Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 30 juni 2011

quote:
Millennyum schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:18:
Dan moet je gaan werken met custom reports, geen segments (wellicht is er hier een spraakverwarring, want 'custom segments' bestaan niet, het zijn 'advanced segments' of 'custom reports' en dat zijn twee verschillende dingen).
Onder 'Advanced Segments' kan je weer je eigen 'Custom Segments' aanmaken. Hier maak ik dan een segment aan die per land segmenteert. Dus Segment A laat alleen visitors zien uit Land A, Segment B laat alleen visitors zien uit land B etc.

Nu wil ik bijvoorbeeld van campagne 1 (de campagne die op landen A t/m K loopt) alleen de visitors zien die uit land A komen. Dus dan segmenteer ik met custom segment A, welke goed werkt. Als ik ditzelfde ga toepassen in custom reports dan gaat alles goed, totdat ik 'Adwords metrics' ga toevoegen, zoals CTR, Impressions etc. Als deze zijn toegevoegd, dan worden alle kolommen met 'Adwords metrics' met nulletjes gevuld. Zet ik segment A uit, dan geeft ie wel de correcte cijfers weer - maar dan kan ik het weer niet visitors per land bekijken. Ik vrees dan ook dat binnen Google Analytics dit dan ook niet kan worden opgelost, maar misschien is er een 'work-around' mogelijk. Ik heb al lopen Googlen, maar verder dan alleen de basic stuff kan Google niet vinden..

( o Y o )

quote:
Jeroen07 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:59:
Ik heb nog een vraagje...

Ik had vroeger een domeinnaam (nu niet meer in mijn bezit) waarvan nu nog een 30tal geindexeerde in google staan. Sommigen daarvan zijn duplicate content t.o.v. mijn huidige website.

Die server is offline, de pagina's bestaan niet meer, maar ze zijn wel nog geindexeerd in google. Hoe kan je een aanvraag doen om te verwijderen (in Webmaster Tools gaat dit niet aangezien ik niet kan verifiëren dat ik de eigenaar ben ...)
Je vraag hoort dus niet in dit topic en uberhaupt dit subforum. Wil je daar voortaan even op letten? Dank ;)

NEW: Herbie vs AC/DC - Right Type of Thunder (RUINMYTUNE MashUp)
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

404 - subtitle not found

Jurjenk: ah, die custom segments :)

En als je nou eens stopt met segmenteren en alleen een custom report aanmaakt, en in het custom report aangeeft dat er op land gefilterd moet worden?

© 2011 Millennyum  |  Sitemap  |   Privacy statement

Reg. datum: 30 juni 2011

quote:
Millennyum schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:09:
En als je nou eens stopt met segmenteren en alleen een custom report aanmaakt, en in het custom report aangeeft dat er op land gefilterd moet worden?
Zodra je 'Country' selecteert (zowel als metric of als dimension), dan laat ie je niet meer toe om 'Adwords metrics' (CTR, impressions etc.) te selecteren. Ik denk dat het dan ook niet mogelijk is om met de opties binnen Google Analytics en Adwords dit voor elkaar te krijgen.

Ergens is het ook wel logisch. Adwords geeft alleen informatie over aantal clicks/impressions/CTR e.d. door aan Analytics. Analytics registreerd alleen visits en alle bebehorende metrics (Bounce rate, pages visited etc.). En aangezien een click geen visitor is (ook al is het aantal clicks vaak zo goed als gelijk aan het aantal visitors die je binnen krijgt via je Adwords campagnes), en Google deze twee gegevens niet kan of wil koppelen.

Analytics dude

quote:
JurjenK schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:19:
[...]

Ergens is het ook wel logisch. Adwords geeft alleen informatie over aantal clicks/impressions/CTR e.d. door aan Analytics. Analytics registreerd alleen visits en alle bebehorende metrics (Bounce rate, pages visited etc.). En aangezien een click geen visitor is (ook al is het aantal clicks vaak zo goed als gelijk aan het aantal visitors die je binnen krijgt via je Adwords campagnes), en Google deze twee gegevens niet kan of wil koppelen.
Daarmee zit je inderdaad in de goede richting. Het heeft te maken met het data model dat gebruikt wordt voor de metingen. In feite is de AdWords rapportage in Google Analytics niets meer dan een import elke nacht. Het enige wat Analytics echt aan een AdWords bezoek kan koppelen is campagne en zoekwoord. Die 2 dimensies kun je dus wel per land segmenteren, de rest niet.

andrescholten.net, SEO, Google Analytics en Site speed blog
Hulp nodig? Beschikbaar als zelfstandige ... ;)

Reg. datum: 09 december 2008

Als je momenteel al deftig scoort op met je url:

www.domein.nl/keyword-subkeyword

maar je hebt ook deze domeinnaam in je bezit (wordt nu nog niets meegedaan): www.keyword-subkeyword.nl

Wat doe je het dan het best? Gewoon een redirect van die domeinnaam naar je pagina?

Vraagje: ik heb domein1.nl en een concullega heeft domein2.nl
Nou gebruikt hij in zijn titel (van 463 tekens!) bijv. "domein2.nl: keyword keyword domein1.nl keyword keyword", oftewel hij gebruikt mijn domein in zijn titel.
Is dit iets om mij zorgen om te maken, of werkt dit juist tegen hem vanuit zoekmachine-oogpunt?

Mijn online maffiaspel: BadFellas

Reg. datum: 03 maart 2005

Ik zou hem gewoon verzoeken jouw naam te verwijderen uit zijn titel.

Reg. datum: 17 april 2004

Voor goede Basis SEO
(ben geen expert maar wat ik er van snap een beetje):

Bijvoorbeeld de zoekwoorden: Computer optimaliseren

URL heeft de zelfde woorden als artikelnaam.
Titelnaam de zelfde als je H1 tag/artikelnaam
Meta-tag ook die keywords en die relevant zijn aan de site

Dus het http:// adres naar je blogpost bevat de zelfde woorden van je artikel.
De naam van je artikel bevat ook deze woorden, in de blogpost naam.
De omschrijving tags van dit artikel bevatten ook deze zoekwoorden.

De inhoud van je tekst in je blog gebruik je 1 of 2 keer die zoekwoorden aan het begin en het einde.
Op deze manier 'leest' de spider van Google van boven naar beneden en zoekt naar relevantie.

Aan het einde van je tekst waar je bezoekers bedankt voor het lezen, kun je schrijven:

"Deze blog post ging vandaag over het optimaliseren van je computer instellingen"

Maak SEO niet te complex, let gewoon op de basis eerst.

Zorg dat de woorden computer optimaliseren in url-titel-meta tags-body en wil je het nog beter doen dan de hyperlinkjes ook deze namen bij gebruiken.

Link 1 - Computer optimaliseren voor (onderwerp)
Link 2 - Waarom is het verstandig om je computer te optimaliseren
Link 3 - In welke situaties zou je het beste je computer moeten optimaliseren

Etc. Enz.

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011