quote:
ACM schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:48:
[...]
Alle onkosten mogen vergoed worden. Maar je zult wel hard moeten kunnen maken dat iets onkostenvergoeding is. Als jij 200/maand belastingvrij toegestopt krijgt en je daar maar voor 50/mnd aan kosten bij had, dan kan de BD natuurlijk wat moeilijk gaan doen als ze er achter komen. Wat voor consequenties er aan hangen weet ik niet, zal wel een belastingnaheffing en een boete zijn.

Naheffing en bij weigering boete.
quote:
Maar als je voor je werk, en alleen voor je werk, dure kleding zelf moet aanschaffen, dan mag je dat best compleet vergoed krijgen. Sterker nog, dan hoor je dat ook vergoed te krijgen, vziw.
Enkel indien er een bedrijfslogo opstaat van minimaal 7x10cm (of 70cm
2) of indien het kleding betreft die niet mee naar huis wordt genomen zoals een maatpak dat 'op de zaak' hangt en alleen aangaat als je naar belangrijke klanten moet. Moet je wel heel hard kunnen maken dat ie niet de deur uit mag op de zaak overigens.
quote:
Adsl, telefoon die je ook prive gebruikt, e.d. is dus wel lastig te verdedigen. Maar of de bedragen hoog genoeg zijn voor de BD om in actie te komen, voor zover ze ze uberhaupt zien?
Ik heb hierover 3 maanden terug met m'n accountant gesproken, en die zei dat ik ADSL kon vergeten als ik geen werkgeversverklaring had dat ik verplicht vanaf thuis beschikbaar moet zijn via VPN, en telefoon kon vergeten zonder gespecificeerde rekening waarop bedrijfsnummers regelmatig te vinden zijn.
BD is niet kinderachtig over onkostenvergoedingen omdat het natuurlijk de loophole van de eeuw zou zijn als je alles af kon boeken wat enigszins voor werk te gebruiken is, anders heb ik nog een Xbox 360 af te boeken als uhm "
researchdoeleinde voor ontwikkelwerk"