Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hallo Mede -tweakers

Hoorde net op de radio dat Telfort wordt overgenomen door KPN,
off-topic -balen; ik had net zo'n lol gisteren met de uitval van de sms bij kpn

Zouden de Telfort tarieven behouden blijven of wordt het KPN tarief... ??

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Let wel de Nma moet de overname nog goedkeuren... dus er bestaat nog een kans dat het niet door gaat...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Shit dat meen je niet?

Ben benieuwd of de tarieven hetzelfde blijven anders moet ik na jaren weer op zoek naar een andere provider.

PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats

quote:
Plopeye schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:06:
Let wel de Nma moet de overname nog goedkeuren... dus er bestaat nog een kans dat het niet door gaat...

je hebt gelijk, ik hoop dat ze het afkeuren

KPN neemt Telfort over
AMSTERDAM Telecombedrijf KPN neemt zijn branchegenoot Telfort over voor 980 miljoen euro. De overnamesom kan nog 140 miljoen hoger uitvallen, afhankelijk van de toekomstige prestaties van Telfort, dat 2,4 miljoen klanten heeft. Telfort is nu in handen van twee investeerders.

Volgens KPN vullen de bedrijven elkaar mooi aan. Telfort, qua grootte de nummer drie op de Nederlandse markt, behoudt zijn naam. KPN heeft in Nederland, België en Duitsland 17,7 miljoen gsm-klanten.

De NMa moet de overname nog goedkeuren. KPN denkt op de langere termijn dankzij de aankoop flink te kunnen besparen op onder meer marketing en netwerkkosten

bron: www.nos.nl

No shit :( naja heb nog net mijn abo verlengd v/d week, dus zit voorlopig nog aan de 'oude' voorwaarden vast, lijkt me niet dat daar snel verandering in zal komen

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

mmm zou dit een mogelijkheid zijn om je contract te kunnen verbreken?

- NAC Breda -

quote:
Ritchie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:14:
Ja hoor, de eerste aasgieren cirkelen al rond.

Als er niets meer aan je contract veranderd dan de naam (en ik denk dat je daar wel op kunt tellen) heb je geen reden om op te zeggen.
oldschool

Nou eerst maar eens even de kat uit de boom kijken, ik ben juist weg gegaan bij kpn omdat ik hun veel te duur vond, zeker voor het geen wat ik er voor terug kreeg. Alleen maar goede landelijke dekking. Die ik met telfort ook redelijk heb... voor de rest niks...

:{ zo blijven er weinig over om naar te switchen.

"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.
It's about how hard you can get hit and keep moving forward.
How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!"

Reg. datum: 29 september 1999

quote:
Geert de Graaf schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:05:
reken maar dat telfort duurder wordt dan kpn

Ik las vanochtend dat KPN Telfort juist heeft overgenomen vanwege de gigantische groei van het laag geprijsde segment. KPN zou dan wel heel erg stom zijn als ze de prijzen vervolgens gaan verhogen.

quote:
Ritchie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:14:
Nope, Telfort is in de afgelopen twee jaar al twee maal van (meerderheids) aandeelhouder veranderd en dat was nooit een reden om je contract te beeindigen.

Timmy wijzigde dit bericht 28-06-2005 09:21 (33%)

quote:
Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:17:
[...]
Ja hoor, de eerste aasgieren cirkelen al rond.

Als er niets meer aan je contract veranderd dan de naam (en ik denk dat je daar wel op kunt tellen) heb je geen reden om op te zeggen.

En bedankt.
Ik wil gewoon niks meer te maken hebben met KPN.

- NAC Breda -

quote:
Reacher schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:17:
Nou eerst maar eens even de kat uit de boom kijken, ik ben juist weg gegaan bij kpn omdat ik hun veel te duur vond, zeker voor het geen wat ik er voor terug kreeg. Alleen maar goede landelijke dekking. Die ik met telfort ook redelijk heb... voor de rest niks...

hier nog een

quote:
Reacher schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:17:

Zoals Timmy als zegt.. het lijkt duidelijk op een tactische overname om het goedkope segment in handen te krijgen. En direct heeft KPN ook beschikking over een 1800 netwerk. Ik denk dat ze Telfort gaan gebruiken om op hun eigen / nieuwe netwerk ruimte te maken voor UMTS diensten. Het lijkt mij in ieder geval een zeer tactische aankoop van KPN.

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 96 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

van dit bericht word ik ook niet blij

KPN met zijn achterlijke hoge tarrieven oke ze hebben dan wel goeie landelijke denking maar mijn telfort abbo doet het ook super goed misschien af en toe wat minder sterk signaal maar wel goedkopere bel tarieven plus sms.

KPN heeft nu de goedkoopster aanbieder voor mobiele telefonie overgekocht als het goed gekeurd word, ben hier totaal niet blij mee krijgt kosten zullen voor de telfort abbo's wel gaan stijgen en KPN neemt heeft er meteen veel nieuwe klanten bij :(, op deze manier kan KPN hun markt positie versterken op de mobiele markt, ten koste van de consument die weer meer moet gaan betalen |:(

Do you stay for dinner?Clarice

Ik verwacht van tweakers dat ze geen dingen gaan roepen als: Ik wil met KPN niets te maken hebben etc.

Volgens mij kijken de meeste mensen hier gewoon wat het beste produkt is voor hen en nemen dat. Ik denk dat er helemaal niets verandert voor de Telfortklanten, zeker in de tijd dat jouw abbonement nog loopt. Opzeggen is dus sowieso geen optie, maar er is ook totaal geen reden voor.

KPN heeft er geen baat meer bij als Telfort zijn klanten verliest. Dus gaan ze de tariefen echt niet verhogen. Doen ze dat wel, dan stappen er gewoon meer mensen over naar Orange en dan staat KPN met lege handen. Zou geen handige handelsstrategie zijn.

Hann1BaL wijzigde dit bericht 28-06-2005 09:30 (25%)

specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW

Perbericht KPN:
KPN neemt Telfort over

KPN heeft in principe overeenstemming bereikt over de overname van Telfort, de Nederlandse mobiele operator met 2,4 miljoen klanten, voor een bedrag van EUR 980 miljoen, na aflossing van financieringsschuld en exclusief liquide middelen.

Afhankelijk van specifieke performance indicatoren kan dit bedrag verhoogd worden met maximaal EUR 140 miljoen. Als onderdeel van deze acquisitie verkrijgt KPN EUR 900 miljoen fiscaal compensabele verliezen met een netto contante waarde van ongeveer EUR 180 miljoen. Met deze overname verkrijgt KPN direct toegang tot klantensegmenten met een hogere groei, die complementair zijn aan zijn huidige klantenbestand. KPN is door deze transactie in staat het complete klanten spectrum in the Nederlandse mobiele markt te bedienen daarbij voortbouwend op het succesvol gepositioneerde Telfort merk.

Het combineren van de wederzijdse sterke punten stelt beide bedrijven in staat om op de middellange termijn aanzienlijke besparingen te realiseren op het gebied van marketing, algemene bedrijfskosten en netwerkkosten.

· Telfort met een sterke positie in de laag geprijsde consumenten segmenten blijft een zelfstandig merk binnen KPN's meerdere merken portfolio.
· Telfort en KPN kunnen beide profiteren van wederzijdse kennisuitwisseling op het gebied van distributie, klantenretentie en optimale klantenbinding. Verder zullen de activiteiten op het gebied van groothandel volledig worden geïntegreerd, met het doel om in dit marktsegment te profiteren van Telfort's deskundigheid.
· Het netwerk van Telfort zal door KPN geïntegreerd worden.

De acquisitie zal worden betaald uit beschikbare liquide middelen binnen KPN. Daarbij blijft KPN binnen de grenzen van zijn zelf opgelegde financiële raamwerk met een maximum van 2 keer Nettoschuld/EBITDA en een minimum van zes keer EBITDA/Netto rente.

De acquisitie behoeft de goedkeuring van de NMA. De ondernemingsraad van KPN heeft reeds een positief advies uitgebracht. Consultatie van de vakbonden zal binnenkort plaatsvinden.

Ad Scheepbouwer:
“We zijn blij met deze transactie omdat die het ons mogelijk maakt, versneld het afgegeven doel van een omzet aandeel van meer dan 40% in de Nederlandse markt te behalen. Dit zal onze concurrentiepositie tegenover de sterke Europese spelers die op de Nederlandse markt actief zijn verbeteren en ons beter in staat stellen om internationaal te concurreren. Op de middellange termijn voorzien we aanzienlijke besparingen door deze acquisitie met name op het gebied van bedrijfskosten, marketing en besparing op het netwerkkosten. We heten het sterke team van Telfort, dat in korte tijd een fantastisch track record wist op te bouwen, van harte welkom."

Safe Harbor
Certain statements contained in this press release constitute forward-looking statements. These statements may include, without limitation, statements concerning future results of operations, the impact of regulatory initiatives on our operations, the OPTA investigation into discounts given in breach of OPTA regulation, our and our joint ventures' share of new and existing markets, general industry and macro-economic trends and our performance relative thereto, and statements preceded by, followed by or including the words “believes”, “expects”, “anticipates” or similar expressions. These forward-looking statements rely on a number of assumptions concerning future events and are subject to uncertainties and other factors, many of which are outside our control that could cause actual results to differ materially from such statements. Certain figures in this press release may be subject to rounding differences. All market share information in this press release is based on management estimates based on externally available information, unless indicated otherwise.

Profiel KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie en datadiensten via het vaste net in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Duitsland, Nederland en België, en datadiensten in West-Europa. In Nederland is KPN marktleider in de belangrijkste segmenten van de telecommarkt. Met E-Plus in Duitsland en BASE in België is KPN in deze landen de op twee na grootste aanbieder in de mobiele markt.

Per 31 Maart 2005 bediende KPN 7,4 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 1,7 miljoen internetgebruikers in Nederland, en nog eens 17,7 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. Per dezelfde datum had KPN 30.453 medewerkers.

KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.

Profiel Telfort
Telfort is een zelfstandige en winstgevende aanbieder van mobiele telecommunicatie voor particuliere en zakelijke klanten. Telfort biedt kwalitatief goede producten tegen zeer scherpe prijzen. Hiervoor beschikt Telfort over een netwerk van hoge kwaliteit en stelt zij de klantenservice centraal voor haar ruim 2.4 miljoen klanten. Telfort is een inventieve organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt. Naast het eigen merk heeft Telfort in korte tijd een nieuw marktsegment tot ontwikkeling gebracht: de wholesale-markt, Telfort verbreedt met haar innovatieve partnerbenadering haar bereik in specifieke marktsegmenten. Vanaf zomer 2005 is Telfort de eerste operator in Nederland met een landelijk dekkend mobiel breedbandnetwerk. In 2004/2005 bedroeg de omzet EUR 509 miljoen ( 2003/2004 EUR 422 miljoen) en Ebitda van EUR 97 miljoen (2003/2004 67 miljoen). Bij Telfort werken 613 mensen.

Op zoek naar gratis producten? http://www.gratiz.nl

Vooral deze 2 dingen zijn opvallend:

· Het netwerk van Telfort zal door KPN geïntegreerd worden.

Telfort gaat dus een soort Hi worden lijkt me. Hopelijk blijft EDGE wel bestaan....

Op zoek naar gratis producten? http://www.gratiz.nl

Life is all about priority

Pff wat een hoop nutteloze replies.

Indien de KPN overname van Telfort doorgaat denk ik niet dat er wat gaat veranderen. De KPN heeft meer aan het voorbestaan van de naam en Telfort en de daarbij behorende prijsstelling.

Daarnaast geeft het aanpassen van de tarieven een hoop problemen. Want dat is wijziging van het contract en geeft dus voor de klant het recht om op te zeggen. Dat risico zal de KPN niet willen nemen.

Al met al lijkt het me sowieso een beetje voorbarig om te gaan vooruitlopen op zaken. Het zit er best nog wel in dat de NMA er een stokje voor steekt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

oldschool

quote:
Ropniko schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:25:
[...]

Zoals Timmy als zegt.. het lijkt duidelijk op een tactische overname om het goedkope segment in handen te krijgen. En direct heeft KPN ook beschikking over een 1800 netwerk. Ik denk dat ze Telfort gaan gebruiken om op hun eigen / nieuwe netwerk ruimte te maken voor UMTS diensten. Het lijkt mij in ieder geval een zeer tactische aankoop van KPN.

Maar ook een tactische aankoop moet op de langere termijn geld op gaan brengen. En geld wordt gehaald bij de klant. De kracht van telfort voor mij was dat je voor niet al te veel geld toch leuk kon bellen. En persoonlijk verwacht ik niet dat kpn het zelfde zal blijven doen.

quote:
Als je eens objectief leert lezen, dan lees je dat ik vooral aan probeer te geven dat het moeilijker gaat worden om te switchen naar een maatschappij die niet in z'n geheel opgeslokt is/wordt door de grotere concurrent. Maar ja je hebt altijd graag mensen zoals jij die moeite hebben om niet af te geven op andere.

Reacher wijzigde dit bericht 28-06-2005 09:41 (24%)

"You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit.

quote:
Ritchie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:22:
[...]

En bedankt.
Ik wil gewoon niks meer te maken hebben met KPN.
Je kunt er alleen maar op vooruit gaan. Dekking Telfort + dekking KPN = megadekking. En als je mag geloven wat er allemaal over Telfort verteld wordt... (ben zelf al 2 jaar zeer tevreden klant van Telfort hoor, maar ik maak me ook geen zorgen onder de KPN vlag).
Reg. datum: 29 september 1999

quote:
Reacher schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:38:
Maar ook een tactische aankoop moet op de langere termijn geld op gaan brengen. En geld wordt gehaald bij de klant. De kracht van telfort voor mij was dat je voor niet al te veel geld toch leuk kon bellen. En persoonlijk verwacht ik niet dat kpn het zelfde zal blijven doen.

Geld zal -naar mijn mening- hier vooral verdiend worden aan de integratie van de organisatie en het netwerk. Maar denk ook aan betere deals die met GSM-fabrikanten gemaakt kunnen worden.

Waarom zou KPN een bedrijf met een lage prijsstelling overnemen, flink betalen voor alle actieve abonnees, en vervolgens de prijzen verhogen en daarmee de klanten laten wegrennen?

oldschool

quote:
Timmy schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:42:
[...]

Waarom zou KPN een bedrijf met een lage prijsstelling overnemen, flink betalen voor alle actieve abonnees, en vervolgens de prijzen verhogen en daarmee de klanten laten wegrennen?

Hoelang blijven ze dat dan vast houden ? Waar moet je dan dalijk heen als klant mochten ze toch een andere weg in slaan. Ik vraag me gewoon af wat er gebeurd met de prijzen als je de markt van de 'prijsvechters' langszaam aan uit gaat kopen. Dan heb je dalijk niemand meer die de toon gaat zetten voor lagere prijzen.

Maar ik zal wel te ver doordenken hier over. Er is nog geen enkele beslissing genomen.

Reacher wijzigde dit bericht 28-06-2005 09:47 (8%)

Voorstel voor de doelgroepen >:)
  • Hi -> Scholieren Basisonderwijs en (V)MBO
  • Telfort -> Studenten en de gemiddelde particulier
  • KPN -> Zakelijke markt.

:X

quote:
Reacher schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:46:
[...]
Hoelang blijven ze dat dan vast houden ? Waar moet je dan dalijk heen als klant mochten ze toch een andere weg in slaan. Ik vraag me gewoon af wat er gebeurd met de prijzen als je de markt van de 'prijsvechters' langszaam aan uit gaat kopen. Dan heb je dalijk niemand meer die de toon gaat zetten voor lagere prijzen.

Maar ik zal wel te ver doordenken hier over. Er is nog geen enkele beslissing genomen.

En waarom zou dit niet mogelijk zijn? Kijk bijvoorbeeld eens naar de vergelijking met:

• Direct Adsl
  • Hetnet Adsl
  • Planet Adsl
  • Xs4all Adsl
B)

Coach4All wijzigde dit bericht 28-06-2005 09:50 (67%)

Huub Huub, Barbatruc!

en AH mobiel dan? ik zit ook op het telfort netwerk, de ouwe (paarse) ahmobielers zijn nu gewoon Kpn geworden, ben benieuwd hoe het mij mij afloopt...

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

Grrrrrrrr...

quote:
Shuriken schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:35:

Al met al lijkt het me sowieso een beetje voorbarig om te gaan vooruitlopen op zaken. Het zit er best nog wel in dat de NMA er een stokje voor steekt.
Met actieve marktpartijen als T-Mobile, Orange en Vodafone lijkt mij dat de NMa weinig basis heeft om deze overname af te keuren.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws