Gathering of Tweakers

Quicksearch
Echt zonde idd van de ruimte met die kefjes :9~
Had je natuurlijk beter kunnen wachten (ik weet niet wat je voor de Q5 hebt betaald?), totdat je verhuisd was en dan Q11jes kunnen kopen (500 euro incl. in de koopjeskelder bij correct) ;)
Maar ja, dat zijn woorden achteraf.

Vind het nu toch wel steeds gekker worden:
Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

- toevallig je Q5's niet verkopen ;)
* Guido wacht op zijn paycheck ;)
KEFalicious..

quote:
Guido schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:17:
Had je natuurlijk beter kunnen wachten (ik weet niet wat je voor de Q5 hebt betaald?), totdat je verhuisd was en dan Q11jes kunnen kopen (500 euro incl. in de koopjeskelder bij correct) ;)

Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

Ik heb de Kef's al een behoorlijke poos en ik heb er erg veel plezier aan beleefd. Ik heb ze vrij goedkoop kunnen krijgen, maar nu zal je ze nog wel wat goedkoper kunnen krijgen misschien. Het maakt me niet zoveel uit, dat hou je toch! Ik vraag me trouwens af in hoeverre de Q11 echt beter klinkt dan de Q5. Hij is mij eigenlijk veel te groot, en eigenlijk net iets over the edge zeg maar.. Nee, ik ben nog steeds erg blij met mijn Q5jes

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

quote:
Gemineye schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:03:
[knip,]

Mijn set bestaat uit het volgende:

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

[knap, kne]
Ik blijf die mono-blokjes echt super vinden. Worden die niet te heet zo op de grond?

Mooi zitten? Barcelona chair!

KEFalicious..

quote:
Mosez schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Ik blijf die mono-blokjes echt super vinden. Worden die niet te heet zo op de grond?

ik blijf ze ook zuper vinden ;)

ze worden aan de bovenkant warm, en die moet dan ook vrij blijven. Verder kunnen ze prima op de grond staan! :)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

quote:
Guido schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:17:

Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

Mhah is niet zo gek hoor, Kef heeft deze maand een opvolger voor de Q-serie gepresenteerd.
De nieuwe iQ-serie dus dan gaat de ¨oldies¨ in de aanbieding. :)

Geweldig toch?! :P

Ben ook op zoek naar nieuwe speakers, heb al wat gehoord Mission M3* reeks en Mission V63, tannoy type geen idee en Lambda type ook niet bekend bij mij.

DVD collectie Xerxes499: @ PSN: Laszlow

Op zoek naar user icon...

Voor de kabel liefhebbers :P :P

Vanmiddag afgereisd naar het land waar de lucht schoon is en de mensen elkaar nog groeten: Groningen ;D

Mijn nieuwste aanwinst: de MIT Magnum M3 bi-wire ter vervanging van de single wire uitvoering van deze MIT.

De oude kabel (single wire) (selfmade brugjes, zilveren oehlbach, moet nog eens vervangen worden)
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-01.jpg

De originele doos (de doos van de versterker is net zo groot!)
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-03.jpg

De kabel met de losse tails
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-05.jpg

Het mooie connector systeem van MIT: ICONN. Op de foto zie je alle losse stukken. Ik kan naar gelang de aansluiting die nodig is de kabel met SPADES of BANANAS afmonteren
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-04.jpg

De afgemonteerde kabel
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-02.jpg

De kabel op de speaker, ter vergelijk de eerste foto (nu met een brugje minder ;) )
http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-06.jpg

1 game pc en 4 kantoor pc's

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Heheh daar doen we het voor. Merk je nou eingelijks ook verschil of ?

[ help me (A) ]

Yep.

Meer gefundeerd laag met name. Maar nog niet echt kunnen testen, de kleine ligt in de box te slapen.

Ik wist overigens al een beetje wat me te wachten stond:
a. ik had de single wire versie hiervan
b. van een andere kabel van MIT had ik ook eerste de single wire en vervolgens de bi-wire.

Maar blijkbaar werkt het hier wel, dat is niet in elke set zo. Bi-wire is niet per definitie een verbetering. Ook niet alle LS fabrikanten zijn het hier mee eens.

quote:
Mensen,

Ik heb deze set lang geleden al wel eens gepost en er is de laatste tijd eigenlijk niks meer aan veranderd, behalve de cd/dvd collectie; die is vervijfdubbeld ofzo :p

Dus bij deze opnieuw mijn set, misschien leuk voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben, of vergeten waren ;)

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

Nog steeds in de planning; verhuizen! Dan komt de set hoogstwaarschijnlijk stukken beter tot zn recht..

Laat dat hoogstwaarschijnlijk maar weg!! Naast dat je een schuin dak heb, staan je speakers uiteraard bijna mono te draaien ;)

Die kefjes blijven erg mooi, vooral de buitenkant, nog geen last gehad met loslaten vineer? (daar had ik wat verhalen over gehoord bij de q5...). Hoeveel verschil maken die vincents op je fronts trouwens? (en nog een offtopic vraagje tussendoor: hoe duur waren die eigenlijk...?)

jorg

quote:
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:22:
Yep.

Meer gefundeerd laag met name. Maar nog niet echt kunnen testen, de kleine ligt in de box te slapen.

Ik wist overigens al een beetje wat me te wachten stond:
a. ik had de single wire versie hiervan
b. van een andere kabel van MIT had ik ook eerste de single wire en vervolgens de bi-wire.

Maar blijkbaar werkt het hier wel, dat is niet in elke set zo. Bi-wire is niet per definitie een verbetering. Ook niet alle LS fabrikanten zijn het hier mee eens.
Dynaudio heeft niet eens bi-wire op de speakers...ik geloof er ook niet zo in, bi-amping kan ik me wel voorstellen. Ik heb die jbl's al eens op je foto's gezien, superdingen, maar wat is de achterliggende reden van vier aansluitingen?

jorg

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:25:
Voor de kabel liefhebbers :P :P

Vanmiddag afgereisd naar het land waar de lucht schoon is en de mensen elkaar nog groeten: Groningen ;D

Mijn nieuwste aanwinst: de MIT Magnum M3 bi-wire ter vervanging van de single wire uitvoering van deze MIT.

De oude kabel (single wire) (selfmade brugjes, zilveren oehlbach, moet nog eens vervangen worden)
[afbeelding]

De originele doos (de doos van de versterker is net zo groot!)
[afbeelding]

De kabel met de losse tails
[afbeelding]

Het mooie connector systeem van MIT: ICONN. Op de foto zie je alle losse stukken. Ik kan naar gelang de aansluiting die nodig is de kabel met SPADES of BANANAS afmonteren
[afbeelding]

De afgemonteerde kabel
[afbeelding]

De kabel op de speaker, ter vergelijk de eerste foto (nu met een brugje minder ;) )
[afbeelding]
Wat voor speaker is dat eigelijks, en wat voor versterker heb je er aan hangen, ziet er allemaal wel gelikt uit namelijk :P

www.hanzesolarteam.nl

quote:

Ziet er fijn uit Blue Eyes maar had je niet meteen kunnen investeren in een paar zwarte tie-rips?
Dit ziet een beetje cheap uit :+

(ook al kan je ze niet zien als die speakertjes weer rechtop staan ;) )

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

hmmmm

je hebt wel een punt :P

Ik zal dat eens gaan regelen binnenkort, heb nu 2 week vakantie voor de boeg. Dan moet dat toch wel lukken ;)

Zou het dan ook beter gaan klinken? O-) 8)7 })

quote:
zimbab schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:22:
[...]
(Maar ik zou hem gewoon helemaal zwart laten.....)

Ja, ik ook dus. Misschien dat het op de foto's verkeerd overkomt, maar het lijkt op het eerste gezicht net een witte drive die slecht afgewerkt is. Ok, als je beter kijkt zie je dat het geen wit is, maar toch...
Ach, irl zal het er wel beter uitzien. :)

quote:
Mensen,

Ik heb deze set lang geleden al wel eens gepost en er is de laatste tijd eigenlijk niks meer aan veranderd, behalve de cd/dvd collectie; die is vervijfdubbeld ofzo :p

Dus bij deze opnieuw mijn set, misschien leuk voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben, of vergeten waren ;)

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

Jaja, die tv vergeet ik niet snel. ;) Blijft een mooie set met die Kefjes. :)
En ik denk dat het in een grotere ruimte ook wat meer tot zijn recht komt. Ik zit ook een beetje met te weinig ruimte voor een goede opstelling, en volgens mij heb ik al veel meer ruimte dan jij.

quote:
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:53:
hmmmm

je hebt wel een punt :P

Ik zal dat eens gaan regelen binnenkort, heb nu 2 week vakantie voor de boeg. Dan moet dat toch wel lukken ;)

Zou het dan ook beter gaan klinken? O-) 8)7 })

Zwarte tierips nemen natuurlijk meer warmte op van je kabels, misschien gaat het wel slechter klinken. :{ :P

Btw, OMG @ die huge doos. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Watercooled Thunder-Li

Bij deze dan eens mijn persoonlijke HT setje. :)

Jaren heb ik zitten dubben tussen lossen componenten of complete alles-in-1 apparaten (en ook altijd voor het laatste gegaan), maar sinds een jaar heb ik de stap genomen omdat mijn kamer werd vebouwd en ik het tijd vond voor helemaal wat nieuws.

Specs:

TV: Philips 28PW8620 81cm Breedbeeld
specs

Receiver: Pioneer VSX-d814
specs

DVD/DivX-speler: Pioneer DV-575a
specs

Speakers: JBL SCS-140
specs

Nu de pics (wantdaar gaat het immers om):

TV+Receiver+DivX-speler met het welbekende meubel:

http://www.tweakers.net/ext/f/64494/thumb.jpg

Receiver+Divx-speler:

http://www.tweakers.net/ext/f/64491/thumb.jpg

Posters+Linker-front:

http://www.tweakers.net/ext/f/64490/thumb.jpg

CD's+DVD's en rechter-front:

http://www.tweakers.net/ext/f/64493/thumb.jpg

En ten slotte de Sub:

http://www.tweakers.net/ext/f/64496/thumb.jpg

Wil ter zijne tijd nog wel wat gaan uitbreiden (HD-recorder onder andere), maar dat is allemaal voor latere uitbreiding. :)
Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Zjosh schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

Wat voor speaker is dat eigelijks, en wat voor versterker heb je er aan hangen, ziet er allemaal wel gelikt uit namelijk :P

Even voor blue eyes antwoorden :P het is een Ti 10k luidspreker van jbl!
Als versterker mark levinston waar een pre van tag mclaren op zit hier overzichtje van zn spul;
http://download.blue-eyes.nu/htforumlogo-4.gif

btw thunderman leuke set!

[ help me (A) ]

Reg. datum: 28 december 2001

Hierbij een aantal foto's van mijn (soort van) HT.

De set bestaat uit de volgende onderdelen:

Receiver:Sony STR-DB870 QS
DVD-speler:Sony DVP-NS405S
Luidsprekers voor:Mission 780 beuken
Luidspreker center:Oude Sony

Genoeg specs, tijd voor foto's!

http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto1.jpg
Overzicht vanaf de luisterplek.

http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto2.jpg
De versterker en de DVD-speler in het meubel. Daarboven zie je de oude center.

http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto3.jpg
De kabelbende. Hier is nog niet alle apparatuur aangesloten.

http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto4.jpg
Het blauwe lampje dat oplicht wanneer er een multi-channel geluid aanwezig is.

http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto5.jpg
Mijn speakerstandaards net nadat ze voor de eerste keer gespoten waren.

Mijn leeftijd gezien (18) denk ik toch wel een leuke set te hebben staan. Het klinkt werkelijk geweldig. Het mist iets aan laag, maar het midden en hoog zijn fantastisch.

Volgende dingen staan op het schema:

Speakerkabel voor (Van den Hul CS122)
Speakerkabel center (Van den Hul Clearwater)
Andere center (DIY)
1 of 2 subwoofers (DIY)
Netfilter + aarde aanleggen
en een setje achterspeakers.

Graag reacties!

quote:
kippekop schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:30:
[...]

Dynaudio heeft niet eens bi-wire op de speakers...ik geloof er ook niet zo in, bi-amping kan ik me wel voorstellen. Ik heb die jbl's al eens op je foto's gezien, superdingen, maar wat is de achterliggende reden van vier aansluitingen?

De JBL is een 4,5 weg speaker. Deze 4 aansluitingen geven je de kans om elke groep apart aan te sturen met een eigen versterker.

Thanks Yash, ik had de vraag over het hoofd gezien ;)

Als aanvulling zal ik het rijtje maar compleet maken:

PRE / DAC: TAG McLaren AV32R BP192 DP 5.1
CD / DVD loopwerk: TAG McLaren DVD32FLR
Tuner: TAG McLaren T32R
Eindversterker: Mark Levinson no.331 (twee maal)
Speakers: JBL Ti-K10 (4 maal)
Interlink: MIT Magnum M3 (twee maal: PRE naar EV)
Dig. interlink: MIT Digital Reference
Luidspreker fronts: MIT Magnum M3 bi-wire
Luidspreker rears: el cheapo 4mm2 voorzien van WBT's
Stroom: 2 dedicated groepen, LAPP kabel
Dynalab Magnum buitenantenne
16:9 1,80 mtr scherm
Epson TW200 beamer
15 mtr DHZ component kabel
Sony Triniton 28" bb TV
Oehlback s-video kabels voor DVD naar TV

Center: niet nodig. Er is geen passende / matchende center. Daarnaast ben ik fan van een phantoomcenter
Subwoofer: op jacht naar een JBL TIK sub (reeds in bezit gehad maar wegens een zeer goede package deal verhandeld). Ze worden echter nooit tot zelden aangeboden.... En worden niet meer gemaakt.

blue eyes wijzigde dit bericht 14-08-2005 16:12 (55%)

Een body om in te bijten.

Leuke TV. Had je daar nog plannen voor of? Besides, dat blauw staafje is grappig, ik heb het ook op mijn dvd spelert en versterkert.

http://www.ookditnog.nl/got/lampje.jpg

Nik wijzigde dit bericht 14-08-2005 16:44 (16%)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

KEFalicious..

quote:
kippekop schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:25:
[...]

Laat dat hoogstwaarschijnlijk maar weg!! Naast dat je een schuin dak heb, staan je speakers uiteraard bijna mono te draaien ;)

Die kefjes blijven erg mooi, vooral de buitenkant, nog geen last gehad met loslaten vineer? (daar had ik wat verhalen over gehoord bij de q5...). Hoeveel verschil maken die vincents op je fronts trouwens? (en nog een offtopic vraagje tussendoor: hoe duur waren die eigenlijk...?)

Ja, die opstelling is nu eenmaal even niet anders, maar ondanks dat klinkt het nu al erg oke! Ik verheug mij erg op het verhuizen, alhoewel ik dan wel een vriendin en buren heb om rekening mee te houden, en nu helemaal niks.. Maar goed, het zal wel goed komen!

Ik heb absoluut geen last van loslatend fineer!
Die vincents geven vooral een beter gecontroleerd geluid, zeker op wat hogere volumes. Ook het hoog lijkt wat fraaier doortekend, maar dat laatste heb ik niet op alle andere luidsprekers kunnen waarnemen. Op de Q5 vond ik het echter een welkome aanvulling.

quote:
XanderH schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:08:
Jaja, die tv vergeet ik niet snel. ;) Blijft een mooie set met die Kefjes. :)
En ik denk dat het in een grotere ruimte ook wat meer tot zijn recht komt. Ik zit ook een beetje met te weinig ruimte voor een goede opstelling, en volgens mij heb ik al veel meer ruimte dan jij.

Ik vind mijn tv mooi :p haha als we samenwonen dan staat een mooie breedbeeld nog wel op het verlanglijstje, voor nu stoor ik me er niet aan..
Mijn kamer zuigt echt... :/

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:25:

offtopic:
Mooi is dat, he? Ik ben net terug van Den Ham (Overijsel). Ook daar is de lucht schoon en groeten de mensen. Dat mis ik best wel nu ik weer thuis in Zaandam zit ;( . Ach, ik weet nu tenminste waar ik heen ga als ik een eigen woning kan kopen :)
Audio & HiFi beginnertje

quote:
proller schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:06:
Leuke TV. Had je daar nog plannen voor of? Besides, dat blauw staafje is grappig, ik heb het ook op mijn dvd spelert en versterkert.

[afbeelding]

Erg mooi ding, om zo te zien.
Welk type / modelnummer is dat precies?

Xbox Live Gamertag : Mr Graveheart

Een body om in te bijten.

Dat is de Sony DVP-NS400D :)

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

quote:
Barry schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

offtopic:
Mooi is dat, he? Ik ben net terug van Den Ham (Overijsel). Ook daar is de lucht schoon en groeten de mensen. Dat mis ik best wel nu ik weer thuis in Zaandam zit ;( . Ach, ik weet nu tenminste waar ik heen ga als ik een eigen woning kan kopen :)

Als je nu Den Ham in Groningen had gezegt :P

Ik ben een geboren groninger, wegens mijn werk en werk vriendin (eerst reden we ieder 300km per dag!) verhuist richting de randstad. Maar we gaan terug!

Al was het maar voor de mentaliteit van de randstadters tov de mensen buiten de randstad (generaliserend, excuses voor diegenen die zich aangesproken voelen maar niet hoeven :D)

quote:
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:38:
[...]

Als je nu Den Ham in Groningen had gezegt :P

Ik ben een geboren groninger, wegens mijn werk en werk vriendin (eerst reden we ieder 300km per dag!) verhuist richting de randstad. Maar we gaan terug!

Al was het maar voor de mentaliteit van de randstadters tov de mensen buiten de randstad (generaliserend, excuses voor diegenen die zich aangesproken voelen maar niet hoeven :D)
Je hebt gewoon gelijk, woon mijn hele leven al in amsterdam, nu in amsterdam osdorp met mijn vriendin en wij gaan weg...om het maar heel lullig te zeggen, het steekt aan het egoisme en asociale gedrag lijkt het wel

jorg

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws