Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 februari 2000

ok, bij nader inzien en vooral vergeleken met jullie meot ik toch niet zo klagen met 240X11 @ 1T 2-3-3-5 >:)

wel 1.65v nodig :'(
Ik heb hier laatst ook aangegeven mijn 3200+ te willen overklokken.

Mijn "gewenste" instellingen:

800Mhz HT (4X HT dus)
240Mhz "FSB"
Multiplier 10x
Memdivider op 166Mhz
AGP/PCI lock 66.66/33.33

Ik heb gewoon een standaard A8V deluxe rev. 2. En een thermaltake Tsunami kast met een fan die op de BOXED CPU cooler blaast...

Ik ben NU aan het overklokken. (Eindelijk tijd :) ) Ik zit nu op 2200Mhz met bovenstaande instellingen op de "FSB" na, die staat nu op 220.

Ik draai telkens superpi, en daarna 10 minuten prime 95, om de temperatuur en stabiliteit te testen. De temperatuur komt tot nu toe niet boven de 40C. 8) (Áls ik mijn doel heb bereikt, 240Mhz FSB, laat ik prime wel 12 a 16 uur draaien.)

Maar nu het volgende: mocht het zo zijn dat ik hem op 2400Mhz krijg, dan draait mijn geheugen op 398,4 Mhz. Maakt dat veel uit voor de prestaties?

Omdat ik op bepaalde plekken lees dat het synchroon moet lopen? 400Mhz (of hoger) dus?

-Edit: zit nu op 2300Mhz.... Testing.....

Daar komt ie ook doorheen. Nu naar de 235 en 240 FSB.

Edit2: hij doet het ook op 2400Mhz. En 1,4 volt. (3800+ snelheid 8) )En tot mijn "verbazing" zie ik dat mijn geheugen ook weer netjes op 200Mhz draait. :*)

Ik ga zo even 12 uur stresstesten, maar zijn er nog dingen waaraan ik moet denken of waarmee rekening mee moet houden? Als ik hem zo laat draaien? Met de instellingen die in ge-quote heb hierboven?
En hoe weet ik of mijn AGP/PCI lock het doet? En of mijn mobo/ chipset zelf niet te heet wordt? Of is dat n.v.t. met deze instellingen? Want ASUS probe en Everest geven beide als mobo temp 21C aan, en volgens mij klopt dat niet. En kan ik mijn voltage zo laten staan als de tests goedgaan?

Ik hoop dat het goedgaat, want dan heb ik mooi een 3800+.

Edit3: Ik kreeg een foutmelding bij prime95, dus de V-core van 1,400 naar 1,450 gezet. Maar weer afwachten.

Edit4: Hij loopt nu wel door, vooralsnog, de maximale temp is 44C. Met boxed koeling.
Prime95 loopt nu 60 minuten door zonder fouten tot nu toe.

Superpi 1M test deed ie in 38.547 seconden.

RappieRappie wijzigde dit bericht 06-07-2005 20:12 (31%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Ayreonaut

quote:
FiNaLTiM schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:20:
Zo kijk aan! :D

Sinds kort een Zalman 7000B-AlCu gekocht voor op mijn Winnie 3000+ Winchester en weer aan overclocken begonnen! CPU draait nu op 9 x 267 HTT = 2403 Mhz op 1.45 V! Mijn Geheugen draait niet zo hard omdat het gewoon brakke Kingston PC3200 is. Alles draait bij het geheugen op auto behalve de Timing... Deze draait op 1T!

Kijk maar ff :)

[afbeelding]

[IMG] werkt niet? Hier de link: http://members.tripod.com/finaltim/2403mhz.gif ( de link kopieren en dan plakken, beveiliging van tripod zit erop ofzo :S
Welke divider gebruik jij eigenlijk, ik snap er namelijk nog steeds niks van hoe die dingen werken, als ik met mijn logica het ga uitrekenen kom ik ten alle tijden op iets anders dan wat verschillende progjes aangeven 8)7

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

Phyxion.net | ><((((º>

@GayLordFocker
Netjes

quote:
Steffy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:42:
[...]

Welke divider gebruik jij eigenlijk, ik snap er namelijk nog steeds niks van hoe die dingen werken, als ik met mijn logica het ga uitrekenen kom ik ten alle tijden op iets anders dan wat verschillende progjes aangeven 8)7
Heb dit al eerder tegen je gezegd :P In de SP staat er een heel artikel over, daarmee kan je ongeveer de juiste snelheid berekenen. Dan scheelt het meestal nog maar een aantal MHz ipv het tig MHz verschil waar jij op zit denk ik :Y)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

klopt het dat memtest 3.2 de snelheid van het geheugen fout geeft?? ik zwer dat ik een divider ingesteld heb (gecheckd in bios duh). maar hij geeft 520mhz aan (ht op 260mhz...5:3=ram)
Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

Hmm een koude start was de oplossing voor mn fan "probleem". Ik deed iedere keer restart in Windows, maar gewoon ouderwets uitzetten en aanslingeren was de oplossing :?

Mn nieuwe kast staat al klaar, ik ben alleen zo huiverig om die Zalman op mn cpu te duwen.
* Theimon2 heeft geen denderend vaste hand.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

kom je daar nu pas achter :) haha
Hmm?

quote:
Jaja, knap staaltje knulligheid. Ondertussen was ik even Wolfenstein:Et aan het spelen (hooguit 5 minuten) toen ik een bsod met driverirq_not_less_or_equal kreeg. Niet fijn maar vooruit......reset. Na POST vrijwel direct een bsod unmountable_boot_volume. * Theimon2 schrok! Reset, BIOS in, 5 MHz teruggeklokt en nu doet ie het weer gelukkig :) Dus we zitten weer terug op 250 MHz.

Ik ben nu 3 uur aan het primen @ 2400Mhz. Geen fouten tot dusver. Ik laat hem de hele nacht aanstaan, en dan zie ik het morgenvroeg wel.

Maar is een temperatuur van 44/45 goed? Lijkt me wel, of niet?

Hmm?

quote:
GaylordFocker schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:45:
Ik ben nu 3 uur aan het primen @ 2400Mhz. Geen fouten tot dusver. Ik laat hem de hele nacht aanstaan, en dan zie ik het morgenvroeg wel.

Maar is een temperatuur van 44/45 goed? Lijkt me wel, of niet?
Stressed? Prima :)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Mister_X schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:31:
klopt het dat memtest 3.2 de snelheid van het geheugen fout geeft?? ik zwer dat ik een divider ingesteld heb (gecheckd in bios duh). maar hij geeft 520mhz aan (ht op 260mhz...5:3=ram)

Geen idee, ik gebruik memtest 3.2 niet, ik raad je aan om Memtest 86+ (Laatste versie is 1.60) te gebruiken.

quote:
Theimon2 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:20:
[...]

Jaja, knap staaltje knulligheid. Ondertussen was ik even Wolfenstein:Et aan het spelen (hooguit 5 minuten) toen ik een bsod met driverirq_not_less_or_equal kreeg. Niet fijn maar vooruit......reset. Na POST vrijwel direct een bsod unmountable_boot_volume. * Theimon2 schrok! Reset, BIOS in, 5 MHz teruggeklokt en nu doet ie het weer gelukkig :) Dus we zitten weer terug op 250 MHz.

Als je de error driverirq_not_less_or_equal hebt, ligt het nagenoeg 100% aan het geheugen.

quote:
Ook al zou het idle zijn, dan is het nog prima :*)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Ben inmiddels 10 uur en 20 minuten aan het primen. Geen fouten.

Ik ga nog 2 uur door, en dan zal ik eens wat benchmarks draaien. :7

quote:
FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 06:57:
[...]

Geen idee, ik gebruik memtest 3.2 niet, ik raad je aan om Memtest 86+ (Laatste versie is 1.60) te gebruiken.

[...]

Als je de error driverirq_not_less_or_equal hebt, ligt het nagenoeg 100% aan het geheugen.

[...]

Ook al zou het idle zijn, dan is het nog prima :*)

http://www.memtest86.com/ die bedoelde ik
(Memtest86 3.2 Release )
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Weet ik, maar ik raad je deze aan. Kan op USB Stick of op floppy.

@GayLordFocker 10 uur en 20 minuten moet wel genoeg zijn hoor :)

Phyxion wijzigde dit bericht 07-07-2005 08:14 (11%)

Voor de statistieken toch maar even 20 minuten doordrukken nu. Dan zit ik op 12 uur. &gt;:)

Phyxion.net | ><((((º>

Hier mijn 3200+ Venice, alles nog mooi standaard :)
http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=26517
en
Klik

Welke benchmark kan ik even runnen om te kijken of de CPU prestaties erg vooruit zijn gegaan?
De Counterstrike source stresstest levert nog steeds hetzelfde aantal frames op namelijk. :/

En waar kan ik die uitkomsten van die benchmarkscores vergelijken met andere CPU's?

Serious Game Developer

Jongens, ik post hier even zonder voorgaande berichten te lezen. Ik heb namelijk een probleem.

Was net een HD master aan het maken, omdat dit wel kon (1 SATA, 1IDE nu op master), terwijl ik de BIOS aan het doorlopen was zag ik dat ie op DDR200 stond (de ratio dinges), dus ik denk "hee, ik heb 333 (oid), veranderd, boot, blauw scherm in windows. OK, geen 333, fine. PC uit, PC aan..

alle memory settings weer op auto gezet, opgeslagen, en herstarten.

En toen was al het leven van de pc verdwenen. Alles gaat wel aan qua fans, hd's e.d., maar dem onitor blijft maar knipperen, zelfs als ik analoog en DVI op de pc aansluit. Zonder monitor kan ik niets, en ben ik aardig radeloos. Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Lijkt mij toch iets met het geheugen te maken te hebben. Gebruik overigens nog BIOS 1007, aangezien ik niet zo'n tweaker/OC'er ben ;). Enige wat me soms wel opviel is dat ie zo nu en dan z'n HD instellingen kwijt raakte, en nadat ik in de bios geweest was, waren ze er wel weer...

Iemand enig idee? :&#039;(

quote:

Faulty BIOS Chips!! :
I am seeing a lot of complaints about faulty BIOS chips. All of you struggling with BIOS issues may possess a MoBo with a faulty BIOS. This problem seems to have afflicted users who purchased thair Motherboards in the last week of Dec and stll persists.
My sources are (many more on the AMD Forums):-
Source 1
Source 2
Source 3
Source 4

No-boot/ severe startup problems:
Recently, quite a few new members have reported No-POST problems. The symptoms ranging from loss of power immediately after turning on and no video. After the usual round of basic troubleshooting measures viz., taking out the Motherboard to eliminate shorting with the case, reseating components etc...., these problems persisted. In one case reseating the CPU worked and in another case, changinng the Keyboard jumper settings worked momentarily. Both members have since RMA'd their boards. The relevent threads can be found HERE, and HERE.
* Sponge maakt zich ernstig zorgen nu ;(

Sponge wijzigde dit bericht 07-07-2005 11:48 (34%)

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

Reg. datum: 21 januari 2003

Even de BIOS op het MB resetten m.b.v. de CMOS jumper. :)

Ik ben me momenteel dood aan het zoeken. 8)7

Hoe kan ik mijn AGP/PCI frequentie zien, en waar??
Ik ga er vanuit dat ik een A8V deluxe rev 2 mobo heb, omdat er een stickertje tussen de PCI sloten op het mobo zit waar het op staat. Maar ik wil het zeker weten dat het gelocked is, en dus ergens kunnen zien.

Ik kan het nergens terugvinden in Sisoft Sandra of Everest. Maar misschien kijk ik er overheen?

Weet iemand waar ik dat kan zien in 1 van die progamma's of op een andere manier?

Ik vertrouw het niet. Het gaat te makkelijk voor mijn gevoel.

En hoe kan ik zien of ik wifi heb anders???
Want als ik dat NIET heb heb ik een rev 2.

RappieRappie wijzigde dit bericht 07-07-2005 13:45 (16%)

Serious Game Developer

quote:
innocent schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:16:
Even de BIOS op het MB resetten m.b.v. de CMOS jumper. :)

Correct! Ik was al bezig zonder je reply te zien, en heb meteen ook maar de BIOS geupgrade. First time for everything :P. Aangezien ik er meer vertrouwen in heb in nieuwe mobo's dan het flashen van die dingen een aantal jaar terug :).

Goed, heeft even 4 uur geduurd, maar weer een paar ervaringen rijker.. en gelukkig (hopelijk) geen RMA :)

Canon 400D | 70-200/F4 L IS | 24-105/F4 L IS | 60/F2.8 Macro | 50/F1.8 MK II | Yet Another Laser Game |Western RTS

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
GaylordFocker schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:41:

Ik ga er vanuit dat ik een A8V deluxe rev 2 mobo heb, omdat er een stickertje tussen de PCI sloten op het mobo zit waar het op staat. Maar ik wil het zeker weten dat het gelocked is, en dus ergens kunnen zien.

Ik kan het nergens terugvinden in Sisoft Sandra of Everest. Maar misschien kijk ik er overheen?

Weet iemand waar ik dat kan zien in 1 van die progamma's of op een andere manier?

Clockgen downloaden..daarin kan je zien hoe hard je agp/pci's lopen.
Kijk in de doos van je moederbord of er nog een antenne in ligt,ligt die erin dan heb je wifi :+
Verder heb je ook wifi planken die rev.2 hebben(ik heb er zelf 1)

quote:
GaylordFocker schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:41:

Ik heb trouwens wel een wifi kaartje erbij gekregen, zal ik dan toch een rev 1 bord hebben? ik begrijp het niet meer :), lees zo wel even start post door ;)

quote:
Flex schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:12:
[...]

Kijk in de doos van je moederbord of er nog een antenne in ligt,ligt die erin dan heb je wifi :+
pfew, dan heb ik dus rev2 met wifi kaartje..

Mister_X wijzigde dit bericht 07-07-2005 14:15 (20%)

quote:
FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:48:
Hier mijn 3200+ Venice, alles nog mooi standaard :)
[afbeelding]
en
Klik

wedstrijdje doen?

Ik zit op +/- 46 seconden in got-pifast

de snelste 6800 LE van got staat al op me naam... (snelste cpu/mem zal ik wel niet halen, maar een onderlinge match is wel cool, dat geeft tenminste goede motivatie om door te gaan met tunen...)

http://www.ministry-oc.net/contests/viewcontest.php?c=17 -> nr 31 veruit snelste LE (die daar meedoen tenimste)

in 3dmark2k3 zit ik boven 12k... heb die score nooit gesubmit...

en ja ik schep graag op ;) (i just luv my hobby)
quote:
Flex schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:12:
[...]

K heb geen antenne, dus zal wel een rev 2 hebben. Ik download NU clockgen.

Hartelijk bedankt! Ik durfde al even niks te doen eerlijk gezegd. :D

-Edit: het is een revisie 2! AGP/PCI = 66/33.

BEDANKT! :D

RappieRappie wijzigde dit bericht 07-07-2005 14:31 (9%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: