Live your life, be free!!!
Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Nieuw TopicKan ik door mede van 2x 56k modems (op één wordt de hoofdlijn van de meterkast aangesloten en op de andere mijn gewone analoge thuistelefoonnet) en een ethernet lijn het mogelijk maken om met mijn gewone analoge (DECT) thuis telefoons via Asterisk via VOIP te bellen?
Dus: KPN>SERVER(asterisk)>THUISTELEFOONNET>DECT TELEFOON als infra en als ik naar een vast nummer bel:
DECT>THUISTELEFOONNET>SERVER(asterisk)>VOIP
AirX wijzigde dit bericht 20-08-2005 14:14 (5%)
www.Fonboard.nl - Het forum voor de Nederlandse Fonero's!!! ********* www.Dutchbfheroes.nl - Laat de strijd beginnen!
Mijn opstelling:
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html)
- Softphone Xten eyeBeam
- Budgetphone SIP account
Als ik enkel de hardphone aanlog, dan blijft deze goed bereikbaar. Ik kan ermee bellen en op gebeld worden.
Dit geldt ook voor de softphone.
Als ik ze alle 2 aanlog, dan zijn ze voor een klein minuutje alle 2 bereikbaar (gaan over als ik m'n vaste nummer bel). Daarna kan ik het wel vergeten, en gaat enkel nog mijn softphone over.
Ik kan ze wel nog alle 2 gebruiken om mee te bellen.
Iemand al een idee of oplossing hiervoor?
Jurjen de Vries wijzigde dit bericht 20-08-2005 17:06 (5%)
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!
quote:Raceman schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:04:
Ik heb hetzelfde probleem met Budgetphone, als ik door een paar andere mensen hier ook lees.
............
Als ik enkel de hardphone aanlog, dan blijft deze goed bereikbaar. Ik kan ermee bellen en op gebeld worden.
Dit geldt ook voor de softphone.
Als ik ze alle 2 aanlog, dan zijn ze voor een klein minuutje alle 2 bereikbaar (gaan over als ik m'n vaste nummer bel). Daarna kan ik het wel vergeten, en gaat enkel nog mijn softphone over.
Ik kan ze wel nog alle 2 gebruiken om mee te bellen.
Iemand al een idee of oplossing hiervoor?
Daar was ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik heb er zelfs een apart topic voor geopend (zonder resultaat overigens)
Na lang zoeken en "spelen" heb ik de oplossing eindelijk gevonden. Ik heb de poorten voor iedere account steeds met 1 opgehoogd (5060 voor mijn Grandstream, 5061 voor mijn Sipura ATA).
Enige "nadeel" is dat de 3-5 seconden langer duurt voor mijn Sipura het signaal doorgeeft, maar dat lijkt meer aan de Sipura te liggen. Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem.
Voor de duidelijkheid heb ik maar even twee screenshots gemaakt.
Grandstream GXP-2000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/grandstream.jpg
Sipura SPA-3000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/spa3000.jpg
Ik ben benieuwd of deze wijziging het probleem bij jouw ook oplost
Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB
Reg. datum: 04 augustus 2004
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
Hoezo, het is nog steeds gratis immers.quote:Byte_Me schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:20:
had voipbuster niet beloofd dat alle gratis nummers maximaal 1 cent per gesprek gingen kosten na de beta fase? dat lijkt nu toch anders te lopen.
A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.
Reg. datum: 28 augustus 2000
quote:AirX schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:
Ik heb nog even een kort vraagje over asterisk:
Kan ik door mede van 2x 56k modems (op één wordt de hoofdlijn van de meterkast aangesloten en op de andere mijn gewone analoge thuistelefoonnet) en een ethernet lijn het mogelijk maken om met mijn gewone analoge (DECT) thuis telefoons via Asterisk via VOIP te bellen?
Dus: KPN>SERVER(asterisk)>THUISTELEFOONNET>DECT TELEFOON als infra en als ik naar een vast nummer bel:
DECT>THUISTELEFOONNET>SERVER(asterisk)>VOIP
Ja dat kan.
Het type kaartje dat je daar voor nodig hebt is x100p zie bv hier: http://www.digitnetworks....t_info.php?products_id=45
Reg. datum: 14 juni 2001
Toch 100 minuten gebeld voor 1 euro
Vanwaar halen jullie die informatie eigenlijk? Ook dat van die 1 cent, het officiele voipbuster forum is weg, nieuwsbrieven heb ik nog niet ontvangen, en de nieuws-sectie op hun site is de naam niet waard.quote:Morte schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 01:17:
Gaarne wijziging in startpost: Israel is niet gratis meer
Toch 100 minuten gebeld voor 1 euro
Reg. datum: 14 september 2003
http://www.voipbuster.com/en/rates.html staan alle tarieven, israel is 1.1 cent per minuut incl BTW en 1.0 excl BTWquote:Mayco schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:06:
[...]
Vanwaar halen jullie die informatie eigenlijk? Ook dat van die 1 cent, het officiele voipbuster forum is weg, nieuwsbrieven heb ik nog niet ontvangen, en de nieuws-sectie op hun site is de naam niet waard.
Reg. datum: 14 juni 2001
Voipbuster geeft alleen nu in het programma zelf aan hoeveel het kost i.p.v. een stem aan de telefoon.
Gratis landen staan op http://www.voipbuster.com/en/index.html in dat paarse vak.
edit:moet wat sneller typen
Morte wijzigde dit bericht 21-08-2005 12:00 (9%)
Reg. datum: 13 augustus 2005
call ended, not enough credits (5)
co0lman wijzigde dit bericht 21-08-2005 14:26 (77%)
Reden: Eerst was bericht een onnodige vraag.
Eert uw forum en uw modder!
''Er komt een geschifte ninja door het raam.''
Ik heb het ook geprobeerd, maar na één keer overgaan wordt de verbinding verbroken.quote:Dido schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:15:
Ik bel sinds vanavond ook via voipbuster. Heerlijk gevoel dat het niets meer kost
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
ik kan niet inloggen op een andere pc, en een nieuwe client aanmaken werkt ook niet..
je weetz
quote:Jig schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:18:
kan het zijn dat het netwerk down is?
ik kan niet inloggen op een andere pc, en een nieuwe client aanmaken werkt ook niet..
Lijkt me niet, ik kan mezelf ondertussen bellen.
Helaas komt wat ik in de microfoon zeg er alleen via de headset uit en niet via de telefoon. Andersom lijkt het wel goed te gaan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Even spelen met de geluidsinstellingen onder windows. Ik had er ook last van op mijn laptop (desktop ging meteen goed) en met het selecteren van microphone in ipv line in ging het een stuk beterquote:Mr. Liu schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:05:
Lijkt me niet, ik kan mezelf ondertussen bellen.
Helaas komt wat ik in de microfoon zeg er alleen via de headset uit en niet via de telefoon. Andersom lijkt het wel goed te gaan.
Eert uw forum en uw modder!
''Er komt een geschifte ninja door het raam.''
Reg. datum: 23 augustus 2005
Ik heb één vraag: Ik lees hier dat de instellingen betreffende SIP gewijzigd zijn. Betekent dat dat je geen gebruik meer kunt maken van hardphones of ATA's? Of is het een kwestie van de instellingen van de hardphone of ATA wijzigen? Zo ja, weet iemand de nieuwe instellingen?
quote:Hayco schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:03:
Ik heb me gisteren geregistreerd voor VoipBuster. Progje geïnstalleerd, werkt perfect via m'n laptop (wel een externe mic aangesloten). Jammer dat er op dit moment geen tel. nummers meer worden uitgegeven, op de site wordt "soon" aangegeven. We wachten dus af.
Ik heb één vraag: Ik lees hier dat de instellingen betreffende SIP gewijzigd zijn. Betekent dat dat je geen gebruik meer kunt maken van hardphones of ATA's? Of is het een kwestie van de instellingen van de hardphone of ATA wijzigen? Zo ja, weet iemand de nieuwe instellingen?
Ik heb de afgelopen week behoorlijk wat geëxperimenteerd met mijn ATA en Hardphone, maar het lijkt er op dat de SIP instellingen dusdanig zijn gewijzigd dat er met Hardphone's/ATA's niet meer te bellen is
Wellicht dat ze dit weer gaan aanpassen, maar voorlopig is de verwachting van niet. Ik begrijp overigens niet het belang om hun software te gebruiken om te bellen. Hoe meer mogelijkheden mensen hebben om te bellen met VoIPbuster hoe meer ze er (potentieel) aan kunnen verdienen.
Just my 2 ¤ cents.
Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB
Reg. datum: 09 maart 2005
quote:birdibird schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:39:
Vreemd, ik heb net voipbuster even getest op mijn Linksys Pap2 ATA en die werkt prima!
Dat is heel vreemd. Vorige week vrijdag heb ik mijn worsteling opgegeven, maar na dat bericht ga ik het nogmaals proberen.
Gebruik je gewoon SIP of IAX?
Reg. datum: 09 maart 2005
Dat werkt in de Linksys Pap2 ATA (én in de X-ten software)
er zijn steeds minder gratis nummers, en de nummers die gratis waren kosten nu meer dan een flatrate van 1 eurocent. nu maar hopen dat spanje en duitsland gratis blijven...quote:
I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.