Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is er iemand bekend met de Axxion navigatiesysteem?
Deze is namelijk in de aanbieding (vanaf dinsdag) bij het Kruidvat. Ik kan echter nergens iets over dit artikel op internet vinden.
Wel heb ik het idee dat het niet Axxion maar Axion moet zijn, maar dan nog kan ik het product niet terugvinden.

Enkele specificaties uit de folder:
http://www.internetvoordeel.nl/files/prodimg/sample_navigatie.gif
Axxion Navigatiesysteem
All-In-One met kaarten van West-Europa.
LET OP! Deze navigatiesysteem kan pas vanaf dinsdag verzonden worden.

Snel te bedienen door Touch Screen bediening. Dit navigatiesysteem is binnen enkele seconden te plaatsen en te verwijderen.

Volledige GPS navigatiesysteem, met o.a.:

- 3.5" TFT scherm met heldere 2D- of 3D-weergave
- Geïntegreerde GPS-ontvanger, dus geen losse GPS-ontvanger nodig
- Geïntegreerde speaker
- Geïntegreerde oplaadbare accu
- Keuze instructiestem uit 8 talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Zweeds of Deens
- Navigatiesoftware met (NAVTEQ) kaarten van West-Europa
- SD-Card slot voor aflezen van diverse kaarten (inclusief SD-Card, 128 MB)
- Inclusief USB kabel,m installatie en software op 2 CD's, 12 Volt adapter (sigarettenaansteker) en 230 Volt adapter en een carry-case
- Houder voor in de auto met zuignapbevestiging
- Weergave: snelheid, geschatte aankomsttijd, nuttige plaatsen, afstand tot bestemming, weergave van de gereden route (route opname)
- Met fietshouder
- 2 jaar garantie aan huis en gratis helpdesk

Van ¤ 499,-
Voor ¤ 299,-

SamPepijn

't is sowiso niet duur voor een pocketpc met gps ingebouwd en 256mb sd.

Wat ik alleen niet helemaal eruit haal is of dit een pocketpc is of een nav-only ding zoals de mio 268

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Was hier zelf ook erg in geïnteresseerd. Maar zoals de ts al aangeeft geen info te vinden op internet.

xp1800@2200 MHz abit nf7-s rev.1.2 ddr3500

Ik heb hem ook al gezien en heb interesse.

@Wijnands, dit is uiteraard een nav only.

Wat ik vooral handig vind aan dat ding, dat hij alles ingebouwd heeft, ook accu. Dus je haalt em eruit, plakt hem vast in een andere auto, klaar. Niks geen losse gps ontvanger of stroomvoorziening. (Maar als je dat wil, de navi draait ook op 12 of 230 volt :)

It's all about the 9

quote:
Erazzzer schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:32:

Wat ik vooral handig vind aan dat ding, dat hij alles ingebouwd heeft, ook accu. Dus je haalt em eruit, plakt hem vast in een andere auto, klaar. Niks geen losse gps ontvanger of stroomvoorziening. (Maar als je dat wil, de navi draait ook op 12 of 230 volt :)
Ja maar dat heeft een mio of een yakumo ook.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

Voor mn moeders auto'tje wel P*I*M*P :+

btw:
quote:
- Met fietshouder
Ik had gezien op Kassa (NL3) dat dat de was de grap van TomTom Go ook is. Want hij stuurt je de snelweg op e.d.

Ewald ! wijzigde dit bericht 01-08-2005 17:25 (68%)

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Maar zal het de ¤300 waard zijn? Of toch doorsparen voor bv een tomtom

Don't call me Buff

wat ik me af vraag met dit soort navigatiedingen is of ze ook een beetje rap zijn. Ik heb nu navigatie via Nokia 6600 + route 66, maar ik vind het behelpen. Zo update de kaart in 3D modus veeel te langzaam e.d.

whaha check wat ik net lees:
quote:
Hoewel vijftien onbemande voertuigen de strenge selectie hadden doorstaan, slaagde geen van de deelnemers er afgelopen zaterdag in de 'Grand Challenge' van het Amerikaanse Defensie-instituut DARPA tot een goed einde te brengen.
....
* Voertuig 23 (Axxion Racing) draaide zich direct na de start om en verdween in de verkeerde richting.
bron:Kennislink
hopelijk maakte dat ding niet gebruik van besproken navigatiesysteem :+

bille wijzigde dit bericht 01-08-2005 18:11 (60%)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Het apparaat is inmiddels al niet meer via de site te bestellen.
(enkel nog in de winkels en dat lijkt me ook wel erg snel)

Ben ik nou zo slecht van vertrouwen of hebben jullie ook het idee dat de support in de toekomst te wensen over laat?

SamPepijn

Zonder opgaaf van reden zou ik zeggen dat je inderdaad slecht van vertrouwen bent. Waarop baseer je dit?

Still rocking @ 0,7 Ghz

Don't call me Buff

ik heb em gekocht vannochtend.. ziet er uit als een heel solide apparaat! Zit van alles bij in de doos, incl zowel deskmount als zuignap systeem om systeem te bevestigen.. nu ff klooien met de software die er bij zit :)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

quote:
bille schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:42:
ik heb em gekocht vannochtend.. ziet er uit als een heel solide apparaat! Zit van alles bij in de doos, incl zowel deskmount als zuignap systeem om systeem te bevestigen.. nu ff klooien met de software die er bij zit :)
En heb je hem al kunnen testen? Staat er misschien ook een type nummer op de doos (of ergens anders) zodat we wat meer info kunnen vinden op het net?

Reg. datum: 02 augustus 2005

Ik heb het apparaat ook aangeschaft:

* erg degelijk
* compleet ! (hoesje, laders, houders, 2x cd met europe maps van navtech, stylus pen, boekjes, netjes afgewerkt)

ik zal mijn ervaringen posten...zit nu nog op mijn werk :(
Bille wat zijn jouw ervaringen ?

Specificaties:
systeem heet: Axxion GPS374
werkt op pocket pc versie 4 ?
draait op destinator software
navtech kaarten

Met de software en de kaarten zit het dus wel goed lijkt me.

software is prima

er wordt een kaart van 128mb meegeleverd, daarop zit standaar BeneLux op.

er worden ook 2cds meegeleverd daarop staan de major roads of europa op, alleen om dit te installeren op het apparaat heb je wel een geheugen kaartje nodig van meer dan 128 mb :)

Veritas logica est
Reg. datum: 24 december 2002

Regio Leek-Roden-Beilen is uitverkocht.

In Hoogeveen liggen er nog een paar in vestiging Hoofdstraat maar ze verdommen het daar om voor je te reserveren. :( Bij vestiging De Weide lukte dat gelukkig wel (ik heb de laatste 8)).

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

quote:
Wilko schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:27:
Zonder opgaaf van reden zou ik zeggen dat je inderdaad slecht van vertrouwen bent. Waarop baseer je dit?

Wilko,

Redenen zijn mijn onbekendheid met het product en het merk. Dat icm het niet kunnen vinden van een support-site of een adres van de fabrikant op internet.

Voor mij blijft 300 euro nog steeds een heleboel geld. De ANWB stopte onlangs ook met haar navigatiesysteem en ik koop liever iets waar ik nog langer mee vooruit kan.

(allemaal persoonlijke redenen dus)

SamPepijn

Don't call me Buff

quote:
richy t schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:27:
[...]
En heb je hem al kunnen testen? Staat er misschien ook een type nummer op de doos (of ergens anders) zodat we wat meer info kunnen vinden op het net?

Op de doos staat: Axxion Navigation System GPS-374.

verder:
Op de 2 CD's staan zo ongeveer alle kaarten van Europa, maar daar er een 128MB SD kaartje bij is geleverd past er vooralsnog alleen de Benelux op. Het app. draait op WinCE en communiceert met de pc via MS Active Sync (welke niet wordt bijgeleverd, maar via http://www.microsoft.com/windowsmobile/ te downlaaien is. De CPU die er in zit is lekker rap (ik vergelijk het met mijn Nokia 6600). Menu's werken lekker snel.

Moet zeggen dat ik het tot nu toe een zeer capabel apparaat vind. Zit zeer degelijk in elkaar, voelt iig alsof je em wel een keertje kan laten stuiteren. Scherm is lekker helder, maar heeft helaas geen polaroidlaag zoals Nokia schermen waardoor het wel minder goed afleesbaar wordt als er vel licht op schijnt. Het scherm blijft echter wel redelijk goed zichtbaar door de backlight.

Enige minpuntje wat ik voorzover heb kunnen ontdekken is dat, wanneer de antenne niet goed naar buiten is geklapt en/of niet relatief recht omhoog staat, het satelliet ontvangst soms (snel?) wegvalt. Uiteraard kan dat ook komen doordat ik tussen kantoorgebouwen in zit...

Tevens wordt geleverd montage materiaal voor zowel in de auto als op de fiets! Altijd handig zo'n navigatieding op je fiets :+

overigens: de klantenservice voor dit product wordt geregeld door A.S. Watson BV wat hoort bij Health & Beaty Continental Europe BV. Er staat op de garantiekaart een telefoonnr voor de geintresseerden: 0800-2877463

bille wijzigde dit bericht 02-08-2005 14:29 (8%)

quote:
bille schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:22:
[...]

overigens: de klantenservice voor dit product wordt geregeld door A.S. Watson BV wat hoort bij Health & Beaty Continental Europe BV. Er staat op de garantiekaart een telefoonnr voor de geintresseerden: 0800-2877463

Alle Kruidvat fillialen vallen onder deze groep :9

Maar goed, wel een aanspreekpunt....

newsgroupie wijzigde dit bericht 02-08-2005 14:37 (6%)

@ w0nder

Ben je al thuis van je werk? Of dwaal je nu rond met een navigatie systeem die je de verkeerde kant heeft opgestuurd en je daardoor verdwaald bent? Maar als je hem al uitgeprobeerd hebt ben ik wel benieuwd naar je bevindingen. Misschien dat je een kleine review wilt schrijven over hoe hij werkt op de weg. Of misschien dat iemand anders die dit apparaat heeft gekocht zijn/haar bevindingen wil delen met zijn/haar mede tweakers?

Vooruit omdat je het zo aardig vraagt hierbij een review:

Vanuit mijn werk een sprintje getrokken naar mijn TDI 180 pk Audi (van de zaak natuurlijk)...

Bevestingsklem: perfect, lekker stevig zeer goede houwvast aan het raam.
Navigatie systeem wordt erg goed "geklemd"
Erg makkelijk te verwijderen...

Navigeren naar huis....duurt eerst een poosje voordat genoeg sattelieten gedetecteerd worden (paar minuten) maar dit is normaal bij eerste gebruik (had ik ook destijds bij een veel duurder systeem VDO 500)...

Navigeren gaat lekker snel en signalen worden goed opgepakt op de snelweg....afslagen worden ruim van tevoren gegeven 500m en 200m en 0m....

Binnen de bebouwde kom valt het signaal soms weg als je in een straat rijdt waar alleen maar " bomen " zijn...maar zodra je hieruit komt wordt het signaal relatief snel opgepakt (paar seconden)....

ik heb ook express een andere route genomen dan aangegeven....het berekent na een tijdje een alternatieve route maar dat gaat zeer snel...

negatieve punten:
Vandaag was er veel zon (laaghangend), daardoor kan het schem minder goed zichtbaar zijn.
Geluid is niet zo hard als mijn VDO 500 destijds (maar is dan ook niet te vergelijken)...

Kortom wel aardig apparaatje voor de prijs.

Bedankt w0nder

Het af en toe wegvallen van het signaal is wel iets waar ik mij wel zorgen om maak.

Inmiddels is dit systeempje (ook) niet meer te krijgen via de filialen.

Hartelijk dank voor het review w0nder _/-\o_
Ik hoop dat je ook je ervaring op de wat langere termijn wilt delen. Het is best mogelijk dat dit artikel nogmaals te krijgen is.

SamPepijn

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
w0nder schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:51:
Binnen de bebouwde kom valt het signaal soms weg als je in een straat rijdt waar alleen maar " bomen " zijn...maar zodra je hieruit komt wordt het signaal relatief snel opgepakt (paar seconden)....

Dan zie je toch weer het kwaliteits verschil met mn vaders Becker Traffic Pro :+
Misschien moet je ook een externe antenne hebben (bij het raam in ons geval) maar daarvoor koop je niet eentje die je aan de voorruit plakt. Het is dan ook wel begrijpelijk.

Ik vind het apparaat er mooi uit zien en dat het negatieve punt het probleem met de zon is, vind ik best mee vallen. Dat is logisch en zul je (denk ik) met TomTom ook wel hebben (misschien contrast veranderen O-) ).
Lijkt mij dus een prima alternatief op een TomTom en dat het een 'Axxion' is maakt dan niet veel uit.

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Het apparaatje lijkt wel erg veel op een Navman icn 510 (in mijn bezit). Ook sommige ervaringen komen mij bekend voor.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws