Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
CRaZyZero schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:26:
hoi ben net nieuw op gathering... ;p dus d8 ik post maar ff wat....

Heb dit gisteren gemaakt , 8 uurtjes aan gewerkt...ik moest deadline halen en dus kon nie echt tijd aanbesteden best jammer.......had wel wat leuke ged8en :P en en wou meer details toevoegen...

dit is een game interface (opstart venstertje waar je kunt kiezen Start , Multiplay etc ...dus geen site he)

anyway here it is... Click voor een grotere versie....
[afbeelding]

comments are aprreciated _/-\o_

Eerste indruk is goed. Maar als je verder gaat kijken zie ik toch iets wat niet klopt.
En dan bedoel je kabeltjes. Die lopen niet over elkaar, maar doorelkaar wat nogal vreemd eruit ziet.
Dus daar zou je bij de volgende keer aan kunnen denken nog.
tijsdejonckheere.be

quote:
nok schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:50:
Ik heb mij weer eens bezig gehouden met Photoshop 7. Veel van jullie vinden dit een 'minder creatieve bezigheid' maar ik doe dit enkel omdat het leuk is om te doen en ik zie het meer als een oefening om de photoshop tools beter onder de knie te krijgen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Thumbnails zijn uiteraard klikbaar.

Volledig Photoshop 7, geen filters gebruikt.
Wow, lijkt goed op http://dangeruss.deviantart.com ! (Die is wel meesterlijk, maar het lijkt er wel goed op!) Voor de rest heb ik hier veel respect voor, want ik weet hoeveel tijd zoiets in beslag neemt!

Bezoek mijn site hier!

quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:
[...]

Eerste indruk is goed. Maar als je verder gaat kijken zie ik toch iets wat niet klopt.
En dan bedoel je kabeltjes. Die lopen niet over elkaar, maar doorelkaar wat nogal vreemd eruit ziet.
Dus daar zou je bij de volgende keer aan kunnen denken nog.

Zoals ik zei ik had geen tijd :p... was een rushwork...... in 8 uurtjes kan ik ook nie veel meer dan enkel dit :p....... in vervolg als ik wat in me vrije tijd gemaakt heb post ik wel eventjes :)

anyway thnx for comment :)

[Voer eendjes, geen oorlog]

Weet iemand hoe ik het makkelijkst een functie kan tekenen in photoshop? Ik bdoel dan een functie zoals cos(x) bijvoorbeeld.

YEAH for it!

quote:
KappuhH schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:55:
Weet iemand hoe ik het makkelijkst een functie kan tekenen in photoshop? Ik bdoel dan een functie zoals cos(x) bijvoorbeeld.
Dat kan simpelweg niet. Gebruik Maple/MatLAB en importeer dat in Photoshop.

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
KappuhH schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:55:
Het is niet echt de bedoeling dat je in dit topic alleen je vraagt dropt :)

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

U-Boat!
Reg. datum: 22 juli 2004

-> Op paar posts terug:

Sorry Yoozer, mijn reactie was inderdaad een beetje bot. Dat komt omdat het uiteindelijke resultaat net "heel wat" lijkt, zonder er zelf veel moeite voor te hebben gedaan. Het is inderdaad opbouwende kritiek waar ik alleen maar weer meer van leer :)

Ik zal eens proberen om een complete afbeelding te creëren met een van mijn eigen tekeningen, en een achtergrond vanaf scratch... En dat zal ik dan ook posten :)

Groet

Ammaza, che spettacolo!

Reg. datum: 20 september 2005

quote:
Edit; zou graag willen weten hoe je te werk gaat als je zo'n auto tekent, heb anderen op je site ook bekeken en het ziet er goed uit (deze is het best though)

Edit; ook benieuwd waarom je het een 'minder creatieve bezigheid' vind...

Ik ben van plan om een soort tutorial te maken van hoe ik te werk ga. Je kunt trouwens ook een kijkje nemen op de site van donbenni.deviantart.com daar staat ook een hele goede tutorial die 'redelijk' overeen komt met hoe ik het doe.

De 'minder creatieve bezigheid' zit 'm inderdaad inhet overtrekken van foto's. Evengoed probeer ik aan het eindresultaat nog wel mijn eigen twist te geven ;)

Hoe heb je m'n site trouwens gevonden? Staat het ergens in mijn profiel op tweakers ofzo? :P

quote:
heel. erg. mooi.
maar waarom doe je dit niet in Illustrator? dan had je m ook nog s 2 bij 4 aan de muur kunnen hangen

Ik heb helaas geen Illustartor in mijn bezit. Zou inderdaad wel heel mooi zijn om zoiets op poster formaat te kunnen printen!

quote:
Wow, lijkt goed op http://dangeruss.deviantart.com ! (Die is wel meesterlijk, maar het lijkt er wel goed op!) Voor de rest heb ik hier veel respect voor, want ik weet hoeveel tijd zoiets in beslag neemt!
Thanks, dat is wel 1 van de beste complimenten die je kunt krijgen, die kerel is inderdaad meesterlijk! Vandaag heeft hij trouwens mijn Subaru bestempeld als 1 van zijn favorieten, dus nu staat 'ie mooi op zijn Deviant pagina! Beter kan haast niet :*)

Bravia Commercial o//

Nou mijn toevoeging dan maar even aan dit topic..

Korte uitleg, het gaat om Stichting L3D, dit is een stichting volledig gerund door leerlingen van een middelbare school en geeft lessen en verhuurt serverruimte mbt Active Worlds. Dit is een 3D wereld die wereldwijd word gebruikt voor samenwerkingsprojecten enzo..

Ehm, de site *overigens niet door mij gemaakt* is L3D.nl

Maargoed, toen moesten visitekaartjes komen, ik heb mijzelf maar even als voorbeeld genomen.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om mensen tussen de 14 ~ 18, geen professionele designers etc..

eerste idee:
http://img36.imageshack.us/img36/586/kaartje3m6uh.jpg

tweede idee:
http://img522.imageshack.us/img522/9348/kaartjenieuw27ag.png

Ik weet het, bij het eerste idee staat de site er 2x op, dat gaat er nog wel vanaf.

Het blijven WIP's, de margins zijn hier en daar niet het zelfde, dat kan nog komen. C&C welkom!
quote:

2e ziet er veel beter uit. Ik zou alleen de verticale "L3D" wat kleiner (80/90%) maken maar de L wel laten beginnen op de onderkant van het kaartje.

Let op hoe je ogen beginnen te lezen bij dit kaartje. Bij de 2e is dat veel duidelijker dan bij de eerste, waar je van hot naar her moet om de informatie op te nemen.

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

Reg. datum: 20 september 2005

De tweede ziet er inderdaad een stuk rustiger uit. Netjes hoor :)

Bravia Commercial o//

quote:
Yoozer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:01:
[...]

2e ziet er veel beter uit. Ik zou alleen de verticale "L3D" wat kleiner (80/90%) maken maar de L wel laten beginnen op de onderkant van het kaartje.

Let op hoe je ogen beginnen te lezen bij dit kaartje. Bij de 2e is dat veel duidelijker dan bij de eerste, waar je van hot naar her moet om de informatie op te nemen.
Bedoel je echt het lettertype kleiner of de spacing wat omlaag? Ik ga zo eerst drummen, vanavond ga ik er misschien nog effe mee spelen dan post ik nog wel! tnx voor de C&C already o//
quote:
CRaZyZero schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:26:
hoi ben net nieuw op gathering... ;p dus d8 ik post maar ff wat....

Heb dit gisteren gemaakt , 8 uurtjes aan gewerkt...ik moest deadline halen en dus kon nie echt tijd aanbesteden best jammer.......had wel wat leuke ged8en :P en en wou meer details toevoegen...

dit is een game interface (opstart venstertje waar je kunt kiezen Start , Multiplay etc ...dus geen site he)

anyway here it is... Click voor een grotere versie....
[afbeelding]

comments are aprreciated _/-\o_
Mooie interface. Vind alleen die witte rand om de snoeren boven wat slordig. En ik ben benieuwd of je die texture voor dat metaal zelf hebt gemaakt of van een foto hebt :)

| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum

Plaatje op imageshack (popups!)
Het is bedoeld voor iets zoals een weblog ofzo, en het is zo simpel en overzichtelijk mogelijk gehouden. Opbouwende kritiek graag.

Heel kort:

De plaatsing van de tekstvakken lijkt nogal random, de tekst op de knoppen is wel erg groot, kleurencombinatie doet me wel erg Windows XP aan, voorderest redelijk strak maar wel erg vaakgebruikt.
Dat menufont mag wel wat kleiner. En doordat je die tekst in van die boxes hebt die een beetje her en der staan creëer je nog al wat loze whitespace :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

denk ook aan de mogelijkheden van een blog, iig als je een bestaand systeem gebruikt of iig een dynamisch systeem, het is dan niet zo makkelijk om je tekstvakken zo maar ergens te plaatsen, er moet een regelmaat in zitten....
quote:
stevenP schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:33:
Bedoel je echt het lettertype kleiner of de spacing wat omlaag?

Echt het lettertype kleiner; spacing moet hetzelfde zijn als de "kleine" L3D aan de rechterkant van het kaartje.

offtopic:
graag gedaan ;)

http://www.gerbens.nl/wp-files/zonder_quote.jpg

Cover Congresmagazine
Thema: Gezondheidsmanagement

Mochten jullie nog iets van feedback hebben, voor maandag heb ik er nog wat aan :). Daarna zal de drukker de rest doen (oplage 3.000 stuks). Ik ben overigens lichtelijk gebonden aan een bestaande 'huisstijl'.

Gerbens wijzigde dit bericht 27-01-2006 20:23 (20%)

Die dropshadow vind ik echt niet mooi... Voor de rest ziet het er vrij netjes uit, beetje kaal wellicht.

Vervang de "Vitality" in het schreef-font door iets mooiers dan Times New Roman; een Garamond is al beter. Maak van de "2006" die nu in de blauwe cirkel staat een cirkel, capsule of afgeronde rechthoek met soortgelijke schaduw-werking als de rest; deze springt er nu uit omdat het element niet ruimtelijk lijkt zoals de rest. Dropshadow mag inderdaad misschien wat bescheidener. Voorts komt de datum behoorlijk veel voor; ik zie tenminste 3 keer "2006". Is dit ook daadwerkelijk zo belangrijk ;) ?

Misschien kun je op de groene bovenkant nog een lichtgekleurd vectorpatroontje aanbrengen?

Yoozer wijzigde dit bericht 28-01-2006 11:44 (13%)

Haal die dropshadow overal weg en het ziet er allemaal ineens een heel stuk professioneler uit :)

Verder ziet hij er goed uit, maar door die dropshadow komt het ineens over als zo'n "ik heb net de photoshop filtertjes ontdekt" iets :)

Het zijn de kleine dingen die 't doen ;)

quote:
TangLeFuzZ schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:13:
Het zijn de kleine dingen die 't doen ;)

En het geheel die het maken ;)

@ Gerbens

Ik zou het volgende doen:
- Dropshadow weghalen
- Cirkel met 2006 weghalen
- Bevel/emboss layer affect weghalen.

Ik denk dat de poster er dan een stuk professioneler eruit gaat zien. ;)

EDIT: Zal ik een nieuw topic gaan bouwen??

Rakkerzero wijzigde dit bericht 28-01-2006 13:49 (7%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws