Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vliegt rechtsom...

quote:
andries1986 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Dat is het probleem we hebben nu 3 scooter accus maar gaat sneller leeg dan je denkt..
Hoeveel Ah hebben die accu's dan? Ik heb nu een gelaccu á ¤45,00 besteld bij accuhandel utrecht, ik hoop dat ie snel binnenkomt. Wat is een goede manier om zo'n ding op te laden? Gewoon 13,8 V over zetten? Of 12?

Air = Cewl(ing)
Reg. datum: 25 november 2003

quote:
BJvR schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:04:

Volgens de site is die accu een Gel (met dryfit technologie ofzo) maar toen ik bezig was in het technieklokaal van me pa (hij geeft les op een techn. mid. school) vielen zomaar ineens de gaten in me broek..Hij zei dat t ook van ander accuzuur dat wel es om is gegaan kan komen, maar ik ben nu wel aant twijfelen..

...

PS heeft iemand nog een ideetje om de temp aan de binnekant wat te beperken mocht hij in de brandende zon komen te staan?

Die accu's gebruik ik ook (3stuks) en ze liggen bij mij al enkele jaren op de zijkant / kop en lekken ho maar... Die dingen willen echt niet lekken. Het ook wel meegemaakt dat de bovenkant van zo'n accu was los-ge-broken (wees niet niet daar is moeite voor nodig) en dat spul bleef gewoon zitten.

Om je krat te koelen... PC-fan ?

Scooter accu's hebben heeft 4 tot 7 aH... mijn krat trekt ong 3.5 aH @ max vermogen...
Daarom dat ik er 48 aH in heb zitten ;)

Henning wijzigde dit bericht 15-07-2006 19:24 (10%)

[AMD xp2600+][Aopen 6800le@16*1,6][1024mb Hyper X PC3200][2*80Gb SATA RAID 0][2*300Gb SATA].............................[Compal IFL90][15.4"@1280*800][C2D T7500][2 * 1Gb PC6400][8600M GT 256Mb][160Gb SATA 7200RPM]............................

Vliegt rechtsom...

quote:
PowerFreak schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Die accu's gebruik ik ook (3stuks) en ze liggen bij mij al enkele jaren op de zijkant / kop en lekken ho maar... Die dingen willen echt niet lekken. Het ook wel meegemaakt dat de bovenkant van zo'n accu was los-ge-broken (wees niet niet daar is moeite voor nodig) en dat spul bleef gewoon zitten.

Om je krat te koelen... PC-fan ?

Scooter accu's hebben heeft 4 tot 7 aH... mijn krat trekt ong 3.5 aH @ max vermogen...
Daarom dat ik er 48 aH in heb zitten ;)
Stel ik de vraag nog maar een keer: hoe laad je ze op? Gewoon 13,8 volt gelijkspanning erover of speciale lader?

Air = Cewl(ing)

Ik heb een ladertje die oplaadenm et 600mamp en 13.8 volt.
koste iets van 20 euri ofzo maar via Ebay kun je ze veel goedkoper halen.

Verder zou je ook een goede gestabaliseerde voeding kunnen pakken met Volt en Ampere regeleing alleen daar benk niet zo'n van fan, een tripel stage lader is toch fijner :)

[AMD xp2600+][Aopen 6800le@16*1,6][1024mb Hyper X PC3200][2*80Gb SATA RAID 0][2*300Gb SATA].............................[Compal IFL90][15.4"@1280*800][C2D T7500][2 * 1Gb PC6400][8600M GT 256Mb][160Gb SATA 7200RPM]............................

Ik ben van plan om zo iets te maken. Maar ik heb alleen een vraag. Is het verstandig om een subwoofer/baspijp er in te bouwen?

Ik zit namenlijk overna te denk om er een baspijp met ingebouwde versterker in te bouwen.

Drumstick1987 wijzigde dit bericht 17-07-2006 00:14 (31%)

Vliegt rechtsom...

quote:
Drumstick1987 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:12:
Ik ben van plan om zo iets te maken. Maar ik heb alleen een vraag. Is het verstandig om een subwoofer/baspijp er in te bouwen?

Ik zit namenlijk overna te denk om er een baspijp met ingebouwde versterker in te bouwen.
Kost wel een hoop vermogen, maar als je wat meer lage tonen wilt zal je wel moeten :) Als je accu sterk genoeg is kan het geen kwaad :)

Ik zet er 2 loodaccu's in te zetten.
Loodaccu
Voltage: 12 Volt
Capaciteit: 7.2 Ah
Afm.: 150x65x94mm

Zou zo iets dat trekken? Of doen de meeste mensen gewoon 2 speakers en geen subwoofer?

Vroegah toen ik nog een fiets met trekhaak had had ik een frame gemaakt met daarin een grote kunstof bak erin van 100x80x80 met aan de voorkant van het frame een ouwe traktor accu en in de bak een dikke Yoko 4x100 watt versterker :P

Bovenop de bak lag een dikke MDF plaat met daarin een 30CM subwoofer en 2x een Pioneer 3 weg speakerset voor in de auto. Uiteraard ook een soort van zeil om het geheel te kunnen afdekken.
Dat ding ging idioot hard en was aan andere kant van de Klinkerbergerplas te horen (zaten we altijd in de zomer).

Jammergenoeg liep na 2 jaar het rechterwiel van de aanhanger eraf en pleurde hetgeheel in de sloot ondersteboven dus alles naar de :X

Foto ik zoek :)

Edit: Als geluidssource hadden we een toen nog hypermoderne Diskman ZONDER esp dat bestond nog niet :) En natuurlijk een Walkman met radio.

Ballebek wijzigde dit bericht 17-07-2006 22:24 (10%)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Air = Cewl(ing)

quote:
Drumstick1987 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:33:
Ik zet er 2 loodaccu's in te zetten.
Loodaccu
Capaciteit: 7.2 Ah
Afm.: 150x65x94mm

Zou zo iets dat trekken? Of doen de meeste mensen gewoon 2 speakers en geen subwoofer?
14 Ah dus... met een beetje subwoofer en speakers die @ fotsounlijk volume staat met je hier makkelijk met 2 uur door heen...

Zo meteen even dit topic omhoog schoppen..
Ik heb eindelijk mn kratje af en zal om het topic weer een beetje kleur te geven wat foto's en een filmpje posten want al die technische details zien er zo saai uit

Ik heb voor mijn krat:
  • 2x 70Watt 2-weg phillips speakers gebruikt
  • een Marquant Autoversterker
  • een 12v 7.2A Gelaccu
  • en voor het geluid een zen touch mp3 speler

Er zit superdik geluid in, en de accu's gaan een paar uurtjes mee dus dat is lekker
Ik heb om de accu te sparen een drukknop tussen de + en de remote op de versterker gezet en die
door de klep geplaatst zodat je de versterker heel simpel aan en uit kan doen
Bij mn mp3speler zat een best luxe hoesje dat met tape in de krat zit zodat die niet beschadigd

Hier wat foto's:

De krat van buitenaf
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/krat_buitenaf.jpg

De krat van binnen
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/binnenkant.jpg

Knop van buiten (rare foto)
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/knop_buitenaf.jpg

Versterker en de knop die naar buiten gaat
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/amp_en_knop.jpg

Speaker
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/speaker.jpg

Zen Touch in de beschermhoes
http://b3ta.cr3ation.co.uk/data/mp3speler_in_hoesje.jpg

En hier een filmpje: http://video.google.com/v...342741888507465&hl=en
welk liedje draai je daar in het filmpje?

http://guide.50webs.org

quote:
jann1s schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:24:
welk liedje draai je daar in het filmpje?
Fedde le Grand - Put your hands up for Detroid
hoelang doe je met die 12v 7.2A Gelaccu?

Waarom bouwt iedereen de speaker. 1 links en 1 rechts?

Waarom niet gewoon boven op of alle bij aan de voor kant.
Ik denk namelijk je muziek minder goed hoord als 1 link en 1 rechts zit.

Drumstick1987 wijzigde dit bericht 17-08-2006 17:47 (70%)

quote:
Drumstick1987 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:23:
hoelang doe je met die 12v 7.2A Gelaccu?

Waarom bouwt iedereen de speaker. 1 links en 1 rechts?

Waarom niet gewoon boven op of alle bij aan de voor kant.
Ik denk namelijk je muziek minder goed hoord als 1 link en 1 rechts zit.

ik heb nog niet precies getest maar ik denk rond de 4uur, ze zijn 2e hands dus ik denk met een nieuwe dat je er 6uurtjes mee kan knallen

omdat er geen 2 speakers naast elkaar passen (niet bij mij dan) en als ik er 1 boven en 1 voor zou doen ziet het er niet mooi uit, nu is het fijn symmetrisch
Ik heb de sony cdx-gt200 radio
En roadstar me-1636 speakers

Alleen nog een accu en dan is die af

Drumstick1987 wijzigde dit bericht 22-08-2006 22:04 (82%)

Het is toch aan te raden om een zekering tussen de accu en de radio te doen?

Waar ken je die zekeringhoudertjes krijgen?

Om dit topic weer een beetje leven in te blazen, ben ik ook weer begonnen met een geluidskrat.

Wat ik ga gebruiken:

Wat ik al heb:

Jupilerkrat :9 (Binnenkant eral uit en paar gaten erin)
Miniversterker 300 Watt
Autoradio Kenwood
Subwoofer 250 Watt
4 x JVC 100 Watt
2 x Pioneer 40 Watt
Onder+Bovenkant Traanplaat

Wat ik nog moeten hebben:

Gelaccu's (Ben bezig met 3/4 gelaccu's van 7Amp per stuk te regelen)
Bierwandopener :P
Oplader

Komt een 3,5mm stereo jack naar 2 tulp-kabel in, met schakelaar zodat ik kan kiezen tussen Mp3 / Autoradio. 8)7

Er zal nog wel meer in komen, maar daar moet ik nog even over nadenken, Foto's komen zo snel mogelijk :)

Ricardo Kruyf ;)

dit jaar gaan we weer een nieuwe radio maken
dit keer geen kratradio maar wel hetzelfde principe, dit omdat ik nog trauma's van die klote uitsteeksels die de hele tijd langs je handen krassen en maar niet weg willen omdat je totaal geen kant op kan met je gereedschap (heb helaas geen dremel)

vorig jaar:
  • heineken krat
  • 20gb mp3speler
  • houten deksel en bodem, niet goed afgesloten dus schroefjes vielen eruit en zand kwam erin :(
  • 20euro versterker (2x100W) van Kijkshop
  • ouwe phillips 2-wegs speakers (gewoon van die kasten voor je radio) 2x70W ofzo
  • 12V 7.2Ah Panasonic Gelaccu
dit jaar:
  • 2x3wegs 250W autospeakers, waren ~100¤ (weet het merk niet meer)
  • (waarschijnlijk) Raveland XCA 700 Versterker (50¤ bij Conrad) 2x350W
  • weer 20gb mp3speler
  • weer 12V 7.2Ah Panasonic Gelaccu
  • Dit keer hele houten kast (beter om te bouwen, beter geluid)
  • Hoogglans zwarte verf
  • plexiglas in de voorkant
  • neon/led aan de binnenkant
  • AeroxMankh's bieropener waarschijnlijk ook ;) wat een goed idee
hier wat eerste sketchups: (dat witte ding is de amp, gaten aan de zijkant komen de speakers uiteraard, zwarte blok (moet iets groter) is de accu)
http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/kratradio3dsketchup.jpg

we gaan binnenkort beginnen, dus meer details en foto's zo snel mogelijk
Mooi hoor...

Heb hier zelf ook een soort van draagbaar achtig :P ding.. alleen die gaat op 9 volt.. en vind maar eens 9 volt accus voor een leuke prijs..

Misschien dat ik em een keer ombouw..
Ik maak ook een draagbare!
- Een draagbare wat?
Geen idee, ik heb alleen nog maar een handvat!

Oude urbanus grap :+

Reg. datum: 13 januari 2007

Gasten!
Ik en 2 vrienden waren erg enthousiast over deze topic dat we zelf meteen een kratje wilde gaan bouwen.

Het resultaat mag er zeker zijn: 8)
Check zelf!

http://www.freewebs.com/pushja2site/SP_A1376.jpg

Reg. datum: 13 januari 2007

jupiler krat
auto accu
3-weg speakers met ledjes
aan de voorkant nog 2 speakers van markant
aan de voorkant zie je ook 2 plugjes om de accu makkelijk op te laden
zilver gespoten deksel
schakelaar met ledje
auto radio die ook mp3 cd's leest
Verder zie je op de deksel nog een klein gaatje daar komt een stekkertje voor je mp3 speler !

even een vraagje,
kga der ook 1 bouwen..

Maar hoe zit het alsje 2 accu's wil hebben.. Kbedoel als je er 2 van 12v in serie zet heb je dus 24V, moetje dus niet hebben.. Dus wordt dat dan parallel? Of gewoon een schakelaar om te kiezen tussen de accu's, als de ene leeg is?

Kheb btw dit op het oog als accu, maar dan 2 van dit soort:
Capaciteit: 17 Ah
Afm.: 167x181x77mm

onderhoudsvrije lood accu, akku 12v 17ah

En alsje er een autoradio op aansluit, hoe werkt het dan met aansluiten? Aangezien er op mijn autoradio die ik wil gebruiken (grundig scd 2493 mp3) gewoon van die connectoren in moeten aan de achterkant? Dit geld btw voor alle aansluitingen, dus ook voor de boxen..

Nja alvast bedankt :)

ExiZTeNcE wijzigde dit bericht 21-01-2007 14:34 (12%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws