Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Mister_X schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Ik heb trouwens wel een wifi kaartje erbij gekregen, zal ik dan toch een rev 1 bord hebben? ik begrijp het niet meer :), lees zo wel even start post door ;)

[...]

pfew, dan heb ik dus rev2 met wifi kaartje..

Nee, zo zit het niet. Als je een non-wifi versie hebt, weet je met 100% zekerheid dat hem om een rev2 gaat. Een wel-wifi versie kan beide zijn, maar als je ze nu aanschaft is het ook met nagenoeg 100% zekerheid een rev2.

quote:
Mister_X schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:23:
[...]

wedstrijdje doen?

Ik zit op +/- 46 seconden in got-pifast

de snelste 6800 LE van got staat al op me naam... (snelste cpu/mem zal ik wel niet halen, maar een onderlinge match is wel cool, dat geeft tenminste goede motivatie om door te gaan met tunen...)

http://www.ministry-oc.net/contests/viewcontest.php?c=17 -> nr 31 veruit snelste LE (die daar meedoen tenimste)

in 3dmark2k3 zit ik boven 12k... heb die score nooit gesubmit...

en ja ik schep graag op ;) (i just luv my hobby)

Is goed, Hexus Pifast is het, maar goed :P
Wel ff de laatste versie downloaden :P

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Ayreonaut

8)7 Die 1014 bios is idd brak, die gaf dus steeds de verkeerde waardes aan het geheugen, maar nu ik dus 1009.006 geflashed, worden nu de snelheden van de koelers verkeerd uitgelezen. Nu moet ik dus wel ignored in de bios opgeven anders wil ie niet booten, maar dan kan ik in windows weer niet zien hoe ze draaien |:( Vaag, en raar maar waar

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Steffy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:32:
8)7 Die 1014 bios is idd brak, die gaf dus steeds de verkeerde waardes aan het geheugen, maar nu ik dus 1009.006 geflashed, worden nu de snelheden van de koelers verkeerd uitgelezen. Nu moet ik dus wel ignored in de bios opgeven anders wil ie niet booten, maar dan kan ik in windows weer niet zien hoe ze draaien |:( Vaag, en raar maar waar

Als je Ignored doet, kan ASUS Probe de speed nog wel uitlezen, en ook correct.

offtopic:
Sinds wanneer zit er Check images bij het posten?

Phyxion wijzigde dit bericht 07-07-2005 15:44 (6%)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Ayreonaut

quote:
FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:44:
[...]

Als je Ignored doet, kan ASUS Probe de speed nog wel uitlezen, en ook correct.

offtopic:
Sinds wanneer zit er Check images bij het posten?
:/ hmm heb ik weer dus dat het niet deugt, vreemd

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
GaylordFocker schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:26:
[...]

K heb geen antenne, dus zal wel een rev 2 hebben. Ik download NU clockgen.

Hartelijk bedankt! Ik durfde al even niks te doen eerlijk gezegd. :D

-Edit: het is een revisie 2! AGP/PCI = 66/33.

BEDANKT! :D

dat geeft mijnes ook aan, en toch is ie focked up boven de 250mhz... Wel raar dat me geheugen op 3-4-4-10 niet eens 250mhz kan draaien, maar wel 2-3-3-5 op 240mhz... Dan moet het wel mobo of cpu zijn (cpu klokt wel goed, mem-controller brak???)

Ik ben vanavond laat thuis, maar zal dan effe hexus installen en wat testjes doen, morgenavond en zaterdag ochtend zal ik er ook aan besteden (jeeej, eindelijk weer eens wat 'vrije tijd' :P)

Mister_X wijzigde dit bericht 07-07-2005 19:26 (15%)

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

Ff vraagje trouwens: in de SP staat dat het verschil tussen HTT 800 en HTT 1000 niet te merken is. Maar is er een duidelijk verschil tussen 600 en 800? Of wordt dat dan weer gecompenseerd door de overclock?

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Theimon2 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:10:
Ff vraagje trouwens: in de SP staat dat het verschil tussen HTT 800 en HTT 1000 niet te merken is. Maar is er een duidelijk verschil tussen 600 en 800? Of wordt dat dan weer gecompenseerd door de overclock?

Nee, tussen 800 en 1000 is nagenoeg geen verschil te merken.
Maar als jij 600 hebt wel. Maar zo werkt het niet helemaal. Als jij hem op 1000 hebt staan, is het MP 5, dus 200x5=1000 HTT normaal.
Als jij hem op 800 zet, is het MP 4, dus 200x4=800. Dus dan merk je er ook nog niks van, maar meestal clock je wat over, dus laten we voor het gemak even uitgaan van 250, dus 4x250=1000 (Dus je hebt weer dezelfde 1000 HTT als eerst, en dus merk je het niet.
Zelfde geldt voor 600, 600 is MP 3, dus 3x200=600 (Als je even standaard HTT draait), dan merk je het wel, als je even 300 neemt, is het 3x300=900. Alles tussen de 800 en 1000 HTT is weinig tot geen verschil.
Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)

//EDIT:
Ik heb nog een aantal extra BIOSSEN trouwens, die had ik je nog niet doorgestuurd, omdat ik niet wist dat ik die ook nog had ;) Ik zal morgen wel weer even een linkje posten :*)

offtopic:
1950ste post, op naar de 2000 :P

Phyxion wijzigde dit bericht 07-07-2005 21:18 (11%)

Hmm?

quote:
FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:16:
[...]

Nee, tussen 800 en 1000 is nagenoeg geen verschil te merken.
Maar als jij 600 hebt wel. Maar zo werkt het niet helemaal. Als jij hem op 1000 hebt staan, is het MP 5, dus 200x5=1000 HTT normaal.
Als jij hem op 800 zet, is het MP 4, dus 200x4=800. Dus dan merk je er ook nog niks van, maar meestal clock je wat over, dus laten we voor het gemak even uitgaan van 250, dus 4x250=1000 (Dus je hebt weer dezelfde 1000 HTT als eerst, en dus merk je het niet.
Zelfde geldt voor 600, 600 is MP 3, dus 3x200=600 (Als je even standaard HTT draait), dan merk je het wel, als je even 300 neemt, is het 3x300=900. Alles tussen de 800 en 1000 HTT is weinig tot geen verschil.
Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)

//EDIT:
Ik heb nog een aantal extra BIOSSEN trouwens, die had ik je nog niet doorgestuurd, omdat ik niet wist dat ik die ook nog had ;) Ik zal morgen wel weer even een linkje posten :*)

offtopic:
1950ste post, op naar de 2000 :P

Ah ok, dat maakt het al een stukje duidelijker :)

Je kan die BIOSSEN ook mailen: theimon [at] gmail [punkt] com Zet er ook ff bij of er issues zijn met bepaalde versies (geen Winnie support etc.)
Dan zal ik ze er morgen ff bij zetten. (of straks als ik ze dalijk al heb ;) )

Theimon wijzigde dit bericht 07-07-2005 21:37 (5%)

ongelofelijk, ben net winhoos binnegewandelt op 260x10... wel 2T :( maar misschien kan ik de timings nog wat strakker krijgen :P

ongelovelijk, 280x9... 2.5-4-4-10 2T

295*9 werkt ook, ik weet ook wat me probleem was met die 250mhz en hoger, ik gebruikte 'waarschijnlijk' die biossen waar dat geklooi met 1T en 2T disabled en enabled door elkaar gingen... waardoor dus 1T steeds aan stond terwijl ik dacht dat het uit was...

ik ga morgen kutten met 290X9 me cpu vreet zoveel stroom, hij trekt het wel, maar ik zet liever de vcore wat lager (evenals aantal mhz.. dan..2620 ofzo, meer dan zat ;)) dan ga ik even wat met de timings spelen (alhoewel ik vermoed dat er weinig mee te spelen valt, ivm 290mhz ram...:))

ik ga maar eens slapen denk :+ wekkertje gaat weer vroeg ...

Mister_X wijzigde dit bericht 08-07-2005 01:46 (92%)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Theimon2 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:36:
[...]

Ah ok, dat maakt het al een stukje duidelijker :)

Je kan die BIOSSEN ook mailen: theimon [at] gmail [punkt] com Zet er ook ff bij of er issues zijn met bepaalde versies (geen Winnie support etc.)
Dan zal ik ze er morgen ff bij zetten. (of straks als ik ze dalijk al heb ;) )

Op de site moet eigenlijk ook nog 1 klein dingetje bij, vanaf BIOS 1011 worden pas Venice's en SanDiego's ondersteund...

quote:
Mister_X schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:20:
ongelofelijk, ben net winhoos binnegewandelt op 260x10... wel 2T :( maar misschien kan ik de timings nog wat strakker krijgen :P

ongelovelijk, 280x9... 2.5-4-4-10 2T

295*9 werkt ook, ik weet ook wat me probleem was met die 250mhz en hoger, ik gebruikte 'waarschijnlijk' die biossen waar dat geklooi met 1T en 2T disabled en enabled door elkaar gingen... waardoor dus 1T steeds aan stond terwijl ik dacht dat het uit was...

ik ga morgen kutten met 290X9 me cpu vreet zoveel stroom, hij trekt het wel, maar ik zet liever de vcore wat lager (evenals aantal mhz.. dan..2620 ofzo, meer dan zat ;)) dan ga ik even wat met de timings spelen (alhoewel ik vermoed dat er weinig mee te spelen valt, ivm 290mhz ram...:))

ik ga maar eens slapen denk :+ wekkertje gaat weer vroeg ...

Netjes :9
Maar wel even Memtest 86+ runnen natuurlijk :)
Zelf ga ik vandaag ook even testen of ik nu ook goed alles kan draaien met mijn Venice _/-\o_

Ayreonaut

Plaatje op imageshack (popups!)

:) Mem 1T btw 2,5 en 2,6 lukt ook op 1,5V maar dan krijg ik het niet voor elkaar mijn mem op 200 te laten draaien dus daar moet maar eens ander mem voor in de plaats komen dan, maar toch alvast 33% OC toch netjes voor OEM geheugen :+

quote:
FnF schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:50:
Op de site moet eigenlijk ook nog 1 klein dingetje bij, vanaf BIOS 1011 worden pas Venice's en SanDiego's ondersteund...
Ik heb een Venice zoals je ziet en ik draai 1009.006 draait perfect hoor :)

Steffy wijzigde dit bericht 08-07-2005 09:54 (31%)

Ik heb mijn processor gisteren overklokt, zie mijn specs.

Nu dus de cas vraag. Ik heb Kingston ValueRAM cas3. Kan dat gewoon op cas2,5 draaien? En is dat "gevaarlijk"? En levert het veel performancewinst op?

-Moet ik dan ook weer lang primen of niet?

Tnx.

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Reg. datum: 22 april 2002

@FnF, net bericht van iComputers: Morgen heb ik mn geheugen binnen! Eindelijk ook meedoen met de hoge OC's ;)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Steffy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 09:52:
[afbeelding]

:) Mem 1T btw 2,5 en 2,6 lukt ook op 1,5V maar dan krijg ik het niet voor elkaar mijn mem op 200 te laten draaien dus daar moet maar eens ander mem voor in de plaats komen dan, maar toch alvast 33% OC toch netjes voor OEM geheugen :+

[...]

Ik heb een Venice zoals je ziet en ik draai 1009.006 draait perfect hoor :)

Vreemd, omdat ze pas sinds 1011 bij de supported BIOSSEN staan...
Maar thnx voor het proberen! Nu heb ik weer een hele serie extra BIOSSEN tot mijn beschikking. Wel hebben de BIOSSEN vanaf 1011 voor Venices meer opties in de BIOS staan...

quote:
GaylordFocker schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:15:
Ik heb mijn processor gisteren overklokt, zie mijn specs.

Nu dus de cas vraag. Ik heb Kingston ValueRAM cas3. Kan dat gewoon op cas2,5 draaien? En is dat "gevaarlijk"? En levert het veel performancewinst op?

-Moet ik dan ook weer lang primen of niet?

Tnx.

Gevaarlijk, nee, geen gevaar. Wat ik wel zou doen is dit:
Eerst zien of ie nog wel POST (Niet booten dus, alleen POSTen).
Daarna meteen Memtest 86+ draaien, en zorgen dat je Windows dus niet inkomt.
Zie of je errors krijg, zo ja, CL25 is niet goed, zo nee, dan kan je prima op CL25 draaien :Y)

quote:
DiMacho schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:54:
@FnF, net bericht van iComputers: Morgen heb ik mn geheugen binnen! Eindelijk ook meedoen met de hoge OC's ;)
Netjes ;)

Kan een systeem ook gaan LAGGEN in games door een overklok?
Hij is gewoon zeer stabiel, daar gaat het niet om hoor, zie mijn eerdere posts in dit topic.

Maar ik heb erg veel LAG in CS:S op best veel servers.

Maar dat kan ook aan die recente update van Valve liggen.

Iemand enig idee of ervaring?

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
GaylordFocker schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:11:
Kan een systeem ook gaan LAGGEN in games door een overklok?
Hij is gewoon zeer stabiel, daar gaat het niet om hoor, zie mijn eerdere posts in dit topic.

Maar ik heb erg veel LAG in CS:S op best veel servers.

Maar dat kan ook aan die recente update van Valve liggen.

Iemand enig idee of ervaring?
Nee, zeker gaat het niet laggen door een overclock als ie echt 100% stabiel is :Y)

Turbo Turbo!!
Reg. datum: 22 februari 2001

Ik heb ook de deze mobo ook besteld in combinatie met AMD 64 4000+ San Diego core en 2GB PC3200 geheugen, maar dat overclocken wacht ik even mee....... heb er geen ervaring mee en nu gelijk met een nieuw systeem gaan experimenteren :X

Mijn "geluk" kennende blaas ik de boel gelijk op :P

-= PSN ID: ScrooLoose * || * Xbox Live ID: ScrooLooze =- || Snoezig! || Round 1 - FIGHT!!!

Ayreonaut

quote:
ScrooLoose schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:15:
Ik heb ook de deze mobo ook besteld in combinatie met AMD 64 4000+ San Diego core en 2GB PC3200 geheugen, maar dat overclocken wacht ik even mee....... heb er geen ervaring mee en nu gelijk met een nieuw systeem gaan experimenteren :X

Mijn "geluk" kennende blaas ik de boel gelijk op :P
Valt mee, ik had op dag 1 al 600mhz erbij, net zoveel als nu trouwens maar goed :P

quote:
FnF schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:57:
[...]

Nee, zeker gaat het niet laggen door een overclock als ie echt 100% stabiel is :Y)

Dat is ie wel, want ik heb al verscheidene games getest, en ik speel BF2 op 1280 x 1024 alles high, 2 x AA. en de laagste FPS die ik haal is 54. Meestal zit ik rond de 65.

Tevens 13 uur geprimed zonder 1 fout.

Dus het is niet me PC. Dan zal het wel door die update van CS:S komen. Niet?

Tnx.

Edit: als ik mijn PC terugklok om te kijken of het daaraan ligt, kan ik dan evetueel daarna alles weer zo zetten als nu? Zonder te Primen enzo?

RappieRappie wijzigde dit bericht 08-07-2005 16:29 (13%)

UT99 owner!

quote:
GaylordFocker schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:26:
[...]

Dat is ie wel, want ik heb al verscheidene games getest, en ik speel BF2 op 1280 x 1024 alles high, 2 x AA. en de laagste FPS die ik haal is 54. Meestal zit ik rond de 65.

Tevens 13 uur geprimed zonder 1 fout.

Dus het is niet me PC. Dan zal het wel door die update van CS:S komen. Niet?

Tnx.

Edit: als ik mijn PC terugklok om te kijken of het daaraan ligt, kan ik dan evetueel daarna alles weer zo zetten als nu? Zonder te Primen enzo?
Jep, je kunt alles dan gewoon weer terugzetten geen probleem. :Y)

Asus A8V Deluxe rev.2 | AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2403 Mhz | Zalman 7000B-AlCu | Kingston PC3200 2x512 @ stock 1T (ai) | XFX Geforce 6800 LE @ 12 pipelines x 6 vertex shaders unclocked

OK, bedankt.

Ik vermoed trouwens dat het aan de update van valve ligt.

Op rustige servers heb ik nergens last van.

Ik kijk wel even.

quote:
FnF schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:02:
[...]

Vreemd, omdat ze pas sinds 1011 bij de supported BIOSSEN staan...
Maar thnx voor het proberen! Nu heb ik weer een hele serie extra BIOSSEN tot mijn beschikking. Wel hebben de BIOSSEN vanaf 1011 voor Venices meer opties in de BIOS staan...
Heb je 1011.ami (final dus) al getest? Dacht te hebben gelezen dat je dat ging doen nl ;)
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
MrBarBarian schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:27:
[...]

Heb je 1011.ami (final dus) al getest? Dacht te hebben gelezen dat je dat ging doen nl ;)

Ja, ik heb hem al getest, niet veel op aan te merken, draai nu op 1012, die op zich wel redelijk draait.

Maar ik ga denk ik eens kijken voor een nieuwe ASUS A8V Deluxe, want deze begint wat kuren te krijgen :(

quote:
DiMacho schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:54:
nou mijn overclock is eg nie hoger geworden met beter geheugen :) wat heb je besteld? ik had vorige week me OCZ 1gb (2x512) 4800 LE binnen gekregen van icomputers, moest er een maand op wachten ! grr , stond 3dagen levertijd... Overigens kan ik bevestigen dat amd's meer baat hebben bij lage latency's dan veel mhz, 290mhz ram @ 3-4-4-10 2T is trager(overall) dan 240 2-3-3-6 1T. (ongeveer zelfde clockspeed cpu)
Hmm?

@ FnF

Venice werkt dus wel onder de 1011? Stuur die BIOSSEN maar ff door met remarks, ik ga nu uit eten, maar als ik terug kom dan kan ik ze ff bijwerken.

Ik ga ook nog ergens een tellertje zoeken die ook downloads bij houdt, ben benieuwd of die BIOS backup veel bezoek krijgt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: