Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Ayreonaut

quote:
Theimon2 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:17:
@ FnF

Venice werkt dus wel onder de 1011? Stuur die BIOSSEN maar ff door met remarks, ik ga nu uit eten, maar als ik terug kom dan kan ik ze ff bijwerken.

Ik ga ook nog ergens een tellertje zoeken die ook downloads bij houdt, ben benieuwd of die BIOS backup veel bezoek krijgt.
:P Mijn post niet gelezen, ja venice werkt ook onder de 1011, ik draai 1009.006 en het werkt perfect :)

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Mister_X schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:51:
[...]

nou mijn overclock is eg nie hoger geworden met beter geheugen :) wat heb je besteld? ik had vorige week me OCZ 1gb (2x512) 4800 LE binnen gekregen van icomputers, moest er een maand op wachten ! grr , stond 3dagen levertijd... Overigens kan ik bevestigen dat amd's meer baat hebben bij lage latency's dan veel mhz, 290mhz ram @ 3-4-4-10 2T is trager(overall) dan 240 2-3-3-6 1T. (ongeveer zelfde clockspeed cpu)

Dat hoeft niet, als jij je MP lager zet, heb je een lagere bandbreedte. Als jij gewoon officiele MP houdt, dan moet het eigenlijks wel sneller zijn, maar met deze settings is het idd zo zie ik :Y)

quote:
Theimon2 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:17:
@ FnF

Venice werkt dus wel onder de 1011? Stuur die BIOSSEN maar ff door met remarks, ik ga nu uit eten, maar als ik terug kom dan kan ik ze ff bijwerken.

Ik ga ook nog ergens een tellertje zoeken die ook downloads bij houdt, ben benieuwd of die BIOS backup veel bezoek krijgt.

Helemaal vergeten te mailen |:(
Maar hier staan ze (Maar 2 BIOSSEN, zal later nog even verder zoeken, volgens mij waren er nog ergens een paar :))

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

Site ff geupdate (om het ff met een ouderwetse Nederlandse zin te zeggen :P)

1013.005 en 007 erbij gezet.
AllBios.rar heet nu AllBios.zip, iets gebruiksvriendelijker. (FnF: ff linkje in de SP veranderen)
En onderaan een klein changelogje neergezet (nutteloos maar het staat interessant ;))

Iemand nog snel een ideetje voor een teller die ook downloads bijhoudt?

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Theimon2 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:35:
Site ff geupdate (om het ff met een ouderwetse Nederlandse zin te zeggen :P)

1013.005 en 007 erbij gezet.
AllBios.rar heet nu AllBios.zip, iets gebruiksvriendelijker. (FnF: ff linkje in de SP veranderen)
En onderaan een klein changelogje neergezet (nutteloos maar het staat interessant ;))

Iemand nog snel een ideetje voor een teller die ook downloads bijhoudt?

Link veranderd :Y) En gebruiksvriendelijker, iedereen heeft tegenwoordig wel WinRAR/7-ZIP op zijn PC staan, dus RAR zou echt geen probleem moeten zijn :Y)

offtopic:
Teller voor downloads is moeilijk, siteteller kan je overal wel vinden

//EDIT:
Op Theimon.tk zie ik nog gewoon de .rar file staan, en ik zie ook nog niet de 1013.005 en de 1013.007, per ongeluk ergens anders naar geuploaded?

Phyxion wijzigde dit bericht 09-07-2005 07:28 (10%)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

Mja, die zip is ook meer voor het idee :P

Even je Ccleaner draaien en dan opnieuw naar de site gaan. De ouwe site staat nog in je cache.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Ayreonaut

http://img85.imageshack.us/img85/7941/cpu28bs.jpg

We zijn weer wat dichter bij de 2,7 gekomen, toch maar mooi weer 100 mhz erbij gesnoept :)

Steffy wijzigde dit bericht 09-07-2005 13:18 (24%)

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Theimon2 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:55:
Mja, die zip is ook meer voor het idee :P

Even je Ccleaner draaien en dan opnieuw naar de site gaan. De ouwe site staat nog in je cache.

Hij is nu wel goed, zonder CCleaner, vanochtend was de site echt niet goed nog, en kan niet in cache hebben gestaan, want dat wordt verwijderd bij afsluiten PC + alle internetfiles _O_

quote:
Steffy schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:17:
[afbeelding]

We zijn weer wat dichter bij de 2,7 gekomen, toch maar mooi weer 100 mhz erbij gesnoept :)
Netjes, is het ook 100% stabiel?

Ayreonaut

quote:
FnF schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Hij is nu wel goed, zonder CCleaner, vanochtend was de site echt niet goed nog, en kan niet in cache hebben gestaan, want dat wordt verwijderd bij afsluiten PC + alle internetfiles _O_

[...]

Netjes, is het ook 100% stabiel?

101% stabiel, met OEM geheugen voor het geval mensen vragen wat voor mem ik gebruik ;)

Wat wel erg jammer is, is dat windows het hoger niet meer trekt, dan krijg ik blauwe schermen en kapt het hele zwikje er mee, toch maar PC4000 halen deze winter want met dit kom ik niet verder, volgens mij moet ik minstens de 2600 kunnen halen mits ik goed geheugen heb, tot nu toe is het geheugen steeds de grote belemmering geweest om verder te komen dus met de proc zit het denk ik wel goed :)

Steffy wijzigde dit bericht 09-07-2005 19:44 (32%)

Reg. datum: 22 april 2002

quote:
Mister_X schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:51:
[...]

nou mijn overclock is eg nie hoger geworden met beter geheugen :) wat heb je besteld? ik had vorige week me OCZ 1gb (2x512) 4800 LE binnen gekregen van icomputers, moest er een maand op wachten ! grr , stond 3dagen levertijd... Overigens kan ik bevestigen dat amd's meer baat hebben bij lage latency's dan veel mhz, 290mhz ram @ 3-4-4-10 2T is trager(overall) dan 240 2-3-3-6 1T. (ongeveer zelfde clockspeed cpu)

De postbode had geen zin om naar boven te lopen: 6 verdiepingen... dus heeft maar een briefje in de bus gegooit. Ik niet thuis?!? })

Ik heb Corsair 1024MB PC4400@2.5-4-4 TwinX DDR SDRAM besteld... We zien wel ;)

UT99 owner!

quote:
Steffy schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:10:
[...]

101% stabiel, met OEM geheugen voor het geval mensen vragen wat voor mem ik gebruik ;)

Wat wel erg jammer is, is dat windows het hoger niet meer trekt, dan krijg ik blauwe schermen en kapt het hele zwikje er mee, toch maar PC4000 halen deze winter want met dit kom ik niet verder, volgens mij moet ik minstens de 2600 kunnen halen mits ik goed geheugen heb, tot nu toe is het geheugen steeds de grote belemmering geweest om verder te komen dus met de proc zit het denk ik wel goed :)

Je kan toch je divider toch een stuk lager zetten? Bijvoorbeeld op 1:1 in plaats van 3:2. Dan kan je ff kijken wat je processor nou kan... en of je mobo het ook kan, die 2600 MHz.

:9~

Asus A8V Deluxe rev.2 | AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2403 Mhz | Zalman 7000B-AlCu | Kingston PC3200 2x512 @ stock 1T (ai) | XFX Geforce 6800 LE @ 12 pipelines x 6 vertex shaders unclocked

Ayreonaut

quote:
FiNaLTiM schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:49:
[...]

Je kan toch je divider toch een stuk lager zetten? Bijvoorbeeld op 1:1 in plaats van 3:2. Dan kan je ff kijken wat je processor nou kan... en of je mobo het ook kan, die 2600 MHz.

:9~
2600 heb ik al stabiel gehaald, ik zal morgen wel ff screenie posten, nu geen tijd meer voor, moet me straks nodig vol tanken want het is vakantie :)

UT99 owner!

Zeer zeer netjes :)

Asus A8V Deluxe rev.2 | AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2403 Mhz | Zalman 7000B-AlCu | Kingston PC3200 2x512 @ stock 1T (ai) | XFX Geforce 6800 LE @ 12 pipelines x 6 vertex shaders unclocked

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Steffy schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:53:
[...]

2600 heb ik al stabiel gehaald, ik zal morgen wel ff screenie posten, nu geen tijd meer voor, moet me straks nodig vol tanken want het is vakantie :)
Netjes, maar idd, met dividers kan je opzich alles prima opredden, daarnaast wil wat extra voltjes adden ook nog wel eens helpen :9

Ayreonaut

8)7 Wat vaag, ik gister dat ding eindelijk op 2,5 Ghz. Ik nu ff screenie maken wil ie niet meer op 2,6 maar nu ook niet meer op 2,5 :( Ik krijg nu de hele tijd Machine_Check_Exception. Ik snap er niks van gister alles perfect en nu wil ie niet meer op de snelheid waar ie gister wel op draaide. Die Windows installatie zal vast weer brak zijn :/

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Steffy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 10:50:
8)7 Wat vaag, ik gister dat ding eindelijk op 2,5 Ghz. Ik nu ff screenie maken wil ie niet meer op 2,6 maar nu ook niet meer op 2,5 :( Ik krijg nu de hele tijd Machine_Check_Exception. Ik snap er niks van gister alles perfect en nu wil ie niet meer op de snelheid waar ie gister wel op draaide. Die Windows installatie zal vast weer brak zijn :/
quote:

Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat de processor een onherstelbare hardwarefout heeft gedetecteerd en deze doorgeeft aan Windows XP. Hiervoor wordt de MCE-functie (Machine Check Exception) gebruikt van Pentium-processoren of MCA-functie (Machine Check Architecture) van sommige Pentium Pro-processoren. Deze fout kan worden veroorzaakt door:
• systeembusfouten;
• geheugenfouten die pariteit of ECC-problemen (Error Correction Code) hebben;
• cachefouten in de processor of hardware;
• TLB-fouten (Translation Lookaside Buffers) in de processor;
• andere bekende hardwareproblemen die speciefiek zijn voor bepaalde CPU-leveranciers;
• bekende hardwareproblemen die specifiek zijn voor bepaalde leveranciers.
Naar boven Naar boven
Status
Dit gedrag is inherent aan het ontwerp van het product.
Naar boven Naar boven
Meer informatie
Een MCE treedt op wanneer Windows XP en het hardwareplatform een bepaalde hardwarefout niet kunnen herstellen, waardoor het systeem niet correct en betrouwbaar meer functioneert. Een preciezere diagnose van MCE's is moeilijk en er is geen algemene oplossing. Neem contact op met de hardwarefabrikant of een hardwaretechnicus voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

MCE's treden vaak op onder de volgende omstandigheden:
• De processor of het moederbord wordt te zwaar belast. Bijvoorbeeld door de kloksnelheid van de processor of bus te verhogen. U wordt aangeraden de hardware te gebruiken met de snelheden die de fabrikant aanbeveelt.
• Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer.
• Omstandigheden met extreme temperaturen veroorzaakt door het niet functioneren van koelingsapparaten zoals ventilatoren. Controleer of alle koelingsapparaten juist werken.
• Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer. Als u kortgeleden de configuratie van het geheugen hebt gewijzigd, herstelt u de vorige configuratie om de fout te achterhalen. Zorg dat u het juiste geheugen gebruikt voor de computer.
Opmerking: de hardware ondersteunt wellicht extra functies voor foutregistratie die de MCE registreert en een specifiekere oplossing geeft.

Volgens Microsoft dus...

Misschien dat je CPU iets te hoog geclocked is, probeer het eens op standaard-snelheden, en bekijk eens of je dan nog een MCE krijgt.

UT99 owner!

Whow shit, ik hoop dat hij het idd nog goed doet met lage snelheden... Anders kan hij wel eens burned zijn... :(

Ayreonaut

Nou hij haald de 2,4 nog steeds zonder problemen, het systeem een uurtje 100% stressen leverd ook geen problemen op. Vreemd dat ie eerst prima op 2,6 draaide op 1,5 volt en dat ie het nu niet meer trekt. Volgens mij zit de fout in de Bios versie, ik had eerste gewoon 1014 maar nu 1009 die officieel geen Venice procs ondersteunt, met 1014 deed ie namelijk wel gewoon 2,6. Hopen dat er nog een goeie OC bios komt voor de Venice procs

Reg. datum: 11 februari 2000

trap voltrage naar 1.6, mijnes heeft zelfs (om stabiel te draaien) 1.65v nodig, nu draait ik 1.7 om het er eens goed in te rammen &gt;:) (2.6ghz) cooling is bij mij althangs no problemo, komt niet boven de 50 stressed uit...

Mister_X wijzigde dit bericht 10-07-2005 15:20 (23%)

Ayreonaut

:| Valt me wel tegen dat ie niet meer stabiel op 2,6 wil draaien op 1,5v. Maar goed het probleem zal um liggen aan het voltage. Ik moet ook maar eens Xp er opnieuw opzetten denk ik. In de winter moet het maar een keer goed gebeuren, het is me nu allemaal teveel moeite hoor, ik heb het druk gehad dit jaar en het is nu eindelijk een aantal weekjes vakantie. 2,4 is voor mij dan eerst wel goed. Het is is toch maar mooi 33% overclock en dat doet lang niet elke proc dus ik ben eerst heel tevreden, het was ook meer een snelle aankoop maar had geen geld voor geheugen, beginnende relaties kosten ook wat vandaar de bezuiniging op het mem, achter af niet z'n goed idee geweest want dit mem trekt het gewoon ook niet lekker. Onder de kerstboom maar wat PC4000 mem en dan tegen die tijd nog maar eens probere ;)

quote:
Steffy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:29:
:| Valt me wel tegen dat ie niet meer stabiel op 2,6 wil draaien op 1,5v. Maar goed het probleem zal um liggen aan het voltage. Ik moet ook maar eens Xp er opnieuw opzetten denk ik. In de winter moet het maar een keer goed gebeuren, het is me nu allemaal teveel moeite hoor, ik heb het druk gehad dit jaar en het is nu eindelijk een aantal weekjes vakantie. 2,4 is voor mij dan eerst wel goed. Het is is toch maar mooi 33% overclock en dat doet lang niet elke proc dus ik ben eerst heel tevreden, het was ook meer een snelle aankoop maar had geen geld voor geheugen, beginnende relaties kosten ook wat vandaar de bezuiniging op het mem, achter af niet z'n goed idee geweest want dit mem trekt het gewoon ook niet lekker. Onder de kerstboom maar wat PC4000 mem en dan tegen die tijd nog maar eens probere ;)
'beginnende relaties' ... lol wat een zware hobby he, pc's...
Ayreonaut

quote:
Mister_X schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:48:
[...]

'beginnende relaties' ... lol wat een zware hobby he, pc's...

;( Tsja eigenlijk wel ja, het is nooit goed genoeg, en ergens op bezuinigen is nooit goed als je echt iets wilt bereiken. Maar dat had ik met mijn Athlon Xp ook al hoor, ook bezuinigd en toen bleef ik ook maar op 2,4 in plaats van de standaard 1,8 steken, lijkt wel of 2,4 een soort van magische grens is :P

Edit:

Dit is het resultaat wat ik ik dus nu max stabiel kan halen, ik geef natuurlijk niet op die 2,5 moet stabiel kunnen dan het geheugen nog maar een tikje extra stroom geven en natuurlijk de proc op 1,6 maar dat komt deze week wel een keer.

http://img265.imageshack.us/img265/9674/cpu36qw.jpg

Steffy wijzigde dit bericht 10-07-2005 17:01 (30%)

ik snap het niet, trap je cpu gewoon naar 1.7, en je ram naar 2.8, en dan met clockgen en got-pifast stapjes van 5mhz omhoog... zo doe ik het.. o.k. ik heb prima koeling, installeer eens speed fan ? (goed temp monitor!)
Bij welke temp moet je uit gaan kijken met een Winchester?

Het begint nu weer warm te worden in huis, en ik vraag me dat ff af.
Stressed wordt mijn Winnie nu 48 graden, met een kamertemp van 25.
(getest met Prime95)

Dat was 45 bij 22.

Als het straks 29 graden in huis is, komt hij vast boven de 50 stressed.
Maakt dat wat uit?

RappieRappie wijzigde dit bericht 10-07-2005 19:34 (6%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Nope, begin je maar zorgen te maken als ie boven de 70 graden wordt.. Mijne was laatst om een hele vage reden oppeens 83 graden.. Geen schade aan over gehouden..
Ayreonaut

quote:
Mister_X schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:34:
ik snap het niet, trap je cpu gewoon naar 1.7, en je ram naar 2.8, en dan met clockgen en got-pifast stapjes van 5mhz omhoog... zo doe ik het.. o.k. ik heb prima koeling, installeer eens speed fan ? (goed temp monitor!)
;) Dat is nou juist niet de bedoeling, ik kan mijn proc zo wel hoger zetten en dan haalt ie het ook wel, geen probleem hoor maar het is de bedoeling dat ie zo koel mogelijk draait. Met grove maatregelen kan iedereen een eind komen maar dat is geen prestatie. Het systeem moet met zo weinig mogelijk zo ver mogelijk komen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: