Hoofdcategorieën
Topicacties

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

Inleiding

Voipbuster is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Voipbuster is een van deze bedrijven. Ze zijn momenteel in de beta-testfase, waardoor je niet alleen tegen zeer gunstige tarieven kan bellen maar zelfs GRATIS naar vaste nummers in een heleboel landen. Verderop in deze post staat een lijst met alle gratis bestemmingen. Om via VoIP te bellen kun je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig: een softphone, een ATA of een hardphone.

Softphones

Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Van de website van VoIPbuster kan je een softphone downloaden. De vroegere versies hadden een slechte geluidskwaliteit, maar tegenwoordig is dat sterk verbeterd. Waar vroeger third-party softphones zoals Firefly favoriet waren, zijn deze inmiddels voorbijgestreefd door het eigen programma van voipbuster. Je krijgt er sneller een verbinding mee en de geluidskwaliteit is ongeveer even goed.

De Voipbuster client is zeer eenvoudig in te stellen, doordat er al een aantal instellingen zijn ingeprogrammeerd. Je hoeft na installatie enkel je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren en je kunt gaan bellen. Het kan nodig zijn enkele poorten in je router of firewall open te zetten voor de verbinding:

UDP 5060
UDP 11112
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920

Voor de mensen die toch Firefly willen gebruiken is hier een linkje naar een post in het vorige topic, waarin de instellingen staan beschreven. De gebruikte poorten zijn hetzelfde.

http://www.voipbuster.com/images/screencap-voipbuster.gif

http://img25.imageshack.us/img25/6751/firefly9oh.jpg

Hardphones

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP (voor het bellen) en IAX (voor het gebeld worden) compatible is.

http://www.grandstream.com/images/GXP2000_front.gif

Analogue Telephone Adapters (ATA's)

De ATA is een kasje dat zowel een telefoonaansluiting voor een normaal telefoontoestel heeft en een ethernet poort die aangesloten wordt op je router. Sommige ATA's hebben zelfs een tweede telefoonpoort die op het analoge telefoonnet aangesloten kan worden zodat men zowel via de oude traditionele aansluiting gebeld kan worden als via VoIP. En de Luxe uitvoering van een ATA heeft zelfs twee ethernet poorten die je tussen je internet aansluiting en de rest van je netwerk kan plaatsen en telefoon data voorgang geeft op overige data.
http://www.grandstream.com/images/ht486sides.gif

http://www.tijdhof.com/images/ST190_voor-achter_g.jpg

Routers

Tot slot zijn er verschillende routers op de markt die een ingebouwde telefoonaansluiting hebben en compatible met SIP en VoIP. Veel voorkomende modellen zijn van Draytek, Zyxel en Linksys.

Instellingen voor de Zyxel 2602

http://www.xeloq.com/nl/images/e-Tech%20ADSL-VoIP.gif

http://www.draytek.de/images/Vigor2600er/V2600VGi/rearV2600VGi.jpg

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

Gratis bestemmingen

Je kunt gratis bellen naar vaste telefoons in een aantal landen. Als je naar mobiele nummers en andere landen wilt bellen kost dat geld. Vaste nummers in de volgende landen zijn gratis:

Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United States

Het aantal gratis bestemmingen begint behoorlijk klein te worden. Gelukkig kun je met je voipbuster account ook via www.sipdiscount.com bellen. Daar zijn nog wat meer gratis bestemmingen.

Betaalwijze

Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 5 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 5 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes. Je moet je account na uograden wel af en toe gebruiken, want na 180 dagen zonder aktiviteit vervalt je tegoed.

!!!! WAARSCHUWING !!!!

Help niemand met het storten van 1 Euro via je eigen CreditCard!!! Alle gegevens blijven in de user page's staan zodat die gebruiker met twee simpele muisklikken extra credit kan toevoegen aan zijn account (van jouw CC dus...). Het is ook NIET MOGELIJK om na het invoeren van je CC gegevens deze te wissen. Je kan wel de oude gegevens omwisselen voor nieuwe gegevens. Je moet dan een creditkaart nummer opgeven dat voldoet aan de algoritmes die daarvoor zijn opgesteld.

Gebeld worden

In het begin van de beta-periode kreeg je ook een normaal vast telefoonnummer waar mensen jou op kunnen bellen. Dit telefoonnummer begint met 010-744****. Als je aangeeft dat je in een ander land woont krijg je een telefoonnummer in dat betreffende land.

Momenteel geeft voipbuster geen nummers uit. Wellicht gebeurt dit in de toekomst wel weer, maar als je je nu aanmeldt kun je sowieso niet gebeld worden via voipbuster.

Via het voipbuster programma, of een van de alternatieven zoals firefly, ben je bereikbaar op dit nummer (zolang je de computer aan hebt staan). Wil je de computer niet aan laten staan en toch bereikbaar zijn, moet je een van de genoemde hardware-oplossingen gebruiken. Let er wel op dat de hardware het IAX protocol ondersteund, anders ben je niet bereikbaar (zelf bellen is wel mogelijk).

Toevoeging voor Tiscali gebruikers: het is nog niet mogelijk om gebeld te worden op een telefoon die is aangesloten op het modem. Dit komt doordat het modem het IAX protocol (nog) niet ondersteunt. Wie weet wordt hier in de toekomst een oplossing voor gevonden, of komt er nieuwe firmware uit, maar vooralsnog is dit niet mogelijk.

Verkooppunten VoIP apparatuur

Tweakers pricewatch
TCshop
Xeloq
Routershop
Meer links welkom!!

Dit topic

Vorige delen:

Deel 1

Om de topics te doorzoeken met Ctrl-F krijg je via de volgende links alle posts op een enkele pagina:

Deel 1
Deel 2

Met dank aan trankilo voor het onder de aandacht brengen van deze spotgoedkope voipdienst op GoT.

We bellen!!!

Byte_Me wijzigde dit bericht 19-10-2005 00:50 (129%)

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Reg. datum: 06 april 2003

Beetje jammer dat de startpost geen info geeft hoe softphones te configureren. Een gemis, lijkt me.

Nog iets: je kan nu ook via paypal betalen.

WC Eend wijzigde dit bericht 07-08-2005 23:07 (20%)

Reg. datum: 08 november 2001

weet iemand of er toevallig een programma is dat samen met firefly werkt, daardoor ik de gesprekken kan opnemen?

Reg. datum: 08 november 2001

volgens mij heeft firefly ook de thirth-party network optie eruit gehaald.

forty-two

quote:
WC Eend schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:06:
Beetje jammer dat de startpost geen info geeft hoe softphones te configureren. Een gemis, lijkt me.
geef maar door, dan zet ik het erin. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik een voip aansluiting op mijn modem heb.
quote:
Nog iets: je kan nu ook via paypal betalen.
ook je eerste betaling? als dat even bevestigd wordt dan zet ik het erin.

Byte_Me wijzigde dit bericht 08-08-2005 01:52 (23%)

Reg. datum: 16 september 2002

quote:
Byte_Me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:38:
[...]
geef maar door, dan zet ik het erin. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik een voip aansluiting op mijn modem heb.

[...]

ook je eerste betaling? als dat even bevestigd wordt dan zet ik het erin.
Ook de eerste betaling via Paypal werkt. Je kan ook een 0900 nummer bellen om te betalen.

Reg. datum: 14 december 2002

Paar dagen geleden betaald met TopUp, nog steeds geen eigen nummer gezien, nog maar eens betalen met PayPal dan?

Reg. datum: 16 maart 2003

quote:
KoenFaro schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:23:
Paar dagen geleden betaald met TopUp, nog steeds geen eigen nummer gezien, nog maar eens betalen met PayPal dan?

Als je de startpost gelezen had, had je geweten dat men (tijdelijk) gestopt is met het uitdelen van nummers. Ikzelf hoop ook dat ze snel weer starten, want ik was net te laat voor een nederlands nummer en ik heb geen vaste lijn. Een (bijna) gratis netnummer is wel welkom ja :)

Van firefly zijn trouwens twee versies heb ik gemerkt. Ten ik via google zoch vond ik er een, maar daar was met geen mogelijkheid een 3rd party network in te krijgen. Je moet dus echt op zoek naar een firefly met 3rd party network mogelijkheid als je firefly wil gebruiken.

Ikzelf ben weer overgestapt naar de eigen software van VoIPBuster, firefly gaf te vaak geen verbinding, dat is met de eigen software veel beter gelukkig.

-edit- Ik heb mijn eerste opwaarderen via de telefoon gedaan en dat werkt dus ook. Dan komt er 1,08 euro op te staan en dat kost je 1,30 euro (+eventuele mobiele operator kosten).

griphin wijzigde dit bericht 08-08-2005 09:40 (9%)

forty-two

quote:
schrijver schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:18:
[...]

Ook de eerste betaling via Paypal werkt. Je kan ook een 0900 nummer bellen om te betalen.
toegevoegd

Reg. datum: 19 mei 2004

werkt firefly nog met voipbuster?
ik kan niet inloggen op aix.voipbuster.com of sip.voipbuster.com :/

Ik kan wel inloggen op sip.voipbuster.com met sjphone (hij zegt dat ie geregistreerd is) maar ik kan niet meer bellen sinds 5 augustes

Is er iemand waarbij dit nog wel lukt.

En is het mischien mogelijk dat de settings voor de SIP aware routers en de eventuele poorten die opengezet moeten worden in de routers ook toegevoegd worden aan de startpost ? En eventueel ook de settings voor X-Lite / SJPhone (pocketpcversie) / Firefly

Reg. datum: 09 maart 2005

Ik kan nog prima bellen met X-ten pro over sip.voipbuster.com. Moet soms ff redialen maar werkt!

ik krijg het allemaal niet werkend

quote:
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:41:
Ik kan nog prima bellen met X-ten pro over sip.voipbuster.com. Moet soms ff redialen maar werkt!
Zou jij je instellingen misschien willen posten? Ik krijg X-ten niet aan de praat...

Reg. datum: 09 maart 2005

Dit werkt bij mij:

username: je username
authorization user: [leeg]
password: je password
Domain/Realm: sip.voipbuster.com
SIP Proxy: sip.voipbuster.com
Out Bound Proxy: sip.voipbuster.com
de rest allemaal op default

boerûh
Reg. datum: 18 augustus 2003

Ik heb het 0900 nummer gebeld en 1,3 euro overgemaakt, nu heb ik 1,08 euro op mijn account staan en ik heb er al lekker gebruik van gemaakt! werkt erg goed.

quote:
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:07:
Dit werkt bij mij:

bij mij blijft er 'awaiting proxy information' in de display staan en als ik dan een nummer bel dan blijft ie hangen op connecting :?

quote:
birdibird schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:41:

ik zie nu pas dat je de pro versie gebruikt.
ik heb de lite versie.. misschien dat het daar door komt?

Webjunkie wijzigde dit bericht 08-08-2005 20:07 (27%)

Reg. datum: 04 mei 2005

quote:
Webjunkie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

bij mij blijft er 'awaiting proxy information' in de display staan en als ik dan een nummer bel dan blijft ie hangen op connecting :?

[...]

ik zie nu pas dat je de pro versie gebruikt.
ik heb de lite versie.. misschien dat het daar door komt?
Nee, ik heb ook Lite (en ik heb pas een Sipura SPA-1001 terminal adapter aangeschaft) en het werkt beide nog goed. Het kan aan je router liggen dat die het SIP-verkeer blokkeert.

Colorful Colorado

Krijg je trouwens nog steeds een 010 nummer als je nu betaald?

Acer Extensa 4420-5963 | AMD Athlon 64 X2 TK-57 | 14.1" | 4 GB RAM | 320 GB HDD | WiFi 802.11a/b/g/n | HSDPA | Vista Business

quote:
PJH schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:22:
[...]
Nee, ik heb ook Lite (en ik heb pas een Sipura SPA-1001 terminal adapter aangeschaft) en het werkt beide nog goed. Het kan aan je router liggen dat die het SIP-verkeer blokkeert.

hmm.. maar 't voipbuster proggie werkt wel goed.
ik zal nog maar ff wat rommelen dan.

ik heb die vta1000 gekocht en relaxt vanaf de comfortabele bank schakelen tussen skype en x-lite heeft wel wat :)

heeft xlite andere (of meer?) poorten nodig dan het originele vb programmaatje?

quote:
JeFFJuH schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:33:
Krijg je trouwens nog steeds een 010 nummer als je nu betaald?
ik heb geen nummer gehad.

Webjunkie wijzigde dit bericht 08-08-2005 22:52 (16%)

Ik heb nu dit overgenomen
code:
1
2
3
4
5
6

En het lijkt te werken alleen kan ik niet bellen omdat ie zegt "403 Forbidden"

Ik snap het ook niet want sjphone heeft het gedaan op m`n pocketpc en die doet het nu ineens ook niet meer :'(

- Hij registreerd bij de sip proxy
- Verteld me dat ik symmetric Nat heb
- Maar blijft bij het bellen van een nummer alleen maar retryen

raymonvdm wijzigde dit bericht 09-08-2005 00:03 (32%)

Reg. datum: 08 februari 2001

quote:
raymonvdm schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:53:

En het lijkt te werken alleen kan ik niet bellen omdat ie zegt "403 Forbidden"

Ik snap het ook niet want sjphone heeft het gedaan op m`n pocketpc en die doet het nu ineens ook niet meer :'(

- Hij registreerd bij de sip proxy
- Verteld me dat ik symmetric Nat heb
- Maar blijft bij het bellen van een nummer alleen maar retryen
Ik heb precies dezelfde problemen

quote:
Tijsje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:11:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen

En natuurlijk werkt de normale voipbuster client wel maar ja die doet het niet op een pocketpc :-(

Ik vraag me nu toch echt af of het wel aan "ons" ligt 8)7

raymonvdm wijzigde dit bericht 09-08-2005 00:38 (11%)

Reg. datum: 06 april 2003

Firefly doet het niet meer, Sjphone blijkbaar ook niet. Zien we hier een patroon?

Firefly, X-lite, Eyebeam werken bij mij allemaal niet meer.

Met Eyebeam 1.1 kan ik inloggen maar krijg bij het bellen het volgende te horen:
"The person you are calling is not available. Pleae try again..."
Als ik vervolgens hetzelfde nummer via Voipbuster software draai werkt het perfect.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: