*BOB = Bewust Ontzettend Bezopen
[XP] Unattended CD Project deel 4
Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicEnneh.. een eigen domeintje
Updatepack.nl wordt de nieuwe plek voor 98SE Service Pack NL en RyanVM's post-SP2 Update Pack NL
Acheron wijzigde dit bericht 12-08-2005 22:01 (30%)
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Vind jij TIEN DOLLAR (8 euro) voor een programma dat je tot in de fijnste details naar eigen wens kunt aanpassen en 4 installatiemodi heeft (original, select, GFX, silent) te veelquote:hp38guser schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:59:
Een driverprobleem vermoedt ik. Waarschijnlijk ligt het aan nLite. Anyway de startpost is bijgewerkt. Xplode toch maar verwijderd aangezien je nu voor wat grafische meuk flink in de buidel moet tasten
Nouja... ik niet hoor!
EDIT: congratz met je TS, ziet er goed uit!
Bashrat wijzigde dit bericht 13-08-2005 23:19 (8%)
Reden: commentaar op die TS wassik zowaar effe vergeten!
Reg. datum: 14 augustus 2002
zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Het kán ja... Maar met meer geklooi en minder transparantie... Ik ben geen fanboy, eerder iemand die denkt eindelijk een áf programma tegen te zijn gekomen.quote:Jazco2nd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:48:
In principe kan zo'n beetje alles wat Xplode kan ook met gratis alternatieven (wihu bijv.). Xplode is grafisch wel erg mooi... dus als je het grafische wil kan je gaan dokken...
zo fanatiek ben ik nou ook weer niet.
Wat wil ik doen, niks meer, niks minder dan alleen de raid drivers op de wincd zetten zodat ik geen floppydrive hoef te gebruiken (aangezien ik die niet heb). Klinkt simpel en is onderhand 48794107527867243208 keer al langs gekomen maar nog wil het niet werken bij mij.
[XP64] Unattended CD met raid-drivers maken*
[XP] Windows installeren op sata schijf zonder floppy
Installeren WinXP + RAID drivers zonder FDD
Wat heb ik:
Windows sp1 engels op cd
nLite gedownload
http://unattended.msfn.org/ bezocht en de pagina van Raid helemaal doorgelezen.
( http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/raid.htm )
Alles netjes toegepast zoals het daar staat, maar het werkt niet.
Toen de uitleg die in say-no-to-F6.pdf staat geprobeerd, deze werkt ook helaas niet.
Weet iemand waar ik misschien aan gedacht heb? of een tip zodat het werkt?
Deze bestanden zijn voor de raid aansturing:
TxtSetup.oem
SIWinAcc.sys
SilSupp.cpl
SiiSupp.vxd
Si3112r.sys
Si3112r.inf
si3112r.cat
readme.txt
Toen ik TXTsetup.oem had geopend kwam ik dit tegen:
code:
1
2
| [SCSI] ; HwComponent section Si3112r_XP = "Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows XP/Server 2003" Si3112r_NT = "Silicon Image SiI 3x12 SATARaid Controller for Windows NT 4.0 and 2000" |
Nu denk ik dat ik Si3112r_XP moet gebruiken ipv Si3112r(.sys) als naam gebruiken om in de bestanden te moeten veranderen, of zit ik verkeerd te denken?
Fietsbel wijzigde dit bericht 20-08-2005 18:54 (16%)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Zodra windows-installatie opstart (zonder dat ik op F6 druk komt er uiteindelijk te staan dat hij geen HD's gevonden heeft om op te installeren.
Druk ik bij het opstarten van de windows-installatie op F6 gaat hij verder laden en krijg ik toch nog de mededeling dat hij geen geschikte drivers gevonden heeft (terwijl dit 100% de goede drivers zijn) ook kun je dan eventueel voor een floppydrive weer kiezen.
Helaas geen specifieke foutmelding of iets dergelijks
Fietsbel wijzigde dit bericht 20-08-2005 19:01 (8%)
Zo ja, dan zit daar je probleem in.
Bij het parsen van de .inf en .oem files staat dan nog een verwijzing naar een submap die er niet is.
JE kan de .inf en .oem files (met name de disk IDs) eventueel aanpassen?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Op dit moment de volgende website aan het doorlezen:
http://www.mail-archive.c...ceforge.net/msg00107.html
Jammer genoeg kan ik geen webistes vinden die het in Jip & janneke taal uitleggen, haha
Beetje spelen en testen en het werkt
Toen ik het eenmaal doorhad was het zover dat ik met een dag klooien SmartArrays, Adaptec zeroRAID, en andere bootzooi ook aan de praat had.
Dat jouw setup geen schijven herkent betekent dat de driver uberhaupt niet in textmode setup gebruikt wordt, dat kan je controleren tijdens de 1e stage (kopieren van de textmode setup).
Daar moet je de driverfiles voorbij zien komen.
alt-92 wijzigde dit bericht 20-08-2005 20:07 (39%)
Echter gebruikte ik de zelfgemaakte cd en nadat de drivers waren geinstalleerd zag ik op de cd mijn hele mikmak voorbij komen. Niet veel later kreeg ik een error 57 en heb ik winxp maar geinstalleerd met de normale cd. Wel ga ik hier nog verder mee stoeien, alleen dan wel met floppy drive erbij hehe
Fietsbel wijzigde dit bericht 20-08-2005 22:21 (3%)
Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik had geen raid drivers meegeinstalleerd en gebruikte de nlite beta 4 versie.
[xp] Asus a7N8x-x; Amd Athlon +2400; Asus FX 5200 128MB; 512 ddr;
Reg. datum: 25 november 2004
Onlangs een nieuwe Nlite WinXp Prof SP1 CD gemaakt, doch bij opstarten vraagt ie om de Windows SP1 CD die in A: zou moeten zitten.
Nog niet eerder gehad.
Bij het maken gaf hij een paar syntax errors bij integreren van enkele hotfixes, maar dat is toch niet de reden.
Nu maar even Windows met SP1 geslipstreamed erop gezet, tijdelijk, want bij deze install (het is de tweede keer dat ik deze CD gebruik), gaat windows opeens niet goed meer opstrten, telkend opnieuw, steeds vaker, vandar dat ik een nieuwe echt uitgekleede CD maakte.
Maar goed wet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Oh ja, ik kan de drive letter ook niet veranderen, nekel enter voor doordaan (wat ie niet doet want er zit niets in A:) of F3 voor stoppen.
Gr S.
Genoeg is genoeg, laat je niet gek maken. High-end van nu is low-end van morgen
quote:Colinda schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:37:
Wie weet welke regels in de regtweaks horen als je de snelkoppelingen op je bureaublad kwijt wil??
Deze snelkoppelingen worden tijdens de unattended install gemaakt.
Ik heb al gezocht bij Kelly's Corner maar kan het niet vinden.
Mede dankzij mijn slechte Engels
Om toch ook maar weer eens even actief te zijn:
Ik verwijderde zelf niet de snelkoppelingen van het bureaublad, omdat, om de één of andere vage reden, dan ook steeds het "Show Desktop" linkje in m'n snelstartbalk verdween
Een workaround heb ik daar nu voor, en das gewoon de map \$OEM$\$Docs\Default User\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch aan te maken, met daar het "Show Desktop" bestandje in te pleuren.
Waar het om gaat:
Het verwijderen van de snelkoppelingen, plaats daarvoor het volgende in je cleanup.cmd:
code:
1
2
| DEL "%AllUsersProfile%\Desktop\*.lnk" DEL "%AllUsersProfile%\Desktop\*.url" DEL "%UserProfile%\Desktop\*.lnk" |
Ik hoop dat het je helpt, en veel succes er verder mee.
quote:Silent7 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:22:
LS,
Onlangs een nieuwe Nlite WinXp Prof SP1 CD gemaakt, doch bij opstarten vraagt ie om de Windows SP1 CD die in A: zou moeten zitten.
Nog niet eerder gehad.
Bij het maken gaf hij een paar syntax errors bij integreren van enkele hotfixes, maar dat is toch niet de reden.
[.....]
Maar goed wet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Oh ja, ik kan de drive letter ook niet veranderen, nekel enter voor doordaan (wat ie niet doet want er zit niets in A:) of F3 voor stoppen.
Toch is dat stiekum wel de reden waarom je die foutmeldingen krijgt.
als je die updates eruit comment (dat ze niet meelopen en dus ook geen errors kunnen geven) zal je zien dat het dan wel normaal loopt.
Het enige dat ik mij eigenlijk afvroeg was of het mogelijk was om een volledig unattended cd te maken, behalve de productkey...
Dit zou enorm handig zijn om dit niet enkel voor mijn pc te doen, maar ook voor anderen die een geldige licentie hebben, en zonder die met mijn productkey de wereld in te sturen...
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! computers in vrasene
Fabrikanten zoals HP en Compaq gebruiken vaak ook zo een soort installatie. Een automatische install, en op het eind worden paar dingen gevraagd. Hoewel ze daar meestal geen serial vragen, maar wel gebruiker, land enz.
Nakebod's Webcam
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer
Volgens mij is de enige manier (muv steeds een nieuwe CD/DVD brandenquote:c00kie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:00:
ik heb eigenlijk nog nooit zo een unattended cd gemaakt, maar het is wel de bedoeling dat ik daar redelijk snel aan ga beginnen.
Het enige dat ik mij eigenlijk afvroeg was of het mogelijk was om een volledig unattended cd te maken, behalve de productkey...
Dit zou enorm handig zijn om dit niet enkel voor mijn pc te doen, maar ook voor anderen die een geldige licentie hebben, en zonder die met mijn productkey de wereld in te sturen...
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Reg. datum: 14 augustus 2002
Ik ben erg benieuwd of hp38user nog zin heeft om de NL versie van RVM pack te vernieuwen!
Jazco2nd wijzigde dit bericht 26-08-2005 01:26 (26%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Ik ga de nieuwste nLite ook proberen, maar niet voordat de Nederlandse RVMPack af is
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
quote:c00kie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:00:
Hou je er wel rekening mee dat je
1)een OEM key alleen kan gebruiken met een OEM image,
2) Retail (FPP) installatie-image alleen werkt met een Retail keycode,
3) een VLK key alleen met een VLK Image?
enne.. dat
4) je HP OEM code niet gaat werken met een IBM/Dell/PackardBell OEM installatie, enzovoorts?
alt-92 wijzigde dit bericht 27-08-2005 10:44 (8%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last