Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Nummer 18 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Yey, fipo!!!one :+

Ik stond vanmiddag bij technicanova in oosterhout, kwamen met een aanbieding: Kef Q7 voor 450 euro/stuk nieuw. Dus voor de geinteresseerden 8)
quote:
Guido schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:28:

Ik stond vanmiddag bij technicanova in oosterhout, kwamen met een aanbieding: Kef Q7 voor 450 euro/stuk nieuw. Dus voor de geinteresseerden 8)
en bij RAF (stassen utrecht) een KEF Q4 voor 199,- per stuk (op=op) zeer interessante aanbieding moet ik zeggen.

quote:
XanderH schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Braaf. Nu moet je cd-lade nog zwart :> :P

CD Lade zwart??!?!?! Ben je gek geworden?!?!?!

Weet je hoe lang ik bezig ben geweest om het zo te krijgen???? :X

www.carina-avensisclub.nl

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

CD Lade zwart??!?!?! Ben je gek geworden?!?!?!

Weet je hoe lang ik bezig ben geweest om het zo te krijgen???? :X
Dan wil je hem zeker heel erg graag op een VRDS laten lijken of niet?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Dus...

Eindelijk heb ik hem dan:

De Onkyo TX-SR602E

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/2680514_5a9330b0d6.jpg

Amplifier Features

• 120 watts per channel minimum into 6 Ω, 1 kHz, DIN
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for FL/FR
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Extended Frequency Response (10 Hz to 100 kHz)
• Reduced NFB (Negative Feedback)
• H.C.P.S.—massive high power transformer
• Optimum gain volume circuitry
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• Full bandwidth power to all channels
• High-current, low-impedance 6-ohm drive for all channels
• 4-ohm speaker drive
• Auto-protection circuitry
• High-grade extruded-aluminum heatsink
• Low Frequency Effect (LFE) level control
• Thick bus bars
• Absolute ground plate

Audio/Video Features

• DTS, DTS 96/24, DTS-ES Discrete/Matrix 6.1, DTS NEO:6
• Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx
• Linear PCM 192 kHz, 24-bit DACs for all channels
• Component video upconversion with TBC (Time Base Corrector)
• Auto speaker set-up with microphone
• Digital upsampling
• HDTV capable (50 MHz) component video switching (3 inputs/1 output)
• 32 DSP modes
• Non-scaling configuration
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• Y/C mix circuit for monitor out
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER
• Crossover frequency (60/80/100/120/150 Hz)
• Double Bass function
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 3 component video inputs and 1 output
• 2 audio and 5 A/V inputs
• Powered Zone 2 capability
• Zone 2 lineout
• 1 digital output (1 optical)
• Digital inputs assignable 4 optical (1 front panel)/2 coaxial
• 5.1 multichannel color-coded inputs for DVD-Audio & Super Audio CD
• Heavy-duty color-coded multiway speaker binding posts (dual bananaplug compatible)
• Dedicated line-level subwoofer pre-out
• Composite to S-Video conversion
• Front panel video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Direct mode
• Automatic signal detection
• Late night mode (high, low, off)
• Rec out selector (audio) for tape dubbing
• Bass and treble tone control (L/R)

FM/AM Tuner Features

• Outstanding selectivity and RDS sensitivity
• 40 FM/AM random presets
• Character input (tuner presets, input selector)
• FM auto scan tuning
• FM stereo indicator
• 75-ohm antenna input
• FM indoor antenna supplied
• AM loop antenna supplied

Other Performance Features

• IntelliVolume input calibration system
• IR input terminal
• 12V trigger for Zone 2
• Precision digital speed-sensitive volume control
• Absolute volume display
• On-screen display controller
• Separate printed circuit boards for audio and video sources
• 35-segment fluorescent dot-matrix display
• 3-mode display dimmer (bright, normal, low)
• Individual input selectors for each source
• Headphone jack (standard size)
• Brushed aluminum front panel
• Newly designed preprogrammed learning remote

Wat een super geluid. Het instellen gaat heen eenvoudig dmv de bijgeleverder mic.

http://www.eu.onkyo.com/ir_img/2680805_09d7c377b7.jpg

Er zitten heel veel instel mogelijkheden op. Je kunt hem dus helemaal naar jeeigen gehoor instellen.

Zijn er nog meer mensen met Onkyo ervaringen?
Reg. datum: 12 april 2005

quote:
Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:
Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

Quad L-series speaker-set, piano black.
Erg mooi! Ik heb zelf de 22L staan als fronts en wil t.z.t. de set uitbreiden met 12L als rears en de L-center. Of ik ook de sub ga nemen weet ik niet. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn!

quote:
zimbab schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:16:
[...]

Dan wil je hem zeker heel erg graag op een VRDS laten lijken of niet?

wat de neuk is een VRDS?
Ik wou hem gewoon beter bij m'n andere componenten laten passen, en das aardig gelukt, al zeg ik het zelf...

Dat yamaha's schel zijn is iets dat volgens mij zo ontzettend is verkondigd door iedereen op het net dat men het gaat geloven als ze er naar luisteren. Ze zullen wellicht iets helderder zijn dan een marantz of h/k, maar ik vraag me af of je geblindoekt ook echt het verschil hoort. Ik vind het persoonlijk nog een pre ook als je receiver inderdaad helderder is, dat is voor films echt zo ontzettend veel spectaculairder...bij cd's kan ik me voorstellen dat je het anders wil, maar daar gebruik ik hem toch niet voor.

Exirion> calm down man...je komt af en toe redelijk hard uit de hoek om het maar even voorzichtig te zeggen, we weten wel dat je mooi zelfbouw speaker hebt hoor ;) :+

jorg

X38 powered!

quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:58:
[...]

wat de neuk is een VRDS?
Ik wou hem gewoon beter bij m'n andere componenten laten passen, en das aardig gelukt, al zeg ik het zelf...

Een TEAC VRDS. Audio CD speler.

Wazig plaatje :
http://www.tnt-audio.com/jpg/vrds25x_1.jpg

64 bit junkie.

quote:
Guido schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:28:

Is dan ook oude serie :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

quote:
Domino schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

Een TEAC VRDS. Audio CD speler.

Wazig plaatje :
[afbeelding]
Tsjah, lijkt er inderdaad wel enigszins op ja... Maar voor mij was gewoon de combinatie met mijn H/K onderdelen de achterliggende gedachte ;)

quote:
DeeJee schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:28:
Eindelijk heb ik hem dan:
De Onkyo TX-SR602E
Zijn er nog meer mensen met Onkyo ervaringen?

Wow, dat is idd een mooie receiver _/-\o_

ervaring ? eigenlijk alleen van mijn werk uit, maar dat is dan met een set die besteld was voor iemand, een Onkyo C-1VL CD speler, en een A-1VL Versterker, heeeel mooi spul :9

Ik moet zeggen dat ik Onkyo altijd subtiel heb vinden klinken, de amps doen het over het algemeen zeer goed.

Wel een leuk weetje :+
http://www.audiocubes.com..._Digital_Audio_Board.html

/off-topic
@kippekop:
"Dat yamaha's schel zijn is iets dat volgens mij zo ontzettend is verkondigd door iedereen op het net dat men het gaat geloven als ze er naar luisteren." _/-\o_ niets aan toe te voegen!

/on-topic:
Ik ben van een Marantz CD-5400 gegaan naar een Yamaha CDX-596, en inderdaad het is echt zo dat het een soort van "hype" is. "Yamaha Klinkt schel", nou ik kan je zeggen dat hij echt niet onder doet voor een andere speler uit zijn prijsklasse hoor. Maar nu ben ik toch al iemand die meer in amps / speakers geloofd, dan dat de cd-speler het verschil maakt. NOFI, houd me ten goede, dat is alleen mijn mening :>

@da_man .. dat weet ik :) maar de cd-spelers hebben ook een niet te beste reputatie, terwijl het echt naar mijn mening uitstekende spelers zijn voor het geld :>

Starbuck wijzigde dit bericht 12-08-2005 20:54 (44%)

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
Starbuck schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

/on-topic:
Ik ben van een Marantz CD-5400 gegaan naar een Yamaha CDX-596, en inderdaad het is echt zo dat het een soort van "hype" is. "Yamaha Klinkt schel", nou ik kan je zeggen dat hij echt niet onder doet voor een andere speler uit zijn prijsklasse hoor. Maar nu ben ik toch al iemand die meer in amps / speakers geloofd, dan dat de cd-speler het verschil maakt. NOFI, houd me ten goede, dat is alleen mijn mening :>
Dan heb je het over cdspelers. 'Yamaha klinkt schel' gaat dan voornamelijk over de receivers ;)

...call for a Big Lebowski

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:03:
[...]

Tsjah, lijkt er inderdaad wel enigszins op ja... Maar voor mij was gewoon de combinatie met mijn H/K onderdelen de achterliggende gedachte ;)

Oh...haha. Dat kan ook inderdaad. Een heleboel mensen (zoals ik) vinden die Dign wel vet omdat ie op een VRDS lijkt, vandaar dat ik dat bij jou dus ook dacht. Maar inderdaad had H/K met de vorige serie die kleurstelling ook ja.

(Maar ik zou hem gewoon helemaal zwart laten.....)

zimbab wijzigde dit bericht 12-08-2005 19:24 (6%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
Starbuck schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

/on-topic:

Tja...heel stom gezegd, ik ben er van overtuig dat het een combinatie van dingen is: cd-speler, versterker en speakers. Kabels ben ik minder van overtuigd, daar geloof ik persoonlijk niet zo in... ik denk ook dat je dat pas gaat horen op enorm gedetailleerde setjes, en daar ben ik nu pas een beetje heen aan het gaan. Maar dat terzijde, een cd-speler is echt heel belangrijk, het is het begin van het geheel, hoe beter dat gelezen wordt hoe beter het wordt weergegeven. Een goede versterker en speakers zijn even belangrijk, de meeste mensen zijn van mening dat speaker het belangrijkste zijn, maar ik denk dat dit tot op zekere hoogte slechts is, op een gegeven moment moet je gewoon investeren in betere apparatuur en krijg je met betere speakers weinig tot niks terug. Ik heb laatst op een set van 10 duizend euro een stel speakers van 1500 euro gehoord, toch wel erg impressive hoor... daarna op mijn eigen nad set (want daar kwam ik voor) dezelfde speakers gehoord...OUCH!!

Een goede combinatie van redelijk gelijke componenten met goede prijs/kwaliteit verhoudingen en een synergy met elkaar werkt denk ik uiteindelijk het beste.

jorg

Erg gaaf om deze dit topic maar door te zien groeien!!!!

Maarre om ff specs te lullen. Hoeveel heeft die Onkyo TX-SR602E mou gekost. Best benieuwd want volgens mij heb ik die bij de Mediamarkt als AANBIEDING gezien.

ehhhh..HOI

quote:
kippekop schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:19:
[...]Tja...heel stom gezegd, ik ben er van overtuig dat het een combinatie van dingen is: cd-speler, versterker en speakers. Kabels ben ik minder van overtuigd, daar geloof ik persoonlijk niet zo in... ik denk ook dat je dat pas gaat horen op enorm gedetailleerde setjes, en daar ben ik nu pas een beetje heen aan het gaan. Maar dat terzijde, een cd-speler is echt heel belangrijk, het is het begin van het geheel, hoe beter dat gelezen wordt hoe beter het wordt weergegeven. Een goede versterker en speakers zijn even belangrijk, de meeste mensen zijn van mening dat speaker het belangrijkste zijn, maar ik denk dat dit tot op zekere hoogte slechts is, op een gegeven moment moet je gewoon investeren in betere apparatuur en krijg je met betere speakers weinig tot niks terug. Ik heb laatst op een set van 10 duizend euro een stel speakers van 1500 euro gehoord, toch wel erg impressive hoor... daarna op mijn eigen nad set (want daar kwam ik voor) dezelfde speakers gehoord...OUCH!!

Een goede combinatie van redelijk gelijke componenten met goede prijs/kwaliteit verhoudingen en een synergy met elkaar werkt denk ik uiteindelijk het beste.

Als je het zo bekijkt, dan geef ik je inderdaad gelijk, het begint inderdaad bij een cd-speler, en een schakeling is net zo sterk als de zwakste schakel. M.A.W. een slechte cd-speler of amp en de rest is goed, dan heb je nog niets .. zoals je net ook min of meer in jou verhaal aangaf. Maar je hebt gelijk, het begint bij het begin. Ik heb het miss. nogal krom omschreven, maar ik wou zeggen, dat ik van een Marantz (249¤) naar een Yamaha (269¤) ben gegaan, en tussen die 2 hoor ik geen verschil. Wat ook wel blijft, is dat er cd-spelers zijn van Accuphure bijvoorbeeld, van een slordige 6900¤ .. dan vraag ik me wel eens af of je het dan ook nog "echt" hoort .. of alleen maar "wilt" horen omdat je zoveel geld hebt uit gegeven :>

En inderdaad, kabels geloof ik zelf ook niet zo in, daarom is alles bij mij profigold cable, niet te duur (15 ¤ voor 1 mtr RCA analoog stereo). Het is meer voor het "zicht" gedaan, het oogt mooier vind ik. De SR5400 is nogal een bak vind ik, en dan van die schriele kabeltjes erop :+ :D neeh dank je haha

Maar uh .. ontpoic mensen * Starbuck wilt foto's zien .. heeft zelf helaas niets nieuws onder de zon :P

Tja, een cdspeler van 6900 euro vind ik zelf ook wel een beetje ver gaan. Ik denk persoonlijk dat er wel een bepaald moment is dat je zo'n 90% van het maximale hebt gehaal, zowieso is de grafiek als je op de x-as je geld hebt en op de y-as "% van maximale geluid" dat die curve behoorlijk snel omhoog gaat en daarna steeds minder stijl. Ik heb laatst een setje gehoord van zo'n 2700 euro (1000 verster en 1700 voor de cd-speler) en dat klonk wel erg goed moet ik eerlijk zeggen...het kwam nog niet in de buurt van de set van 10.000 euro, maar was zeker niet 5 keer zo slecht, ik denk dat het op zo'n 80% daarvan zat...tja dan moet je gewoon zelf bepalen wat je belangrijk vindt.

jorg

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Sorry voor de ulgy foto (de goede cams zijn op vakantie).
http://members.lycos.nl/comok/center.jpg
Ik heb de diepte van mijn scherm met me center gelijk gezet zodat het er mooier uit ziet (12cm van de muur af). Dit weekend ga ik de boormachine lenen. De center wordt dan netjes onder het tft scherm opgehangen zodat daar onder allemaal dvd's kunne staan. Achter mijn tft scherm komt mischien een klien tl lampje als achtergrond verlichting.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Ik had in een vorig deel van dit topic al wat brakke nokia foto's van mijn elcheapo HT gepost. Ik heb er inmiddels er wat bijgeklust en een betere digi cam.

Mijn opstelling:
Beamer: Een DIY beamer (overhead projector+TFT) (¤200,-)
Geluid: Philips LX 600 suround (oud show model) (¤200,-)
Projectie scherm: Houten frame met verduisteringsgordijn (kwantum) erop gespannen (¤20)
Bioscoopstoelen ¤100,-
4 emmers zwarte latex (¤40)

Dit alles staat op een (zogoed als (ook nog darts & logeer kamer)) dedicated HT zolder.

Bij de constructie van de beamer heb ik mijn TFT panel een beetje verkl**t waardoor ik nog maar een effectieve resolutie van 768*420 over hou ipv 1024*768. Mijn eerste volgende aankoop zal dan ook een echte beamer zijn.

http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Beamer.jpg
http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Scherm.jpg
http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Stoelen.JPG
http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Overzicht.jpg

www.evilkaas.nl

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

ziet er goed uit, alleen die lamp achter je scherm is veels te overheersend voor je scherm.... 8)7

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

quote:
Daklem schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:35:
ziet er goed uit, alleen die lamp achter je scherm is veels te overheersend voor je scherm.... 8)7
Tijdens de film is die lamp wel uit hoor, het is lastig je popcorn te vinden zonder verlichting. Ik kan de ruimte nl 99,99% donker maken (heb een plank voor het dakraam gespijkerd).

www.evilkaas.nl

paar fotos van de opbouw van mijn nieuwe kamer, als het af is volgen er meer (en hopelijk betere) fotos. Fotos zijn gemaakt met nokia 6230i die beetje moeite heeft met het donker :)

http://members.home.nl/h.rienstra/Afb075.jpg
http://members.home.nl/h.rienstra/Afb076.jpg

Specs :
tv: JVC AV28X10
receiver: Yamaha rx-450
cd speler: Sony cdp-xe220
fronts: Life boxen (moeten nog vervangen, maarja student enzo)
rears: zelfbouw boxen
sub: Yamaha sw015

Films speel ik af met m'n pc die je deels kan zien, staat naast gewoon xp ook mediacenter op, moet nog een afstandsbediening bijkomen :)
KEFalicious..

Mensen,

Ik heb deze set lang geleden al wel eens gepost en er is de laatste tijd eigenlijk niks meer aan veranderd, behalve de cd/dvd collectie; die is vervijfdubbeld ofzo :p

Dus bij deze opnieuw mijn set, misschien leuk voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben, of vergeten waren ;)

Mijn set bestaat uit het volgende:

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

Als interlinks gebruik ik de Van den Hul D-102, en voor SACD gebruik ik 3 sets Van den Hul The Source Hybrid. als speakerkabel gebruik voor de voorkanalen Van den Hul The Teatrack Hybrid en voor de achterkanalen 4-aderige Audiolab Hyflex.

En dan nu; foto's!

http://picserver.org/view_image.php/G03V52L8591O
dit is een overzichtsfoto aan de voorkant. De Onkyo op de foto is inmiddels verkocht.

http://picserver.org/view_image.php/ISSZIF7023Y1
de eindversterkers

http://picserver.org/view_image.php/MN91O58ICU17
overzichtsplaatje van de hele kamer

http://picserver.org/view_image.php/IS03R61B61HH
de sub :)

Nog steeds in de planning; verhuizen! Dan komt de set hoogstwaarschijnlijk stukken beter tot zn recht..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws