Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

OK, ik weet dat dit wel een zoek vraag is maar ik heb atm echt geen tijd om te zoeken (net thuis, hell of a jetlag en morgen weer een LAN-party).
Maar hoe zit dat nu met Maxtor DM 10 schijfies en de nF4 chipset, ik las namelijk tijdje terug dat er met deze combi nogal wat probleempjes zijn en ik vroeg me af of dat echt zo is of dat het al opgelost is ofzo. ?
Reg. datum: 26 oktober 2003

Alleen de nieuwste serie DiamondMax 10 hardeschijven (met een andere firmware) zou wel zonder problemen werken, alleen waar en hoe je ze kan vinden/herkennen weet ik niet.
Vista x64 \o\
Reg. datum: 24 maart 2004

waar bestaan deze problemen uit dan?
ik heb zelf regelmatig last dat ik bij een coldboot niet door de post komt omdat ie mn sata schijf niet vind.

bij snel uit en aanzetten doet ie het wel weer.

Opteron 185 @ 2.9GHZ, 3GB PC3200, Point of View 8800GTS, DFi NF4 ultra-d, Fujitsu MAU 15.000 rpm 36gb scsi, 2x Seagate cheetah x15 15k rpm 36 gb, Maxtor dmax 10 200gb , Fortron Source 700w , DiNovo Laser, Auzentech X-fi Prelude 7.1 @ Z5500 digi

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
Bever! schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:56:
waar bestaan deze problemen uit dan?
ik heb zelf regelmatig last dat ik bij een coldboot niet door de post komt omdat ie mn sata schijf niet vind.

bij snel uit en aanzetten doet ie het wel weer.
Incompatibiliteit DFI NF4 Ultra-D en Maxtor harddisk

Reg. datum: 31 juli 2005

mijn probleem met het opstarten is verholpen, het zit hem in de voeding.
Heb er een andere voeding aangehangen en toen startte het systeem op.

Voor diegene die geholpen heeft bedankt.

Alleen nog een laaste vraag, dit moederbord heeft een uv licht volgens de specs.

Wederom zeker een dome vraag maar stel hem toch hoe kun je dit aanzetten ?
Toen gisteren het systeem opstartte en ik de lamp uit deed zag ik geen uv-licht

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

LOL, er zot geen licht op het bord zelf maar de sloten (die gele en oranje dingen) reageren op UV licht.
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
sapphire schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:22:
OK, ik weet dat dit wel een zoek vraag is maar ik heb atm echt geen tijd om te zoeken (net thuis, hell of a jetlag en morgen weer een LAN-party).
Maar hoe zit dat nu met Maxtor DM 10 schijfies en de nF4 chipset, ik las namelijk tijdje terug dat er met deze combi nogal wat probleempjes zijn en ik vroeg me af of dat echt zo is of dat het al opgelost is ofzo. ?
Ik heb hier een 'Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)' draaien zonder problemen met booten of wat dan ook, deed het direct toen ik em aansloot.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

DOCer met Pensioen
Reg. datum: 08 november 2000

Nou ik draai nu al een paar maandjes met me 3000+ venicje en nog steeds draait hij stabiel @ 2850 24/7 op 1.5 V ...... op lucht.
De X2 zal even moeten wachten deze prijs/prestatie verhouding haal ik nooit meer denk ik :P })

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

MicroSD addict!
Reg. datum: 16 september 2002

Ik wil vanaf vandaag gaan beginnen met overklokken. Ik gebruik het 310 Official BIOS. Hieronder staan de belangrijkste BIOS instellingen die ik nu heb. Voordat ik begin, zijn de huidige instellingen OK? Ik heb gebruik gemaakt van voorbeeldinstellingen van Angry_Games, RGone en AndyOCZ van dfi-street. Ik weet eerlijk gezegd van de meeste dingen niet wat ze inhouden. Over instellingen zoals CPU Thermal Throttling, CPU Spread Spectrum en LDT/FSB Frequency Ratio ben ik niet zeker of ze nu goed staan...

Mijn specs staan in m'n sig :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Advanced BIOS Features

CPU Internal Cache          Enable
External Cache              Enable
Quick Power On Self Test    Enable

Advanced Chipset Features

Errata 94 Enhancement       Disable
CPU Spread Spectrum         Disable
SATA Spread Spectrum        Disable
SEE/SSE2 Instructions       Enable
CPU Thermal Throttling      50.0%
MAC PHY IEEE Test           BypassSET
Memory Hole for PCI MMIO    Disable
System BIOS Cacheable       Disable

Genie BIOS Settings

FSB Bus Frequency           200
LDT/FSB Frequency Ratio     X 4.0
LDT Bus Transfer Width      16 16
CPU/FSB Frequency Ratio     Auto
PCI eXpress Frequency       105Mhz
K8 Cool'n'Quiet Suppor      Disable
CPU VID Startup Value       1.425v

CPU VID Control             1.425v
CPU VID Special Control     Above VID * 110%
LDT Voltage Control         1.30V
Chip Set Voltage Control    1.60V
DRAM Voltage Control        2.80V

DRAM Configuration

DRAM Frequency Set (Mhz)    200(DRAM/FSB:1/01)
Command Per Clock (CPC)     Enable
CAS Latency Control (Tcl)   2.0
RAS# to CAS# delay (Trcd)   02 Bus Clocks
Min RAS# active time (Tras) 07 Bus Clocks
Row precharge time (Trp)    02 Bus Clocks
Row cycle time (Trc)        07 Bus Clocks
Row refresh cyc time (Trfc) 16 Bus Clocks
Row to Row delay (Trrd)     03 Bus Clocks
Write recovery time (Twr)   03 Bus Clocks
Write to Read delay (Twtr)  02 Bus Clocks
Read to Write delay (Trwt)  03 Bus Clocks
Refresh period (Tref)       3120 Cycles
Write CAS Latency (Twcl)    05
DRAM Bank Interleave        Disable

DQS Skew Control            Increase Skew
DQS Skew Value              0
DRAM Drive Strength         Level 6
DRAM Data Drive Strength    Level 2
Max Async Latency           07.0 Nano Seconds
Read Preamble Time          Auto
IdleCycle Limit             256 Cycles
Dynamic Counter             Disable
R/W Queue Bypass            16X
Bypass Max                  07X
32 Byte Granularity         Disable(8 Bursts)

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

CPU Thermal Trot. op Disabled is beter. LDT/FSB Frequency Ratio maal HTT proberen rond de 1000 te houden. Dat zou betekenen 5*200, 4*250 enz. PCI freq zou ik gewoon op 100 laten, die 105 op dfi-street is onzin.

Bekijk deze eens, jouw mem:

http://www.dfi-street.com...?p=113460&postcount=8

http://www.dfi-street.com...p=127155&postcount=12

http://www.dfi-street.com...p=127304&postcount=13

http://www.dfi-street.com...p=129917&postcount=15

Viss wijzigde dit bericht 01-08-2005 14:39 (86%)

MicroSD addict!

quote:
Viss schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:23:
CPU Thermal Trot. op Disabled is beter. LDT/FSB Frequency Ratio maal HTT proberen rond de 1000 te houden. Dat zou betekenen 5*200, 4*250 enz. PCI freq zou ik gewoon op 100 laten, die 105 op dfi-street is onzin.

Bekijk deze eens, jouw mem:

http://www.dfi-street.com...?p=113460&postcount=8

http://www.dfi-street.com...p=127155&postcount=12

http://www.dfi-street.com...p=127304&postcount=13

http://www.dfi-street.com...p=129917&postcount=15
Woo, thanks. Ik ben nog wel even bezig met lezen/dingen noteren vandaag, voordat ik met het echte werk ga beginnen. Maar goed, eerst dus de max van de CPU vinden. Ik hoop alleen dat m'n PC het niet gaat begeven, want ik heb net eindelijk vakantie :9

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Staan er nog wel wat bij met vergelijkbare specs. http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10195

MicroSD addict!

In de ** A64 Overclocking Guide ** op dfi-street staat:
quote:
**Important note**
When overclocking you want to lower this setting to maintain stability. On a socket 754 its best to keep your total HTT speed around 1600htt or less, as Wild explains above this will not effect performance if running under spec a little.. On socket 939 its best to keep it around 2000htt.. Sometimes on 939 you can even get away with overclocking the HTT buss a little but honestly Ive never seen a performance boost by doing this..
Is het nou 1000 of 2000?

''Master pain may i
Reg. datum: 05 januari 2005

ik heb veel klachten gehoord over dit moederbord dat hij zeer instabiel in vergeleken met andere moederborden.
maar wat ik nou wil weten is is dat nog steeds zo of is er een nieuwe batch verschenen?

Die-hard vietcong gamer!

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
jelbo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:39:
In de ** A64 Overclocking Guide ** op dfi-street staat:

[...]

Is het nou 1000 of 2000?
volgensmij is het 1000 voor s939
quote:
Magtherodon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:45:
ik heb veel klachten gehoord over dit moederbord dat hij zeer instabiel in vergeleken met andere moederborden.
maar wat ik nou wil weten is is dat nog steeds zo of is er een nieuwe batch verschenen?

Board werkt nu met 704beta bios goed maar sommige bios opties zijn nog steeds buggy bij mij.

T'is een mooi board maar als je gegarandeerde stabiliteit zoekt zijn er wss betere boarden.

Google Wave Rules !! system specs - system specs back up

MicroSD addict!

quote:
Help!!!! schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:04:T'is een mooi board maar als je gegarandeerde stabiliteit zoekt zijn er wss betere boarden.

Heb je zelf al eens problemen gehad dan? Dingen zoals geen POST e.d.?

Tot nu toe loopt het bij mij prima. Het bord is wel heel erg picky wat betreft RAM en voeding, als ik de berichten zo lees. Neem eens een kijkje op DFI-Street - de officiële support forums - om je eens te oriënteren op het maken van goede keuzes. Schrik niet van het aantal probleemgevallen, als je echt doet wat wordt aanbevolen kan er volgens mij weinig mis gaan. Wat kwa voeding erg belangrijk is, is dat je minimaal een 480 Watt voeding nodig hebt, en je alle 4 de power connectors moet aansluiten op het moederbord. :)

Mr Majestic

quote:
jelbo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

Tot nu toe loopt het bij mij prima. Het bord is wel heel erg picky wat betreft RAM en voeding, als ik de berichten zo lees. Neem eens een kijkje op DFI-Street - de officiële support forums - om je eens te oriënteren op het maken van goede keuzes. Schrik niet van het aantal probleemgevallen, als je echt doet wat wordt aanbevolen kan er volgens mij weinig mis gaan. Wat kwa voeding erg belangrijk is, is dat je minimaal een 480 Watt voeding nodig hebt, en je alle 4 de power connectors moet aansluiten op het moederbord. :)

DFI street ken ik ja.... ;) :o

Het 704-3 bios is het eerste bios dat uberhaupt mijn 4000+ Rev E4 icm Gskill geheugen in dual channel wilde draaien. Dit terwijl DFI op haar site al bij het 310 bios aangaf dat deze processor ondersteunt werd.
Het eerste officiele niet-beta bios na de 310 was de 615 (3maanden later) waar een MAJOR bug inzat (herkende geen USB keyboards waardoor je niks meer kon doen na een flash. Zelfs niet in het bios komen).
Uiteindelijk hebben ze na problemen met het 704 bios uit arren moede de 623-3 final gemaakt en die zou redelijk goed moeten werken.
Veel mensen moesten, om hun dure spullen uberhaupt werkend te krijgen in die 3 maanden beta biossen gebruiken. Als ze daardoor problemen kregen, waren er op dfistreet van die hele fijne arrogante zelfingenomen eikels (die zelf wss nul problemen hadden ) die lekker gingen preken dat beta biossen eigen risico is enz. enz. |:( :r :r (gebruik deze smilei normaal eigenlijk nooit...)
Wat moet je dan als je een board van 200euro hebt wat niet eens wil booten met jouw eerste klas onderdelen..... Board weggooien? RMA'en en dan weken zonder zitten / nieuw board kopen?
DFI heeft gewoon haar users als biosbetatester gebruikt terwijl ze al veel eerder met een officieel bugfixbios hadden moeten komen.

Verder bugt het 704 bios bij bepaalde instellingen. Of hij onthoudt ze niet goed. Of hij hangt bij instellingen die normaal werkbaar zouden moeten zijn ineens en moet je echt je pc uitzetten, stroom van je voeding halen en daarna resetten om hem weer werkend te krijgen etc. etc.

Ik heb alleen maar A-klasse componenten die, zolang niet geoverclocked, out of the box gewoon moeten werken.

Bottomline is dat, ALS het werkt je er een superboard aan hebt, maar wees bereid om een hele hoop aan te klooien om het werkbaar te krijgen.

IMHO zijn de enige echte pluspunten van dit board:
Genie bios met uitgebreidde settings
Extro hoge VDIMM (lang niet iedereen heeft dit nodig)
CMOS reloaded.

Op dfi street zie je echt megaveel problemen met regulier ram die niet werkt etc. etc. DFI street: nee, Corsair moet je maar beter niet nemen want dat werkt neit goed met DFI SLI-DR. Dat is gewoon belachelijk als je als mobofabrikant niet eens Corsair geheugen onoverclocked draaiend kan krijgen.
Aldaar wordt ook heel veel goed gepraat onder het mom van: Ja dit is alleen voor diehard tweakers en anders moet je het niet kopen. maw "het is voor ons soort mensen".

Daar ben ik het dus FUNDAMENTEEL mee oneens. Zolang DFI NERGENS op haar site zet dat haar boards out of the box vaak niet gelijk werken met A-klasse onderdelen die bij andere merken wel werken en NERGENS zet dat je eerst een week haar forum moet doorspitten om de juiste onderdelen bij elkaar te zoeken mag ik gewoon verwachten dat de spullen (zolang niet overclocked) gewoon werken.

Kijk bij overklokken heb je geen garanties. Dat accepteer ik volledig. Wat ik niet accepteer is als A klasse onderdelen onoverclocked gewoon niet werken of dat je weken moet puzzelen om het wel werkend te krijgen.

Sorry voor deze Rant Moest ff paar dingen kwijt :P

Help!!!! wijzigde dit bericht 01-08-2005 20:00 (15%)

MicroSD addict!

Je hebt gelijk, vooral met die beta BIOS'en. Dat slaat inderdaad echt nergens op, gebruikers maandenlang bijna forceren om beta BIOS'en te laten gebruiken om bijv. hun CPU te supporten. En als er dan iets misgaat ben je je garantie kwijt. Dus ik blijf lekker op 310 zitten.

Ik heb ook geen problemen doordat ik mijn keuzes heb gebaseerd op, zoals je al zei, urenlang graafwerk op dfi-street. En ik heb m'n PC laten assembleren, dus dat scheelt ook al wat. Ze waren nog wel vergeten de FDD power connector aan te sluiten, maar dat had ik gelukkig snel in de gaten. :o

Mijn 'tip' om eens rond te kijken was eigenlijk gericht tot Magtherodon, hehe.

jelbo wijzigde dit bericht 01-08-2005 20:12 (3%)

Trotse papa van Nand!

quote:
Magtherodon schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:45:
Wat bedoel je met nieuwe batch? Het bordje dat nu verkocht wordt, is nog steeds dezelfde revisie als toen het net op de markt kwam. En instabiel? Ik zou niet weten waarom. Dit bordje draait bij mij stabiel sinds februari toen het net op de markt was. :P
quote:
jelbo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:00:
[...]

De meeste problemen hebben volgens mij toch betrekking tot overclocken. Trouwens, DFI raadt volgens mij minimaal een 480W voeding aan omdat er zoveel gebruikers zijn met brakke voedingen. Voor normaal gebruik denk ik dat een lichtere kwaliteitsvoeding ook voldoende is. Ik heb 5 maanden een 20-pins Zalman van 400W gebruikt zonder problemen. Voor SLI is natuurlijk wel een zwaardere voeding nodig. Indien je een nieuwe voeding moet kopen, koop dan inderdaad een 24-pins van minimum 480W. Maar wil je niet zwaar overclocken en heb je een zeer goede (lichtere) voeding, vind ik niet dat het nodig is om speciaal een nieuwe te kopen :)
quote:
Help!!!! schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:45:
Verder bugt het 704 bios bij bepaalde instellingen. Of hij onthoudt ze niet goed. Of hij hangt bij instellingen die normaal werkbaar zouden moeten zijn ineens en moet je echt je pc uitzetten, stroom van je voeding halen en daarna resetten om hem weer werkend te krijgen etc. etc.
Het is dan ook een beta-BIOS hé. :) Trouwens, het gebruik van de 704 wordt afgeraden daarom werd ook door Oskar Wu gevraagd om alle links naar en de BIOS zelf te verwijderen.
quote:
jelbo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:11:
Dus ik blijf lekker op 310 zitten.
Er is al een nieuwe die heel goed werkt hoor :) Zie TS.
quote:
En ik heb m'n PC laten assembleren, dus dat scheelt ook al wat. Ze waren nog wel vergeten de FDD power connector aan te sluiten, maar dat had ik gelukkig snel in de gaten. :o
Dat ging geen geen problemen geven hoor. Maar aansluiten kan zeker geen kwaad :)

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 01-08-2005 21:28 (9%)

Reg. datum: 26 oktober 2003

quote:
Help!!!! schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:45:
Op dfi street zie je echt megaveel problemen met regulier ram die niet werkt etc. etc. DFI street: nee, Corsair moet je maar beter niet nemen want dat werkt neit goed met DFI SLI-DR. Dat is gewoon belachelijk als je als mobofabrikant niet eens Corsair geheugen onoverclocked draaiend kan krijgen.
Aldaar wordt ook heel veel goed gepraat onder het mom van: Ja dit is alleen voor diehard tweakers en anders moet je het niet kopen. maw "het is voor ons soort mensen".

Daar ben ik het dus FUNDAMENTEEL mee oneens. Zolang DFI NERGENS op haar site zet dat haar boards out of the box vaak niet gelijk werken met A-klasse onderdelen die bij andere merken wel werken en NERGENS zet dat je eerst een week haar forum moet doorspitten om de juiste onderdelen bij elkaar te zoeken mag ik gewoon verwachten dat de spullen (zolang niet overclocked) gewoon werken.
Ik snap waar je naar toe wilt, maar DFI is en blijft een OC-merk, met de (OC) problemen die daar bij horen. En als je een DFI moederboord koopt ben je je vast ook wel bewust dat het een OC merk is.
Dat er in het begin veel problemen zijn begint (jammer genoeg) bij DFI te horen, ze maken biossen om de laatste MHz eruit te persen, dat lijkt hun eerste prioriteit te zijn, stabiliteit komt later pas - bij nieuwe bios releases.
Als dat niet jouw prioriteit is, dat is dit moederboord niet voor jouw bedoeld. Dat moet je naar Abit, Epox of misschien Asus.

Aan de grote van dit topic kan je trouwens ook zien dat nu veel meer mensen (ook de mensen die niet overclocken) dit moederboord kopen. De DFI's nForce4 serie is veel populairder dan de hun nForce2 serie, ik heb al gehoord dat er nu al 4x zoveel nForce4 moederboorden zijn verkocht dan van de hele nForce2 serie. Je kan dit moederboord zelfs bij Mycom en Informatique kopen, de nForce2 serie was alleen bij Tweakstore verkrijgbaar.
MicroSD addict!

Eerste overklok resultaten (om het maximum van mijn CPU te vinden):

2313.13 MHz

CPU/FSB Frequency Ratio: x9 (Default voor mijn CPU)
LDT/FSB Frequency Ratio: x3
DRAM Frequency Set (Mhz): 100(DRAM/FSB:1/02)
HTT: 257MHz

Volgens mij moet ik hoger kunnen.. maar hoe?

Stabiliteit heb ik tot nu toe met SuperPi gedaan, de 32M test. 2313.13MHz is OCCT test stable.

Suggesties zijn welkom :)

Plaatje op imageshack (popups!)

jelbo wijzigde dit bericht 01-08-2005 22:13 (21%)

Reg. datum: 07 september 2000

Dus dit is het maximum zonder errors? Temps zien er goed uit dus voltage mag best wel wat hoger. Ik zit op 1.69Volt (2.6GHz), gaat prima.

Komop je hebt een OC bord, OC CPU, OC Memory, waar wacht je op :?

http://rohanian.myminicity.com

MicroSD addict!

quote:
KingNothing schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:49:
Dus dit is het maximum zonder errors? Temps zien er goed uit dus voltage mag best wel wat hoger. Ik zit op 1.69Volt (2.6GHz), gaat prima.

Komop je hebt een OC bord, OC CPU, OC Memory, waar wacht je op :?

Dit is mijn eerste OC ervaring :P Ik ben niet zo happerig op meer volts..

Ja, bij een HTT van 265 krijg ik een BSOD bij het inlogscherm van Windows XP. Iets met PFN_LIST, en soms die IRQ Less or not Equal error.

Dus jij moest ook je voltage verhogen om verder te kunnen?

Mr Majestic

@Laagvliegerke: ik realiseer me dat de 704 beta is, dus daar heb je wel gelijk. alleen was er nog geen final bios uit bij waarmee mijn cpu werkte en nu t werkt heb ik ook geen zin om nu 623-3 te gaan proberen. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat die veel beter is. Ben blij dat t nu werkt en ik zelfs wat kan overklokken. :o :P Ik hoop op een snelle 704fix.

Trotse papa van Nand!

Met de 704 zou je best deze instellingen niet gebruiken: "Above VID * 123%", "Above VID * 126%", "Above VID * 133%", "Above VID * 136%"
En het is inderdaad een beetje stil gevallen. Al bijna een maand geen biossen! :p

Ik ben vandaag eens opnieuw beginnen spelen maar nog steeds blijft mijn geheugen steken op ongeveer 245 MHz, ook met lossere timings. Net alsof daar een onzichtbare muur is :) Meer dan 3,2V durf ik er eigenlijk nog steeds niet doorjagen. Ik denk dat ik nu gewoon eens ga kijken hoe ver deze CPU eigenlijk wil.

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 01-08-2005 23:34 (53%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: