1 game pc en 4 kantoor pc's
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:
Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.
Ik gebruik de zgn phantoom center techniek, dwz geen fysieke center maar het center signaal wordt gerouteerd naar de fronts die een virtuele center creeeren. Mits een goede set is dit erg goed. 100% gelijke klank als dat van je fronts. Grootste nadeel: kleinere hotspot. Als je met meer mensen tegelijker tijd film kijkt is een fysieke center toch wel erg belangrijk. 1 of 2 personen beduidend minder.
Reg. datum: 10 januari 2002
Zie hier mijn woonkamer:

Op zich een vrij eenvoudige opzet met een Logitech Z-680 speakerset. Voor onze oren best goed en die bonkerige bass nemen we voor lief (de buren niet

Als beamer een Mitsubishi SL4SU waarvan slechts het enige nadeel is dat hij op de VGA-kabel niet kan switchen naar 16:9 formaat

Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God! Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!
gaat misschien al een stuk beter als je de sub uit de hoek zou halen.quote:XP_Fan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:23:
Op zich een vrij eenvoudige opzet met een Logitech Z-680 speakerset. Voor onze oren best goed en die bonkerige bass nemen we voor lief (de buren niet)
w00Dy wijzigde dit bericht 17-08-2005 22:14 (55%)
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Panasonic 37PA50:

Voor de rest is er weinig veranderd:

v.l.n.r.: Toshiba SD-220 DVD Speler, Marantz SR-4200 receiver en Rotel RCD-02
het meubel is zelf gemaakt, bovenin apparatuur, eronder laden voor cd/dvd collectie. voor meer foto's:
http://gathering.tweakers...message/21519966#21519966

Als speakers nog steeds de KEF eitjes (KHT2005.2) Bevallen nog steeds perfect! De rotel geeft zijn geluid door via Van den Hul 'the name' interlink, de toshiba via een VLS Digilink. Het beeld gaat via een Cinemaquest component kabel richting mijn plasma.
Voor de liefhebber nog wat afstandsbedieningen:

(misschien toch maar eens een Pronto of zo gaan aanschaffen...)
Nog even een totaalbeeld van de woonkamer:

Upgrades voor de toekomst: een nieuwe DVDspeler of recorder MET Progressive Scan. Laatst de dvdspeler van Richy T aangesloten welke dit wel had - beeld was toch net weer een stukkie scherper.
MindWipe wijzigde dit bericht 17-08-2005 22:23 (19%)
quote:Blue Eyes schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:06:
[...]
Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.Ik gebruik de zgn phantoom center techniek, dwz geen fysieke center maar het center signaal wordt gerouteerd naar de fronts die een virtuele center creeeren. Mits een goede set is dit erg goed. 100% gelijke klank als dat van je fronts. Grootste nadeel: kleinere hotspot. Als je met meer mensen tegelijker tijd film kijkt is een fysieke center toch wel erg belangrijk. 1 of 2 personen beduidend minder.
Dat is waar, want het verschil tussen een systeem wat niet in balans is erg groot. Ik vind het zelf erg lelijk waneer het geluid van achter anders klinkt dan als voor, er gaat ook erg veel detail verloren.
Ik luister dan liever naar 4 budget luidsprekers dan naar twee dure frontsmet twee budget surounds. Maar die setup van jou zal helemaal geweldig klinken
Bij mijn receiver heb ik een keer zonder center gedraaid, maar klonkt alsof er geen diepte in zat. Nu heb ik ander luidsprekers die beter in balens staan waardoor het nu wel beter zou klinken, ik ga er wel nog een keer naar luisteren want wie weet klinkt het toch weer mooier.
Maar verschilt de manier hoe de center naar de fronts wordt gedownmixt ook per receiver ?
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Reg. datum: 15 december 2003
Mooie set, mooie tv, maar moet je nou ook de kastjes openzetten om te kunnen zappen, of heb je daar iets anders voor verzonnen??quote:MindWipe schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:16:
Het is al weer lang geleden (deeldat mijn set hier gepost stond. Een update:
....
Reg. datum: 22 januari 2004
Heb er al een paar geinstalleerd
Nikon D70 18-70DX 80-200/2.8 105/2.8macro 50/1.8 SB800 Sc-17
JC Ken wijzigde dit bericht 17-08-2005 23:18 (9%)
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
Kost even wat werk maar opzich is het handiger.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nope, ik zet gewoon de deurtjes open. Heb ik totaal geen problemen mee, ik moet ze toch open zetten om de set aan te zetten... Spul staat gewoon uit het zicht als het niet gebruikt wordt (vindt de vrouw ook beter)quote:MarZ_E schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:08:
[...]
Mooie set, mooie tv, maar moet je nou ook de kastjes openzetten om te kunnen zappen, of heb je daar iets anders voor verzonnen??
Betaal je zoveel geld voor x-meter kabel, ga je hem wegwerken
quote:Blue Eyes schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:06:
Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.
Helemaal mee eens. Ik heb 4 speakers die qua klank goed bij elkaar passen (speaker units uit dezelfde serie van hetzelfde merk en soortgelijke filters) en front speakers die de 25Hz bij -3dB halen dus heb geen behoefte aan een center of sub
Ik kijk altijd vanuit de sweet spot, en bovendien kan ik een center moeilijk kwijt. Onder de TV is te laag en er boven kan niet (LCD TV dus kan niks op staan). Ik denk dat een goeie 4.0 opstelling superieur is aan een 5.1 opstelling.
Moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat de receivers in de regel het Dolby Digital LFE kanaal alleen via de sub uitgang laten horen. Mixen met de frontspeakers is er niet bij. Ik ga nu de LFE uitgangen (2 op mijn voorversterker) mixen met de front uitgangen zodat LFE via m'n frontspeakers wordt weergegeven. Heb het even getest met een mengpaneeltje en het verschil tussen zonder LFE en met LFE is in films heel duidelijk te merken bij de 'dreun' effecten. En geen subje dat opkan tegen m'n 2 fronts
Wat is het probleem dan? Je kan toch gewoon de native panel resolutie in windows aanmaken? Bij mijn projector is dat bijvoorbeeld 1280x720 en als ik een film ga kijken switch ik mijn desktop naar 1280x720. Dat geldt ook voor elk LCD apparaat: altijd op native panel resolutie draaienquote:XP_Fan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:23:Als beamer een Mitsubishi SL4SU waarvan slechts het enige nadeel is dat hij op de VGA-kabel niet kan switchen naar 16:9 formaat, maar verder een geweldig apparaatje
![]()
[afbeelding]
Nee, er is ook niks bijzonders aan: het center signaal gaat gewoon naar beide fronts maar dan een aantal dB verzwakt. Er zal hooguit een verschil zitten in hoeveel dB verzwakt wordt (zal tussen de 3 en 6dB zijn).quote:JC Ken schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:39:Maar verschilt de manier hoe de center naar de fronts wordt gedownmixt ook per receiver ?
Een versterker zet je niet achter slot en grendel omdat je er bij moet kunnen. En bovendien is een versterker niet lelijk. Kabels die door je kamer heen lopen welquote:Guido schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:49:
Kabels wegwerken is voor mietjes.
Betaal je zoveel geld voor x-meter kabel, ga je hem wegwerken. Je versterker zet je toch ook niet achter slot en grendel? Ik vind dat een kabel niet alleen voor de sound belanrijk is, maar zeker ook voor de views.
Ja dat probleem heb ik ook. Best onhandig omdat ik vaak met veel mensen film zit te kijken en er is maar eigenlijk maar 1 plek waar het klopt. En het is nu zelfs zo dat doordat ik nu veel meer een near field opstelling heb (zijn mijn fronts niet voor gemaakt) dat er zelfs plekken zijn met slechte spraakverstaanbaarheidquote:Blue Eyes schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:06:
[...]
Maar als ik er een conventionele center bijzet is het verschil met de fronts toch wat groot. Misschien maar eens een center kopen voor als er veel mensen zijn ofzo....
Nou bij mijnes wel iig. En het lijkt me dat alle receivers het LFE signaal naar de fronts kunnen sturen.quote:Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:18:
Moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat de receivers in de regel het Dolby Digital LFE kanaal alleen via de sub uitgang laten horen. Mixen met de frontspeakers is er niet bij.
volgens mij doen alle receivers dat gewoon als je de sub uit zet.. Er moet natuurlijk wel bijgezegd worden dat het nooit net zo mooi weergegeven kan worden, en dat het in het geval van redelijk kleine spekers vaak beter klinkt als het niet gemixt wordt.quote:Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:[...]
Nou bij mijnes wel iig. En het lijkt me dat alle receivers het LFE signaal naar de fronts kunnen sturen.
EDIT: natuurlijk niet als je de sub uitzet, maar als je je receiver zo instelt dat er geen sub aanhangt
@Blue Eyes; Blijft een mooie set, hoewel de JBL's niet mijn keuze zouden zijn geweest. Gelukkig blijft geluid een persoonlijke keuze en ik vind het mooi om te zien wat mensen zoal in de kamer hebben staan. Jammer dat ik niet zo'n groot budget heb als jij.
Gemineye wijzigde dit bericht 18-08-2005 08:31 (9%)
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Mijn inmiddels 6 jaar oude dolby digital decoder van sony kan het ook, volgens mij kunnen alle DD / DTS decoders het inderdaad wel (toen ik in een hifi winkel werkte, vroegah, in elk geval welquote:Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:
Nou bij mijnes wel iig. En het lijkt me dat alle receivers het LFE signaal naar de fronts kunnen sturen.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
quote:Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:
Je moet onderscheid maken tussen twee dingen: het gewone laag en het aparte LFE kanaal. Het LFE kanaal is voor extra laageffecten die niet worden gemixt met de andere kanalen zodat het dynamische bereik groot blijft. Dat is ook meteen de reden dat LFE volgens de Dolby spec niet gemixt mag worden: anders krijg je al snel clipping van het signaal als je hoog uitstuurt.
Uiteraard wordt het gewone laag van de verschillende kanalen wel gemixt met fronts en/of rears als je de sub uitschakelt of expliciet aangeeft dat je ze full range wil gebruiken. Bij NAD is het zo dat het LFE signaal alleen op het subwoofer kanaal beschikbaar is. Ik vond dat wonderlijk en eigenlijk alleen maar hinderlijk omdat ik helemaal geen sub nodig heb of wil, maar na een beetje rondzoeken blijkt het wel volgens de Dolby specs te zijn.
Ik heb gemerkt dat in sommige films het LFE kanaal behoorlijk actief is, dus je mist wel wat als je 'm niet gebruikt en alleen het 'normale' laag hoort. Ook al boost je dat laag nog eens dik, het klinkt heel anders. Het is maar net hoe de studiolui de effecten hebben gemixt. Er wordt vaak van uitgegaan dat mensen 5.1 draaien, dus wordt er veel met het LFE kanaal gedaan. Ik ga het oplossen door voor films de analoge uitgangen van m'n DVD-speler te gebruiken en daarbij het subwoofer kanaal te mixen met de front kanalen.
Nog wat. Iemand zei (sorry, even de naam kwijt) dat hij door het gebruik van een center EN sub beide niet miste.
Ik mis wel een sub. Ik heb een echte hele goede sub gehad (Ti-K sub) ik weet dus wat deze sub nog toevoegd aan mijn 4 huidige grote jongens (8 * 8" woofers kunnen strak, hard en veel druk leveren).
Ik wil zodra het geld weer een beetje binnen komt druppelen weer een sub (en weer de Ti-K). Alhoewel mijn speakers tot de 30hz gaan vallen ze bij de 50hz al af. En dit zijn niet de minste speakers. Je moet wel een aardig goede speaker hebben (lees onbetaalbaar) als je speakers de sub vervangen.
Let wel, dat je speakers laag weer geven wil niet zeggen dat het mooi en strak is! Als je een top speaker hebt gehoord met een top sub weet je pas wat strak is................. Ik heb het iig niet mijn speaker dat absolute strakke diepe laag (onder de 50hz). Ik denk dat heelveel mensen dat wel vinden, maar ik heb jammer genoeg gehoord (ergens anders) wat diep en strak betekend.
Ik heb mijn post geedit, het meubel is inderdaad DIY, zie de link. Onderin zitten 3 laden, waarin de CD/DVD collectie zitquote:JC Ken schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:25:
Wat staat eigelijk onder in de kast ? Of is de gereseveerde ruimte om laater 3 * losse stereo eind bakken te plaatsenDe kast is erg mooi, DIY ?
quote:Blue Eyes schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:19:
Alhoewel mijn speakers tot de 30hz gaan vallen ze bij de 50hz al af. En dit zijn niet de minste speakers. Je moet wel een aardig goede speaker hebben (lees onbetaalbaar) als je speakers de sub vervangen.
Ik durf gerust te stellen dat ik die heb. Anders zou ik zoiets ook niet zeggen.
quote:Let wel, dat je speakers laag weer geven wil niet zeggen dat het mooi en strak is! Als je een top speaker hebt gehoord met een top sub weet je pas wat strak is.................
Ik luister door een lichtelijk "geflipte" vader m'n hele leven al naar topspeakers.
quote:Ik heb het iig niet mijn speaker dat absolute strakke diepe laag (onder de 50hz). Ik denk dat heelveel mensen dat wel vinden, maar ik heb jammer genoeg gehoord (ergens anders) wat diep en strak betekend.
Same here. En ik zeg je dat een sub niks toevoegt in mijn setup. Ze gaan lager en blijven strakker dan het gros van de subwoofers die voor een redelijke prijs te koop zijn.
Overigens schat ik zo dat je bass reflex speakers hebt, zoals bijna iedereen. Die hebben een bult in het laag zitten en gaan daaronder vrij snel afvallen. Ik heb geen bass-reflex speakers. Als we nou over strak laag gaan beginnen: moet je geen bass-reflex speakers nemen
Exirion wijzigde dit bericht 18-08-2005 12:01 (13%)
Mijn referentie in het strak laag is en blijf Wilson Audio. Maar ja, die zijn toch een beetje prijzig ;D
Overigens willen veel mensen een sub erbij voor het laag in de muziek. Maar wat is diep laag? En hoeveel muziek heeft dat dieplaag? Er is weinig muziek, zeker het popularaire standaard werk dat idd dat dieplage heeft.
Voor de grap hebben eens gemeten met iemand die erg van diep en lage bassen hield. Hij zijn muziek meegenomen en wij meten. Een bepaald nummer, ik weet niet meer welke ging toch wel vreselijk diep, daar had ie toch wel een sub voor nodig. Laagst gemeten was 53hz....... Dat was een flinke eye opener voor hem! En voor ons uiteraard ook.
Uiteraard is er muziek die wel zo diep gaat, maat in het algemeen valt het best mee. Ik denk het spectrum 50-80hz dat veel mensen dat als laag ervaren.
p..s Ik ben dan wel benieuwd naar je merk en type
Reg. datum: 29 maart 2004
quote:Blue Eyes schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:53:
Hier nog wat foto's. Ik had ze al gepost op HT Forum:
Overzicht van de set:
[afbeelding]
Een film in actie, omwille van de foto even een lamp aangezet. Anders is het 100% donker (rolluiken aan de buitenkant, zware gordijnen aan de binnenkant)
[afbeelding]
Wat staat er nu precies op je tv, ik heb nu echt al 5 minuten zitten peinsen...het lijkt net een bordje wat normaal in de winkel staat met de winkelprijs etc....
Welke film is dat trouwens die je draait, heb daar ooit eens een voorstukje van gezien maar ben de titel vergeten...
jorg
quote:Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:57:
[...]
Ik durf gerust te stellen dat ik die heb. Anders zou ik zoiets ook niet zeggen.
[...]
Ik luister door een lichtelijk "geflipte" vader m'n hele leven al naar topspeakers.
[...]
Same here. En ik zeg je dat een sub niks toevoegt in mijn setup. Ze gaan lager en blijven strakker dan het gros van de subwoofers die voor een redelijke prijs te koop zijn.
Overigens schat ik zo dat je bass reflex speakers hebt, zoals bijna iedereen. Die hebben een bult in het laag zitten en gaan daaronder vrij snel afvallen. Ik heb geen bass-reflex speakers. Als we nou over strak laag gaan beginnen: moet je geen bass-reflex speakers nemen
Ik weet niet wat voor speakers jij hebt, maar als je echt van die high end speakers hebt ga je die natuurlijk ook niet combineren met een sub "die voor een redelijke prijs te koop is"
Dat je fronts dán dieper gaan en strakker blijven lijkt me nogal logisch.
Toen ik voor het eerst mijn sub aanzette dacht ik wtf staat ie wel aan?? hij voegde idd niks toe aan m'n fronts, toen ff verplaatst en toen voegde die wel degelijk wat toe
fun...anyone?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.