Gathering of Tweakers

Quicksearch
sabai sabai

Kreeg zojuist dit bericht van een vriend:
quote:

Beste mensen, vrienden, kennissen/ kennissen van kennissen ,
Dit is voor allen die geïnteresseerd zijn in een ICT job bij een van grootste spelers op de markt, Accenture .

Wij zoeken de komende tijd enthousiaste ICTers met een HBO achtergrond. We hebben daarvoor speciaal een aantal dagen georganiseerd waarbij je kennis met ons kan maken, de ‘jobdays’.

De jobdays houden in, dat kandidaten in een dagdeel het gehele sollicitatieproces bij ATS (Accenture Technology Solutions) doorlopen. We beginnen met een algemene presentatie over ATS, waarna een eerste oriënterend gesprek volgt. Wanneer het eerste gesprek positief verloopt dan volgt er een tweede gesprek met een van onze MT-leden. Wanneer ook dit gesprek positief verloopt, volgt er direct aansluitende een aanbiedingsgesprek.

De ‘Jobdays’ zijn op:
vrijdag 26 augustus,
vrijdag 9 september,
vrijdag 23 september.

Ben jij geïnteresseerd in een oriënterend gesprek, meld je dan even bij mij aan: *knip*@accenture.com .

Is dit niet voor jouw van toepassing, stuur deze uitnodiging dan naar een vriend die wellicht wil starten of een carrièreswitch wil maken.

Voor meer info kan je me natuurlijk bellen of mailen.

Groet,

Tim

-------------------------------------------------
ing. T. van Deursen
Accenture Technology Solutions
Mobile **********
E-Mail: *knip*@accenture.com
Wie heeft er ervaringen met het bedrijf Accenture / ATS? Zou het wat zijn die jobdays?

SmartDoDo wijzigde dit bericht 01-08-2005 18:45 (3%)

Eclectisch postmodernist

Een zwager van me werkt er. Typische Amerikaanse werkmentaliteit. Als je van ellebogenwerk houdt zit je daar goed :)

Westland

Ik ben ook op zo'n Jobday geweest! Had ooit een keer mijn gegevens achter gelaten op een bedrijvendag op mn school. Ik mocht er langskomen, kreeg een presentatie en als alles goed ging kon ik dezelfde dag nog een contract krijgen.

Ik verwachte er verder niks van, en ben naar het bedrijf gegaan. Samen met 5 andere afgestudeerde kregen we een presentatie over het bedrijf en iedereen had er een persoonlijk gesprek. Ikzelf had niet de intentie om er daadwerkelijk te gaan werken en had me ook niet echt voorbereid. Ik ging niet door naar de volgende 'sollicitatieronde'. Het bedrijf heeft iig een Amerikaanse cultuur ja. (tip) Als je er naar toe gaat, kom dan iig in pak. Dit had ik niet, en was meteen al een minpunt! :)

Jvdvalk wijzigde dit bericht 01-08-2005 13:54 (16%)

Snel? Een ZX-6R, das pas snel! - VI.830 (506628)

Ik heb zelf in 2003 ongeveer 8 maanden bij Accenture (ATS) gewerkt en ik ben blij dat ik daar weg was. Zeer formeel bedrijf, iedereen werkt in pak of anderszins netjes gekleed op kantoor. Veel overuren kan je op rekenen. Ik heb een aanvaring gehad met een manager die vond dat ik niet om 4 uur naar huis kon gaan ivm mijn lange reistijd. Dat ik tussen 7 uur en half 8 begon en 's avonds thuis ook nog wel eens wat werk deed interesseerde hem niet. Reistijden kijken ze ook niet echt naar. Als je in Groningen woont en in Maastricht moet werken, dan neem je maar een hotel.

Verder heb ik ook nog wel iets positiefs te melden hoor. :)
Ze proberen wel opdrachten voor je te zoeken in je vakgebied (bijv. Java) en je krijgt een laptop, telefoon en leaseauto.

Kortom, geen bedrijf voor mij maar zo'n 'jobday' kan leerzaam zijn om je eigen impressie op te doen.

edit: typo

Jabbah wijzigde dit bericht 01-08-2005 15:53 (3%)

prutser 1e klasse

Ik heb daar ooit 1x gesolliciteerd en ben (gelukkig) afgewezen. De vent die ik te spreken kreeg liep nogal over van arrogantie en maakte er nogal een punt was dat ik niet in pak ging solliciteren. Over mijn opmerking dat je elke aap een pak aan kan trekken, maar dat niet elke aap kan programmeren was hij niet zo te spreken :/ :P

Het is in iedergeval niets voor mij. Maar voor jij zou je er natuurlijk heel erg prettig kunnen zijn. Naar mijn indruk is het nogal een competief bedrijf waar je niet wordt gehacht een persoonlijk leven te hebben.

The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.

ipso iure

^^lol @ opmerking :D

klinkt niet echt relaxed idd, typisch gevalletje van wij weten hoe het moet en jullie Hollanders passen je maar aan onze bedrijfscultuur aan?

Nou heb ik geen technische achtergrond, dus ik reageer sowieso maar niet :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

I wear my sunglasses at night

@work bij een vriend van me lopen er dagelijks een hoop consultants van hen rond. Het bedrijf staat daar intern bekend als "Accidenture" :+ NOFI, maar da's ook niet voor niks dnek ik dan maar. Klopt wel met het typisch Amerikaans: veel geschreeuw en weinig wol als ik dat zo af en toe hoor.

Edit: @Standeman: ben je na dat gesprek afgewezen of was je alsnog door? Want da's redelijk indicatief voor het personeel dat ze aannemen en de criteria die ze daaraan stellen.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat als je gaat solliciteren, je het feitelijk niet kunt maken om niet in pak te komen, maar dat ben ik dus weer ;)

The Eagle wijzigde dit bericht 01-08-2005 16:15 (39%)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Stimpy has killed Ren

Ik ben daar ooit ook 1 keer geweest nadat ze mij persoonlijk benadert hadden op basis van een CV die ik op internet had staan. Tijdens het 1e gesprek ging het vooral over hoe goed hun bedrijf wel niet was en dat de rest allemaal niets was. Inderdaad de al eerder genoemde Amerikaanse mentaliteit.

Uiteindelijk afgewezen maar daar heb ik zelf wel 3 keer achteraan moeten bellen omdat ik geen enkele reactie had gekregen ondanks het feit dat dit wel toegezegd werd. En nu komt het..... nog geen 2 weken later wordt ik wederom benaderd hetzelfde bedrijf. Ik heb toen de situatie ff duidelijk gemaakt en direct hun mentaliteit van 'wij zijn de beste' ff de grond in geboord want blijkbaar is hun interne communicatie structuur ook niet helemaal 'de beste' :)

Acties: [view]

Door: SmartDoDo DT Moderator SG/HK/WI/SF
SG -> TWI

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

Vroeger bekend als toeter

Ik heb die website va nze is doorgelezen en kom (op basis van geen praktijkervaring :+ ) tot de volgende conclusie:

- Een groot bedrijf wat is opgesplitst in kleinere groepen/units waar jij als medewerker mee te maken hebt.
- Veel mogelijkheden op het gebied van soort werk, ontwikkeling/cursussen en beloningsvormen c.q. arbeidsvoorwaarden
- 'Hard' werken, al is dat relatief

Tot zover klinkt het leuk, maar ergens proef ik dit:
- je priveleven doe je maar in het weekend

en dat vind ik maar niks. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar dat merk je wel door naar zo'n dag te gaan (trek dan ook je pak aan :P ).
Volgens mij is het erg leuk als je kunt omgaan met de werktijden, maar dat kan niet iedereen denk ik.
Eclectisch postmodernist

quote:
toeter schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:40:
Tot zover klinkt het leuk, maar ergens proef ik dit:
- je priveleven doe je maar in het weekend

Nah... ook niet in het weekend. Mijn zwager zit ook vaak genoeg op zondag nog druk te werken. En niet omdat hij een ding gewoon vrijdag niet af had en het voor zichzelf fijn vindt om het maandagochtend af te hebben...

Het moet je gewoon liggen, zo'n mentaliteit. Iets met 'investeren in jezelf', zoals hij dat altijd mooi noemt.
En inderdaad, het salaris is volgens mij best oké.

prutser 1e klasse

quote:
The_Eagle schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:13:
@work bij een vriend van me lopen er dagelijks een hoop consultants van hen rond. Het bedrijf staat daar intern bekend als "Accidenture" :+ NOFI, maar da's ook niet voor niks dnek ik dan maar. Klopt wel met het typisch Amerikaans: veel geschreeuw en weinig wol als ik dat zo af en toe hoor.

Edit: @Standeman: ben je na dat gesprek afgewezen of was je alsnog door? Want da's redelijk indicatief voor het personeel dat ze aannemen en de criteria die ze daaraan stellen.

Overigens is mijn persoonlijke mening dat als je gaat solliciteren, je het feitelijk niet kunt maken om niet in pak te komen, maar dat ben ik dus weer ;)

Ik was afgewezen :Y). Ik denk dat ik iets te anarchistisch overkwam ofzo :)

Tja.. over pakken kan je blijven discussieren. Ik ben van mening dat ik bij een sollicitatie iets van mezelf kom laten zien. Niet dat ik als een zwerver ga, maar gewoon met nette kleren aan en geschoren.
Mijn pak trek ik alleen op begrafenissen & trouwerijen aan :)

quote:
Uiteindelijk afgewezen maar daar heb ik zelf wel 3 keer achteraan moeten bellen omdat ik geen enkele reactie had gekregen ondanks het feit dat dit wel toegezegd werd.

Ik ook twee keer.. "We bellen u woensdag terug". Jammer dat ze daar nooit weten wanneer het woensdag is :P

@TS:
Je moet gewoon gaan kijken wat ze je bieden en hoe ze zijn. Misschien pas je er welk perfect.

Standeman wijzigde dit bericht 03-08-2005 16:33 (33%)

The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.

quote:
Standeman schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:01:
Ik heb daar ooit 1x gesolliciteerd en ben (gelukkig) afgewezen. De vent die ik te spreken kreeg liep nogal over van arrogantie en maakte er nogal een punt was dat ik niet in pak ging solliciteren. Over mijn opmerking dat je elke aap een pak aan kan trekken, maar dat niet elke aap kan programmeren was hij niet zo te spreken :/ :P

Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die zo werken, maar toch vind ik dit een triest persoon. Ik heb zelf ook sollicitaties afgenomen voor een functie als programmeur die we hadden, en geen van de kandidaten kwam in pak en eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. In de geest van jouw opmerking laat ik de kandidaten dan ook gewoon wat programmeren. Iemand kan wel een leuk smoeltje hebben, goed babbelen, en keurig gekleed zijn, maar wat koop ik daar voor als ik een programmeur wil hebben?

Het is in iedergeval niets voor mij. Maar voor jij zou je er natuurlijk heel erg prettig kunnen zijn. Naar mijn indruk is het nogal een competief bedrijf waar je niet wordt gehacht een persoonlijk leven te hebben.[/quote]

left part of the evil twins

Ik heb ooit een junior developer op sollicitatie gehad en die kwam in strak driedelig terwijl ik in dagelijks devver-kloffie (incluis legerkisten) op kwam dagen. Jasje vind ik wel zo correct, je trouwpak mag je zeker voor een niet-management functie wat mij betreft in ieder geval hard thuis laten :)

En ik ben idd ook zo'n lul die doodleuk z'n laptop uit z'n tas haalt, VS.NET opentrekt en zegt "doe maar eens voor hoe jij dit en dit probleem oplost, for all I care in pseudocode". Laat maar zien dat je de basisbeginselen van je vak snapt ;)
Ik zit in het 5e jaar van m'n HBO Technische Informatica studie (zou dus eigenlijk al klaar moeten zijn ;)) en kreeg een tijdje terug een glossy reclamefolder thuisgestuurd van Accenture. Na de eerste pagina gelezen te hebben kreeg ik spontaan braakneigingen :X

Als ik me bij hun inschreef zou ik junior consultant worden en een persoonlijke career coach krijgen, loopbaanbegeleiding dus. Ik zou voor verschillende bedrijven gaan werken (consultant -> uitzendkracht? :P) en zou de mogelijkheid krijgen om via Accenture allemaal cursussen en trainingen te volgen, bijvoorbeeld over management ed. Zo zou ik actief aan mijn loopbaan kunnen werken.

Vraag me niet wat er verder in stond want hij is een dag later ritueel verbrand in de vuurkorf :z

pc specs | auto specs | Het meest fout gespelde Nederlandse woord: sowieso

quote:
curry684 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:32:

En ik ben idd ook zo'n lul die doodleuk z'n laptop uit z'n tas haalt, VS.NET opentrekt en zegt "doe maar eens voor hoe jij dit en dit probleem oplost, for all I care in pseudocode". Laat maar zien dat je de basisbeginselen van je vak snapt ;)

Inderdaad ja :) Persoonlijk vind ik dat ook de beste methode; iemand gewoon direct testen op de kennis die die persoon in zijn functie nodig zal hebben. Wat ik ook doe is de mensen een klein opdrachtje mee naar huis geven. Dan zie je nog wat duidelijker wat voor code iemand nu echt produceerd (ja er kan dan geholpen worden of overgenomen worden uit andere sourcecode, maar daar heeft die persoon dan uiteindelijk alleen zichzelf mee omdat ie dan in de proefperiode meteen door de mand valt).

Wellicht dat het in een grotere organisatie wel belangrijk is, maar zelf snap ik niet waarom sommige organisaties hun hele solicitatie gesprek voornamelijk vullen met vragen als "waar zie jij jezelf over 10 jaar", of "Wat zijn jouw zwakke plekken" en meer van dit soort vragen waar de kandidaat dan geacht wordt het ge-ijkte correcte antwoord op te geven ( 'ik kan soms te ambitieus zijn" |:( )

Reg. datum: 07 januari 2001

Accenture / Avanade is een serieuze toko. De mensen die er werken zijn constant bezig om zichzelf omhoog te werken, en hierbij worden zeker offers gebracht. De eerder genoemde overwerk, reistijd en (in mijn ogen), opgelegde stress en relatief lage beloning hiervoor worden allemaal gebracht als 'investering in jezelf'.

Ben je dus iemand die absoluut 200% wil investeren in zijn professie, dan zit je hier goed. Ben je iemand die graag heeft dat de gsm om 1800hr stopt met rinkelen en graag volledige zeggenschap over zijn vrije tijd heeft, dan kan je beter een ander serieus bedrijf zoeken.

Zondagskind en beroepshufter
Reg. datum: 23 oktober 2000

Met ATS heb ik geen ervaring, mbt het "gewone" consultantwerk van Accenture zitten ze in het spectrum boven de Atos Origins en onder de McKinseys. Wel een aardig bedrijf, soms wat teveel poeha voor hun reputatie though.

Verder is het vrij normaal dat ze kijken waar ze jou over 10 jaar kunnen hebben. Dit soort organisaties hebben een heel lage gemiddelde leeftijd, en hebben dan ook het liefst dat mensen normaal doorstromen naar boven. Zonder enige ambitie om verder te komen ben je niet echt van waarde voor ze.

Jan wijzigde dit bericht 04-08-2005 00:10 (42%)

Fitter, happier, more productive, comfortable, not drinking too much, regular exercise at the gym (3 days a week), getting on better with your associate employee contemporaries

Reg. datum: 05 juni 2002

Hm ja ik heb al een aantal keer een uitnodiging van Accenture via Monsterboard ontvangen. Heb er niet op gereageerd. Had al zo'n vermoeden dat het zo'n "je leeft om te werken, je werkt niet om te leven" en "je doet je werk erg goed dus je kunt het nog wel wat beter doen" bedrijf was.
(Ik zou ook gewoon in m'n dagelijkse kloffie, en dat is geen pak, gegaan zijn.)

DG965OT | C2D E6600 | 2GB TWIN2X2048-5400C4 | G325 Zilver | ZM360B-APS | 2x 7200.10 320 GB | SH-W163A

Vrolijk

Ja ik ken dit bedrijf ook wel, er was bij ons op de uni afgelopen jaar een lunchlezing, waarbij er wat werd uitgelegd.
Accenture is idd typisch amerikaans, je werkt je omhoog van junior consultant tot partner. Het bedrijf heeft een heleboel verschillende mensen in dienst met verschillende vaardigheden, die op projectbasis samenwerken voor clienten.
Wil een groot bedrijf in Nederland bv in het buitenland beginnen, dan zou het accenture kunnen inhuren, die dan een bedrijf uit de grond stampen, met hun medewerkers op de verschillende posten. Die worden dan later uitgefaseerd naar "gewone" werknemers.

Mij sprak het niet echt aan, het is idd allemaal strak in pak, werken werken werken. Snel naar het grote geld. Maar het lijkt mij erg stressvol werk.
En in mijn optiek werk je om te leven. Je moet toch ook wel een beetje genieten.
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

Woj'n lik an de bek heb'n? Is ok mooi..

prutser 1e klasse

quote:
henk_DE_man schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

Inderdaad ja :) Persoonlijk vind ik dat ook de beste methode; iemand gewoon direct testen op de kennis die die persoon in zijn functie nodig zal hebben. Wat ik ook doe is de mensen een klein opdrachtje mee naar huis geven. Dan zie je nog wat duidelijker wat voor code iemand nu echt produceerd (ja er kan dan geholpen worden of overgenomen worden uit andere sourcecode, maar daar heeft die persoon dan uiteindelijk alleen zichzelf mee omdat ie dan in de proefperiode meteen door de mand valt).

Wellicht dat het in een grotere organisatie wel belangrijk is, maar zelf snap ik niet waarom sommige organisaties hun hele solicitatie gesprek voornamelijk vullen met vragen als "waar zie jij jezelf over 10 jaar", of "Wat zijn jouw zwakke plekken" en meer van dit soort vragen waar de kandidaat dan geacht wordt het ge-ijkte correcte antwoord op te geven ( 'ik kan soms te ambitieus zijn" |:( )

Het is overigens niet dat ik het een verkeed bedrijf vind (*"gij ketters"* ;)), maar meer op de manier waarop ze werken... als je redelijk snel carriere wil maken en vooral cariere-technisch aan jezelf denkt (wat in deze tijd ook niet verkeerd is!) kan je daar prima terecht!! Ik zal daar helemaal niet passen en daarom wil ik er ook niet werken... iedereen zijn bedrijf...
(hoewel.. waar ik nu zit is ook niet alles en ik wil graag naar een bedrijf met een wat hoger technisch nivo....)

God is not here today, priest!

Na enkele maanden hou ik het in elk geval voor gezien.
Echt slecht is het niet, maar je moet ervan houden om idd behoorlijk wat offers te brengen prive.
Pakken wennen enorm, maar het is wel confirmeren of eruit.
Je krijgt echt een corporate citizenship, je bent letterlijk onderdeel van het bedrijf, maar wel als nummer. Ze verhuren jouw niet, ze verhuren je functie.

Als je echt veel wil leren en je op je vak wil storten kun je volgens mij niets beters verzinnen, je leert wel echt enorm veel en het is zeker diep genoeg. Doorgaans hard werken etc.

Persoonlijk kies ik liever voor een rustiger leven, maar het is een goede les geweest in elk geval. Ik zou het alleen mensen aanraden die echt uit willen blinken in hun vak.
Het is up or out. Beter worden, certificeren (eigen tijd) of nokken.
Het 2ndaire pakket is niet slecht, maar primair is het ook geen top-notch zal ik maar zeggen zeker als beginner kun je ergens meer krijgen voor minder. Ga je daarintegen groeien dan stijgt dat heel erg snel overal bovenuit, maar daar moet je dan ook veel voor doen en laten.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

surfende bloemen bijten niet

Imho ga je voor een bedrijf als Accenture als je met hard werken (of iig lang werken, want tbf is dát de Amerikaans werkcultuur) zo snel mogelijk hogerop wil. Dan moet je dus voor de "gaafheidsfactor" van een leasebak en in pak rondlopen willen gaan. En er zijn genoeg mensen die juist het "belangrijk zijn" erg interessant vinden.

Overigens moet Accenture het niet van het "simpele" werk hebben. Dat gebruiken ze om bij een bedrijf binnen te komen. De echte winst zit hem voor ze in de McKinsey-achtige consultancy die ze op die manier willen binnenslepen. Consequentie is dan ook dat als je je niet zo snel mogelijk opwerkt naar dat soort werk, je gewoon hard moet werken zonder er veel aan over te houden, en er uiteindelijk een vrij groot verloop is van mensen die zich na een tijdje realiseren dat dat niet is wat ze willen. Tbf, dat is in bijv. de advocatuur precies zo ;)

Kortom, tis maar wat je wil.

PowerFlower wijzigde dit bericht 11-08-2005 11:49 (8%)

KTM 620sm

Beetje heel late reactie, maar beter laat dan niet toch?

Als springplank is het in mijn ogen wel een van de betere bedrijven om te beginnen.
Dat is ook mede mijn reden dat ik daar getekend heb.

Een paar jaar hard werken en heel veel leren. Dat er van je verwacht wordt dat er op de kritieke momenten doorgewerkt wordt, klopt wel. Ik maak ook redelijk veel uren en slaap in hotels.
Dat je in het weekend geen eigen tijd hebt is wel onzin. Dat er tijdens een conversie een keer een dienst gedraaid wordt in het weekend kan je overal verwachten.
Mjin weekenden zijn gewoon van mij en wat ik daar in doe is helemaal mijn zaak.

In pak lopen went heel snel en je draagt het na korte tijd ook gewoon als je normale kleren. Het is voor mij inmiddels onwennig om in het weekend weer een spijkerbroek aan te trekken :+

Of ik voor heel lange tijd bij ATS blijf weet ik niet. Waarschijnlijk niet, beetje vastigheid na een paar jaar is toch ook wel prettig. Maar voor de komende jaren blijf ik er wel werken.

smforum.com

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
Wolly schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:59:...
Ben je dus iemand die absoluut 200% wil investeren in zijn professie, dan zit je hier goed. Ben je iemand die graag heeft dat de gsm om 1800hr stopt met rinkelen en graag volledige zeggenschap over zijn vrije tijd heeft, dan kan je beter een ander serieus bedrijf zoeken.
Ik heb accenture ook al afgevoert van mijn lijstje, dus kom maar op met namen van een ander seieus bedrijf....... In de software ontwikkeling

jeanj wijzigde dit bericht 07-09-2005 00:21 (3%)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws