Gathering of Tweakers

Quicksearch
je plaatsjes werken wel, maar je moet de img tag juist zetten 8)

Reg. datum: 29 november 2004

@hierboven, Ik denk dat je wat haakjes bent vergeten, je plaatjes doen het niet nl. (Net te laat):P
Ik zal binnenkort mijn set ook maar eens posten, heb de kabels nu iig een beetje netjes gemaakt, nu nog wat mooie fotos :D

Zjosh wijzigde dit bericht 22-08-2005 09:23 (4%)

www.hanzesolarteam.nl

Aangezien vrijwel iedereen Bang & Olufson veel te duur vind, en omdat mijn ouders net zo een set gekocht hebben kon ik het niet laten 8)

Een overzichtje van TV en muziekgedeelte
http://users.pandora.be/pleuris/b&o/IMG_0605_t.jpg

Tezamen me de speakers BeoLab 8000
http://users.pandora.be/pleuris/b&o/IMG_0610_t.jpg

Het vrijwel standaard (en tijdloos) muziekgedeelte de Beosound 3000
http://users.pandora.be/pleuris/b&o/IMG_0612_t.jpg

De TV is de beovision 7, een LCD TV met een ongeloofelijke goede kwaliteit en zwartwaarde. Volgens kenners beter dan bv de panasonic plasma schermen. (de 2 kabeltjes achter de TV moeten nog naar 2 andere geluidsmodules, maar die kunnen nog niet geplaatst worden)
http://users.pandora.be/pleuris/b&o/IMG_0614_t.jpg

Aangezien het uiterlijk van de toestellen bij de rest van het interieur moest passen bleven er weinig andere merken over. Loewe viel snel af omdat de kwaliteit stukken onder de B&O's lag. Zowel de TV als het muziekgedeelte is formidabel. De prijs is dan weer iets anders, maar ja. Ik moet het niet. betalen

Nonkel pleuris wijzigde dit bericht 22-08-2005 10:02 (9%)

Eg wel!

Zit er wel mooi uit dat B&O spul, maar de prijs is idd een beetje uit proportie vind ik...

Trouwens, je mag die TV wel even oppoetsen, er staan flinke vingerafdrukken op :P

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

quote:
[b][message=24022394,noline]Nonkel pleuris schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:00
De TV is de beovision 7, een LCD TV met een ongeloofelijke goede kwaliteit en zwartwaarde. Volgens kenners beter dan bv de panasonic plasma schermen. (de 2 kabeltjes achter de TV moeten nog naar 2 andere geluidsmodules, maar die kunnen nog niet geplaatst worden)

Aangezien B&O zelf geen LCD panelen maakt en ze dus ook moet inkopen en de zwartwaarden volgens mij voor 99% bepaald worden door het paneel en niet de overige hardware (het gaat er immers om hoe goed een pixel het licht kan blokken en in hoeveel stapjes dat kan gebeuren) vraag ik me dan sterk af bij wie B&O zijn inkopen doet.

Verder ziet het er heel mooi uit trouwens :) Toch jammer dat B&O een van de weinigen is die met een mooi ontwerp op de proppen kunnen komen (gezien de prijs-kwaliteit verhouding).

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 22-08-2005 10:39 (15%)

Gadgetfetisjist

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:37:
Aangezien B&O zelf geen LCD panelen maakt en ze dus ook moet inkopen en de zwartwaarden volgens mij voor 99% bepaald worden door het paneel en niet de overige hardware (het gaat er immers om hoe goed een pixel het licht kan blokken en in hoeveel stapjes dat kan gebeuren) vraag ik me dan sterk af bij wie B&O zijn inkopen doet.
In de LCD TV's gebruikt B&O panels van Samsung. Beeldbuizen waren geselecteerde Philips buizen, en misschien zijn die Samsungs ook wel voor B&O ontwikkeld. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze gewoon de duurdere "standaard" panels inkopen.

quote:
Exirion schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:49:
[...]

In de LCD TV's gebruikt B&O panels van Samsung. Beeldbuizen waren geselecteerde Philips buizen, en misschien zijn die Samsungs ook wel voor B&O ontwikkeld. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze gewoon de duurdere "standaard" panels inkopen.
Volgens de invoeder zijn het inderdaad speciaal geselecteerde panels. Hoe dan ook, niet alleen het panel, maar ook de backlights en de tuner alsook de sturing van het panel maken het tot een super geheel.

Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur. Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos. De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel. De DVD zit prachtig ingebouwd in de TV. Ondanks de smalle speakers is de geluidsproductie imposant. Ook als alles een hele tijd met vol vermogen heeft staan spelen wordt er niets warm. De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.

De vuile vingers zie je in het echt niet, maar er is ondertussen al eens met een doekje overgegaan.

quote:
Nonkel pleuris schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
Volgens de invoeder zijn het inderdaad speciaal geselecteerde panels.

Zal wel op dode pixels zijn. Verder valt er volgens mij weinig te selecteren.

quote:
Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur.

Wat je zelf zegt het is erg duur, vandaar dat veel mensen het zeggen ;)

quote:
Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos.

Ik hoop het voor je :) Ouders van een vriend van mij hebben het ook en die hadden heel erg veel problemen met hun videorecorder, de tv kon zenders niet vinden die hun 20 jaar oude panasonic tv wel kon vinden. Dus ik ben niet zo heel erg onder de indruk van de kwaliteit van B&O. Maar het zou natuurlijk ook gewoon pech geweest kunnen zijn. Na veel rompslomp werkt de videorecorder inmiddels en ze zijn overgestapt op een grotere tv, die volgens mij wel helemaal goed werkt.

Maar ik moet zeggen dat B&O spul er in het algemeen erg goed uitziet en inderdaad tijdloos qua ontwerp. Gewoon geen gezeik en strak. Niet 100 zichtbare knoppen en allemaal discolichtjes op de apparatuur. Jammer dat andere merken dat vaak wel doen.

quote:
De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel.

Maar ook dat de nummering verkeerd om is en dat de ab een heel groot display lijkt te hebben, waar maar 1 regel van gebruikt wordt.
Overigens vind ik het erg dwars dat infrarood inderdaad nog niet door elk ander merk de deur uit is gedaan en vervangen door RF. Dat is inderdaad gewoon heel veel handiger.

quote:
De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.
Verkoop je het spul zelf ofzo? Je klinkt als een verkoper! ;)

TL1000S

quote:
Nonkel pleuris schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
[...]

Volgens de invoeder zijn het inderdaad speciaal geselecteerde panels. Hoe dan ook, niet alleen het panel, maar ook de backlights en de tuner alsook de sturing van het panel maken het tot een super geheel.

Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur. Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos. De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel. De DVD zit prachtig ingebouwd in de TV. Ondanks de smalle speakers is de geluidsproductie imposant. Ook als alles een hele tijd met vol vermogen heeft staan spelen wordt er niets warm. De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.

De vuile vingers zie je in het echt niet, maar er is ondertussen al eens met een doekje overgegaan.

Even vooropgesteld: het is zeer mooi spul!

Alleen dat tijdloos wat je nu tot twee keer toe noemt vind ik een beetje naief. Dat het design 'tijdloos' is zou misschien nog wel kunnen, maar de techniek is zeker niet tijdloos. B&O verkoopt nu ook lcd televisies ipv de crt televisies een aantal jaar geleden.
Bovendien is bijna alles tegenwoordig gepatenteerd, das meer een Tell Sell -argument.

offtopic:
[quote]Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:44:[/quote]

Great minds...
Maar jij was iets eerder

ZiegoM wijzigde dit bericht 22-08-2005 11:48 (11%)

\_Specs_/ [b]

Mijn set ben ik nog mee bezig maar zeer binnenkort heb ik een mooie set bij elkaar.

Samsung LE32R51
http://www.eshop.nl/images//lrg/22286.jpg

Harman Kardon 235(waarschijnlijk)
http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR235.jpg

Infinity TSS-750
http://www.hometheatermag.com/images/archivesart/204inf.1.jpg

HTPC
http://www.linuxpunks.org/pics/sst-lc03-black.jpg

En een mooie afstandbediening om het allemaal aan te sturen
http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/Telecommandes/OneforAll/Kameleon2005/6.jpg

Gadgetfetisjist

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:44:
Dus ik ben niet zo heel erg onder de indruk van de kwaliteit van B&O.

B&O maakt wel kwaliteitsspul, maar je weet dat je vooral voor design en afwerking betaalt. Over het geluid van die B&O speakers kan ik niet echt jubelen, maar ze staan wel strak in een modern interieur.

quote:
ZiegoM schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:46:
Alleen dat tijdloos wat je nu tot twee keer toe noemt vind ik een beetje naief. Dat het design 'tijdloos' is zou misschien nog wel kunnen

Mag je wel zeggen ja. Die speakers verkopen ze al heel erg lang in ongewijzigde vorm. Dat kun je ook verstaan onder tijdloos ;)

Persoonlijk ben ik vaak meer gecharmeerd van Loewe. Die richten zich qua design op een wat jonger publiek dan B&O volgens mij.

quote:
Exirion schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:00:
B&O maakt wel kwaliteitsspul, maar je weet dat je vooral voor design en afwerking betaalt.
Ik zei ook dat ze gewoon pech gehad kunnen hebben ;) Maar voorlopig ben ik niet onder de indruk, want ik heb geen objectieve bronnen die kunnen bevestigen dat B&O spullen maakt die kwalitatief zoveel beter zijn dan andere spullen. Ik heb het nu overigens alleen over het aspect duurzaamheid. Kwaliteit omvat natuurlijk veel meer dan duurzaamheid alleen.

Nou is het wel zo dat qua specs, B&O er wel met kop en schouder boven uitsteekt. Bijvoorbeeld met gevoeligheid van platenspelers, ruisverhoudingen, etc met versterkers, etc, etc.
Ik bedoel dat het design tijdloos is. Een oom van mij had al ongeveer 15j geleden speakers die er net zo uitzien. Echter de techniek wordt steeds verandend.

Zoals elke zichzelf respecterende tweaker weet, op het moment dat je iets koopt is het al verouderd. Maar in een oude ketel maak je de beste soep.

quote:
Nonkel pleuris schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:18:
Ik bedoel dat het design tijdloos is. Een oom van mij had al ongeveer 15j geleden speakers die er net zo uitzien. Echter de techniek wordt steeds verandend.
Design is ook tijdloos. Er is volgens mij niets voor niets nog een aardig levende handel in tweede hands B&O spullen. En bij speakers verandert er niet zoveel aan de techniek. Bij versterkers eigenlijk ook niet, daar heb je alleen de overstap naar 5.1 gehad. Maar bij een gewone stereo versterker is er volgens mij bar weinig veranderd de afgelopen tijd.

Gadgetfetisjist

quote:
Guido schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:14:
Nou is het wel zo dat qua specs, B&O er wel met kop en schouder boven uitsteekt. Bijvoorbeeld met gevoeligheid van platenspelers, ruisverhoudingen, etc met versterkers, etc, etc.

Specs zeggen me niks, en er zijn genoeg Jappen die pronken met de meest geweldige specs. Ik zie niet echt dat B&O zich daarin zo geweldig onderscheidt.

Voor een platenspeler zou ik bijvoorbeeld bij Thorens ofzo kijken, maar niet bij B&O. B&O maakt design en koopt technologie in, dus je op het technische vlak onderscheiden gaat dan erg lastig.

Verder is het ook zo dat je specs vaak op meerdere manieren kunt uitdrukken waardoor je appels met peren vergelijkt. Bekend is natuurlijk het vermogen van versterkers en luidsprekers, maar ook bij LCD panelen kunnen ze er vaak wat van. Ik kreeg daar van Sharp ook een mail van (ze hadden mijn vraag niet gelezen en mij lukraak een document gestuurd), waarin ze ook zeiden verbaasd te zijn over de specs van concurrenten. Want het kwam regelmatig voor dat een concurrent van hun panelen gebruik maakte, maar dat die adverteerden met een reactietijd die ver onder de waarde lag die zij zelf opgeven voor dat scherm. Dat heeft dan te maken met de manier van meten en als je dat dan niet vertelt dan lijkt jouw scherm ineens beter terwijl dat niet zo is.

TL1000S

quote:
TonCoronel schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:57:
Mijn set ben ik nog mee bezig maar zeer binnenkort heb ik een mooie set bij elkaar.

Samsung LE32R51
http://www.eshop.nl/images//lrg/22286.jpg

[afbeelding]

Infinity TSS-750
[afbeelding]

HTPC
[afbeelding]

[afbeelding]

Dat vind ik echt een schitterende televisie :9
Zou zo Loewe kunnen zijn.

\_Specs_/ [b]

Gadgetfetisjist

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:05:
Verder is het ook zo dat je specs vaak op meerdere manieren kunt uitdrukken waardoor je appels met peren vergelijkt. Bekend is natuurlijk het vermogen van versterkers en luidsprekers, maar ook bij LCD panelen kunnen ze er vaak wat van. Ik kreeg daar van Sharp ook een mail van (ze hadden mijn vraag niet gelezen en mij lukraak een document gestuurd), waarin ze ook zeiden verbaasd te zijn over de specs van concurrenten. Want het kwam regelmatig voor dat een concurrent van hun panelen gebruik maakte, maar dat die adverteerden met een reactietijd die ver onder de waarde lag die zij zelf opgeven voor dat scherm. Dat heeft dan te maken met de manier van meten en als je dat dan niet vertelt dan lijkt jouw scherm ineens beter terwijl dat niet zo is.
Samsung adverteert nu met 3000:1 contrastwaarden bij LCD TV's. Is gewoon een trucje met dynamische backlightaansturing. Als het beeld donker wordt dan wordt de backlight zwakker zodat het zwart donkerder is. Maar tegelijk worden je spierwitte ondertitels dat ook ;) Van een hoger contrast is dus niet echt sprake: het is puur suggestie en perceptie.

Is er ook helemaal klaar voor!

Het design mag dan misschien tijdloos zijn of mooi, maar ik vind het spijtig genoeg compleet verloren in deze kamer. Zo kill en levensloos. Misschien toch een beetje aankleden? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Het jammere een beetje aan B&O vind ik persoonlijk is dat half rijk nederland het heeft (ook omdat er zo weinig alternatieven zijn, en Loewe ben ik ook niet zo gek op door ervaringen van mijn ouders met hun tv), en je weet gewoon meteen de second dat je een groot huis in de Gooi binnenstapt dat het B&O spul is, het ziet er redelijk hetzelfde uit allemaal namelijk...daarnaast ben ik niet eens zo gek van dat enorme spiegelende zwart en grijs dat ze vaak gebruiken. Ik heb laatst nog die beolabs gehoord van 15.000 euro per paar..en ik kon nou niet echt zeggen dat ik onder de indruk was, verre van dat zelfs.
quote:
TonCoronel schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:57:

Samsung LE32R51
[afbeelding]

[afbeelding]

Infinity TSS-750
[afbeelding]

HTPC
[afbeelding]

[afbeelding]

Nette set! Ik zou alleen een mooier setje speakers aan je receiver hangen, de infinty Oreus set is wel het minste, maar ik zou veel eerder een stel goede fronts kopen (die kleine speakertjes hebben veel te weinig midden en vaak een schel hoog om cd'tjes goed weer te geven).

Een heel mooie set is bijvoorbeeld 2 keer de mordaunt short 904's en 2 maal achter de mordaunt short 902's. Dat kost je in totaal zo'n 430 euro (niet meer dan 50 euro duurder dan de infinity set), maar dan heb je wel echt iets mooist staan wat je altijd nog met een subwoofer/center kunt uitbreiden mocht je dat willen.

jorg

Chemie het leukste wat er is.

quote:
[message=24023998,noline]kippekop schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:22
maar ik zou veel eerder een stel goede fronts kopen (die kleine speakertjes hebben veel te weinig midden en vaak een schel hoog om cd'tjes goed weer te geven).
Cd's goed weergeven is toch meestal het doel van speakers. ;)

leonbong wijzigde dit bericht 22-08-2005 13:29 (3%)

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

TL1000S

quote:
leonbong schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:29:
[...]

Cd's goed weergeven is toch meestal het doel van speakers. ;)

Zeker niet altijd.

Dat setje met die kleine melkpakjes is gemaakt voor films, en niet voor cd's/ muziek.

ZiegoM wijzigde dit bericht 22-08-2005 13:36 (5%)

\_Specs_/ [b]

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Modbreak:
Plaatjes 600px breed aub...

JvS wijzigde dit bericht 22-08-2005 17:10 (95%)

...call for a Big Lebowski

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
kippekop schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:22:
Het jammere een beetje aan B&O vind ik persoonlijk is dat half rijk nederland het heeft (ook omdat er zo weinig alternatieven zijn, en Loewe ben ik ook niet zo gek op door ervaringen van mijn ouders met hun tv), en je weet gewoon meteen de second dat je een groot huis in de Gooi binnenstapt dat het B&O spul is, het ziet er redelijk hetzelfde uit allemaal namelijk...daarnaast ben ik niet eens zo gek van dat enorme spiegelende zwart en grijs dat ze vaak gebruiken. Ik heb laatst nog die beolabs gehoord van 15.000 euro per paar..en ik kon nou niet echt zeggen dat ik onder de indruk was, verre van dat zelfs.

Sja, maar half Nederland heeft ook een Philips, Sony, Samsung, JVC, Panasonic etc. Dat lijkt me niet een argument om zo'n tv maar niet te kopen. Ik denk dat ik als ik rijk was ik ook een B&O of een Loewe zou nemen. Voor de woonkamer is dat gewoon mooi en goed zat. Je thuisbios doe je dan toch gewoon in een aparte kamer en daar hang je dan gewoon een Barco op. Daar doe je dan niet zo moeilijk over als je rijk bent en geïnteresserd in hifi/ht.

Wat ook een mooie optie is voor de rijke mensen is een tv van Sim2 (had ik een aantal delen terug ook al eens gepost):

http://www.sim2.it/pgmarket/products/23-p72.jpg

Mooi ding, maar staat wel dominant in je kamer, dus ik zou dan nog steeds voor een Loewe of B&O gaan in de woonkamer.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws