Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
MicroSD addict!
Reg. datum: 16 september 2002

DRAM Voltage Control in Genie BIOS Settings. Ik zou wel even zoeken op Internet welk voltages je RAM aankan, of wat het standaardvoltage is.

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
DFI-user schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:39:
Mijn mobo draait nu eindelijk stabiel (DFI Lanparty NF4 SLI-DR)

Alleen komt nu het volgende probleem om de hoek zetten, de installatie van Windows XP Pro SP2.

Bij het opstarten van de cd-rom blijft de installatie telkens of hangen bij Boot from CD of bij de hardware informatie wordt gecontroleerd.

Komt iemand dit probleem bekend voor ?

Heb verder de laatste bios versie 23-06-2005 geflashd, heb een AMD Athlon 64 X2 4200+ (Manchester) processor met maar 1 geheugen module in de bovenste oranje bank ipv meerdere.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Hoe weet je dan of het stabiel draait? Aangezien je nog niet eens Windows kan installeren? :)
Zoals gezegd: de spanning op het geheugen verhogen. Meer bepaald naar 2,8V.
quote:
magiel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:59:
Ik snap niet hoe iedereen hier over de FSB=300 komt.

K heb hier een Venice 3000+ in een Ultra-D met OCZ VX PC4000,
maar als ik op FSB250 zit, heb ik al een vcore van 1.55 nodig om hem pifast stable te houden.

Ga ik verder naar FSB265, heb ik voltage van 1.65 om pifast te kunnen draaien zonder na de 6e stap al error te hebben.

Ik denk dat ik slechte revisie heb van me processor :(

Het is niet FSB maar HTT ;) :P Ja, ik weet het., ik ben een miergeslachtsgemeenschapper :)

quote:
jelbo schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:53:
Die van mij lijkt nu stabiel te lopen op 2763,66 GHz op 1,504 Volt... Even een nachtje Primen om het zeker te weten...

[afbeelding]

Edit: die temp piek komt doordat ik even m'n crossflow fan op 7v zette :P

Onze CPU's lijken een beetje op elkaar :P LBBLE 0520CPDW Toevallig van dezelfde week :)
De mijne staat nu al enkele uren te prime met volgende settings:
http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/225x11.png
Voorlopig nog geen dividers gebruikt. Ik zal dan nog wel ff checken hoe hoog de HTT wil eerst wil ik een indicatie van hoe hoog de CPU gaat.

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 03-08-2005 20:47 (25%)

Reg. datum: 10 januari 2005

quote:
jelbo schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:26:
magiel: heb je bij de DRAM Settings CPC op Disable gezet, en 100MHz 1/02 ingesteld als divider? Dat is uiteraard alleen maar om de max van je CPU te vinden.

Is je voeding 24 pins en zijn alle 4 de aansluitingen aangesloten op het moederbord? Misschien dat het hem daar in zit.. 400W is eigenlijk ook net iets te weinig volgens DFI, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Njah ik geloof dat mijn ram zo`n divider niet nodig heeft, en ik hoop toch wel dat hij tot 300HTT mee kan zonder divider.Uiteraard met iets meer stroom dan 3.3v, Gegarandeerde OCvoltage van OCZ is 3.5 :). Verder heb ik de CPC nog niet op Disable staan, i kga zo ff kijken.

Nee me voeding is niet 24 pins, maar over 4 weken, als ik opnieuw salaris krijg, dan komt er asap een OCZ modstream 520Watt in :)
En voor zo ver ik weet zitten er maar 3 stroomaansluitingen op het moederbord :)

MicroSD addict!

quote:
Laagvliegerke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:48:Onze CPU's lijken een beetje op elkaar :P LBBLE 0520CPDW Toevallig van dezelfde week :)
De mijne staat nu al enkele uren te prime met volgende settings:
[afbeelding]
Voorlopig nog geen dividers gebruikt. Ik zal dan nog wel ff checken hoe hoog de HTT wil eerst wil ik een indicatie van hoe hoog de CPU gaat.
Ah, ik vroeg me al af waarom je gelijk al zou primen met zo'n lage HTT. Ik weet ook nog niet hoever ik hem 24/7 laat lopen hoor, zoveel maakt het me niet uit. 2700MHz lijkt bij mij de max te zijn, dus dan weet ik dat en houd ik daar rekening mee. :)
quote:
magiel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:14:Njah ik geloof dat mijn ram zo`n divider niet nodig heeft, en ik hoop toch wel dat hij tot 300HTT mee kan zonder divider.Uiteraard met iets meer stroom dan 3.3v, Gegarandeerde OCvoltage van OCZ is 3.5 :). Verder heb ik de CPC nog niet op Disable staan, i kga zo ff kijken.

Nee me voeding is niet 24 pins, maar over 4 weken, als ik opnieuw salaris krijg, dan komt er asap een OCZ modstream 520Watt in :)
En voor zo ver ik weet zitten er maar 3 stroomaansluitingen op het moederbord :)

Misschien dat je RAM uiteindelijk geen divider nodig heeft, maar om de max van je CPU te vinden moet je je RAM ver onder de stock speed laten lopen, zodat die geen beperkende factor gaat worden.

Oeioeioei, een 20 pins PSU en maar op 3 punten aangesloten? Ik zou niet durven werken op jouw PC. Heel veel problemen waarover ik heb gelezen hadden als oorzaak een slechte of niet toereikende voeding. Daarbij ging het eerst weken/maanden goed, maar daarna stopte de boel ermee. En ik dacht dat mensen er zelfs hun RAM mee hadden beschadigd... :o

jelbo wijzigde dit bericht 03-08-2005 22:24 (25%)

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

Trotse papa van Nand!

Het stemt me hoopvol dat je voorbij de 2700 MHz geraakt bent. Aangezien ik ook een LBBLE van week 20 heb. Maar we weten ook al lang dat een zelfde stepping niet altijd een zelfde overclock betekend. Trouwens heb je als een geprobeerd op 1,55V want dat zou ik toch durven gebruiken 24/7.

@magiel:
Jelbo heeft gelijk hoor, er zijn 4 aansluitingen op het moederbord:
1. 24-pin ATX-stekker
2. 4-pin +12V-stekker (ook wel gekend als P4-stekker)
3. HDD-type power connector
4. FDD-type power connector

De laatste 2 zijn bijkomstig in die zin dat het aangeraden wordt deze aan te sluiten indien je 2 videokaarten gebruikt. Maar het kan zeker geen kwaad om deze toch aan te sluiten indien je maar 1 videokaart hebt want misschien haal je er wel hogere/stabieler overclocks mee op zowel videokaart als moederbord :D

Het is trouwens niet zo erg dat het "maar" een 20-pins voeding is en dat je "maar" 3 voedingsaansluitingen gebruikt. Daardoor zal je je PC zeker niet naar de knoppen helpen. Ikzelf heb een half jaar zonder problemen een Zalman 400W gebruikt. Een kwaliteitsvoeding van "slechts" 400W is dus geen probleem al zou ik voor overclocken toch de raad van DFI opvolgen: minimum 480W. Maar ik zou in jouw geval zeker niet durven overclocken met een Q-Tec 400W!! Dit is dus inderdaad de beperkende factor van jouw overclock. Heb je al eens jouw spanningslijnen gemeten tijdens het overclocken en stressen??

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 03-08-2005 22:37 (5%)

Neej nog niet :),

Maar modstream 520 watt is in bestelling ondertussen :).

Maar dat er een FDD achtige aansluiting was dat wist ik helemaal niet |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( (ja ik sla heel hard me hoofd tegen de muur :) )

Vinden we deze ongeveer 1cm onder de processor?, op dezelfde hoogte als het PCI-e X4 slot?

Heb me altijd afgevraagd waarvoor deze aansluiting nou was, maar nooit bedacht om uit te gaan zoeken wat er op moest |:( |:( |:( |:( |:(

Volgens everest blijven me voltlijnen aardig stabiel nog op 260HTT...

Hopelijk vrijdag of zaterdag toch me modstream maar binnen, geeft een stuk veiliger gevoel :)

magiel wijzigde dit bericht 04-08-2005 01:07 (17%)

Clio RS 172

quote:
Laagvliegerke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:35:
Het stemt me hoopvol dat je voorbij de 2700 MHz geraakt bent. Aangezien ik ook een LBBLE van week 20 heb. Maar we weten ook al lang dat een zelfde stepping niet altijd een zelfde overclock betekend. Trouwens heb je als een geprobeerd op 1,55V want dat zou ik toch durven gebruiken 24/7.

@magiel:
Jelbo heeft gelijk hoor, er zijn 4 aansluitingen op het moederbord:
1. 24-pin ATX-stekker
2. 4-pin +12V-stekker (ook wel gekend als P4-stekker)
3. HDD-type power connector
4. FDD-type power connector

De laatste 2 zijn bijkomstig in die zin dat het aangeraden wordt deze aan te sluiten indien je 2 videokaarten gebruikt. Maar het kan zeker geen kwaad om deze toch aan te sluiten indien je maar 1 videokaart hebt want misschien haal je er wel hogere/stabieler overclocks mee op zowel videokaart als moederbord :D

Het is trouwens niet zo erg dat het "maar" een 20-pins voeding is en dat je "maar" 3 voedingsaansluitingen gebruikt. Daardoor zal je je PC zeker niet naar de knoppen helpen. Ikzelf heb een half jaar zonder problemen een Zalman 400W gebruikt. Een kwaliteitsvoeding van "slechts" 400W is dus geen probleem al zou ik voor overclocken toch de raad van DFI opvolgen: minimum 480W. Maar ik zou in jouw geval zeker niet durven overclocken met een Q-Tec 400W!! Dit is dus inderdaad de beperkende factor van jouw overclock. Heb je al eens jouw spanningslijnen gemeten tijdens het overclocken en stressen??

Volgens mij ben ik scheel maar ik kan hem niet vinden :D.

Ik draai overigens een 24pin voeding en de p4 + Molex connector zijn wel aangesloten dus het zal niet echt noodzakelijk zijn :).

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

quote:
Epsilon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:36:
[...]

Ik draai overigens een 24pin voeding en de p4 + Molex connector zijn wel aangesloten dus het zal niet echt noodzakelijk zijn :).
Net onder heatsink links onder de socket.

Viss wijzigde dit bericht 08-08-2005 21:59 (29%)

MicroSD addict!

quote:
Epsilon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:36:

Dit is hem:

Plaatje op imageshack (popups!)

En in de manual staan ze allemaal aangegeven

Plaatje op imageshack (popups!):

Ik heb mijn 3000+ nu stabiel op 2700MHz. Er zouden misschien nog een paar meer megaherzen uitgeperst kunnen worden, maar 2,7 vind ik mooi genoeg :)

Plaatje op imageshack (popups!)

quote:
jelbo schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Ik heb mijn 3000+ nu stabiel op 2700MHz. Er zouden misschien nog een paar meer megaherzen uitgeperst kunnen worden, maar 2,7 vind ik mooi genoeg :)

[afbeelding]

LoL volgens mijn CBI hebben wij EXACT dezelfde processor, zelfde nummertjes e.d.
Maar als ik op 2500mhz zit wil hij al 1.6vcore hebben :S, Zou dit door m`n 400watt Qtec komen en dat hij met de OCZ ModStream 520 wel op 1.5 op 2700 zit?

MicroSD addict!

CBI zegt niets over die speciale stepping, batchnummers en zo. LBBLE 0520EPMW zijn de dingen waar het om gaat. En die kan je alleen direct van je CPU aflezen, dus niet digitaal helaas.

Maar het zou inderdaad aan je voeding kunnen liggen dat hij niet zover gaat.

Mede tweakers, let toch erg goed op je voeding ! Het is echt een heel belangrijk en wezenlijk onderdeel van elk electronisch apparaat. In ons geval die beroemde, beruchte 4 aansluitingen op een DFI bord. Gebruik ze echt allemaal, ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Het bord werkt heus wel met 1 dikke aansluiting, maar al snel worden er koperbanen in het moederbord overbelast. Ze worden heet, krijgen meer weerstand etc. Hoe meer pluggen je gebruikt, deste beter en koeler je moederbord werkt. Er komt namelijk van 4 kanten spanning naar binnen. Sorry voor de "hartekreet"!

Athlon64 3,5Ghz, DFI Ultra, 2048Mb Corsair XL CAS 2, 160Gb Hitachi Raid 0, Gigabyte 6600GT, Coolermaster 450W.

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Mijn mobo draait nu eindelijk stabiel (DFI Lanparty NF4 SLI-DR)

Alleen komt nu het volgende probleem om de hoek zetten, de installatie van Windows XP Pro SP2.

Bij het opstarten van de cd-rom blijft de installatie telkens of hangen bij Boot from CD of bij de hardware informatie wordt gecontroleerd.

Komt iemand dit probleem bekend voor ?

Ik heb exact het zelfde probleem hier, wanneer ik een setup van Windows XP wil uitvoeren blijft het proces hangen bij het bestand shell.dll.
Ik dacht in eerste instantie aan een kras op de cdrom, maar nu ik dit lees kan er een overeenkomst worden gezien...

Mag ik vragen bij wat bestand je setup blijft hangen?
MicroSD addict!

quote:
walstroom schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:21:
Mede tweakers, let toch erg goed op je voeding ! Het is echt een heel belangrijk en wezenlijk onderdeel van elk electronisch apparaat. In ons geval die beroemde, beruchte 4 aansluitingen op een DFI bord. Gebruik ze echt allemaal, ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Het bord werkt heus wel met 1 dikke aansluiting, maar al snel worden er koperbanen in het moederbord overbelast. Ze worden heet, krijgen meer weerstand etc. Hoe meer pluggen je gebruikt, deste beter en koeler je moederbord werkt. Er komt namelijk van 4 kanten spanning naar binnen. Sorry voor de "hartekreet"!

Je hebt helemaal gelijk. Enorm veel problemen waarover ik op forums heb gelezen hadden uiteindelijk als oorzaak een slechte kwaliteit voeding, 20 pins voeding of niet alle power connectors aangesloten. Dus het kan een hele tijd goedgaan, maar je bent in wezen je moederbord langzaam aan het slopen. :>

Echt hoor, op dfi-street zag ik dagelijks van die mensen met problemen als "Mijn systeem werkte 2 maanden perfect, en vanmorgen POST'e hij niet meer en hoorde ik allerlei piepjes." "Wat voor voeding gebruik je? Heb je alle connectors aangesloten?" "Een 400 Watt 20 pins voeding, op 3 punten aangesloten." ;(

Officiële statement van DFI omtrent voedingen. (8>

Clio RS 172

quote:
jelbo schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Dit is hem:

[afbeelding]

En in de manual staan ze allemaal aangegeven

[afbeelding]:

[afbeelding]
Geen wonder dat ik hem niet kon vinden, daar hangt mn cpu koeler overheen (XP120) ;)

LoL ja dan krijg je dat :P

Mijn CPU is nu met 1.36 Vcore trouwens 24/25 graden, kamertemp is dat ook ongeveer >:)
waterkoeling werkt dus ;) :D

Weet iemand hier toevallig welk WCchipsetkoelblok er op een Ultra-D past, zonder dat deze ruzie krijgt met de graka? Mijn huidige past niet :(

Of is er een manier om het onderste PCI-e slot te gebruiken om daar je videokaart in te doen?

magiel wijzigde dit bericht 05-08-2005 11:48 (50%)

HoN: Drijfjacht

Ik heb eindelijk mijn geheugen terug van RMA, en ik heb toch weer hetzelfde probleem als altijd. Ik denk dat het aan de geheugencontroller op de processor (Winchester) ligt, maargoed ik leg het toch even voor:
Boven de 250mhz HTT 1:1 werkt mijn computer niet. Ik heb het nu op 250 1:1 draaien met erg strakke timings. 260 1:1 werkt niet (nu komt hij niet eens tot "Verifying DMI Pool Data", vóór de RMA kwam ik nog wel eens in Windows met wat geklooi maar ook dat was niet Prime stabiel). Niet met hogere voltages, niet met lossere timings.
NIET 1:1 werkt het overigens wél, het geheugen kan hoger dan 250mhz stabiel memtesten, en de processor kan hoger dan 250mhz primen, maar als ze dus allebei hoog gaan, dan houdt het op wat mijn computer betreft.
Iemand een ander idee?

-edit-
Inbranden was de oplossing :)
Nu 260 1:1 @ 3,4v met zeer strakke timings

a64 tweaker
http://quantumkitten.com/260.png
everest
http://quantumkitten.com/2602.png

DeadKennedy wijzigde dit bericht 05-08-2005 20:58 (14%)

Core i7 920 @ 3330MHz | Gigabyte X58-UD5 | Radeon 4890 | Scythe Mugen 2 | X-Fi Titanium | 6GB OCZ 1600MHz CL7 | 1TB Seagate Barracuda 7200.12 | Samsung 226BW | Coolermaster 700W

HoN: Drijfjacht

quote:
magiel schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:36:
LoL ja dan krijg je dat :P

Mijn CPU is nu met 1.36 Vcore trouwens 24/25 graden, kamertemp is dat ook ongeveer >:)
waterkoeling werkt dus ;) :D

Weet iemand hier toevallig welk WCchipsetkoelblok er op een Ultra-D past, zonder dat deze ruzie krijgt met de graka? Mijn huidige past niet :(

Of is er een manier om het onderste PCI-e slot te gebruiken om daar je videokaart in te doen?
Ja dit doe ik ook, die hele rits jumpers onder je bovenste pci-e slot naar de andere positie zetten, en je videokaart in het onderste slot doen, kloar is magiel.

Core i7 920 @ 3330MHz | Gigabyte X58-UD5 | Radeon 4890 | Scythe Mugen 2 | X-Fi Titanium | 6GB OCZ 1600MHz CL7 | 1TB Seagate Barracuda 7200.12 | Samsung 226BW | Coolermaster 700W

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Weet iemand hier al een oplossing voor het cold boot probleem met hoge vdimm sticks?

Ik heb namelijk van Kadance074, zijn redlines ontvangen omdat hij het volgende probleem had;

De sticks runnen prima in memtest op 255 volt 3.45 volt.

Maar zodra de pc wordt uit gezet, en weer aan wordt gedaan is er geen boot , en wel mempiepjes.

Dit zou komen door het feit dat het DFI bord aan het begin van booten niet direct een vdim van 3.** volt geeft. Dit kunnen de redlines niet aan, waardoor er niet gepost kan worden :(
Mijn pc3200GH sticks (gskill winbond UTT) hebben (nog) geen last van cold boot problemen. Maar ik zie dat deze pas na lang gebruik komen. Bij kadance na een maand, bij andere al na 10 dagen.
Over dit probleem heb ik een interesante thread gevonden, maar helaas tot nu toe geen oplossing:

http://www.xtremesystems....ve/index.php/t-63715.html

Zijn er hier nog meer mensen met dit prob?

Trotse papa van Nand!

En dat is dus met de laatste bios?

Graag gedaan!

quote:
Alle biossen, 623 blijkt beste begin voltage te geven, maar nog steeds niet genoeg :(

Trotse papa van Nand!

In die link die je gegeven hebt, blijkt iemand goede resultaten te hebben met bios 702. Let wel, dit is een alpha-bios en mag je enkel gebruiken indien jouw CPU rev E is!!

Reg. datum: 27 januari 2001

quote:
walstroom schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:21:

ik geloof hier dus niks van, de 2 extra power aansluiting zijn gemaakt voor SLI, als je dus 2 VGA kaarten heb, dan moet je deze zeker aansluiten. Dit is ook beschreven en ook bij andere merken moederborden hoef je deze dingen ook niet aan te sluiten en ik hoor toch nooit problemen.
mensen die problemen hebben, gebruiken een 20 pins voeding of ze gebruiken de 4volt lijn. Tja als je dan niet goed koelt dan gaat het mis ja. Ik gebruik de 2 extra power connectors niet, ik heb het geprobeerd, maar het bord is hierdoor zeker niet stabieler.
deze mobo heb ik dus al 3-4 maanden en tot nu toe geen problemen en ik verwacht ook geen problemen als ik de 2 extra power connectors niet gebruik

Reg. datum: 07 september 2000

quote:
alvv schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

ik geloof hier dus niks van, de 2 extra power aansluiting zijn gemaakt voor SLI, als je dus 2 VGA kaarten heb, dan moet je deze zeker aansluiten. Dit is ook beschreven en ook bij andere merken moederborden hoef je deze dingen ook niet aan te sluiten en ik hoor toch nooit problemen.
mensen die problemen hebben, gebruiken een 20 pins voeding of ze gebruiken de 4volt lijn. Tja als je dan niet goed koelt dan gaat het mis ja. Ik gebruik de 2 extra power connectors niet, ik heb het geprobeerd, maar het bord is hierdoor zeker niet stabieler.
deze mobo heb ik dus al 3-4 maanden en tot nu toe geen problemen en ik verwacht ook geen problemen als ik de 2 extra power connectors niet gebruik
Idd, net zoiets als snelle bougie vonkjes, onzin dus.

http://rohanian.myminicity.com

Graag gedaan!

quote:
Laagvliegerke schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:34:
In die link die je gegeven hebt, blijkt iemand goede resultaten te hebben met bios 702. Let wel, dit is een alpha-bios en mag je enkel gebruiken indien jouw CPU rev E is!!

702 wilde ook niet. Plus dat daar een heel raar probleem mee kwam met de nvidia lan. Bij aanmelden msn gaat netwerk plat.. ik krijg dan even geen ip meer van mn router.. duurt ongeveer een minuut.
Ik blijf in ieder geval bij tccd's, mushkin redline te koop ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: