Gathering of Tweakers

Quicksearch
Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

http://img342.imageshack.us/img342/848/header1vm.jpg
Wat is de bedoeling van dit topic?

Hier kan je al je 2D-creaties posten. Zodat andere er ook van kunnen genieten en natuurlijk (opbouwende) kritiek kunnen geven.
Voorgaande Topics

Post hier je 2d-stuff maar weer - part 1
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 2
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 3
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 4
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 5
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 6
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 7
Post hier je 2d-stuff maar weer - part 8
Wat links van programma's om al dit moois mee te maken

Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
JASC Paint Shop Pro
Corel Painter
Eventuele hulpmiddelen: een scanner, een digitale camera, "stock" fotografie, wat 3d-software (zie voor dit ook [3D] Post je 3D stuff maar weer - part 29 ).
Wat links zodat je niet in het verkeerde topic hoeft te posten

- voor het Wacom/handgetekende spul is er een aparte draad: Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6
- voor vragen over lettertypes die je in je 2d werk kunt gebruiken is er een
aparte draad: Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen [part 5]
- voor fotografie is er een apart forum: Harde waren - afdeling Fotografie
- voor logo's die je er in wil verwerken (let op copyrights!) : Brands Of The World
Plaatjes posten

Voor hosting:
ImageShack.us

Voor het posten:
[url=site met link naar plaatje][img=550]plaatje[/img][/url]
of nog beter :
[url=site met link naar plaatje][img]thumbnail[/img][/url].
Tot slot

Zorg ervoor dat je ontopic blijft en maak er weer een gezellig deel van! :)
Content from Yoozer

Drawer wijzigde dit bericht 18-07-2005 14:04 (21%)

C2D E4300 1.8GHz @ 2.43GHz - 2x 1024MB Kingston PC5300 C5 - GigaByte GA-965G-DS3 - Antec Smartpower 2.0 500Watt - Seagate Barracuda 7200.10 320GB - LaCie F.A. Porsche 320GB Extern - LG L194WT 19" WideScreen

Crosspost dan maar :p

http://www.nginkel.com/bestanden/thumb.gif

*klikbaar*

Dit is een van mijn eerste website designs waar ik redelijk tevreden over ben :+
c&c graag. (voor een nog beter ontwerp :Y) )

Een Asus W3J Notebook! | Netspire

quote:
Jvgpc schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:58:
Crosspost dan maar :p

[afbeelding]

*klikbaar*

Dit is een van mijn eerste website designs waar ik redelijk tevreden over ben :+
c&c graag. (voor een nog beter ontwerp :Y) )
Als ik jouw ontwerp zie dan moet ik denken aan een online boekingssite voor een wintersport appartement.

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky

quote:
relonky schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:50:
[...]

Als ik jouw ontwerp zie dan moet ik denken aan een online boekingssite voor een wintersport appartement.

wat meer een tech design dus?? uw wens is mijn bevel :+

http://www.nginkel.com/bestanden/thumb2.gif

*klikbaar*

graag weer c&c

hmm,
imho niet echt mooi maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk.

Wat me bij beide ontwerpen stoort is dat ik geen idee krijg wat er op de site komt te staan.

Als het de site wordt, gemaakt om een site te maken, dan kan het wel wat innovatiever. Het is allemaal zo standaard, conservatief en statisch. Denk eens wat verder dan de standaard lay-out als je wil laten zien wat je allemaal kan.
quote:
Larixk schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:20:
Wat me bij beide ontwerpen stoort is dat ik geen idee krijg wat er op de site komt te staan.
ik wil gewoon een site ovr mezelf en dat soort shit maken. maar ik vind het ook zo afgezaagd om dan een foto van mezelf in de layout te zetten oid

quote:
Jvgpc schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:39:
[...]

ik wil gewoon een site ovr mezelf en dat soort shit maken. maar ik vind het ook zo afgezaagd om dan een foto van mezelf in de layout te zetten oid

Je zou een leuke header kunnen maken van je hobby's ofzo :P?
Of mooie macro foto. Ik vond die van dat wintersporthuisje beter dan je laatste. Als je daar een andere header in plempt :)

Nikon D70s | Nikkor AFS VR 24-120mm f/3.5-5.6G | Nikon 50mm f/1.8 | Tokina 12-24mm f/4 | Peleng 8mm Fish-eye f/3.5

[Voer eendjes, geen oorlog]

quote:
r0bert schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:22:
@KappuhH: Wat moet dat worden? Een complete pagina? Header? Logo? Details zie ik wel, iets te veel ruis.. Paarse stipje over de letter.. 6 springt er teveel uit.. En de bruine letters misschien iets te donker? Maar kan ook zo zijn dat dat juist je bedoeling is. Als pagina geheel, denk ik dat je met het coden van de pagina wel beetje in de knoei komt met oprekken enzo
Het is als hele pagina bedoeld ja. Het was meer gemaakt om een beetje de stijl te proberen. Die stip is idd niet helemaal goed nee. Dat die 6 eruit springt was wel de bedoeling (te laten merken dat we in het examenjaar zitten). Maar misschien is het iets te nadrukkelijk gebeurt. Ik ga nog een paar probeersels maken en zal die hier ook wel posten. Welke resolutie zal ik het beste aan kunnen houden? De codering gebeurt namelijk door iemand anders want daar heb ik me (nog) niet echt in verdiept.

YEAH for it!

Reg. datum: 16 september 2001

Als je een verticaal ontwerp maakt (lijkt me wel?), dan zou ik je website centreren en rekening houden met op zijn laagst 800x600 gebruikers. Daarin kun je het best verwaarlozen. Daarnaast nog rekening houden met de scrollbar die er mogelijk naast komt. dus 750 ofzo ruim gezegd. ;)

quote:
r0bert schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:56:
Als je een verticaal ontwerp maakt (lijkt me wel?), dan zou ik je website centreren en rekening houden met op zijn laagst 800x600 gebruikers. Daarin kun je het best verwaarlozen. Daarnaast nog rekening houden met de scrollbar die er mogelijk naast komt. dus 750 ofzo ruim gezegd. ;)
Oke en wat kan ik dan als hoogte aanhouden? Er zijn toch ook wel tooltjes die eerst de checken wat de resolutie is en daarna de juiste afbeelding gaan laden zodat die precies op de pagina past?

YEAH for it!

quote:
KappuhH schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:39:
[...]

Oke en wat kan ik dan als hoogte aanhouden? Er zijn toch ook wel tooltjes die eerst de checken wat de resolutie is en daarna de juiste afbeelding gaan laden zodat die precies op de pagina past?
Voor hoogte gebruik ik altijd 100%. Is het voor iedereen beeld vullend (wat betreft de hoogte).

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky

wanneer komt er weer zo'n leuke contest als toen met die melkpakken? :) lijkt me erg leuk om bijv iets anders te restylen melkpak was erg leuk om te zien (kon helaas toen niet meedoen)

quote:
Godzilla schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:33:
wanneer komt er weer zo'n leuke contest als toen met die melkpakken? :) lijkt me erg leuk om bijv iets anders te restylen melkpak was erg leuk om te zien (kon helaas toen niet meedoen)

Wat let je er zelf 1 op te zetten?

wel even in overleg met een W&G mod ;)
quote:
sdomburg schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Wat let je er zelf 1 op te zetten?

wel even in overleg met een W&G mod ;)

Waarom niet samen opzetten (dus met iedereen)
wat zouden we bijv kunnen doen? :)

Ik heb een klein vraagje over de onderstaande afbeelding. De randen van het papier vind ik iets te hoekerig. Nu is mn vraag hoe ik die een beetje geleidelijk kan laten lopen (het linkerbovenhoekje is wel ongeveer goed). Door selectie --> verdoezelen wil het niet echt want dan lijkt het zwart in het papier over te lopen (Het zwarte en het papier zijn een apparte laag). Is er een tooltje in Photoshop om dit zo te doen of moet ik dat helemaal handmatig gaan doen (wordt een gepruts van niks :?)?
Op de thumbnail zie je het niet goed dus wel even klikken, dan snap je denk ik beter wat ik bedoel.
Plaatje op imageshack (popups!)
*Klikkie*

YEAH for it!

Ik heb het even voor je getest, en twee manieren werken perfect:

• Met een gum een brush van 6 pixels instellen, airbrush aanvinken en de randen nalopen, je kan dan meteen een beetje ermee spelen zodat de randen meer afgescheurt lijken etc.
• Met de rectangular select tool zoveel mogelijk van het papier selecteren, zonder de zwarte randen te raken. Kopieren, plakken op nieuwe laag en dan een gaussian blur over de oorspronkelijke laag.

Bovenste werkt het mooist, onderste het snelst. Een tussenoplossing is het transparante gedeelte selecteren met de toverstaf, selectie inverten en dan eventueel nog wat contracten en dan wederom een gaussian blur toepassen.

Beetje basic en er zijn vast nog wel meer manieren denkbaar.

sdomburg wijzigde dit bericht 19-07-2005 19:03 (19%)

quote:
Godzilla schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:01:
[...]

Waarom niet samen opzetten (dus met iedereen)
wat zouden we bijv kunnen doen? :)
Postzegels is misschien wel een leuke, ik heb nog wel een template die ik ooit gemaakt heb liggen. Leuke uitdaging om op zo'n klein formaat toch wat leuks te doen en de verplichte tekst toch goed leesbaar te houden, ondanks de geringe afmetingen.

sdomburg wijzigde dit bericht 19-07-2005 19:05 (20%)

quote:
sdomburg schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:05:
[...]

Postzegels is misschien wel een leuke, ik heb nog wel een template die ik ooit gemaakt heb liggen. Leuke uitdaging om op zo'n klein formaat toch wat leuks te doen en de verplichte tekst toch goed leesbaar te houden, ondanks de geringe afmetingen.
Het is alleen lastig om nu een contest te houden omdat veel tweakers op vakantie gaan.. Beter zou het zijn om pas na de zomervakantie weer te beginnen..
quote:
Godzilla schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:33:
lees de laatste pagina's van dit topic even door en post daar je suggesties.

dit is 1 van de textures in de set waar ik momenteel aan werk. de textures die ik nu maak zijn voor een quake 4 mod die nu voornamelijk voorbereid wordt mbv doom 3(zelfde technologie)

ik zal verantwoordelijk zijn voor de gehele texture set van de mod maar werk nu vooral aan textures voor de test die willen uitbrengen voor doom 3.
http://www.xs4all.nl/~ramdjan/subnova-wallpanel2d-blue.jpg

in de lijn van deze texture heb ik nog een stuk of bijpassende muurtextures, alsmede een paar deuren, trappen en vloeren. ik ben er zelf behoorlijk tevreden over. enige wat nog overblijft voor de texture hierboven is een normal map genereren maargoed dat heeft nog niet de hoogste prioriteit.

zijn er meer mensen hier die textures maken?
hier een linkje naar de mod
er staat nog niet zoveel maar dat komt omdat we eerst de test af willen hebben :)

Suriname

quote:
bolleh schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:00:
dit is 1 van de textures in de set waar ik momenteel aan werk. de textures die ik nu maak zijn voor een quake 4 mod die nu voornamelijk voorbereid wordt mbv doom 3(zelfde technologie)

ik zal verantwoordelijk zijn voor de gehele texture set van de mod maar werk nu vooral aan textures voor de test die willen uitbrengen voor doom 3.
[afbeelding]

in de lijn van deze texture heb ik nog een stuk of bijpassende muurtextures, alsmede een paar deuren, trappen en vloeren. ik ben er zelf behoorlijk tevreden over. enige wat nog overblijft voor de texture hierboven is een normal map genereren maargoed dat heeft nog niet de hoogste prioriteit.

zijn er meer mensen hier die textures maken?
hier een linkje naar de mod
er staat nog niet zoveel maar dat komt omdat we eerst de test af willen hebben :)
doom3 maakt toch gebruik van bumpmaps? dan hoef je dus de schaduw aan de randen er eigenlijk niet in te doen, of zie ik dat verkeerd?

quote:
Alsem1 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:11:
[...]

doom3 maakt toch gebruik van bumpmaps? dan hoef je dus de schaduw aan de randen er eigenlijk niet in te doen, of zie ik dat verkeerd?

hoeft ook eigenlijk niet, maar ik weet niet zeker of de schaduwen en dergelijke nodig zijn om de normal maps te genereren(denk zelf van wel)

bovendien bestaat er een mogelijkheid dat de uiteindelijke mod geport wordt naar een andere game dan de doom 3 engine en dan wil ik wel zoveel mogelijk gelijkenis qua textures :)

maargoed alle bestanden zijn .psd bestanden met meerdere layers dus het is slechts een kwestie van de betreffende effecten eruit halen en klaar. dan krijg je dus dit:
http://www.xs4all.nl/~ramdjan/subnova-wallpanel2d-blue2.jpg

ik gebruik dus gewoon outer glows, drop shadows en dergelijke op mn layers om de bumpmap effecten te creeeren :)

bolleh wijzigde dit bericht 20-07-2005 15:40 (20%)

Suriname

Reg. datum: 06 augustus 2001

Ik ben bezig met het maken van een website. Papier is wel goed gelukt, kan natuurlijk altijd wel wat realistischer. Nu leek het me leuk om als menu kleine fotootjes te nemen. Alleen wil ik ze graag zwart wit hebben en als ik eroverheen gaan dat ze veranderen in kleur.

Ik wil graag weten wat ik dan in photoshop moet doen om dit te realiseren. Ik zoek me echt rot naar een tutorial, maar kan er toch nu toe nog geen vinden die me verder heeft geholpen.

http://members.home.nl/boeieh/kloetepum/achtergrond3Catharinahoeve.comkopie.jpg

bui?

Zoeken naar "image rollover". Dat zul je btw in ImageReady moeten doen, weet ook niet precies hoe :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Gezien het niveau van de vraag zoek je een klik-en-sleep oplossing. Open het kleurenfotootje in Photoshop en desaturate het. Sla deze apart op.

In Dreamweaver vervolgens een roll over aanklikken met als originele image de gedesaturate en als rollover image de originele kleuren.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws