris dat ruim onder het gemiddelde zit.

dat is vaak een keuze die je "helaas" moet maken. het salaris is zeker niet top, maar als je gewoon lekker rond kan komen en je hebt het naar je zin dan zou ik daar lekker blijven.

Misschien leer je mensen kennen die je ineeens 2500¤ bieden en kan je alsnog de overstap maken. Je kan natuurlijk altijd je cv online zetten en kijken wat er gebeurt. Voorlopig zit je in een luxe situatie.

Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/

quote:
X.ExceL schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:30:
[...]

dat is vaak een keuze die je "helaas" moet maken. het salaris is zeker niet top, maar als je gewoon lekker rond kan komen en je hebt het naar je zin dan zou ik daar lekker blijven.

Misschien leer je mensen kennen die je ineeens 2500¤ bieden en kan je alsnog de overstap maken. Je kan natuurlijk altijd je cv online zetten en kijken wat er gebeurt. Voorlopig zit je in een luxe situatie.
inderdaad, en zoals ik al zei, ik laat me misschien ook te veel opfokken door bepaalde websites en collega's

it's just me

Modbreak: knip
kicken aub pas na 24 uur, geef mensen even de kans om je post te zien

curry684 wijzigde dit bericht 13-12-2005 11:20 (84%)

Reg. datum: 14 november 2003

Verlaat het schip niet voor je een nieuw schip hebt gevonden... zelf bedacht spreekwoord. :P

Kortom, kies (zeker met eigen huis) eerst voor zekerheid, desnoods een wat lager salaris. Kun je daarna op je gemak rondkijken naar iets wat beter verdient.

:)
Reg. datum: 15 januari 2004

Ligt eraan bij wat voor bedrijf, wat ze van je vinden, wat voor diploma's, hoe gebekt jezelf bent (brutaal mens heeft de halve wereld) en natuurlijk je kennis op zich. Je kan niet zeggen: iemand met een hbo diploma verdiend 1900 euro, want stel iemand heeft nog wat certificaten extra etc etc. that all that counts! :) succes!

iro wijzigde dit bericht 13-12-2005 11:11 (2%)
Reden: Tikfout \o/

it's just me

Hoe kun je dan het beste de sollicitatie ronde ingaan?
Moet je meteen met die voorwaardes komen?

Ik heb werk dus blijf sowieso voor het bedrijf werken.
Alleen ik weet dat er meer mogelijk is, moet het alleen vinden.

MCSE2000
ITILF
ISA2004 (NA)
Bezig met afronden upgrade naar 2003
HBO Informatica.

Wie? ik?

quote:
Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:54:
offtopic:
Daar zijn al verschillende topics over geweest in WI. Duik eens de search in en dat vind je o.a. deze lijst: Bekijk het maar, Vragen bij sollicitatiegesprekken, Salaris... wat kan ik vragen? en Eerste keer solliciteren: tips 'n trucs en ervaringen

Ik doe nu MBO Niveau 4 BOL, wou eerst BBL gaan doen, maar ik werd wel 12 x afgewezen.. en nu doe ik dus BOL :(
Reg. datum: 23 juli 2003

leeftijd: 34
opleiding: MBO TCK-E (Electronica/Technische Computer Kunde)
werkervaring: 10 jaar (bij dezelfde werkgever... mag je later raden waar...)
kennis van: (bijna) alles wat met ICT te maken heeft... Hardware/Software (Zowel client als server), Protocollen, Microsoft MCP (nog bezig met MCSE 2003), Cisco hard/software, bij veel grote bedrijven gezeten: HP, Aegon, ING, Postbank, Belastingdienst, RDW, Shell (NAM), enz. etc. flexibel, overal inzetbaar, stressbestendig enz. enz.
Volgend jaar Senior functie (Field Service).
Auto van de zaak: Opel Astra Station 2.0DTI
Laptop: Ja
GSM: JA
Salaris: ¤1700,- brutto.

Mag je nu raden waar ik werk!?!? Schandalig niet?!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

quote:
Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:54:

Ik heb werk dus blijf sowieso voor het bedrijf werken.
Alleen ik weet dat er meer mogelijk is, moet het alleen vinden.

MCSE2000
ITILF
ISA2004 (NA)
Bezig met afronden upgrade naar 2003
HBO Informatica.
mag ik vragen wat je salaris is en hoeveel jaar ervaring je hebt?

left part of the evil twins

quote:
haggard schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:16:
leeftijd: 34
opleiding: MBO TCK-E (Electronica/Technische Computer Kunde)
werkervaring: 10 jaar (bij dezelfde werkgever... mag je later raden waar...)
kennis van: (bijna) alles wat met ICT te maken heeft... Hardware/Software, Protocollen, Microsoft MCP (nog bezig met MCSE 2003), Cisco hard/software, bij veel grote bedrijven gezeten: HP, Aegon, ING, Postbank, Belastingdienst, RDW, Shell (NAM), enz. etc. flexibel, overal inzetbaar, stressbestendig enz. enz.
Volgend jaar Senior functie (Field Service).
Auto van de zaak: Opel Astra Station 2.0DTI
Laptop: Ja
GSM: JA
Salaris: ¤1700,- brutto.

Mag je nu raden waar ik werk!?!? Schandalig niet?!
Opel Astra + laptop + GSM + Field Service + Cisco + ver onder de maat salaris = Getronics?
Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
Opel Astra + laptop + GSM + Field Service + Cisco + ver onder de maat salaris = Getronics?
AND WE HAVE A WINNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch maar binnenkort even ergens anders solliciteren dus...

haggard wijzigde dit bericht 13-12-2005 11:23 (19%)

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

it's just me

quote:
Boktor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:17:
[...]

mag ik vragen wat je salaris is en hoeveel jaar ervaring je hebt?

¤1890 Bruto
2 jaar ervaring

quote:
Security schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:24:
[...]

¤1890 Bruto
2 jaar ervaring
Ik heb heel even gemist hoe oud je bent?
it's just me

quote:
IronGiant schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:27:
[...]

Ik heb heel even gemist hoe oud je bent?
bijna 23 ;-)

Never..Existed!!
Reg. datum: 20 maart 2000

Hierbij mijn actuele status plus bijbehorend salaris.
  • Leeftijd: 23 jaar
  • Afgestudeerd: HBO Informatica en Informatiekunde (HHS)
  • Afstudeerproject: Klachten registratie systeem in .NET ontwikkeld
  • Werkervaring: 10-2004 tot heden: Tester bij LogicaCMG
  • Huidig salaris: 1925 bruto per maand
  • Leaseauto: ~30k (100 eur eigen bijdrage)
  • laptop
  • Ziektekosten en Pensioen volledig door de zaak betaald (geen eigen bijdrage dus)
Hier in Oktober 2004 begonnen voor 1800 euro, na 9 maanden eerste salaris ronde gehad, verder binnen bedrijf veel verschil in salaris voor dezelfde competentie, zit zelf nog aan de onderkant dus verwacht volgend jaar nog wel redelijk te groeien.

Paladin wijzigde dit bericht 13-12-2005 13:00 (3%)
Reden: typo's

Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery | Nadine lev 70 Warlock

quote:
Paladin schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:59:
Hierbij mijn actuele status plus bijbehorend salaris.

• Leeftijd: 23 jaar
  • Afgestudeerd: HBO Informatica en Informatiekunde (HHS)
  • Afstudeerproject: Klachten registratie systeem in .NET ontwikkeld
  • Werkervaring: 10-2004 tot heden: Tester bij LogicaCMG
  • Huidig salaris: 1925 bruto per maand
  • Leaseauto: ~30k (100 eur eigen bijdrage)
  • laptop
  • Ziektekosten en Pensioen volledig door de zaak betaald (geen eigen bijdrage dus)
Hier in Oktober 2004 begonnen voor 1800 euro, na 9 maanden eerste salaris ronde gehad, verder binnen bedrijf veel verschil in salaris voor dezelfde competentie, zit zelf nog aan de onderkant dus verwacht volgend jaar nog wel redelijk te groeien.
Op zich niet verkeerd, zou zeggen blijf zo doorgaan.. ik ben als het goed is ook klaar wanneer ik 22 á 23 ben.
CiPHER

quote:
Imperium schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:02:
Mn broer heeft een topdeal afgesloten vandaag... MBO ICT Beheer Niv 3 (20 jaar) met 26100 bruto per jaar incl lease auto en laptop. sodetering... ik ben zwaar jaloers op hem.. hoe die het geflikt heeft? geen idee..

Laat hem het eerst maar waar zien maken.
De MBO ICT Beheer opleidingen welke op het ROCASA in amsterdam wordt gegeven stelt namelijk geen ene malle moer voor. Hoop dus dat ie wat kennis meebrengt naar zijn nieuwe baas, anders komt hij zijn proeftijd niet eens door. En dat zou zonde zijn, want het is inderdaad een mooie deal.

@Boktor
Als de sodemieter je CV online zetten ;)
Ik 'verdien' momenteel 1700 bruto/m voor 40-uur + ¤120 reiskosten vergoeidng. Geen winstuitkering, geen 13demaand, verder helemaal 0,0 (behalve 8% vakantiegeld).
De dag nadat ik mn CV op monsterboard heb gegooid had ik 3 aanbiedingen, gemiddeld 2400bruto/m incl auto v/d zaak, etc etc etc.
Ik vind loyaliteit naar je werkgever belangrijk, maar ze moeten ook loyaal naar jou zijn.
New begin!

Leeftijd: 27 jaar
Opleidingen: MBO - Technische Informatica; MCSE 2000; Bezig met MCSE 2003
Functie: Systeembeheerder/Engineer via detachering.
Werkervaring: 5,5 jaar
Lease auto: "Corsaatje 1.2" die via een garage wordt gehuurd. Mag inmiddels wel een leaseauto
kiezen, maar schiet daar nu niet erg mee op, tov huidige auto. Eigen bijdrage ¤ 115,-
Laptop: Nee
GSM: Nee
Huidig salaris: ¤ 2000,- bruto p/m
Extra's: Niks. Geen 13e maand/bonus/winstuitkering

Dit kan wel beter denk ik....

User error ! Please replace user and hit any user to continue.
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten.

Wie? ik?

quote:
curry684 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:21:
[...]

Hier ook Getronics PinkRoccade (wel via de pink-tak binnen gekomen) 1850 bruto + leaseauto (nu nog een VW polo 1.4 TDI met tankcard) + laptop + gsm. Nu bezig met MSAD/SD. Dat met de leeftijd van 21 jaar, met net afgeronde HBO Informatica studie.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: