quote:neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:56:
[...]
Terugschakelen? AV is nog een tandje pittiger dan A-DEP juist? Er zit qua moeilijkheid nog maar één stand boven en dat is de M-stand.
Ik schiet bijná alles AV, en in het donker met de flitser op de M-stand
Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.
minder nadenkwerk eigenlijk...
Y1K wijzigde dit bericht 25-07-2005 15:02 (4%)
blaat!

Hier weer een plaatje. (het is immers een fotografieforum
Gisteren genomen toen het even zonnig was. Gemaakt met de eenvoudige 55-200mm Canon lens die in het 2-kitlenzenpakket zit. Diafragma helemaal open voor een minimale scherptediepte (zodat je geen storende planten op de achtergrond ziet). Tweede voordeel is een lage sluitertijd zodat ook de bewegingsonscherpte (van de camera) minimaal wordt. Dit heeft wel weer tot gevolg dat de blaadjes aan de voorkant van de bloem enigszins onscherp zijn. Maar het bijtje is behoorlijk scherp, ook op 100%.
Ben redelijk tevreden met deze lens. Alleen bij hoge contrasten kunnen er nare paarse lijnen verschijnen (chromatische aberratie). Met de body (die ik nu bijna een week heb) ben ik overigens reuzeblij
Nog een paar foto's heb ik in m'n weblog staan.
Canon 350D, Grip, EF-S 17-85 IS, EF 70-200/4L, EF 50/1.8, Sigma 50/2.8 DG EX Macro
quote:Y1K schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:00:
[...]
Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.
minder nadenkwerk eigenlijk...
Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.
Meer dan prima
Uhhhh.... ik ben nog aan het leren en heb nog wat meer moeite met de M-stand . Maar het begint te komen. In de AV stand kan ik op dit moment net iets meer constanter schieten (zelfde kwaliteit foto's), in de M-stand willen er nog wel eens wat mislukken. Maar goed, druk aan het leren (met name heel veel proberen) en het wordt wel steeds beterquote:neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:26:
[...]
Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.
Meer dan prima
blaat!
Binne.nl al gezien? | Fotograaf @ Partyflock & AxeWeb.nl
Binne.nl al gezien? | Fotograaf @ Partyflock & AxeWeb.nl
quote:bombadil schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:52:
[...]
Terug geweest naar de Mediamarkt. De verkoper dacht dat het aan de sluiter lag maar had dat nog nooit gezien. Ondanks dat de mijne een maand oud was gewoon een nieuwe meegekregen.
Best een goede afhandeling dus van de MM Rotterdam!
Ze hadden ze daar op vooraad?
Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was...
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!
Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.quote:Animal_X schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:49:
Ze hadden ze daar op vooraad?
Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was...
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ok, thanx. Voor hoeveel bied MM ze aan eigenlijk? (niet gevraagd...)quote:bombadil schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:49:
[...]
Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast | www.GuideID.com
EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)
Ken. wijzigde dit bericht 26-07-2005 21:51 (85%)
Het enige verschil is dat je geen Nederlandse handleiding hebt...quote:x KeN x schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:49:
MM Utrecht -> 849
EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)
quote:
Die kan je gewoon hier claimen. Ongeacht welke versie je hebt!
Althans, dat is mij verteld..
Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn
Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL.quote:x KeN x schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:06:
Stel dat dat zo is, ben je ’m wel een behoorlijke tijd kwijt lijkt mij.
Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn
Reg. datum: 23 juli 2003
Ik hoorde laatst wel dat Etbass alleen Europese modellen mag maken. En als het een buitenlands (Europees) model is mogen ze kosten in rekening brengen die al gauw naar de ¤70 lopen (alleen onderzoekskosten).quote:Animal_X schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:22:
[...]
Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL.
interessant
Reg. datum: 06 mei 2005
quote:
Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.
Canon 350D | Canon 17-55 F/2.8 IS | Canon 70-200 F/4L USM | Canon EF-S 60 F/2.8 macro | Peleng 8 F/3.5 Fisheye
Reg. datum: 04 april 2002
quote:pnieuwla schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:43:
[...]
Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.
Nope dwars lukt niet. Is de lens net wat te groot voor helaas.
Tas is fijn... ben er ook blij mee..! Foto21 in H'sum heeft 10-15 % Korting wat ik las ergens...
Kanonnier zeg maar.
interessant
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.