Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
if (!works){ hammer();}

quote:
Y1K schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Dat doe ik ook vaak. Dan weet ik (bijna) zeker dat de foto goed wordt.
Maar ik vind het juist leuk en een uitdaging om mijn camera goed te beheersen.

Bij probeersels ben ik druk bezig met alle standen en settings. Als ik zeker wil weten dat de foto lukt en ik geen tijd heb om te proberen, dan 'schakel ik terug' naar de AV-stand

Terugschakelen? AV is nog een tandje pittiger dan A-DEP juist? Er zit qua moeilijkheid nog maar één stand boven en dat is de M-stand.

Ik schiet bijná alles AV, en in het donker met de flitser op de M-stand :)
eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:56:
[...]

Terugschakelen? AV is nog een tandje pittiger dan A-DEP juist? Er zit qua moeilijkheid nog maar één stand boven en dat is de M-stand.

Ik schiet bijná alles AV, en in het donker met de flitser op de M-stand :)

Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.

minder nadenkwerk eigenlijk... :P

Y1K wijzigde dit bericht 25-07-2005 15:02 (4%)

blaat!

http://www.bitstorm.org/2005-7/bij-500px.jpg

Hier weer een plaatje. (het is immers een fotografieforum ;) ).

Gisteren genomen toen het even zonnig was. Gemaakt met de eenvoudige 55-200mm Canon lens die in het 2-kitlenzenpakket zit. Diafragma helemaal open voor een minimale scherptediepte (zodat je geen storende planten op de achtergrond ziet). Tweede voordeel is een lage sluitertijd zodat ook de bewegingsonscherpte (van de camera) minimaal wordt. Dit heeft wel weer tot gevolg dat de blaadjes aan de voorkant van de bloem enigszins onscherp zijn. Maar het bijtje is behoorlijk scherp, ook op 100%.

Ben redelijk tevreden met deze lens. Alleen bij hoge contrasten kunnen er nare paarse lijnen verschijnen (chromatische aberratie). Met de body (die ik nu bijna een week heb) ben ik overigens reuzeblij :). Eindelijk een digitale spiegelreflex van een goede kwaliteit.

Nog een paar foto's heb ik in m'n weblog staan.

Canon 350D, Grip, EF-S 17-85 IS, EF 70-200/4L, EF 50/1.8, Sigma 50/2.8 DG EX Macro

if (!works){ hammer();}

quote:
Y1K schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:00:
[...]

Ik probeer de M-stand nu een beetje onder controle te krijgen (zonder flitser).
En das af en toe wel lastig (immers, je moet alles in de gaten houden). Als ik een mooie foto wil maken en ik heb de tijd er niet voor (snel onderwerp bijv.) dan 'schakel' ik terug naar AV, waarbij de camera iig de sluitertijd voor me berekend. Dat bedoelde ik dus met terugschakelen.

minder nadenkwerk eigenlijk... :P

Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.

Meer dan prima :Y)
eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
neographikal schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:26:
[...]

Die M vind ik persoonlijk handig in écht lastige omstandigheden. De rest de AV-knop met eventuele exposure compensatie does the trick.

Meer dan prima :Y)
Uhhhh.... ik ben nog aan het leren en heb nog wat meer moeite met de M-stand . Maar het begint te komen. In de AV stand kan ik op dit moment net iets meer constanter schieten (zelfde kwaliteit foto's), in de M-stand willen er nog wel eens wat mislukken. Maar goed, druk aan het leren (met name heel veel proberen) en het wordt wel steeds beter

blaat!

Ambtenaar!

http://members1.chello.nl/~b.l.katsma/dpz/schaduw.jpg

Nog wat meer foto's in het bos

:)

Binne wijzigde dit bericht 26-07-2005 12:48 (5%)

Reg. datum: 06 mei 2005

je staat achter die boom?

Rodin
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
bombadil schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:52:
[...]

Terug geweest naar de Mediamarkt. De verkoper dacht dat het aan de sluiter lag maar had dat nog nooit gezien. Ondanks dat de mijne een maand oud was gewoon een nieuwe meegekregen.

Best een goede afhandeling dus van de MM Rotterdam!

Ze hadden ze daar op vooraad? :?

Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was... :/

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

Iarwain Benadar

quote:
Animal_X schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:49:
Ze hadden ze daar op vooraad? :?
Toen ik vorige week bij de MM in Leeuwarden vroeg werd mij verteld dat ik ze de komende maand niet hoefde te verwachten omdat alles wat binnen zou komen al weer verkocht was... :/
Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Rodin

quote:
bombadil schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:49:
[...]

Jeps, minstens 3 stuks. Maar ze lagen niet tussen de gewone (DSLR) camera`s maar in een apart kastje. Misschien had ik mazzel en was er net een levering binnen en hadden ze de mensen op de wachtlijst nog niet gebeld en mij er eentje van hun gegeven.
Ok, thanx. Voor hoeveel bied MM ze aan eigenlijk? (niet gevraagd...)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

What a guy...

MediaMarkt Zwolle: 877 euro

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast | www.GuideID.com

Rodin

hmm.. Dat is toch nog wel 100 euro boven de laagste in de PW...

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

MM Utrecht -> 849

EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)

Ken. wijzigde dit bericht 26-07-2005 21:51 (85%)

Rodin

quote:
x KeN x schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:49:
MM Utrecht -> 849

EDIT: En je hebt dan wel een NL-model ipv een importje.
Wat daar eventuele voor- en nadelen van zijn kun je makkelijk terug vinden in dit topic (en evt. de vorige delen)
Het enige verschil is dat je geen Nederlandse handleiding hebt... :/ En dat rechtvaardigd die 100 Euro verschil natuurlijk nooit...

\m/.([oO]).\m/

De garantie lijkt me ook geen gekke optie.. ;)

Rodin

quote:
x KeN x schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:20:
De garantie lijkt me ook geen gekke optie.. ;)

Die kan je gewoon hier claimen. Ongeacht welke versie je hebt! :)

Althans, dat is mij verteld..

\m/.([oO]).\m/

Stel dat dat zo is, ben je ’m wel een behoorlijke tijd kwijt lijkt mij.

Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn :)

Rodin

quote:
x KeN x schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:06:
Stel dat dat zo is, ben je ’m wel een behoorlijke tijd kwijt lijkt mij.

Maar goed, zo’n ramp hoeft dat natuurlijk niet te zijn :)
Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL. :)

Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
Animal_X schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:22:
[...]

Dat ook niet eens. Je kan hem gewoon opsturen naar Etbass NL. :)
Ik hoorde laatst wel dat Etbass alleen Europese modellen mag maken. En als het een buitenlands (Europees) model is mogen ze kosten in rekening brengen die al gauw naar de ¤70 lopen (alleen onderzoekskosten).

interessant

Reg. datum: 06 mei 2005

vraag over de DPP software die er bij zit. Hoeveel DPI sla je je naar jpg geconverteerde foto's op zodat ze zo groot mogelijk geprint kunnen worden?

quote:
Wisc2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:42:
Crumpler Geek Star :
Onderin liggend de 70-200....

Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.

Canon 350D | Canon 17-55 F/2.8 IS | Canon 70-200 F/4L USM | Canon EF-S 60 F/2.8 macro | Peleng 8 F/3.5 Fisheye

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
pnieuwla schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Wisc2, kan die 70-200 (is een F4 neem ik aan?) er ook dwars liggend in?
Lijkt me namelijk een super mooie tas. Ik ga ze misschien zaterdag maar eens live bewonderen in Utrecht.

Nope dwars lukt niet. Is de lens net wat te groot voor helaas.

Tas is fijn... ben er ook blij mee..! Foto21 in H'sum heeft 10-15 % Korting wat ik las ergens...

Kanonnier zeg maar.

Canon EOS350D kit NL + Grip voor ¤999. Is toch niet zo duur wel? Het is bij een lokale fotoboer.

interessant

Supercalifragilistic

Grip had ik voor ¤125 lokaal, dus reken maar uit.....

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: