Hoofdcategorieën
Topicacties

pas na x dagen een topic openen

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Blond en lekker? Mail me
Reg. datum: 12 september 2003

Naar aanleiding van de 3 topics van ene rene.vos
topic 1060753
Onervaren persoon zoekt help bij keuze van laptop
!!HELP Onevaren persoon zoekt laptop HELP!!
zou ik dit willen vragen.
Deze persoon is vast niet de enige op GoT die op deze manier misbruik maakt van dit forum dus dit is echt niet persoonlijk tegen hem/haar bedoeld. Rene heeft zich gisteren geregistreerd, dat maak ik tenminste op uit het profiel. Heeft dus waarschijnlijk nooit de search gebruikt of de FAQ doorgelezen. Toch is het mogelijk voor Rene om een (belachelijk) topic te openen op de dag van registratie. Dit topic was al snel gesloten door een goed oplettende mod. Vandaag wordt er weer een topic geopend, zelfde onderwerp, zelfde schrijfstijl, zelfde voorkennis (die gelijk gesteld kan worden aan 0,0) over wat Rene precies wilt. Nadat dat topic ook weer gesloten werd om de reden dat Rene geen enkele blijk gaf van wil om zelf wat op te zoeken, wordt Rene zo kwaad om hopelijk zijn/haar laatste topic te openen op GoT. Dat nu waarschijnlijk ook alweer gesloten is.
Nu komt mijn vraag, kan er niet wat gedaan worden aan dit soort mensen? Ik neem aan dat Rene gebanned wordt (als dat kan). Als voorstel heb ik namelijk dat je pas na een week van registratie een topic kunt openen, misschien is dat jammer voor de mensen die met de beste bedoelingen zich registreren maar het zou wel personen als Rene tegenhouden. Ik zie ook dat mensen soms een tweede topic openen nadat hun eerste gesloten werd. Dat tweede topic is meestal niet veel beter. Misschien is het mogelijk om een optie in te bouwen dat er pas een nieuw topic geopend mag worden nadat er een proefversie van dat nieuwe topic is goedgekeurd door een mod. Dat levert jullie meer werk op maar het houdt het forum wel properder, dan is er metteen een goed topic en kan de topicstarter waarschijnlijk ook beter geholpen worden.
Dit zijn enkel maar wat voorstellen, verder zeg ik: "Keep up the good work."

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

Reg. datum: 26 oktober 2002

Hoe vaak komt dit voor? Is het relevant om allerlei maatregelen te nemen hiervoor? Ik kom het namelijk heel weinig tegen maar misschien hang jij in andere fora rond waar het wel veel voorkomt?

Systeembeheerder? Zoek je een part-time baan bij een leuk innovatief project met Windows software? http://tentoday.com !

Reg. datum: 11 oktober 2001

Tja, als ik die drie topics lees vallen mij een paar dingen op. Inderdaad, de topicstart is mager en zit vol spelfouten, maar het is zijn eerste keer op dit forum. Als je dan ziet wat hij voor reacties krijgt van de users hier, zelfs in het tweede topic waar hij m.i. echt zijn best heeft gedaan om er wat beters van te maken eerst alleen over spelling en zijn oude topicstart geblaat wordt, dan kan ik wel begrijpen dat een user zo gaat reageren.

De reacties in zijn zeiktopic zijn helemaal erg, ik verwacht gok dat daar zo'n 5 OW's uitgedeeld zijn, ook aan 'respectabele' users.

Ik denk dan ook dat dit te voorkomen was geweest als er iets meer toleratie van de users was getoond.

Pino wijzigde dit bericht 13-08-2005 12:37 (18%)

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
weinig :)
quote:
Is het relevant om allerlei maatregelen te nemen hiervoor?
Nope.
quote:
Ik kom het namelijk heel weinig tegen maar misschien hang jij in andere fora rond waar het wel veel voorkomt?
Dit is al vaker behandeld in LA, een greep:

Idee tegen HK "jagers" en echte n00bs
[Registreren]Hang er een iqtest aan!
Teveel Beginners-topics voorkomen?

Etcetera :)
quote:
Pino schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:33:
....
De reacties in zijn zeiktopic zijn helemaal erg, ik verwacht dat daar zo'n 5 OW's uitgedeeld zijn, ook aan 'respectabele' users.
Wees gerust, dat hoef je niet te zeggen in dit topic: komt heus wel in orde ;)

Remy wijzigde dit bericht 13-08-2005 12:34 (21%)

Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Remy schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:33:

[...]
Wees gerust, dat hoef je niet te zeggen in dit topic: komt heus wel in orde ;)
Ik bedoel het niet als OW aanvraag, maar als: De nieuwe user is zeker niet de enige schuldige aan het uit de hand lopen van het geheel.

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Acties: [view][quote]

Door: André
Moderator WEB/GFX/DTE
Wat je krijgt als je een periode instelt waarop mensen moeten wachten is dat ze gewoon 2 weken niet meer komen en dan opeens mogen posten. Dus dat heeft niet zoveel zin, daar komt bij dat je het forum voor serieus geinteresseerden onaantrekkelijk maakt met zo'n periode.

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

Reg. datum: 04 november 2000

Vergeet ook niet de lurkers. Je kunt al jaren op GoT rondzwerven zonder account (al is dat misschien wat extreem, maak er maanden van) en dan iets willen vragen, een account aanmaken en geen topic kunnen aanmaken. :)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Wat Andre zegt.

Het kost meer dan het oplevert.

Plus, ja het gaat wel eens fout, maar het loopt zeker de spuigaten niet uit.

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

quote:
Pino schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:36:
Ik bedoel het niet als OW aanvraag, maar als: De nieuwe user is zeker niet de enige schuldige aan het uit de hand lopen van het geheel.
Klopt - je ziet hier aan dat ook veel users die al wel lang op GoT rondlopen vaak toch nog niet helemaal de 10,000-en regels kennen die we hier op GoT hebben.

In zoverre is het dus maar de vraag of de maatregel die jij voorstelt echt effect zou hebben - ik zie er persoonlijk meer in om mensen die nieuw zijn gewoon met 'zachte doch dwingende hand' de regels uit te leggen en op deze manier proberen te vormen naar wat we graag zien aan gedrag op GoT :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

En hoe wou je dat realiseren? :)

Als je minder dan 30 dagen geregisterd bent je bv voor het plaatsen van een topic op akkoord forumregels gelezen moet drukken? (En dan natuurlijk ook een link naar die regels ;))

Of bij iedere reply een kleine note (boven de te typen tekst) waarin in het kort de regels staan?

Roberto wijzigde dit bericht 13-08-2005 12:43 (15%)

Notebookadvies.nl

Blond en lekker? Mail me
Reg. datum: 12 september 2003

Het klopt natuurlijk allemaal wat jullie zeggen, het gaat in 99% van de gevallen wel goed, maar Rene was toch erg duidelijk in het 1%. Het moest me gewoon even van het hart.

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

mislukt misantroop

quote:
elevator schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:39:
[...]

Klopt - je ziet hier aan dat ook veel users die al wel lang op GoT rondlopen vaak toch nog niet helemaal de 10,000-en regels kennen die we hier op GoT hebben.

In zoverre is het dus maar de vraag of de maatregel die jij voorstelt echt effect zou hebben - ik zie er persoonlijk meer in om mensen die nieuw zijn gewoon met 'zachte doch dwingende hand' de regels uit te leggen en op deze manier proberen te vormen naar wat we graag zien aan gedrag op GoT :)
offtopic:
Elevator, beetje offtopic, maar ik heb al 2x geprobeerd je een reply te sturen ivm de pushmessage over het topic waar het hier over gaat, en ik krijg constant 'mail returned to sender'. Zijn er alternatieven? Het is niet enorm belangrijk maar ik had gewoon graag mijn zegje gedaan :p

Ik vond rene.vos z'n laatste 'thread' redelijk agressief, heb zijn vorige pogingen niet gelezen eigenlijk... Misschien had ik dat wel moeten doen :) .

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

quote:
Als je het tegen mij had -- in Windows Operating Systems doen we dit al een tijdje door nieuwe gebruikers in een ongeveer halve pagina de belangrijkste regels uit te leggen in het topic dat iemand op dat moment start :)

Nja, het kwam er op neer dat hij totaal geen moeite wou doen.

En zijn 1e topic was nogal in msn stijl geschreven.

Notebookadvies.nl

quote:
elevator schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:57:
[...]

Als je het tegen mij had -- in Windows Operating Systems doen we dit al een tijdje door nieuwe gebruikers in een ongeveer halve pagina de belangrijkste regels uit te leggen in het topic dat iemand op dat moment start :)
Ja, ik schreef het in reactie op jouw posting :)

Dat lijkt me persoonlijk wel de beste oplossing, want zon linkje negeer je nogal snel.
Staat er echter in het kort paar regels, dan lees je het veel sneller :)

Roberto wijzigde dit bericht 13-08-2005 13:02 (9%)

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 08 juli 2003

Is het in plaats van dit idee niet beter om bij het eerste topic dat iemand maakt wat simpele vragen te stellen (multiple choice) over de regels, die iedereen die even de moeite neemt ze in grote lijnen door te lezen kan beantwoorden? Eventueel hetzelfde bij elk subforum waar een eerste topic gemaakt wordt.
Zo haal je toch wel de mensen eruit die totaal niet de moeite nemen om ook maar iets te lezen en bij de registratie gewoon doorgeklikt hebben om vervolgens hun vraag neer te kwakken en dit soort acties gaan doen zodra hun topic gesloten wordt.
Dat is al eens eerder besproken, en geloof niet echt tot een succes bevonden :)

Notebookadvies.nl

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Cyphax schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:38:
Vergeet ook niet de lurkers. Je kunt al jaren op GoT rondzwerven zonder account (al is dat misschien wat extreem, maak er maanden van) en dan iets willen vragen, een account aanmaken en geen topic kunnen aanmaken. :)
Praktisch voorbeeldje:
http://img336.imageshack.us/img336/3677/wtf5ka.png
Dat was iemand die op 26 juli 2005 een post maakte :P

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

Happy Happy Joy Joy
Reg. datum: 25 september 2000

Hetzelfde viel mij gisteren op in Axxion navigatie systeem (actie Kruidvat)

Erg veel mensen die amper 1 dag geregged zijn en elkaar onder elke post nog vrolijk de groetjes doen. Waarschijnlijk via Google op dat topic gestuit en maar even snel geregistreerd om hun vraag te stellen.

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~

terrible gibberish
Reg. datum: 22 juli 2003

Ik denk idd dat er weinig zal veranderen. Alsof zo iemand, die duidelijk geen eigen inzet heeft, plots wel gaat googlen, de regels gaat lezen, etc, als hij een wachttijd heeft? Nee, hij regged zich, komt een weekje niet hier en doet dan precies hetzelfde als wat hij zou doen als hij meteen een topic kon openen na het reggen, een n00btopic openen.
Of, nog erger, hij zal zijn vraag in een bestaand topic posten die maar een klein beetje met zijn vraag te maken heeft... En dat is veel rottiger dan een los topic wat makkelijk gesloten kan worden.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Goed punt.
Hoewel ik denk dat we al tot de conclusie zijn gekomen dat een wachttijd inderdaad niet de oplossing is.

Het enige wat nog mogelijk zou zijn is de regels de eerste paar weken laten zien boven iedere posting.
Dit zal zeker niet alle problemen verhelpen, maar het zal er ook niet erger door worden.
En hiervan hebben alle users het minste last.

Iemand nog andere ideeën?

Notebookadvies.nl

"De regels" boven elke post zetten heeft ook niet zo'n zin - zeker niet als je bedenkt dat er nu boven elke topicstart al forum specifieke regels staan. Voor iedereen! :P

Ik denk persoonlijk dat je nieuwe gebruikers enkel nog "persoonlijk" kan begeleiden - we hebben als moderators een vrij groot arsenaal aan middelen (regulier posten, modbreaks, mails, push messages, notes) om mensen te begeleiden en het verdere gedrag van een gebruiker ook op te volgen op GoT :)

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

quote:
djluc schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:30:
Hoe vaak komt dit voor? Is het relevant om allerlei maatregelen te nemen hiervoor? Ik kom het namelijk heel weinig tegen maar misschien hang jij in andere fora rond waar het wel veel voorkomt?
Ik kom het ook af en toe tegen eigenlijk. Het lijkt wel of het de laatste tijd erger aan het worden is. Dat is als je van "erger" mag spreken bij nieuwe users. Het blijkt dat nieuwe users gewoon niet op de hoogte zijn van de policy en de faqs. Dat komt denk ik ook een beetje omdat ze een compleet verkeerde verwachting hebben van GoT (als in helpdesk ;) ). Misschien is het een idee om juist iets te bedenken om de policy en faqs bij nieuwe users meer onder de aandacht te krijgen?

Bor de Wollef wijzigde dit bericht 17-08-2005 00:21 (23%)

Geen schaap.

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K
Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

Ik ben vooral bang voor twee dingen als er iets van een timer wordt ingebouwd: ten eerste dat inderdaad mensen dat andermans topic gaan kapen met hun vraag omdat reageren wel kan (en ook moet kunnen anders registreert er nooit meer iemand die wil helpen ipv. vragen). Ten tweede maak je het de mensen die prima zouden topics starten te moeilijk en op termijn lijkt me dat juist een slechte zaak.

Voor de "slechte topicstarters" zou een timer inderdaad kunnen helpen (door het eerst kijken, lezen en zoeken te stimuleren). Maar de "goede starters" lijden zo te veel onder de "slechte starters".

Een persoonlijke manier van aanspreken lijkt me zoals ele het zegt het beste werken.

F_J_K wijzigde dit bericht 17-08-2005 08:44 (18%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

^ Of Barend

Als je zoiets wil doen kun je net zo goed het registratie-proces weghalen en alleen de huidige leden gebruik laten maken ven het forum.

Iedereen is dan al geregistreerd en er worden geen minder beginners-topics geopend.

Volgens mij kun je dit soort topics nooit tegenhouden omdat er genoeg mensen zijn die dus niet de FAQ lezen of eerst 3 topics maken en daarna pas gaan nadenken over wat ze nou eigenlijk fout doen.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: