[ EOS 350D + BG-E3 + 18-55 EF-S + Tamron 28-75 f2.8 XR Di ]
[ Speedlight 430 EX + Omnibounce + Naneu Pro K-2 ]
Helaas is de sigma 18-200 niet zo licht sterk (F3.5-F6.3) dat je gemakkelijk op bv 1/500 of hoger kan schieten. (ok op iso 1600 wel, maar dat is nou ook weer niet mijn bedoeling )
[clickable]

Heb overigens na 14 dagen na de registratie op de canon gateway nog niets ontvangen van canon (cf kaart) (wel bericht gehad dat ik een kaartje zou krijgen)
LoneWolf wijzigde dit bericht 19-07-2005 16:16 (7%)
Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.
quote:LoneWolf schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:19:
Heb overigens na 14 dagen na de registratie op de canon gateway nog niets ontvangen van canon (cf kaart) (wel bericht gehad dat ik een kaartje zou krijgen)
Misschien omdat de actie nu al een aantal weken loopt dat de doorlooptijd wat hoger is geworden. De meesten die de camera een week of 3 hebben kregen de kaart na +/- 1 week. Anders gewoon ff mailen.
Heb trouwens ook wel een zware combi mijn 350D + Sigma 135-400

Heb er best wel moeite mee om deze combo stil te houden, maar een ingeklapt statief leunend op mijn riem zorgt wel al voor wat rust.
Cobra_Lup wijzigde dit bericht 19-07-2005 09:28 (26%)
Weblog over Innovatie en nieuwe Technology
Mijn foto SHOWCASE
EOS450D - Canon 17-85 USM IS - Sigma 135-400 - Speedlight 430EX
Hoe is jouw ervaring met de bokeh van deze lens? Vind die soms enigzins lelijk, zie bijv. hier, hier en hierquote:LoneWolf schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:19:
sigma 18-200
Soms is ie ook prima, hangt sterk af van de lichtval op de achtergrond volgens mij
www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar
Deze 2 zijn van de Sigma:
Plaatje op imageshack (popups!) Plaatje op imageshack (popups!)
Deze 2 zijn met de 50 F1.8 en Raynox DC150 gemaakt.(nog niet zuiver scherp, was niet echt windstil)
Plaatje op imageshack (popups!) Plaatje op imageshack (popups!)
Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.
Dat komt vooral doordat de 350D zo klein is. Hou maar eens een 1D vast met een 70-200/2.8 IS. Dat is pas zwaar. En stilhouden is dus geen probleem. Hoe zwaarder, hoe makkelijker!quote:LoneWolf schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:19:
Zo, begin nu ook wel aan de 350d gewend te raken. De combo 350D, Sigma 18-200 weegt bijna 1 kilo, dat is best stevig om goed vast te houden.
Hou je rekening met de cropfactor? Die 200 is in werkelijkheid 320mm en dus zou je beneden de 1/320ste moeten zitten volgens die regel, niet 1/200ste.quote:Het lukt me dan ook vaak nog niet om 1/focal te halen zonder camera bewegings-onscherpte.
Helaas is de sigma 18-200 niet zo licht sterk (F3.5-F6.3) dat je gemakkelijk op bv 1/500 of hoger kan schieten. (ok op iso 1600 wel, maar dat is nou ook weer niet mijn bedoeling )
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
quote:breinonline schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Dat komt vooral doordat de 350D zo klein is. Hou maar eens een 1D vast met een 70-200/2.8 IS. Dat is pas zwaar. En stilhouden is dus geen probleem. Hoe zwaarder, hoe makkelijker!
Zondag eens met een 20D mogen schieten. Zowel met de kitlens als met mijn eigen Sigma 70-300. Dat hield toch wat fijner vast dan mijn 350. Body is natuurlijk sowieso prettiger (want groter) dan die van de 350.
Maar ik ben inmiddels een tevreden gebruiker van mijn BatteryGrip. Deze maakt de set een stuk stabieler. Kan tegenwoordig over de totale focale lengte redelijk scherpe foto's maken.
Overigens hoe 'hard' is de regel 1/focal?
Ik heb redelijk wat foto's die nogal afwijken van de regel en toch behoorlijk zijn qua kwaliteit.
blaat!
Ga er maar vanuit dat beneden de 1/30ste altijd lastig is (niet onmogelijk, zeker niet met een vaste hand) en vanaf 100mm geldt de 1/focal regel wel voor de meeste mensen.
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
quote:breinonline schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:32:
Dat ligt eraan hoe vast je hand is
Ga er maar vanuit dat beneden de 1/30ste altijd lastig is (niet onmogelijk, zeker niet met een vaste hand) en vanaf 100mm geldt de 1/focal regel wel voor de meeste mensen.
Kan af en toe behoorlijk schudden. Laatst mijn afstandsbediening van de TV gesoldeerd. Dat ging bijna gruwelijk mis (bijna de printplaat gefrituurd).
Maar met foto's schieten heb ik gelukkig nauwelijks last van.
lucky me
blaat!
Reg. datum: 19 juli 2005
Heb je de aangepaste firmware op de camera gezet? Zoja dan moet je eens kijken naar je af instellingen.quote:bombadil schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:57:
Ik denk dat de mijne stuk is. Nu heb ik de 350 nog maar kort en niet echt verstand van fotografie dus het zou ook een user error kunnen zijn. Graag jullie advies
Gisteren wilde ik een foto maken (kitlens) en de camera gaf na wat geautofocus geluiden een leeg knipperend batterijtje in het scherm. Voor het eerst leeg dacht ik. Vanacht de batterij opgeladen en ook meteen ff mijn imitatiebatterij in gebruik genomen.
Na 2 foto`s weer hetzelfde. Lens op manueel focus gezet maar ik blijf de focus geluiden horen.
50f1.8 lens erin; hetzelfde probleem. Op de camera "alle instellingen wissen" gedaan en ik kon weer wat foto`s maken. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan.
Maar nu weer hetzelfde probleem.
- Originele canon batterij (helemaal vol) erin. Camera geeft aan "volle batterij" dmv het tekentje.
- In de automatische modussen kan je dan maximaal 1 foto maken, vervolgens het autofocus geluid en dan een knipperend batterijtje in het scherm. Enige oplossing; camera ON/OFF zetten.
- In de creative modi (P, Tv, Av, M, A-DEP) kan je wel fotograveren zonder problemen.
- Zowel met originele Canon als imitatie batterij, zowel met Kitlens als 50 1.8. Zowel met AF als MF.
Wie weet raad?
quote:breinonline schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:54:
[...]
..
[...]
Hou je rekening met de cropfactor? Die 200 is in werkelijkheid 320mm en dus zou je beneden de 1/320ste moeten zitten volgens die regel, niet 1/200ste.
Ja dat probeer ik ook zeker, maar dat houdt in dat zeker in telebereik bij een F6.3 of < wel gauw onderbelicht wordt (Op normale niet superzonnige dagen en na zessen 's avonds)
Om een wat scherpere en mooiere plaat te krijgen zou ik hem zelfs wel af willen stoppen op F8 of F11 maar dan wil 1/320, laat staan 1/500 vaak echt niet meer, tenzij ik naar iso 800 of 1600 ga.
Ik heb mijn 350D nu al even met een 3paar lenzen waarvan een 75-300mm die van een analoge eos af komt, perfect ding maar idd ook zwaar.
Zijn er niet van die grips zoals je bij video camera's hebt zodat je dat ding aan je hand kan laten bungelen zodat je niet de hele tijd in je camera hoeft te knijpen. Ik zoek al een tijdje op internet maar kan nogsteeds niks vinden.
Jullie misschien wel?
Aah kijk ja zoiets, maar je bent dus verplicht nog eens zo'n grip (BG) er tegenaan te schroeven? (heb zo'n grip namelijk niet echt nodigquote:_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:07:
De canon BG-E1 handstrap bedoel je? die past dat weer aan de camera en aan de batery grip (die je dus ook moet hebben). Zeker voor de zwaardere combi's een aanrader (alsin: camera + dikke lens + flitser)
Grip: écht nodig? Nee. Prettig? Ja!

De foto's zijn uiteraard wel allemaal bewerkt (Adobe Photoshop CS2). De EXIF is verdwenen door Bordermaker, maar belangrijkste dingen staan links aan de rand. Allen gemaakt op M of Av.
MartijnGizmo wijzigde dit bericht 19-07-2005 18:07 (6%)
Reden: Foto toegevoegd.....
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Prachtige geschoten, hoe zag het origineel er uit en wat voor bewerkingen heb je er op los gelaten?
The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be
quote:neographikal schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:53:maar je kan de camera ook gewoon laten hangen zeg maar wanneer je loopt. Één vinger die hem tegenhoudt
Hoe moet ik me dat precies voorstellen ?
Heb een beetje moeite met het visualiseren hiervan hehe. (lange dag gewerkt..
Net ook echt een uiterst informatief gesprek gehad met een verkoper in Veenendaal:
Ik zag buiten bij zijn winkel een bord met de D50 en een Crumpler bag.
Dus ik liep naar binnen en vroeg of ’ie die Crumplers ook los verkocht.
Hij zei dat ze idd los werden verkocht, waarop ik vroeg of ik er een mocht zien.
Nee.. eh dat kon niet, want ze zaten opeens toch alleen bij die combo..
Op mijn vraag over wat er allemaal in past kreeg ik "euh.. ja.. een digitale camera" te horen.
Toen ik ’m vertelde dat me dat al wel duidelijk was en ik mijn wensen opnoemde (cam+kitlens+grip en zoomlens) zei ’ie dat zulke grote tassen ERG moeilijk te krijgen waren en dat ik dat dus wel kon vergeten.... right..
Ik heb de beste man vervolgens maar gewoon netjes bedankt en ben met medelijden weggelopen
Medelijden voor hem en de klanten die ’ie heeft geholpen en nog moet helpen.
/rant
Je hoeft echt maar amper kracht te zetten met je vingers
neographikal wijzigde dit bericht 19-07-2005 19:06 (3%)
Dat zier er iid lekker ontspannen uit, vet jammer dat er dan persé een grip tegenaan moet, mja dan maar ff doorsparenquote:neographikal schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:06:
[afbeelding]
Beide bekende problemenquote:EEKzz schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:23:
[...]
Dat zier er iid lekker ontspannen uit, vet jammer dat er dan persé een grip tegenaan moet, mja dan maar ff doorsparen.. ik merk dat mijn nu nog goed passende fototas veel te klein gaat worden
Reg. datum: 12 december 2003
Dat is zeker jammer, anders was het echt de ideale manier om hem vast te houden geweest. Dat wordt dan toch maar kijken voor een grip als het budget het toelaat.quote:EEKzz schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:23:
[...]
Dat zier er iid lekker ontspannen uit, vet jammer dat er dan persé een grip tegenaan moet, mja dan maar ff doorsparen.. ik merk dat mijn nu nog goed passende fototas veel te klein gaat worden
[ Specs ] [ 1D3 | 30D + BG-E2N | 350D | EF 17-40 F4 L | EF-S 18-55 II | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | EF 400 F5.6 L USM | Sigma 70-300 APO DG | Speedlite 580EX ]
quote:neographikal schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:06:
[afbeelding]
Ahaaa.. zo dus
Bedankt voor de visual !
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.