quote:
DukeN schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:24:
...
Iemand ervaringen met zo een soort toestel?
(waarom ik dit wil, Het is voor de schoonouders en die zijn niet zo bekend met werken van de pc. Als ze alleen de pc moeten aanzetten en het nummer kunnen draaien op het toetsel zijn ze zeer blij)
Dan zou je *eigenlijk* nog beter een zgn. Hardphone kunnen nemen. Dit is een vast toestel waar je de gegevens van VoIPbuster in kunt programmeren. Dan hoeven ze niet eens de PC meer aan te zetten. Gewoon netwerkkabel van de router in je telefoon en van de telefoon in de computer (zit nl. een ingebouwde switch in de Grandstream GXP 2000).
Of.... je gebruikt een zgn. ATA (Grandstream of Sipura hebben hele goede).
Persoonlijk vind ik de Grandstream produkten iets eenvoudiger te configuren, maar de Sipura producten hebben zéér uitebreide mogelijkheden.
Als het voor je schoonouders is zou ik of een Grandstream hardphone nemen, of de Grandstream Handytone 386. Deze heeft ook een PSTN pass through. Dan kun je dus de gewone telefoonlijn er op aan sluiten. Dan kunnen ze kiezen of ze met VoIPbuster willen uitbellen of via de gewone telefoonlijn. Ondertussen komen alle gesprekken gewoon binnen op de "huistelefoon" (mits ze geen ISDN hebben... dan wordt het lastig

)
Op
http://shop.beronet.com hebben ze een uitgebreid assortiment. Verzendkosten naar NL zijn wat hoog, maar de prijzen van de produkten maakt dat meer dan goed.
Hopelijk is dit voldoende informatie en heeft het je geholpen

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB