Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Do the kirby!
Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
rayzer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:46:
Wie weet waar/wanner en of de le32R61B al leverbaar is.

Aapelite, Heb je nog interessante instellingen kunnen vinden in het service scherm???

Voor het zelfmaken van een Component kabel voor Xbox van je bestaande composite kabel
zie WWW.xbox-scene.com en zoek naar advanced cable

Het enige dat je nodig hebt is

geduld
XBOX composite kabel
soldeerbout/tin
Stereo tulp kabel (wit/rood) (nodig voor geluid R/L en digital coax
Helaas weinig speciaals gevonden, heb ook niet teveel gerotzooid aangezien ik niet van plan ben iets te verneuken en ik het niet kan veranderen :) Ik denk dat er vanzelf wel op het internet wat dingen rond zullen gaan met wat alles inhoudt en wat de ideale instellingen zijn.

<( '-' <) <( '-' )> (> '-' )> Specs!

quote:
Kryz schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:28:

Anyway, volgens mij geldt, na het bekijken van de modellen op de duitse site, de beschrijving voor de verschillende modellen in de startpost nog steeds: M is een nieuwere versie van de LE serie, en de 51 / 61 versies duiden op cosmetische verschillen.

Als ik tijd heb voeg ik misschien wel de M serie toe in dit topic, simpelweg om het feit dat de nieuwere versie interessanter is, en ik het een beetje overbodig vind om een apart topic te beginnen over de M serie.
Ik dacht dat de 51 en 61 wel verschillende series waren, maar dat het verschil tussen M en R op cosmetische verschillen duiden. Volgens mij heeft de M weggewerkte speakers.

Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
DikkieDick schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:49:
Ik dacht dat de 51 en 61 wel verschillende series waren, maar dat het verschil tussen M en R op cosmetische verschillen duiden. Volgens mij heeft de M weggewerkte speakers.
Ik moet afgaan op wat ik op verschillende sites kan vinden, maar als ik zo rondkijk dan klopt wat jij zegt niet.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Tweak-City met ons mee!

Reg. datum: 03 juli 2003

Heb deze tv ook, geweldig scherm en tearing nog nooit gezien op 720p/60Hz _/-\o_ _/-\o_
Ik zal vanmiddag wel ff een reviewtje schrijven ofzo...

Finwe wijzigde dit bericht 23-08-2005 09:10 (25%)

Graag. Ik zal je review zeker lezen :)

En een fototje van zijn 'leefomgeving' zou er ook wel in gaan

Reg. datum: 02 november 2004

tussen de LE-32M51 en 61 zijn wel verschillen, o.a het dynamisch contrast(bij de 61 is dat 5000:1)

quote:
jaguarxj16 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:11:
tussen de LE-32M51 en 61 zijn wel verschillen, o.a het dynamisch contrast(bij de 61 is dat 5000:1)
Yup, ik had die ratio ook gezien, maar had nog niet gecontroleerd of dat voor de hele M serie of alleen de 61 was. Ik vind die ratio wel erg hoog, en kan me niet voorstellen dat dat effectief ook gehaald wordt.

Tweak-City met ons mee!

staat ook dynamisch, dus het is de piek zegmaar, de 51 haalt ook geen 3000:1

Reg. datum: 04 september 2003

De LE32M51 is nu zelfs al voor 1525 euro te koop. Ben nu toch wel benieuwd wat exact de verschillen zijn met de LE32R51. Ik kan er vrijwel niets over vinden jammergenoeg. Als de M51 de opvolger is van de R51 en de tearing problemen opgelost zijn wordt dit mogelijk mijn nieuwe tv!

de r51 en m51 zijn hetzelfde, alleen een ander design.
De m61 daarintegen heeft wel andere specs. en is ook nieuwer, en nog niet in NL verkrijgbaar voorzover ik weet

Reg. datum: 04 september 2003

quote:
jaguarxj16 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:25:
de r51 en m51 zijn hetzelfde, alleen een ander design.

Hoe kom je aan die informatie? Ik dacht namelijk dat de cijfers achter de r of m 't design weergaven.
Zover ik weet is namelijk de r41 gelijk aan de r51 behalve dus 't design. Het lijkt me dan ook niet logisch dat de m51 technisch gezien hier ook weer gelijk aan is.

Reg. datum: 02 februari 2004

Ik weet dat het alleen over de 32" versie gaat, maar toch even een vraag:

De afstand tussen mij en de tv zou 2,5 meter zijn, is de 26" een betere keuze voor mij? Is voor de rest alles het zelfde als de LE32R(M)51B?
Of is het beter om te wachten op de M61?
Als ik het dus goed begrijp kan ik met 1 van deze tv's dalijk de XBOX360 op 720P ontvangen? :)

Ik he bergens gelezen dat de 32" betere beeldkwaliteit heeft dan de 26", en het zou ook ergens in een test naar voren komen. Hebben julie ervaring ermee?

PROT wijzigde dit bericht 24-08-2005 20:00 (25%)

quote:
Erik!! schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:13:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Ik dacht namelijk dat de cijfers achter de r of m 't design weergaven.
Zover ik weet is namelijk de r41 gelijk aan de r51 behalve dus 't design. Het lijkt me dan ook niet logisch dat de m51 technisch gezien hier ook weer gelijk aan is.
de m51 en de r41/51 hebben idd dezelfde specs, maar de 61 heeft andere specs, vandaar dat het mij logischer lijkt dat het om het nummer gaat, de m versies hebben namelijk hetzelfde design en de r51 ziet eruit als een iets verder ontwikkeld design van de r41, ik vind het ook niet logisch, maar het enige wat ik bijna zeker weet is dat de 61 een andere specs heeft dan 51. Maar goed, laten we het over interesanteren dingen hebben dan modelnamen, het gaat tenslotte om de schermen, en het zal mij een worst wezen wat de naam van het scherm is, zolang die maar goed presteert!

quote:
jaguarxj16 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:
Maar goed, laten we het over interesanteren dingen hebben dan modelnamen, het gaat tenslotte om de schermen, en het zal mij een worst wezen wat de naam van het scherm is, zolang die maar goed presteert!

True, maar het hele punt voor mij om dit topic te beginnen is omdat je nergens op het internet duidelijk kon vinden wat nou wat was. Feit is: A was een oudere serie, R is de serie waar nu reclame voor gemaakt wordt, en M is een nieuwere serie. De 31, 41, 51, 53 en 61 komen over de hele linie van zowel A, R als M voor. Het kan zijn dat er ook technische verschillen zitten tussen de nummers, maar de letters geven de serie aan, en het is logischer dat er technische verschillen zijn tussen series dan binnen een serie.

Als je het niet zeker weet is het beter er geen uitspraken over te doen, want anders creeer je alleen maar verwarring, iets wat ik juist probeerde te voorkomen.

Tweak-City met ons mee!

quote:
PROT schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:32:

De afstand tussen mij en de tv zou 2,5 meter zijn, is de 26" een betere keuze voor mij? Is voor de rest alles het zelfde als de LE32R(M)51B?
Als ik het dus goed begrijp kan ik met 1 van deze tv's dalijk de XBOX360 op 720P ontvangen? :)

Ik he bergens gelezen dat de 32" betere beeldkwaliteit heeft dan de 26", en het zou ook ergens in een test naar voren komen. Hebben julie ervaring ermee?
De afstand weet ik niet zo 1 2 3, maar ik denk dat de 32" nog best okay is op 2,5 meter, maar dichter dan dat moet je er niet bij gaan zitten, want dan wordt het lelijk. Je XBOX 360 aanname is correct. En over beeldkwaliteit: volgens mij zijn de schermen hetzelfde, dus even goed, maar omdat de pixels bij de 32" iets verder uit elkaar staan (zelfde resolutie op groter oppervlak namelijk), komt er iets meer backlight doorheen, en zie je de pixels eerder. Vuistregel is dus ook: zelfde resolutie maar groter scherm = slechtere beeldkwaliteit. Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat het niet super mooi is. :)

Tweak-City met ons mee!

Kunnen degenen met deze tv, indien jullie willen, het service menu ingaan (kijk naar de openingspost) en daar de versie-nummers opschrijven die er staan? Hoeft niet maar zou interessant zijn. Is iig op eigen risico, als je dingen verandert in het menu kan je je tv slopen. Dit IVM de tearing issues, lijkt erop dat er wel degelijk nieuwere firmware versies zijn. Zo heb ik:

T-ROME2MPEU-3001
T-ROMEMPEUS-1002

May 19 2005

En sommige mensen met tearing:

T-ROME2MPEU-1004
T-ROMEMPEUS-1002

Apr 13 2005
15:07:23

quote:
PROT schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:32:

Dit is precies de afstand waarop ik zit, perfect voor een 32 inch tv...heb zelfs een 37 inch plasma op die afstand gehad, maar dat was toch iets te korrelig, maar qua afstand kon het prima :)

jorg

Do the kirby!

quote:
Finwe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:28:
Kunnen degenen met deze tv, indien jullie willen, het service menu ingaan (kijk naar de openingspost) en daar de versie-nummers opschrijven die er staan? Hoeft niet maar zou interessant zijn. Is iig op eigen risico, als je dingen verandert in het menu kan je je tv slopen. Dit IVM de tearing issues, lijkt erop dat er wel degelijk nieuwere firmware versies zijn. Zo heb ik:

T-ROME2MPEU-3001
T-ROMEMPEUS-1002

May 19 2005

En sommige mensen met tearing:

T-ROME2MPEU-1004
T-ROMEMPEUS-1002

Apr 13 2005
15:07:23
Ik heb dezelfde :)

quote:
Ok thanks, maar nog niet getest met een 720p/60Hz source neem ik aan?

Do the kirby!

quote:
Finwe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:59:
[...]

Ok thanks, maar nog niet getest met een 720p/60Hz source neem ik aan?
Nope, niet echt een bron liggen in de buurt liggen die dat signaal kan afgeven dus. Ik ga er verder wel vanuit dat dat tearing probleem waarschijnlijk niet zal voorkomen. Mocht dat wel zo zijn dan zal er tegen die tijd zeker wel een fix zijn.

quote:
aapelite schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:00:
[...]

Nope, niet echt een bron liggen in de buurt liggen die dat signaal kan afgeven dus. Ik ga er verder wel vanuit dat dat tearing probleem waarschijnlijk niet zal voorkomen. Mocht dat wel zo zijn dan zal er tegen die tijd zeker wel een fix zijn.
Lijkt er voor ons goed uit te zien, mensen met tearing lijken een andere firmware dan deze te hebben...

Reg. datum: 02 februari 2004

Ik denk dat ik toch voor de 26" ga, omdat kleiner beeld me altijd wat scherper lijkt. En op die afstand lijkt me 26" (zoals ik vandaag in winkel heb bekeken) prima formaatje. Het scheelt tevens honderden euros.
Ik heb even een algemeen vraagje (over deze lcd):
Ik heb in de winkel wat beelden bekeken van tv uitzendingen en een stukje van een dvd, maar het was beide via de antenne ingang werd mij verteld zodat alle toestellen hetzelfde uit konden zende.

Nu is het me opgevallen dat bijv. iets als gras behoorlijk blokkerig is, is dat normaal bij lcd of is het beeld gewoon te vergelijken met een crt mits goed (hdmi) apparatuur aangesloten? Ik wil natuurlijk niet een stap terug doen na me huidige normale tv.

quote:
PROT schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:08:
Ik denk dat ik toch voor de 26" ga, omdat kleiner beeld me altijd wat scherper lijkt. En op die afstand lijkt me 26" (zoals ik vandaag in winkel heb bekeken) prima formaatje. Het scheelt tevens honderden euros.
Ik heb even een algemeen vraagje (over deze lcd):
Ik heb in de winkel wat beelden bekeken van tv uitzendingen en een stukje van een dvd, maar het was beide via de antenne ingang werd mij verteld zodat alle toestellen hetzelfde uit konden zende.

Nu is het me opgevallen dat bijv. iets als gras behoorlijk blokkerig is, is dat normaal bij lcd of is het beeld gewoon te vergelijken met een crt mits goed (hdmi) apparatuur aangesloten? Ik wil natuurlijk niet een stap terug doen na me huidige normale tv.
Ga je je TV in dezelfde winkel kopen als waar je hem bekijkt? Dan moet je gewoon vragen of ze niet even een beter signaal als input kunnen gebruiken (component of zo, gewoon rechtstreeks van een DVD). Dat mag toch geen probleem zijn als je zoveel geld wilt uitgeven. Ga je hem daar niet kopen, maar bijv. in een internet shop, tsja, dan is het niet heel netjes om ze moeite voor je te laten doen.

Tweak-City met ons mee!

Reg. datum: 09 november 2004

Dames/heren,

Ook ik ben een studie begonnen n.a.v. deze Samsung schermen. Na de kieskeurig site gedurende enkele weken in de gaten gehouden te hebben, en diverse bezoeken aan winkels had gebracht was ik er helemaal uit dat het de LE32R51B voor mij zou gaan worden.

Tot het moment dat ik de met een EISA Award bekroonde aankondiging op samsung.nl van de LE40M61B zag.

Ik ben verder gaan spitten naar de nieuwe M modellen... handleidingen en product flyers geprint en bekeken.

De verschillen tussen de LE32M51B en de LE32M61B is NIET alleen het uiterlijk. De contrastwaarde van de 61B is dus 5000:1 t.o.v. 3000:1 voor de 51B. Maar belangrijker is dat beide modellen een verbeterde responstijdverbetering blijken te hebben..... allebei van maar liefst 8ms.

Verder is de 61B volledig zwart, waar de 51B een grijs gedeelte aan de onderkant heeft. Beide modellen zijn dus van een nieuwe lijn, waarin de speakers volledig weggewerkt zijn.

Tot zover dit... maar nu mijn openstaande vragen/issues:

Op www.samsung.nl staat de LE40M61B aangekondigd... nog niet de LE32M61B. De 32" versie staat echter wel op de Duitse Samsung site. Als je vanaf de nl site van samsung de NL manual van de LE40M61B uitprint, dan spreken ze daar ook van een LE32M61B model.

De vraag is dus of dit model, de LE32M61B wel op de NL markt verschijnt. Ik heb Samsung hierover gemaild, maar zij doen geen uitspraak of deze naar de NL markt komt. Waarschijnlijk willen ze eerst dat de oudere modellen verkocht worden.

Maar ik wil er 1 van de M serie! Dus of de 51M of de 61M, dit is afhankelijk van het prijsverschil, en de kwaliteitsverschillen welke moeten blijken in de winkel.

Wie heeft er al ergens een LE32M51B in een winkel zien staan?

Wie weet of de LE32M61B naar de nederlandse markt komt?

Ik hoop op enkele reacties, en blijf dit topic volgen tot de aanschaf !

quote:
mw.tka schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:18:
Dames/heren,

Ook ik ben een studie begonnen n.a.v. deze Samsung schermen. Na de kieskeurig site gedurende enkele weken in de gaten gehouden te hebben, en diverse bezoeken aan winkels had gebracht was ik er helemaal uit dat het de LE32R51B voor mij zou gaan worden.

Tot het moment dat ik de met een EISA Award bekroonde aankondiging op samsung.nl van de LE40M61B zag.

Ik ben verder gaan spitten naar de nieuwe M modellen... handleidingen en product flyers geprint en bekeken.

De verschillen tussen de LE32M51B en de LE32M61B is NIET alleen het uiterlijk. De contrastwaarde van de 61B is dus 5000:1 t.o.v. 3000:1 voor de 51B. Maar belangrijker is dat beide modellen een verbeterde responstijdverbetering blijken te hebben..... allebei van maar liefst 8ms.

Verder is de 61B volledig zwart, waar de 51B een grijs gedeelte aan de onderkant heeft. Beide modellen zijn dus van een nieuwe lijn, waarin de speakers volledig weggewerkt zijn.

Tot zover dit... maar nu mijn openstaande vragen/issues:

Op www.samsung.nl staat de LE40M61B aangekondigd... nog niet de LE32M61B. De 32" versie staat echter wel op de Duitse Samsung site. Als je vanaf de nl site van samsung de NL manual van de LE40M61B uitprint, dan spreken ze daar ook van een LE32M61B model.

De vraag is dus of dit model, de LE32M61B wel op de NL markt verschijnt. Ik heb Samsung hierover gemaild, maar zij doen geen uitspraak of deze naar de NL markt komt. Waarschijnlijk willen ze eerst dat de oudere modellen verkocht worden.

Maar ik wil er 1 van de M serie! Dus of de 51M of de 61M, dit is afhankelijk van het prijsverschil, en de kwaliteitsverschillen welke moeten blijken in de winkel.

Wie heeft er al ergens een LE32M51B in een winkel zien staan?

Wie weet of de LE32M61B naar de nederlandse markt komt?

Ik hoop op enkele reacties, en blijf dit topic volgen tot de aanschaf !
Ik heb nog geen M-serie gezien. Ik dacht dat de response-tijd van de R panels al 8 ms was (wat is hij volgens jou?). Ik heb al heel wat spellen gespeeld en nog nooit ghosting gezien op dit scherm, dus de response-tijd van de nieuwere lijn interesseert me niet zo. Het verschil in contrast lijkt me ook niet zo dramatisch, dus ik weet niet of ik persoonlijk de paar honderd euro meer over zou hebben voor de M-versie. Ben wel benieuwd als ie ergens in de winkels verschijnt, zal hem zeker gaan bekijken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: